Grazie per la testimonianza. Quindi £6 per un G&T. Manco poco.
Quoto - e poi inserire Heineken (ghastly) tra le birre è come scambiare Marmite per marmellata
G
Grazie per la testimonianza. Quindi £6 per un G&T. Manco poco.
sapete se il 777 di ba che ebbe un guasto molto serio ad las vegas e stato rimesso in servizio , oppure e stato messo a terra definitivamente , avevo letto che ba voleva ripararlo
sapete se il 777 di ba che ebbe un guasto molto serio ad las vegas e stato rimesso in servizio , oppure e stato messo a terra definitivamente , avevo letto che ba voleva ripararlo
Qui in Inghilterra cominciano ad essere sull'incacchiato andante:
http://www.telegraph.co.uk/travel/n...anair-as-fresh-flowers-latest-victim-of-cuts/
io capisco tutto, compreso il BoB...ma quello che proprio non capisco è tagliare i servizi nelle classi premium. I premium FF (che sono quelli che portano i soldi a detta di tutti) sono anche quelli che sono più attenti ad i dettagli. Un fiore in meno nella toilette (per quanto stupida possa sembrare la cosa) viene notato -e criticato- proprio da quel passeggero che è abituato a comparare gli status di servizio dal volo precedente.
Tutti questi tagli stupidi danno un senso di deprezzamento del servizio che è percepibile dal FF molto più che da un passeggero occasionale.
Non serve a niente il fiore nel bagno, siamo d'accordo....ma vi assicuro che per chi paga 9000€ o.w. per volare in F fa "status", per quanto odiosa possa sembrare questa parola.
Ho visto -e sentito- fior di passeggeri premium cambiare compagnia solo perché hanno tolto una opzione dal menù.
C'è da dire in ogni caso che è un trend comune; le mediorentali, per quanto offrano ancora un servizio premium superiore alle europee e americane, stanno tagliando pesantemente anche loro....
io capisco tutto, compreso il BoB...ma quello che proprio non capisco è tagliare i servizi nelle classi premium. I premium FF (che sono quelli che portano i soldi a detta di tutti) sono anche quelli che sono più attenti ad i dettagli. Un fiore in meno nella toilette (per quanto stupida possa sembrare la cosa) viene notato -e criticato- proprio da quel passeggero che è abituato a comparare gli status di servizio dal volo precedente.
Tutti questi tagli stupidi danno un senso di deprezzamento del servizio che è percepibile dal FF molto più che da un passeggero occasionale.
Non serve a niente il fiore nel bagno, siamo d'accordo....ma vi assicuro che per chi paga 9000€ o.w. per volare in F fa "status", per quanto odiosa possa sembrare questa parola.
Ho visto -e sentito- fior di passeggeri premium cambiare compagnia solo perché hanno tolto una opzione dal menù.
C'è da dire in ogni caso che è un trend comune; le mediorentali, per quanto offrano ancora un servizio premium superiore alle europee e americane, stanno tagliando pesantemente anche loro....
BA may ditch free meals on the long haul
The airline that ended complimentary food on short flights in January could extend the move as it fights low-cost carriers
Long-distance flyers might have to choose from — and pay for — a menu of Mark & Spencer products
First they came for the free sandwiches on short flights. Now long-haul British Airways passengers are in line for the “improvement” to services known as paying for your own food and drink.
The airline could start charging long-distance flyers for a menu drawn from the aisles of Mark & Spencer, Alex Cruz, BA’s boss, has revealed. The move will spark fresh claims that penny-pinching is reducing BA to “a budget airline”.
In an interview with The Sunday Times, Cruz said that after “a rough start” customers now welcomed the chance to pay for M&S food on European flights. The airline’s buy-on-board system, which replaced free food on short flights in January, is “a perfect decision”, he said.
“It’s going great. Customers say to us: ‘Finally, I have good choices. No more chicken or beef’.” The service could be extended to long-haul economy. “We might do it,” he said.
Cruz also hinted that the airline would cram more seats on to its workhorse long-haul Boeing 777 jets from Heathrow, its hub.
BA is already squeezing 52 extra seats onto its 777s that fly from Gatwick to holiday destinations in the Caribbean, adding one extra seat to each row in economy to make them 10 abreast.
“We’ll start in Gatwick. We’ll see how it goes and then see what comes for Heathrow,” Cruz said.
He pointed out that 10-seat rows in economy on 777s was the industry standard. BA is cramming so many seats into some of its short-haul jets that even Ryanair offers more leg room.
Cruz’s comments will anger travellers who complain that the quality of BA’s aircraft and service is nosediving. But he said: “I don’t engage with running this airline into the ground.”
Speaking at Heathrow last week, Cruz pointed out that the extra economy seats meant the airline could offer lower fares — £21 one way to Alicante and a return to the Caribbean for less than £500. “We need to be price competitive,” he said.
BA needs to cut fares to compete not only with short-haul budget airlines such as Ryanair and easyJet, but also the new long-haul low-cost carriers, notably Norwegian, which offers flights from Gatwick to California or Florida from £179.
To attract more “rich people”, Cruz is investing £400m in BA’s Club World business class. There will be a Club seat on new long-haul jets that converts into a lie-flat bed, with new mattresses and linen and bigger pillows. Food and wine will improve, he promised. Fast wi-fi will be introduced, from £5 an hour.
Passengers who like premium economy will find it easier to book. The world traveller plus cabin on some new jets will expand from 30 seats to 40. Food will improve — and remain free.
There is good news for first-class passengers. After The Sunday Times reported customer complaints that perks in first class were being scrapped, there has been a volte-face.
The amuse-bouche with the aperitif will return soon, along with fresh flowers in the lavatories, Cruz said. The first-class cabin in many new jets will have only eight seats to make it more exclusive.
First-class passengers and BA gold-card holders also now have their own check-in and security wing at Heathrow terminal 5, which means they can get from kerbside to the lounge in less than five minutes.
Cruz gave BA’s overall customer experience 8/10. “But in two years’ time it will be 10/10,” he said adding that the airline would regain its title as “the best in Britain and the best in Europe”.
https://www.thetimes.co.uk/article/5f613c02-1c83-11e7-90b3-67de1d6b4791