Thread Air France KLM

Stato
Discussione chiusa ad ulteriori risposte.
Nuova offerta Economy di Air France (sul corto e medio raggio - molto cheap oriented)

NEW ECONOMY OFFER: AIR FRANCE QUALITY ACCESSIBLE TO ALL

Monday 7 January 2013
Air France today launches its New Economy Offer, a new fare offer available to 58 destinations on the short and medium-haul network. On sale today, for travel as from 6 February 2013, customers will have the choice between: - the all-inclusive Classic product, - the MiNi product, a simplified product which does not earn Flying Blue miles and aimed at customers travelling without checked baggage, at fares starting at 49 euros including tax.

Air France aims to adapt to the changes in purchasing behaviour and the new expectations of travellers, while at the same time attracting new customers. With two complementary offers available all year round and fully combinable fares, this new offer enhances the attractiveness of Air France fares. It particularly targets the 60% of customers who are looking for the best possible fares and the 40% of short and medium-haul customers travelling without checked baggage.

This offer makes Air France quality accessible to all: on board, all customers benefit from the same services. On the ground, Air France offers assistance to all its customers, a range of mobile services enabling customers to manage their trip from A to Z on their smartphone and many new innovations to save time at check-in and boarding at the airport. The New Economy Offer also guarantees autonomy, by enabling customers to create the offer that suits them best, on a case by case basis.

"With this new fare range that makes the Air France quality of service accessible to all, Air France is continuing to implement its Transform 2015 plan, which aims to put the customer at the heart of its development strategy. This initiative is in addition to the renewal of the commercial offer launched in October 2012 with the strategy of moving upmarket on the medium-haul network”, stated Alexandre de Juniac, Chairman and CEO of Air France. “Air France is clearly illustrating its ambition to pursue a policy of constant adaptation of its products and services, and earn its customers’ preference”, he added.

http://corporate.airfrance.com/en/press/press-releases/

Mossa intelligente e logica. D'altra parte perchè continuare a perdere clienti obbligandoli a pagare eventuali servizi non richiesti?

Scelta molto intelligente quella di AF, perché la Cirrus è offerta in due modelli con inclinazioni diverse (se non mi ricordo male 23º e 30º) per potersi adattare al meglio all'ampiezza della cabina senza sacrificare lo spazio nei corridoi, come accade per esempio con la poltrona di AZ.

[h=1]Air France-Klm vende la controllata Cityjet[/h]
Di Angela Zoppo

[TABLE="width: 1, align: left"]
[TR]
[TD]
img859561.png
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: didascalia"][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Air France-Klm vuole chiudere in primavera la vendita della sussidiaria irlandese Cityjet, che opera nei voli a corto e medio raggio. La compagnia franco-olandese vuole selezionare una short-list di appena due concorrenti entro fine marzo. Secondo indiscrezioni ci sarebbero già una decina di pretendenti alla cloche di CityJet ai quali Air France-Klm dovrà aprire la data room per la consultazione del piano industriale, dei dati tecnici sulla flotta e degli accordi di code-sharing con altri vettori.

Una prima scrematura ridurrà a sei il numero dei bidders che potranno procedure alle offerte non vincolanti. Air France-Klm ha acquisito il controllo di CityJet nel 2000. La dismissione rientra nel piano di ristrutturazione Transform 2015, dal quale la compagnia guidata da Jean-Cyril Spinetta si attende consistente risparmi per tornare a fare utili. Il vettore irlandese, che trasporta una media di 1,6 milioni di passeggeri l’anno, è in perdita e l’azionista di maggioranza non può permettersi altri buchi in bilancio.

Air France uniforms recycled into car insulation

Air France is organizing a collection of old ground staff and crew uniforms at Paris-Orly and Paris-Charles de Gaulle airports. This new eco-friendly operation began on 21 January and runs until 15 March 2013. The uniforms collected from most of these staff concerned will then be recycled into car insulation at a specialized recycling plant.

This innovative experiment is a first for Air France and may be renewed, depending on the rate of participation. In the long-term, the company aims to expand the operation to the 35,000 employees in uniform. The estimated weight of the clothing collected is close to 30 tons, which would equip 1,350 vehicles with insulation material made from recycled fibers.

This operation is being led by the Air France Purchasing division, in partnership with the CEPOVETT group (supplier of men’s uniforms) and SITA France, a subsidiary of SUEZ ENVIRONNEMENT, which is providing the operational management (collection, logistics, sorting and transport to the recycling plant ). Employees who wish can also give their own personal clothing.

«With this new operation, Air France is once again demonstrating its commitment to sustai- nable development. The Company is contributing to the preservation of natural resources to make new products from recycled materials»,
said Sophie Virapin, VP for Environment and Sustainable Development at Air France.

http://corporate.airfrance.com/en/p...ance-uniforms-recycled-into-car-insulation-1/

[h=1]Air France-Klm vende la controllata Cityjet[/h]
Di Angela Zoppo

[TABLE="width: 1, align: left"]
[TR]
[TD]
img859561.png
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: didascalia"][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Air France-Klm vuole chiudere in primavera la vendita della sussidiaria irlandese Cityjet, che opera nei voli a corto e medio raggio. La compagnia franco-olandese vuole selezionare una short-list di appena due concorrenti entro fine marzo. Secondo indiscrezioni ci sarebbero già una decina di pretendenti alla cloche di CityJet ai quali Air France-Klm dovrà aprire la data room per la consultazione del piano industriale, dei dati tecnici sulla flotta e degli accordi di code-sharing con altri vettori.

Una prima scrematura ridurrà a sei il numero dei bidders che potranno procedure alle offerte non vincolanti. Air France-Klm ha acquisito il controllo di CityJet nel 2000. La dismissione rientra nel piano di ristrutturazione Transform 2015, dal quale la compagnia guidata da Jean-Cyril Spinetta si attende consistente risparmi per tornare a fare utili. Il vettore irlandese, che trasporta una media di 1,6 milioni di passeggeri l’anno, è in perdita e l’azionista di maggioranza non può permettersi altri buchi in bilancio.

Qualche indiscrezione su chi possano essere le compagnie interessate a rilevare Cityjet?

Ho prenotato un volo (in Y) con AirFrance per New York per dopodomani, mai volato con loro su rotte intercontinentali, e mi è appena arrivata una mail con delle offerte per fare un upgrade in Y+ o J. Quello che mi ha colpito sono le tariffe esageratamente basse: 159€ per Y+ e 349€ per la J. Controllando ora le tariffe per i miei stessi voli per un biglietto J, il totale supera i 3000€. Come è possibile tutta questa differenza di prezzo? Qualcuno sa dirmi se queste offerte di Upgrade di AF sono prassi o è una botta di C. random una tantum?

Ho prenotato un volo (in Y) con AirFrance per New York per dopodomani, mai volato con loro su rotte intercontinentali, e mi è appena arrivata una mail con delle offerte per fare un upgrade in Y+ o J. Quello che mi ha colpito sono le tariffe esageratamente basse: 159€ per Y+ e 349€ per la J. Controllando ora le tariffe per i miei stessi voli per un biglietto J, il totale supera i 3000€. Come è possibile tutta questa differenza di prezzo? Qualcuno sa dirmi se queste offerte di Upgrade di AF sono prassi o è una botta di C. random una tantum?

Capita abbastanza spesso in fase di check in (con KL poi è quasi standard) è un ottimo modo per marginare qualche cosa in più su posti altrimenti vuoti e magari fare entrare qualcuno in una Y magari in over.
Attenzione che il tuo ticket rimane di Economy in termini di flessibilità e rimborsabilità, lo stesso per le miglia. Se puoi/vuoi approfittane.

Anche con Alitalia puoi richiedere l'upgrade al check-in per i voli verso Roma e da/per Malpensa. L'upgrade Y-->J costa 350€.

Anche con Alitalia puoi richiedere l'upgrade al check-in per i voli verso Roma e da/per Malpensa. L'upgrade Y-->J costa 350€.

Non mi risulta.... ho recentemente volato il 630 FCO-MIA e mi hanno chiesto anche i soldi della penale della mia tariffa e non a quei prezzi... idem per il ritorno 611 JFK-VCE

L'ultima volta a NY con Alitalia un signore ha chiesto di fare l'upgrade e gli è stato quotato circa 3000dollari. Per certo KLM cerca di riempire la business all'ultimo minuto. Su un JFK-AMS saremmo dovuti essere in 12 in C e prima dell'imbarco sono praticamente riusciti a riempire la business con upgrade dell'ultimo minuto con miglia o pagando in denaro.

Capita abbastanza spesso in fase di check in (con KL poi è quasi standard) è un ottimo modo per marginare qualche cosa in più su posti altrimenti vuoti e magari fare entrare qualcuno in una Y magari in over.
Quoto. Succede spesso anche con BA. Mi è capitato l'anno scorso su voli da LAS e MIA, oltre a vari voli europei

Risultati di Gennaio 2013:

Passenger business
January 2013 was perturbed by adverse weather conditions at CDG which led Air France, at the request of the authorities, to reduce capacity by 40% during two days. This reduction in capacity especially weighed on European traffic. KLM also experienced significant snowfalls at Schiphol. As a consequence of these adjustments, capacity was up 0.4% while traffic was stable. The load factor stood at 81.4% (-0.3 points). The number of passengers amounted to 5.5 millions (-3.8%). Unit revenue per available seat kilometre (RASK) ex-currency progressed compared with January 2012.

• On the Americas network traffic and capacity declined by 0.7% and 1.2% respectively. The load factor stood at 87.4% (+0.5 points) underpinned by Latin America.
  • The Asia network was dynamic with a 5.0% rise in traffic. Capacity was up 6.9%, giving a load factor of 83.8%, down 1.5 points.
  • The Africa and Middle East network recorded a 1.5% increase in traffic for capacity up by 1.8%. The load factor was virtually stable at 80.2% (-0.2 points).
  • On the Caribbean and Indian Ocean network capacity was down 4.1% and traffic by 2.8%. The load factor gained 1.2 points to 86.7%.
  • The European network was the most affected by the weather conditions. As a result capacity was down 2.4% while traffic declined 4.3%. The load factor fell 1.3 points to 67.0%.
    Cargo business
    In January 2013, traffic and capacity were down by 2.9% and 1.3%. The load factor declined by 1.0 point to 60.4%. Unit revenue per available tonne kilometre (RATK) ex-currency was slightly down compared with January 2012.
    Recent developments

•  Air France is pursuing the restructuring of its short- and medium-haul network within the framework of the ‘Transform 2015’ plan. The company launched a new fares offer to 58 destinations within its medium-haul network. On 28 January Air France also launched its new company, Hop! Regrouping its regional subsidiaries, Brit Air, Airlinair and Regional. As of 31 March, Hop! will operate 530 daily fights to 136 destinations in France and Europe.
  •  KLM is the partner and official transport provider for ‘Amsterdam 2013’, an event celebrating the anniversary of many of the city’s institutions.

Non mi risulta.... ho recentemente volato il 630 FCO-MIA e mi hanno chiesto anche i soldi della penale della mia tariffa e non a quei prezzi... idem per il ritorno 611 JFK-VCE
Non è offerto di default, ma solo su voli scelti per evitare che vada ad abbattere le prenotazioni in J per chi vuole la sicurezza di volarci.

Stato
Discussione chiusa ad ulteriori risposte.