Immagino che i programmi LH per la prossima winter subiranno aggiornamenti, come per tutte le compagnie, comunque non credo che la winter porterà grossi cambiamenti, magari si vedrà qualcosa dalla S12.
Immagino che i programmi LH per la prossima winter subiranno aggiornamenti, come per tutte le compagnie, comunque non credo che la winter porterà grossi cambiamenti, magari si vedrà qualcosa dalla S12.
Finora hanno annunciato un aumento di 5 daily da MXP verso MUC e FRA,
Spohr’s first move – and what’s next?
Lufthansa just announced that it will shut down its loss making subsidiary Lufthansa Italia at the end of October. The aircraft, eight Airbus A319s, will be reallocated within the group. It has been only a few months that Michael Kraus has been given control over the airline the idea being that if the Air Dolomiti CEO cannot turn it around, nobody can.
Nobody can. Therefore the decision does not come as a surprise.
There is, however, more to it, than just the Lufthansa Italia angle. This is the first important strategic move pushed through by Carsten Spohr, the new head of Lufthansa’s passenger airline division since January 1. So far Spohr was very active in reshuffling the internal structure, moving around (and away) people.
What was to follow was a look at the business itself. Lufthansa Italia clearly made no sense. A high cost, small scale operation in somebody else’s home market (and it’s debatable if Milan-Malpensa is Easyjet or Alitalia turf) was a recipe for red ink. It is comforting, however, that Spohr has the courage to shut it down after only a few months on the job.
More importantly, he should keep the momentum and deal with more important issues at the same speed. Lufthansa desperately needs new concepts for its own loss-making European operation and indications are that management is more willing than in the past to come to painful conclusions. Recent remarks by Chief Financial Officer Stephan Gemkow point in that direction. Spohr will also have to address Germanwings, which is also not making money. Many argue that Germanwings should take over more Lufthansa flying, at least the point-to-point routes outside the two hubs, but maybe even feeder services given its 50% advantage in unit costs. If Spohr tackles this one, too, he is even more courageous.
http://www.flottau-aviation.com/2011/05/spohrs-first-move-and-whats-next.html
Lufthansa to Scrap Italia Brand Amid Increased Competition
Deutsche Lufthansa AG will scrap its Lufthansa Italia brand later this year after struggling to generate a profit from the service amid increased competition and falling prices in Europe.
The brand will be discontinued at the end of the carrier’s summer timetable on Oct. 29 and the airline will bundle services to Italy under its main Lufthansa and Air Dolomiti brands, it said today in an e-mailed statement. The Airbus A319 servicing the routes will be used elsewhere in Lufthansa’s network.
“Given the slump in prices on European routes and the competition, it was extremely difficult to establish a profitable European network under a separate brand,” Lufthansa Chief Executive Officer Christoph Franz said in the statement.
Lufthansa still foresees “double-digit” growth on routes to Italy, including from Munich to cities, in northern Italy. Lufthansa and Air Dolomiti fly to 19 Italian destinations. Lufthansa Italia was established in 2008.
http://www.bloomberg.com/news/2011-...-italia-brand-amid-increased-competition.html
Interessante analisi su Lufthansa Italia su Die Welt
http://www.welt.de/wirtschaft/article13392883/Lufthansa-beerdigt-italienischen-Ableger.html
Tralaltro vorrei ribadire che per la stessa SEA (a parte i grotteschi proclami, progettoni e comizi della Moratti, Bonomi e compagnia cantante che hanno fatto nel corso degli ultimi 2 anni) il danno d'immagine e soprattutto il danno pratico a medio termine e' molto limitato.Comunque il gruppo LH è grande e forte e alla fine è comunque un danno di immagine limitato.
Dal loro sito:
Lufthansa Italia vola con il miglior servizio fino al 29 Ottobre 2011
Lufthansa Italia vola fino al 29 ottobre 2011 con la massima affidabilita', puntualita' ed eccellenza di servizio che contraddistingue da sempre il marchio Lufthansa. Affrettatevi a prenotare i voli per la stagione estiva!
SEA da anni presenta due scenari, con o senza hub carrier. Purtroppo in entrambi i casi i voli intercontinentali hanno bisogno di prosecuzioni, che per le destinazioni più importanti stanno quasi esclusivamente a LIN.Il problema di SEA è l'hub carrier, ma ormai avevano capito che LH non aveva intenzione di potenziare LHI.
Per chi non mastica l'eschimese, puoi fare un riassunto?
Dal loro sito:
Lufthansa Italia vola con il miglior servizio fino al 29 Ottobre 2011
Lufthansa Italia vola fino al 29 ottobre 2011 con la massima affidabilita', puntualita' ed eccellenza di servizio che contraddistingue da sempre il marchio Lufthansa. Affrettatevi a prenotare i voli per la stagione estiva!
Che tristezza!Dal loro sito:
Lufthansa Italia vola con il miglior servizio fino al 29 Ottobre 2011
Lufthansa Italia vola fino al 29 ottobre 2011 con la massima affidabilita', puntualita' ed eccellenza di servizio che contraddistingue da sempre il marchio Lufthansa. Affrettatevi a prenotare i voli per la stagione estiva!
Quindi i discorsi stanno a zero finchè LIN è vivo e vegeto...SEA da anni presenta due scenari, con o senza hub carrier. Purtroppo in entrambi i casi i voli intercontinentali hanno bisogno di prosecuzioni, che per le destinazioni più importanti stanno quasi esclusivamente a LIN.