Carpatair con Atr-72 per conto di Alitalia?


ATR 72-500 PIC

Department: Flight Operations
Reporting to: Fleet Chief and Flight Operations Director
Based in: Ancona / Pisa

Description:
Carpatair employs skilled and highly motivated pilots from all around the world for occupying pilot positions as Commander on ATR 72-500.

Role Tasks & Responsibilities:
Candidates should demonstrate a high level of command skills and flight deck management proficiency.

Requirements:
JAA ATPL license holder – valid for at least another 6 months since the moment of application
Valid ATR 42/72 Type Rating
Valid first class medical certificate
Minimum 2500 flight hours ATR 72-500
Proficiency in English (operational level 4)

The position carries a competitive remuneration package and benefits associated with the industry, as well as good career opportunities.

Applications are reviewed in the shortest time possible, suitable candidates being selected for an interview based on their background, aviation experience, suitability and on the company flights staff recruitment needs.
All candidates who meet our requirements will be invited to attend a selection process in Timisoara, Romania.

Selection process:
The selection process consists of:
A written test evaluation of general aviation knowledge
An English language proficiency evaluation
A comprehensive skills, aptitude oral test
A simulator evaluation
 
I Saab 2000 sono in progressiva dismissione ed appunto e' prevista la loro sostituzione con gli ATR

Anche se il compito delle due macchine difficilmente può essere lo stesso.
Il Saab può volare con poca differenza rispetto ai Fokker sui settori Italia-TSR.

Voglio proprio vedere con gli ATR quanto diventano lunghe le rotazioni.

Ricordo qualche anno fa quando Carpatair e TAROM aprirono contemporaneamente la BRI-Bucarest, tra i 2 vettori c'era un divario di forse 40-45 min di schedule (Saab2000 la prima, Atr42/72-500 la seconda).
C'era anche Wizzair sulla tratta, ma la differenza con il Saab era forse di 15-20 min di sched.

EDIT

Ripescati gli operativi di allora

Gli operativi di Carpatair

Bucharest - Bari 17:15 - 18:05 local hours
Bari - Bucharest 18:50 - 21:35 local hours


Gli operativi di TAROM

RO441 Bucarest(OTP)-Bari(BRI) 09:15-10:55 1-3-5--
RO442 Bari(BRI)-Bucarest(OTP) 11:25-14:50 1-3-5--

Bucarest - Bari con Saab2000 : 1h50m
Bucarest - Bari con ATR : 2h45m

Bari - Bucarest con Saab 2000 : 1h45m
Bari - Bucarest con ATR : 2h25m

aggiungiamoci i tempi del 320 wizzair (tutt'ora operante)

Bucarest - Bari : 1h35 min
Bari - Bucarest 1h40
 
ATR 72-500 PIC

Department: Flight Operations
Reporting to: Fleet Chief and Flight Operations Director
Based in: Ancona / Pisa

Description:
Carpatair employs skilled and highly motivated pilots from all around the world for occupying pilot positions as Commander on ATR 72-500.

Role Tasks & Responsibilities:
Candidates should demonstrate a high level of command skills and flight deck management proficiency.

Requirements:
JAA ATPL license holder – valid for at least another 6 months since the moment of application
Valid ATR 42/72 Type Rating
Valid first class medical certificate
Minimum 2500 flight hours ATR 72-500
Proficiency in English (operational level 4)

The position carries a competitive remuneration package and benefits associated with the industry, as well as good career opportunities.

Applications are reviewed in the shortest time possible, suitable candidates being selected for an interview based on their background, aviation experience, suitability and on the company flights staff recruitment needs.
All candidates who meet our requirements will be invited to attend a selection process in Timisoara, Romania.

Selection process:
The selection process consists of:
A written test evaluation of general aviation knowledge
An English language proficiency evaluation
A comprehensive skills, aptitude oral test
A simulator evaluation

Deduco che hanno riaperto le posizioni lavorative qui in Italia, come mai questo cambio di rotta? dato che c'erano problemi burocratici per via di licenze non in linea con quelle europee.
 
Niente da dire, i patrioti stanno facendo un gran bel lavoro ;-)

Puoi chiarire il tuo messaggio? Perchè esprimi tale posizione? Su cosa ti basi? numeri, dati?
Cosa faresti di meglio? Quali esperienze potresti portare? Quali esperienze hai per affermare ciò?
 
scusate ma da quanto tempo hanno messo l'annuncio per piloti ATR72 nel sito carpatair.com? tra l'altro differente dal sito versione italiana, dove non c'è menzionato nulla!
 
Deduco che hanno riaperto le posizioni lavorative qui in Italia, come mai questo cambio di rotta? dato che c'erano problemi burocratici per via di licenze non in linea con quelle europee.

il problema delle licenze riguarda la linea assistenti di volo non la condotta, e comunque è ancora esistente stando alle ultime comunicazioni dalla compagnia.
 
visto questo indignarsi per l'utilizzo di una compagnia rumena , chiedo nella civile ed evoluta germania la grande LH ha appaltato qualche rotta minore (dove per inciso è quasi sicura di rimetterci ) ad una equivalente compagnia di Carpatair ?

giusto per sapere
 
visto questo indignarsi per l'utilizzo di una compagnia rumena , chiedo nella civile ed evoluta germania la grande LH ha appaltato qualche rotta minore (dove per inciso è quasi sicura di rimetterci ) ad una equivalente compagnia di Carpatair ?

giusto per sapere

credo sia inutile paragonare la Germania e l'Italia, qui le cose "strane" son sempre state tollerate e avallate, dalla politica, e dagli organi preposti al controllo e alla vigilanza.
 
Uno era oggi a FCO. Forse al posto di un F70. Ma aveva le coperture alle prese d'aria dei motori.
 
visto questo indignarsi per l'utilizzo di una compagnia rumena , chiedo nella civile ed evoluta germania la grande LH ha appaltato qualche rotta minore (dove per inciso è quasi sicura di rimetterci ) ad una equivalente compagnia di Carpatair ?
giusto per sapere

Lufthansa ha 800 piloti tedeschi in cassaintegrazione?
Giusto per sapere...