Paris Air Show 2019


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La versione XLR sta avendo un successo decisamente migliore di quella LR. Evidentemente Airbus ha beccato uno sweet spot del mercato.
Range maggiore e peso del serbatoio aggiuntivo inferiore a quelli della versione LR e poco superiore alla versione base.
Come giustamente dici mi sa che hanno tirato fuori un bel coniglio dal cilindro.
 
WIZZ AIR ANNOUNCES ORDER FOR 20 AIRBUS A321XLR AIRCRAFT
JUN 19, 2019, 10:30

Wizz Air Holdings Plc ("Wizz Air" or "the Company"), the largest low-cost airline in Central and Eastern Europe, announced today that, as part of the Indigo Partners deal, it has signed a memorandum of understanding with Airbus S.A.S. ("Airbus") relating to exercising a part of its existing options for the purchase of 20 Airbus A321XLR aircraft. The present order will be delivered over the course of three years starting in 2023. The A321XLR variant will be operated with 239 seats, the same as the A321neo to ensure full fleet commonality with Wizz Air’s existing fleet. The XLR aircraft can also be utilized on Wizz Air’s existing network with the same efficiency. Completion of the order remains subject to approval by Wizz Air shareholders, as appropriate.

"The A321XLR is the most cost efficient aircraft of its type and represents a significant opportunity for Wizz Air to further expand its network and connect points on the WIZZ map that are currently out of reach, given the enhanced range capability of the aircraft. Today, we are flying a number of 5-6 hour routes with great satisfaction to our customers, so the XLR will extend our outstanding value and service proposition on routes of 7-8 hours of flying.” - said József Váradi, Wizz Air's Chief Executive Officer. “The inherent aircraft economics of the Airbus A321XLR will widen our competitive advantage for stimulating demand for air travel in Central and Eastern Europe and beyond while minimizing our environmental footprint. The A320neo family aircraft are game-changing aircraft that enhance Wizz Air’s low fare model and undisputed cost leadership in Europe."

Today’s announcement will bring Wizz Air's outstanding firm orders with Airbus to 276 aircraft for deliveries through 2026.

https://wizzair.com/en-gb/informati...nnounces-order-for-20-airbus-a321xlr-aircraft
 
Passare da rotte di 5-6 ore a 7-8 ore vuol dire andare oltre Dubai. Probabilmente sempre dall'est Europa a causa dei bilaterali. Direi una bella scommessa per wizzair
 
Passare da rotte di 5-6 ore a 7-8 ore vuol dire andare oltre Dubai. Probabilmente sempre dall'est Europa a causa dei bilaterali. Direi una bella scommessa per wizzair
Non guarderei solo esclusivamente ad est. Personalmente credo che parte di quelle macchine volerá ad ovest.
Sia su direttrici giá sfruttate al limite con il 320 (Tenerife), sia sull'Atlantico dall'Inghilterra. Wizzair non ha mai fatto mistero di voler tentare questa avventura da Luton. L'aeroporto ha un piano di allungamento della pista di 400 mt in tre anni.
E non a caso i 321XLr verrano consegnati dal 2023.
 
qualcuno che c'è stato negli scorsi anni ha consigli pratici? vado domani dalla mattina alla sera partendo da Firenze
 
Willie Walsh ha cambiato lo spacciatore e questo gli ha rifilato la coca tagliata col Lisoformio; IAG ordina 200 737 MAX, alcuni anche per BA a LGW.

Speaking at a final press conference from Le Bourget airfield outside of Paris on Thursday, Airbus sales chief Christian Scherer said the European planemaker never received a request for proposals — a document that formally launches most major aircraft contracts — from British Airways owner IAG SA. “We would like a chance to compete for that business,” commercial head Christian Scherer told reporters.

Hanno solo Airbus in flotta sul corto/medio e non hanno nemmeno chiesto ad Airbus un'offerta...
 
Interessante commento di un dirigente Boeing, Mounir, in merito al 321 XLR vs NMA.
L'impressione è che il costruttore americano sia più dubbioso che mai se proseguire o meno nello sviluppo del nuovo aereo.
A Seattle sanno bene che non sarebbe affatto semplice coniugare le supposte nuove tecnologie con un prezzo congruo.
Quando poi sostiene che l'XLR non è il sostituto del 757, Mounir fa quasi tenerezza. Specie tenendo conto che AA ne ha appena ordinati 50 esemplari proprio per sostituire i 757.
Visti gli ordini arrivati per l'XLR, una cosa è certa: lo spazio per il NMA Boeing, già incerto, si è ridotto ulteriormente.

PARIS: A321XLR addresses only a 'sliver' of NMA market

Boeing has mounted a defence of its New Mid-market Airplane concept following the launch of the Airbus A321XLR, arguing both that its European rival's new variant does not serve as a 757 replacement, and that its own plans are not limited to filling that space.

"When you talk about the NMA value proposition, that is not a value proposition that addresses just the 757," said Boeing vice-president of commercial sales and marketing Ihssane Mounir at the Paris air show today. "It is a much broader proposition than the 757, in terms of market space, in terms of the capacity and the range it will address."
In any case, he argues, the A321XLR "addresses a sliver of that middle-of-the-market, and it addresses it with a single-aisle technology, with a single-aisle comfort, with a growth in weight of the platform that has been there for a while".
Mounir contrasts that with Boeing's vision of providing "twin-aisle comfort with single-aisle economics, leveraging new technologies, bringing a whole new airplane into the space". He draws an analogy with "the paradigm shift" that he says the US airframer achieved with its Dreamliner.
"The 787 was not an extension or a growth, and we could have done that with existing platforms, but we brought something new to the market that changed dramatically how the widebody and the long-range market evolves," says Mounir. "That's the idea with the NMA."
Asked if the A321XLR is a 757 replacement, Mounir responds: "I wouldn't say so, no."
However, the decision on whether to proceed with the NMA is not taking priority at Boeing while the 737 Max remains grounded. "Our focus remains on the safe and reliable return to service [of the Max]," says Mounir. "We're working with our customers, we're working with the regulators, and that's our first priority, so we will stay focused on that.
"We have all our attention on that right now."

https://www.flightglobal.com/news/articles/paris-a321xlr-addresses-only-a-sliver-of-nma-mark-459224/
 
Speaking at a final press conference from Le Bourget airfield outside of Paris on Thursday, Airbus sales chief Christian Scherer said the European planemaker never received a request for proposals — a document that formally launches most major aircraft contracts — from British Airways owner IAG SA. “We would like a chance to compete for that business,” commercial head Christian Scherer told reporters.

Hanno solo Airbus in flotta sul corto/medio e non hanno nemmeno chiesto ad Airbus un'offerta...

Traducendo le parole di Scherer: "Forse eccellenza Walsh, vuole un po' di sconto?"
 
Visti gli ordini arrivati per l'XLR, una cosa è certa: lo spazio per il NMA Boeing, già incerto, si è ridotto ulteriormente.

Tutto dipende da cosa voglia fare Boeing del NMA: per un piccolo WB, concordo con te, per un grosso NB concepito per mission medio-lunghe il mercato sembra dire l'esatto contrario.
 
Tutto dipende da cosa voglia fare Boeing del NMA: per un piccolo WB, concordo con te, per un grosso NB concepito per mission medio-lunghe il mercato sembra dire l'esatto contrario.
Nell'intervista si lascia intendere che il NMA Boeing sarebbe a doppio corridoio.
 
Si, stando a quanto si legge in giro Boeing sta creando un sostituto per i 762 o per i 763 che volano sul nazionale americano.
 
Si, stando a quanto si legge in giro Boeing sta creando un sostituto per i 762 o per i 763 che volano sul nazionale americano.

Quindi dovrebbe essere (in single class per facilitare i conti) da 200/220 pax fino a 250/270 con un range sulle 5.000 NM, a costi complessivi (acquisto + gestione) concorrenziali con un NB.
Good luck
 
Ed anche Jetblue si è unita agli acquirenti, convertendo un ordine di 13 321N in altrettanti XLR (e già che c'era, ordinando anche altri 10 223).
 
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