Piano flotta Emirates


Rumours interni riportano che è allo studio il phase out dei primi 17 A380 durante il prossimo anno fiscale.
 
Grazie, non lo ricordavo.
Rumours interni riportano che è allo studio il phase out dei primi 17 A380 durante il prossimo anno fiscale.
Il primo 380 è stato consegnato ad EK il 28/07/2008, mentre il 17° è entrato in flotta il 28/10/2011.
Se quest'ultimo verrà restituito entro il prossimo FY (che terminerà il 31/03/2018), sarà rimasto in EK al massimo 6 anni e 5 mesi. Dubito che verranno scrappate macchine così fresche. Secondo me almeno una parte dei 380 usati avrà futuro operativo, anche perchè se i lessor offriranno il 380 a canoni moderati, riusciranno ad allargare la nicchia di mercato papabile, includendo le compagnie che attualmente troverebbero interessante operare alcune rotte con questo aereo, ma fino ad ora sono state scoraggiate dai costi di gestione troppo alti. A partire appunto da quelli del noleggio.
 
È ipotizzabile una loro conversione a Cargo?
Prima del congelamento della versione FedEx aveva dimostrato interesse..
 
Fino ad ora nel 2016 sono entrati in flotta 10 A380 (sui 20 previsti per l'intero anno) e 9 77W (su un totale di 16).
Entrati in flotta tutti gli aerei previsti. Ritirate invece 29 macchine, 3 in più di quanto scritto nel piano flotta ad inizio 3d.
Impressionante la consegna di 6 A380 negli ultimi 30 giorni, gli ultimi 3 dei quali sono arrivati il 28 e 29 Dicembre.
Dal manifesto sottostante, si ricava inoltre che nel 2016 il riempimento medio di ogni volo è stato pari a 283.5 pax, in moderata crescita rispetto ai 275.8 pax del 2015. Vista la "leggera" differenza di taglia tra gli aerei entrati in flotta e quelli dismessi, mi sembra un risultato molto preoccupante.
Nel 2016 i pax sono arrivati a 55M (51.3M l'anno scorso) i voli pax sono stati circa 194.000 (contro i 186.000 del 2015).



INFOGRAPHIC-2016.jpg
 
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E alla fine anche Tim scese sul pianeta Terra aprendo ai NB.

Emirates considering adding narrowbody capacity

Emirates (EK, Dubai Int'l) is considering narrowbody aircraft given their 'tighter cabins and fewer amenities' airline President Tim Clark has told CNN.

In an interview with Richard Quest, Clark said three studies had been submitted to the carrier for consideration. As such, over the next eighteen months, a decision will be made on whether to add aircraft such as the A320 from Airbus Industrie or the B737 from Boeing, combining that with an order for smaller widebody jets, or continuing to buy widebody aircraft exclusively, he said.

Coupled with Dubai World Central's greater terminal and gate capacity, the narrowbody jets could allow the carrier to develop thinner routes currently unsuited to its existing fleet of ninety-two A380-800s, ten B777-200(LR)s, ten B777-300s, and 128 B777-300(ER)s.

The Dubai-based carrier has yet to make a decision on whether to order the A350 or B787 given it axed an order for seventy A350s back in June 2014. Among the types under consideration are the A350-900/-1000 and the B787-9/-10.

"When the time is right we will decide," he said. "But so far, we are just biding our time to see which way it all pans out."

http://www.ch-aviation.com/portal/news/53356-emirates-considering-adding-narrowbody-capacity
 
Una Emirates con NB andrebbe a sovrapporsi totalmente a quanto già offre Flydubai, a questo punto potrebbero sfruttare maggiormente questa compagnia per servire le destinazioni piu' sottili o in alternativa assorbire direttamente Flydubai mettendole marchio Emitates.
 
Una Emirates con NB andrebbe a sovrapporsi totalmente a quanto già offre Flydubai, a questo punto potrebbero sfruttare maggiormente questa compagnia per servire le destinazioni piu' sottili o in alternativa assorbire direttamente Flydubai mettendole marchio Emitates.

In questo momento FlyDubai ha un livello di servizio a bordo sostanzialmente diverso da quello di EK, l'integrazione vera vorrebbe dire stravolgere l'attuale filosofia (di FlyDubai, ovviamente) e di fatto chiuderla sostituendola con voli mainline
 
In questo momento FlyDubai ha un livello di servizio a bordo sostanzialmente diverso da quello di EK, l'integrazione vera vorrebbe dire stravolgere l'attuale filosofia (di FlyDubai, ovviamente) e di fatto chiuderla sostituendola con voli mainline
Però le "fewer amenities" di cui parla Tim, abbinate ad un hardware che non è certo quello di FR, sembrano descrivere FlyDubai o comunque qualcosa di molto vicino. Qui ci sono alcune foto degli interni: non mi sembrano poi molto diversi da quelli dei NB usati dagli altri vettori premium del Golfo.
 
Però le "fewer amenities" di cui parla Tim, abbinate ad un hardware che non è certo quello di FR, sembrano descrivere FlyDubai o comunque qualcosa di molto vicino. Qui ci sono alcune foto degli interni: non mi sembrano poi molto diversi da quelli dei NB usati dagli altri vettori premium del Golfo.
Ho volato con FlyDubai, 738 configurato con pitch ridotto (ok, venivo dalla Y di EK sul 380 che ha spazio da vendere, ma era veramente strettino) servizio a bordo totalmente a pagamento, IFE compreso - salvo la mappa del volo, non ricordo se i sedili avessero la possibilità di reclinare (volo diurno in entrambi i casi). Diciamo che come esperienza di viaggio si colloca vicino - ma forse un filo più in basso a causa dell'a/m utilizzato) a quella di U2.
 
Ho volato con FlyDubai, 738 configurato con pitch ridotto (ok, venivo dalla Y di EK sul 380 che ha spazio da vendere, ma era veramente strettino) servizio a bordo totalmente a pagamento, IFE compreso - salvo la mappa del volo, non ricordo se i sedili avessero la possibilità di reclinare (volo diurno in entrambi i casi). Diciamo che come esperienza di viaggio si colloca vicino - ma forse un filo più in basso a causa dell'a/m utilizzato) a quella di U2.
Una o due file di poltrone di Y in meno risolverebbero il problema del pitch, mentre una tariffa all inclusive potrebbe essere creata proprio per dare una certa continuità con gli standard attuali di EK. Mi sembrano soluzioni che con un costo (e rischio) moderato, potrebbero andare nella direzione auspicata da TC. Peraltro prima dei NB, direi che sarebbe ora che ordinassero qualche decina di piccoli WB.
 
Mentre nel resto del mondo si fa la corsa agli armamenti con FSC che aprono o assorbono LCC e LCC che aprono rotte sempre piu' lunghe... a Dubai FZ ed EK sono praticamente concorrenti. Da notare come EK abbia gia' accordi di interline (e codeshare) con LCC, anche spinte. Onestamente non capisco come non ci siano piu' sinergie.
 
Con i riempimenti medi che hanno è assurdo continuare con una flotta di soli 77W e 388.
Vedrei benissimo un bel po' di A321Neo magari anche in versione LR, darebbero il giusto mix di flessibilità alla flotta.
Ma ordinando oggi fra quanti anni verrebbero consegnati ? Il backlog mi sembra imponente.
 
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Emirates to unveil new First Class cabins

Enhanced Emirates cabins will sport a fresh new look, while new features will be added to Business, Economy seats

Dubai: Emirates is set to unveil the enhancements to its First Class cabins and new features in the Business and Economy Class accommodations.
The entirely redesigned First Class, which will make its debut on board a Boeing 777-300ER, will showcase six private suites in a new layout. The new aircraft will also boast a range of other new features in the Business and Economy class cabins.
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The First Class accommodation will be unveiled at the Dubai Air Show in November, the airline said on Tuesday, adding that the major revamp will take “customer experience to the next level.”
“All cabins will sport a totally fresh new look,” said Tim Clark, president Emirates Airline.
The airline will announce the destinations where the new Boeing 777-300ER is to be deployed in due course.

Emirates is the second Gulf carrier to announce new investments to its fleet this month, amid reports of other airlines cutting jobs and suspending operations on a number of routes. Etihad said last week it had received a new double-decker plane that features a luxurious three-room suite with shower and living room, as well as “apartments” and “studios.”
Emirates has the largest fleet of Boeing 777 planes that fly to six continents. It claims to have pioneered the private suite concept on commercial flights in 2003, establishing a new standard for First Class travel.
“Our products and services across cabin classes are continually improved and enhanced. But what our customers will see on Emirates’ new 777s starting from November will be a much bigger revamp that takes our onboard experience to the next level,” said Clark.
“We are excited to showcase the results of years of planning and development invested into our new First Class offering, and our overall Emirates 777 experience.”

http://gulfnews.com/business/aviation/emirates-to-unveil-new-first-class-cabins-1.2035879
 
La decisione sull'ordine 787 vs 350 avverra' probabilmente al Dubai Air Show in novembre.


Sheikh Ahmed: Emirates to decide on Boeing or Airbus multibillion dollar order

The carrier is weighing a decision between Airbus' A350 and Boeing's 787 Dreamliner widebody aircraft

Emirates, the largest operator of wide-body aircraft globally, will decide by year end on a multibillion dollar order in which the airline will pick between Boeing’s Dreamliner 787 model or Airbus’ competing A350, the carrier’s chairman said.
“Until now we have not taken a decision on which plane model,” Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum said in an interview with The National. “It’s still under study. After we’ve done our review we’ll make an announcement by end of the year.”
The decision between the two aircraft models reignites a fierce battle that played out in the run-up to the Dubai Air Show in 2007 when Emirates placed a US$31 billion order that included 70 A350s rather than the 787. Since then it has rolled back on its commitment to the A350 following a review of its fleet requirements.
Emirates, like most airlines, conducts a review of its fleet as it looks to retire planes and introduce new models in line with its business objectives. Those decisions are influenced by yields and margins, which have come under pressure as a result of a downturn in the travel industry amid terrorist attacks in Europe and a more competitive operating environment where low-cost carriers are deploying narrow-body planes on long-haul routes.
In June, Bloomberg reported that Emirates was in talks to buy 20 A380s in a deal worth about $8.7bn, according to list prices before discount. An order of 20 Boeing 787 Dreamliner planes is valued at about $5.4bn according to list prices, while an order for 20 Airbus A350s is worth about $6.3bn.
Both Sheikh Ahmed and the Emirates president Tim Clark have declined to provide further details about the size of any future aircraft order. However, Boeing’s order book, as of July 4, lists an order for 30 787 planes from unidentified customer(s), at a value of $8.1bn.
In 2014, Emirates cancelled its order for the 70 A350 – valued at $16bn – which makes the chances of a repeat order potentially unlikely. Moreover, the expanded partnership agreement Emirates announced with the low-cost carrier flydubai last month will pave the way for greater network integration and crossover of passengers out of their joint hub at Dubai International Airport.
The flydubai low-cost model, which relies on single-aisle planes, allows penetration and connectivity of markets that complement the wide grid of Emirates. The closer integration means promoting a seamless form of co-operation between the two companies that either does not currently exist or is fragmented.
“The 787 is the favourite as it stands,” said Will Horton, senior analyst at the Centre for Aviation (Capa). “A 787 order could possibly be made in conjunction with flydubai’s 737 fleet if any amendments are needed.”
In an interview with The National last month Mr Clark said the carrier was also eyeing Boeing’s 777X, which comes into operation in 2020 and complements Emirates’ fleet of 777-200 and 777-300 aircraft. Choosing the 787 would also match the carrier’s firm order for 150 777XS and the additional 50 options for the plane that will replace the fleet of 777-300ERs and 777-200LRs.
Changing market dynamics and uncertainty in the global economy, make it likely Emirates may well lean towards the 787 because of its fuel efficiency advantages, which is an issue of contention between the carrier and the Toulouse-based Airbus when it comes to the A380.
“Given their need to focus on premium traffic and serve more markets, they might need to order the new planes this year,” said Richard Aboulafia, an aviation analyst with the Virgina-based Teal Group. “The 787 would work well with their 777/777X fleet strategy. The two families complement each other nicely.”
Saj Ahmad, chief analyst for London-based Strategic Aero Research believes the 787 is “right sized” for Emirates.
“With the 777-8 and 777-9 due to enter the fleet from the turn of the decade, there is no need for the A350, particularly when the 777X family can replace the likes of the A380, which the A350 cannot – and the 787 family can operate beneath 777X in markets where capacity can be better reigned in,” Mr Ahmad said. “The economics of either the 787-9 or 787-10 makes it far more compelling because both are significantly light than competing A350s and return far better fuel burn, which in turn lowers operating costs.”
The Dubai Airshow takes place from November 12-16 this year. Plane manufacturers compete to secure aircraft orders around the event.


https://www.thenational.ae/business...-or-airbus-multibillion-dollar-order-1.616098
 
Non so perché ma potrebbero ordinare i 787 magari dopo avere avuto rassicurazioni da Trump in cambio di non toccare l'open Sky usa-uae...
 
Da airfleets.net risultano consegnati nel 2017 6 773 e 4 A380. In totale,quanti aerei nuovi dovrebbero ricevere entro la fine di quest'anno?