BlueAir rischia la bancarotta ?


SkySurfer

Utente Registrato
6 Novembre 2005
25,145
0
Arrivano voci insistenti dalla Romania di un probabile crack della compagnia locale BlueAir, che opera anche verso numerosi scali italiani (Cuneo, Bergamo, Bologna, Firenze, Pescara, Fiumicino, Napoli e Catania) verso la Romania stessa e l'isola di Cipro.

Diversi fornitori, tra cui una società di leasing di aeromobili (la AWAS), ne hanno chiesto il fallimento perchè la compagnia sarebbe insolvente nei loro confronti da diversi mesi.
Tra i creditori, c'è anche la rivale Carpatair, che ha depositato un'istanza simile al tribunale di Bucarest, nel Marzo scorso, per via di debiti non onerati nei suoi confronti, in seguito al leasing di uno dei suoi aeromobili.
Altri fornitori che hanno chiesto il fallimento della società sono : una società che si occupa di manutenzione e spare parts (la KG Aircraft Rotables) e una banca statunitense (la Wells Fargo Bank).

Speriamo che la situazione possa evolversi in maniera quanto più positiva.
 
Un nostro forumista di cui non ricordo il nome credo lavori per BlueAir, sarebbe interessante avere notizie di prima mano dall' interno della compagnia
 
E se dovesse andar male la faccenda che tempi si prevedono? Giorni o settimane?

Credo sia difficile fare previsioni di questo tipo non avendo informazioni piu' complete a disposizione. Anche su Skyeurope c'erano da tempo voci di chiusura ma prima dello stop delle operazioni sono andati avanti credo due anni con continue ricapitalizzazioni.
 
Se non si trovano accordi decenti nell'immediato, la vedo brutta.

Allora Addio programma estivo per FlyOnAir (ricordo che con un wetlease con Blueair vengono operati i collagementi da PSR per BUC-CTA-CRL)

Per la summer 2010 dovevano entrare altri B738 nella flotta 0B, giusto?
 
Allora Addio programma estivo per FlyOnAir (ricordo che con un wetlease con Blueair vengono operati i collagementi da PSR per BUC-CTA-CRL)

Per la summer 2010 dovevano entrare altri B738 nella flotta 0B, giusto?

Si, sono previsti due B738 in arrivo.

Flyonair è un tour operator. Qualora dovesse andare qualcosa storto, può sempre rivolgersi ad un altro operatore aereo per assicurare il suo programma voli.
 
più che voci sono proprio usciti diversi articoli sulla stampa rumena

Mai multe firme cer insolvenţa Blue Air

Mai mulţi furnizori şi creditori cer insolvenţa companiei aeriene low-cost Blue Air pentru neplata unor datorii, potrivit datelor publicate pe site-ul oficial al Tribunalului Bucureşti.

Printre firmele reclamante se numără compania de leasing operaţional AWAS, de unde operatorul a închiriat o aeronavă, KG Aircraft Rotables, firma care se ocupă de furnizarea şi reparaţia componentelor rotative ale avioanelor, sau banca americană Wells Fargo Bank.

Contactaţi de „Adevărul", oficialii Blue Air au declarat că în peste 99% dintre cazuri s-a ajuns deja la o înţelegere cu firmele care au depus plângeri.

„Spre exemplu, vineri, în urma întâlnirii cu AWAS s-a decis la renunţarea acţiunii în justiţie în urma unor negocieri. La fel se va proceda şi cu restul furnizorilor, în cel mai scurt timp, astfel încât toate dificultăţile să se soluţioneze într-o manieră cât mai avantajoasă pentru toţi cei implicaţi. La Tribunalul Bucureşti, orice proces programat va fi afişat şi după momentul soluţionării conflictului, chiar dacă procesul nu a avut loc, cum este cazul procesului programat cu AWAS, care nu va avea loc", au declarat, pentru „Adevărul", oficialii Blue Air.

Totodată, reprezentanţii operatorului susţin că întreaga industrie aeriană este afectată de criza financiară, dar şi de norul de cenuşă provocat de vulcanul din Islanda. „Întreaga lume a aviaţiei se confruntă cu un blocaj financiar, generat de o dublă provocare. Mai întâi, nu este un secret faptul că economia mondială se află într-un blocaj financiar. De asemenea, erupţia vulcanică din Islanda a cauzat pierderi uriaşe pentru majoritatea operatorilor aerieni din lume. In urma discutiilor avute de ERAA(European Regions Airline Association) si ELFAA(European Low Fares Arline Association), asociatii din care face parte si Blue Air, impreuna cu comisarul responsabil cu transporturile din Comisia Europeana s-a decis ca fiecare companie aeriana sa trimita sesizari guvernelor proprii si catre Comisia Europeană", au punctat reprezentanţii Blue Air.

adevarul.ro


Blue Air, in zborul spre insolventa?

Compania low-cost Blue Air este implicata, potrivit Tribunalului Bucuresti, in mai multe procese pentru neplata datoriilor catre numerosi furnizori si creditori.

Un prim proces este cel cu compania de leasing operational, AWAS, de la care operatorul low-cost a imprumutat aeronave Boeing 737.

AWAS a dat in judecata linia cu tarife scazute pentru neplata ratelor de leasing, care se ridica, potrivit surselor din piata, la circa 200.000 euro pe luna.

In martie, si compania aeriana de linie Carpatair a cerut la Tribunalul Bucuresti insolventa companiei Blue Air, sustinand ca are o datorie neachitata din luna septembrie a anului trecut in valoare de 30.000 euro. Potrivit Blue Air, compania a platit datoria catre operatorul de linie.

De asemenea, linia aeriana este in proces cu KG Aircraft Rotables, firma care se ocupa de furnizarea si reparatia componentelor rotative ale aeronavelor, dar si cu banca Wells Fargo Bank, cu sediul central in San Francisco.

Conducerea Blue Air: Am ales sa platim datoriile la stat in detrimentul furnizorilor

Potrivit reprezentantilor Blue Air, motivele pentru care compania a intarziat platile catre furnizori si creditori sunt situatia economica precara, eruptia vulcanica din Islanda, dar si achitarea datoriilor fata de stat.

“Intreaga lume a aviatiei se confrunta cu un blocaj financiar, generat de o dubla provocare. Mai intai, faptul ca economia mondiala se afla intr-un blocaj financiar. De asemenea, eruptia vulcanica din Islanda a cauzat pierderi uriase pentru majoritatea operatorilor aerieni din lume. In urma discutiilor avute de ERAA (European Regions Airline Association) si ELFAA (European Low Fares Arline Association), asociatii din care face parte si Blue Air, impreuna cu comisarul responsabil cu transporturile din Comisia Europeana s-a decis ca fiecare companie aeriana sa trimita sesizari guvernelor proprii si catre Comisia Europeana”, declara, pentru Wall-Stret, conducerea Blue Air.

Oficialii companiei sustin ca Blue Air nu are in prezent nicio datorie la bugetul de stat. ”Suntem constienti de situatia dificila in care se afla bugetul de stat, precum si importanta companiei Blue Air pentru economia Romaniei, motiv pentru care am ales sa consideram plata datoriilor catre stat ca prioritate absoluta. Aceasta a insemnat din pacate o intarziere a platilor catre furnizori, pe care o gestionam cat mai rapid cu putinta. Mentionam ca in prezent bilantul datoriilor la ANAF este zero”, adauga coducerea Blue Air.

In discutii cu furnizorii pentru renuntarea la procese

Desi nu au vrut sa dezvaluie valoarea totala a datoriilor pe care le au fata de creditori, reprezentantii companiei low-cost au declarat ca sunt in discutii cu acestia pentru a solutiona, pe cale amiabila, problema debitelor. “Vineri (n.red. 29 mai 2010), in in urma intalnirii cu AWAS, s-a decis la renuntarea actiunii in justitie in urma unor negocieri. La fel se va proceda si cu restul furnizorilor, in cel mai scurt timp, astfel incat toate dificultatile sa se solutioneze intr-o maniera cat mai avantajoasa pentru toti cei implicati”, mai explica reprezentantii companiei.

Compania aeriana low-cost Blue Air a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 140-150 milioane euro, in crestere cu 20% fata de anul 2008, dar sub estimarile initiale de 170 milioane euro.

Linia aeriana a transportat anul trecut 1,7 milioane pasageri, cu un grad mediu de ocupare a aeronavelor de 75%.

wall-street.ro

CIAO
_goa
 
pare ci siano discreti ritardi nei pagamenti degli stipendi. era già accaduto i mesi scorsi..

pW

E' veramente orribile da dire : ma è meglio che non paghi i tuoi dipendenti che certi grossi fornitori, con cui rischi di dover portare i libri contabili in tribunale.