Citazione:Messaggio inserito da Boeing747
L'articolo 6 del regolamento 95/93/CEE è citato come unico appiglio alla finalizzazione e concentrazione degli slot, ma basta leggerlo per vedere che non c'è verso di appigliarsi da nessuna parte:
At an airport where slot allocation takes place, the competent authorities shall determine the capacity available for slot allocation twice yearly in cooperation with representatives of air traffic control, customs and immigration authorities and air carriers using the airport and/or their representative organizations and the airport coordinator, according to commonly recognized methods. Where the competent authority is not the airport authority it shall also be consulted.
This exercise shall be based on an objective analysis of possibilities of accommodating the air traffic, taking into account the different types of traffic at that airport.
The results of this exercise shall be provided to the airport coordinator in good time before the initial slot allocation takes place for the purpose of scheduling conferences.
All'obiezione che gli slot vengano assegnati in base a "metodi comunemente accettati" e "tenendo conto dei differenti tipi di traffico in un dato aeroporto" si risponde facilmente indicando i paletti che devono rispettare detti metodi, contenuti nell'articolo 4.3 dello stesso regolamento:
The coordinator shall act in accordance with this Regulation in a neutral, non-discriminatory and transparent way.