United’s 777s that remain on international routes will continue to seat 9-across in coach. Those 55 aircraft have up to 269 seats total.
Ottima cosa.
United’s 777s that remain on international routes will continue to seat 9-across in coach. Those 55 aircraft have up to 269 seats total.
solo sui 772 domestic network, particolarmente per le Hawaii:
As for United, the update to its 19 Boeing 777s will increase capacity to 364 seats, including 28 in business class and 336 in coach. That will be a 20-seat increase over the comparable domestic-configured 777s that United currently uses on the domestic routes from Hawaii.
As has been rumored, the coach-class layout will feature 10-abreast seating in a 3-4-3 configuration. Currently, United’s domestic-configured 777s seat nine across in coach in a 2-5-2 layout. United expects to have all 19 of the 777s scheduled to get the retrofit completed by May 2017.
(UsaToday)
quelli saranno SOLO international...![]()
Non è totalmente assurda come cosa, ma se penso al posto centrale mi sento male.
No. Non ci starei volentieri.
Così come cerco di scegliere sempre posti lato corridoio (son gusti).
Ma appunto per questo:
in un 2-5-2 c'è solo un viaggiatore su 9 (11%) che deve scavalcare 2 persone per uscire (e può farlo in due lati diversi)
in 3-3-3 invece ci sono 2 viaggiatori su 9 (il 22%) che devono scavalcare 2 persone per uscire (e possono farlo solo in una direzione.
Non Solo.
Ora io mi auguro che i voli di tutte le compagnie viaggino sempre full in economy, ma sappiamo bene che non è così.
Se il volo viaggiasse sempre con il ragguardevole 90% di load factor la compagnia potrebbe tranquillamente lasciare vuoto il posto centrale da 5 con ovvio maggior comfort per tutti, senza perdere alcunchè.