Incidente 777 Asiana a SFO


calico

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qui
vorrei fare notare che i piloti erano 4 due cpt e due FO. perché qualcosa vada storto con 8 occhi che guardano deve essere successo qualcosa, chi sta seduto dietro se si accorge che qualcosa va storto e che c'e' di mezzo la pellaccia strilla come un aquila.
Quasi mail gli altri due stanno in cockpit, anche se dovrebbero


Luca chiedi la messa in moto ....
 

enrico

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30 Gennaio 2008
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Rapallo, Liguria.
Tra i commenti ho letto questo mi ha incuriosito.
C'è qualcuno che può commentarlo?

High-energy approaches have always been tolerated more in the USA than in other countries, partly because of our "let the captain fly his damn plane" mentality of allowing for technique and judgement in unusual situations. In Europe, a high-energy approach is considered a serious matter even if it all turns out ok.
 

marco345

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15 Aprile 2008
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lucca
riporto da agi

"A San Francisco un incidente era solo questione di tempo" Tra le cause dell'incidente potrebbe anche esserci quella del sistema di atterraggio strumentale dell'aeroporto (Glide path system) che era fuori uso da settimane.
Lo rivela Der Spiegel che ha intervistato alcuni piloti tedeschi che erano atterrati nell'aeroscalo americano di recente. "Un atterraggio guidato a San Francisco e' diventato praticamente impossibile - ha detto un pilota che e' voluto rimanere anonimo - un incidente era solo una questione di tempo". Di fatto il sistema elettronico di guida all'atterraggio avrebbe potuto prevenire gli errori fatti dal comandante in fase di atterraggio. Il sistema sarebbe da settimane fuori uso per via di lavori di ristrutturazione dell'aeroporto.
Nelle statistiche di Lufhtansa l'aeroporto di San Francisco e' in cima alla lista per atterraggi falliti.
Proprio per questo la compagnia di bandiera ha di recente messo a punto delle speciali istruzioni di sicurezza per l'aeroscalo.
(AGI) .
 

londonfog

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Londra
riporto da agi

"A San Francisco un incidente era solo questione di tempo" Tra le cause dell'incidente potrebbe anche esserci quella del sistema di atterraggio strumentale dell'aeroporto (Glide path system) che era fuori uso da settimane.
.
Noto con tanta tristezza che non e' solo la stampa italiana a sparare scemenze sensazionalistiche.
 

I-UDNE

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Al post 236 di parla di 4 CPT e 2 FO. Voi dite che in atterraggio sono TUTTI in cockpit ?????
Al post 236 si parla di due comandanti e due primi ufficiali, che è il numero giusto per un volo di 10/11 ore con un pilota in addestramento. In cockpit ci sono 4 posti, due per i piloti e due per gli osservatori: a logica l'istruttore sedeva davanti a destra, con l'addestrando a sinistra e gli altri due seduti sugli strapuntini. Da noi funziona così, e non esiste che un pilota in servizio su un volo con equipaggio rinforzato se ne stia dietro.
 

MalboroLi

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19 Novembre 2009
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riporto da agi

"A San Francisco un incidente era solo questione di tempo" Tra le cause dell'incidente potrebbe anche esserci quella del sistema di atterraggio strumentale dell'aeroporto (Glide path system) che era fuori uso da settimane.
Lo rivela Der Spiegel che ha intervistato alcuni piloti tedeschi che erano atterrati nell'aeroscalo americano di recente. "Un atterraggio guidato a San Francisco e' diventato praticamente impossibile - ha detto un pilota che e' voluto rimanere anonimo - un incidente era solo una questione di tempo". Di fatto il sistema elettronico di guida all'atterraggio avrebbe potuto prevenire gli errori fatti dal comandante in fase di atterraggio. Il sistema sarebbe da settimane fuori uso per via di lavori di ristrutturazione dell'aeroporto.
Nelle statistiche di Lufhtansa l'aeroporto di San Francisco e' in cima alla lista per atterraggi falliti.
Proprio per questo la compagnia di bandiera ha di recente messo a punto delle speciali istruzioni di sicurezza per l'aeroscalo.
(AGI) .
Mi sembra una bo...a grossa come una casa....e anche pericolosa...i piloti devono saper aterrare anche senza ausili elettronici; dire che "era solo questione di tempo" perchè un sistema di guida era fuori uso è totalmente fuorviante, e sentir dire queste parole da un pilota -ancorchè anonimo- è quantomeno sconfortante
 

Old Crow

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7 Giugno 2006
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http://www.youtube.com/watch?v=lXY50dBW0zs


"Immediately after the crash she went to the cockpit, asked if everyone was okay. Affirmative. She then asked the captain, "Shall we evacuate?" The captain replied, "Please wait." Ms. Lee said there were two captains and one F/O in the cockpit, and _one_ captain outside the cockpit at landing. She refers to captains by their Korean titles Kijang, the F/O as Bukijang...

She made 3 PA's asking the pax to please remain calm... captain comes on the PA and gives orders to commence evacuation.... Ms. Lee pops L1 door and slide and commences evacuation of that section... she realized one of the crew is trapped at the R1 but decides to evacuate pax first and then attempt to free her colleague... the captain who had been in the cabin with the crew has grabbed the crash ax and rushes to R1 to deflate the slide and liberate the trapped crew.

Ms. Lee makes her way to L2 to assist with evacuation... some comments about the chaos and Chinese pax unable to understand their instructions...
observes R2 slide has also inflated and trapped the cabin attendant's leg. The cabin attendant has been crying for help while the pax are scrambling to evacuate. Ms. Lee locates one of the meal knives and stabs the slide to deflate it. Asks colleagues to rescue the trapped crew and help her out the aircraft.

Ms. Lee rushes down to L3 to check on the status of the evacuation there and starts to see smoke and fire in HJK seats sections. She locates a BCF and gets it to the F/O and asks him to put out the fire as she scrambles back to L2.... lot of miscellaneous comments about the chaos throughout the cabin, Chinese pax being unable to understand the crew's instructions... her yelling at pax to leave their bags and get out... few observations on her crew assisting pax out... even as smoke and fire began to get out of control she rushed back and forth through the aircraft until she felt the aircraft had been completely evacuated. She evacuated last..."
 

330/340lover

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Ho letto anche io che la purser o cabin manager si sarebbe comportata benissimo nel momento dell'evacuazione, tanto che più di un passeggero di business class lo avrebbe detto ai giornalisti.
 

EI-MAW

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25 Dicembre 2007
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http://www.youtube.com/watch?v=lXY50dBW0zs


"Immediately after the crash she went to the cockpit, asked if everyone was okay. Affirmative. She then asked the captain, "Shall we evacuate?" The captain replied, "Please wait." Ms. Lee said there were two captains and one F/O in the cockpit, and _one_ captain outside the cockpit at landing. She refers to captains by their Korean titles Kijang, the F/O as Bukijang...

She made 3 PA's asking the pax to please remain calm... captain comes on the PA and gives orders to commence evacuation.... Ms. Lee pops L1 door and slide and commences evacuation of that section... she realized one of the crew is trapped at the R1 but decides to evacuate pax first and then attempt to free her colleague... the captain who had been in the cabin with the crew has grabbed the crash ax and rushes to R1 to deflate the slide and liberate the trapped crew.

Ms. Lee makes her way to L2 to assist with evacuation... some comments about the chaos and Chinese pax unable to understand their instructions...
observes R2 slide has also inflated and trapped the cabin attendant's leg. The cabin attendant has been crying for help while the pax are scrambling to evacuate. Ms. Lee locates one of the meal knives and stabs the slide to deflate it. Asks colleagues to rescue the trapped crew and help her out the aircraft.

Ms. Lee rushes down to L3 to check on the status of the evacuation there and starts to see smoke and fire in HJK seats sections. She locates a BCF and gets it to the F/O and asks him to put out the fire as she scrambles back to L2.... lot of miscellaneous comments about the chaos throughout the cabin, Chinese pax being unable to understand the crew's instructions... her yelling at pax to leave their bags and get out... few observations on her crew assisting pax out... even as smoke and fire began to get out of control she rushed back and forth through the aircraft until she felt the aircraft had been completely evacuated. She evacuated last..."
I brividi a leggerlo. Nemmeno al simulatore all'RT riusciresti a fare tanto bene.
 

asessa

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http://www.youtube.com/watch?v=lXY50dBW0zs


"Immediately after the crash she went to the cockpit, asked if everyone was okay. Affirmative. She then asked the captain, "Shall we evacuate?" The captain replied, "Please wait." Ms. Lee said there were two captains and one F/O in the cockpit, and _one_ captain outside the cockpit at landing. She refers to captains by their Korean titles Kijang, the F/O as Bukijang...

She made 3 PA's asking the pax to please remain calm... captain comes on the PA and gives orders to commence evacuation.... Ms. Lee pops L1 door and slide and commences evacuation of that section... she realized one of the crew is trapped at the R1 but decides to evacuate pax first and then attempt to free her colleague... the captain who had been in the cabin with the crew has grabbed the crash ax and rushes to R1 to deflate the slide and liberate the trapped crew.

Ms. Lee makes her way to L2 to assist with evacuation... some comments about the chaos and Chinese pax unable to understand their instructions...
observes R2 slide has also inflated and trapped the cabin attendant's leg. The cabin attendant has been crying for help while the pax are scrambling to evacuate. Ms. Lee locates one of the meal knives and stabs the slide to deflate it. Asks colleagues to rescue the trapped crew and help her out the aircraft.

Ms. Lee rushes down to L3 to check on the status of the evacuation there and starts to see smoke and fire in HJK seats sections. She locates a BCF and gets it to the F/O and asks him to put out the fire as she scrambles back to L2.... lot of miscellaneous comments about the chaos throughout the cabin, Chinese pax being unable to understand the crew's instructions... her yelling at pax to leave their bags and get out... few observations on her crew assisting pax out... even as smoke and fire began to get out of control she rushed back and forth through the aircraft until she felt the aircraft had been completely evacuated. She evacuated last..."

Applausi a scena aperta...eroina!

:eek:ky::eek:ky::eek:ky::eek:ky::eek:ky::eek:ky::eek:ky:
 

Paolo_61

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http://www.youtube.com/watch?v=lXY50dBW0zs


"Immediately after the crash she went to the cockpit, asked if everyone was okay. Affirmative. She then asked the captain, "Shall we evacuate?" The captain replied, "Please wait." Ms. Lee said there were two captains and one F/O in the cockpit, and _one_ captain outside the cockpit at landing. She refers to captains by their Korean titles Kijang, the F/O as Bukijang...

She made 3 PA's asking the pax to please remain calm... captain comes on the PA and gives orders to commence evacuation.... Ms. Lee pops L1 door and slide and commences evacuation of that section... she realized one of the crew is trapped at the R1 but decides to evacuate pax first and then attempt to free her colleague... the captain who had been in the cabin with the crew has grabbed the crash ax and rushes to R1 to deflate the slide and liberate the trapped crew.

Ms. Lee makes her way to L2 to assist with evacuation... some comments about the chaos and Chinese pax unable to understand their instructions...
observes R2 slide has also inflated and trapped the cabin attendant's leg. The cabin attendant has been crying for help while the pax are scrambling to evacuate. Ms. Lee locates one of the meal knives and stabs the slide to deflate it. Asks colleagues to rescue the trapped crew and help her out the aircraft.

Ms. Lee rushes down to L3 to check on the status of the evacuation there and starts to see smoke and fire in HJK seats sections. She locates a BCF and gets it to the F/O and asks him to put out the fire as she scrambles back to L2.... lot of miscellaneous comments about the chaos throughout the cabin, Chinese pax being unable to understand the crew's instructions... her yelling at pax to leave their bags and get out... few observations on her crew assisting pax out... even as smoke and fire began to get out of control she rushed back and forth through the aircraft until she felt the aircraft had been completely evacuated. She evacuated last..."
Quando dico di aver avuto la fortuna in vita mia di non vedere mai all'opera la vera professionalità degli assistenti di volo, mi riferisco proprio a questo...
Non un'eroina, ma una persona che fa il proprio lavoro con coscienza e professionalità massima.
 

ever1000

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2 Giugno 2009
7
0
ma i piloti quando verranno sentiti dalle autorità ?
... chi meglio di loro potrà dare un aiuto nel capire le cause, oltre ai dati strumentali ovviamente ...

però penso che saranno già stati sentiti più volte dalle varie autorità ma i risultati di queste audit non vengono resi noti dagli inquirenti ...
 

gjangj

Utente Registrato
28 Febbraio 2012
280
0
i piloti devono saper aterrare anche senza ausili elettronici; dire che "era solo questione di tempo" perchè un sistema di guida era fuori uso è totalmente fuorviante
Però le probabilità di accadimento aumentano, è del tutto nella natura delle cose.
 

MalboroLi

Socio AIAC 2025
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19 Novembre 2009
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81
Però le probabilità di accadimento aumentano, è del tutto nella natura delle cose.
l'ausilio, per natura stessa del termine, serve a dare una mano; qua pare che si sia travolto totalmente il concetto di aid to navigation...che vuol dire, che negli aeroporti dove non c'è il Glide path prima o poi qualcuno si schianta a terra? No perchè dalle parole del pilota LH si capisce questo...