AF-KLM lancia nuovo piano di ristrutturazione: Perform 2020


BKK ridotta a soli 3x week direi che è l'anticipo della chiusura, la concorrenza delle medio orientali è troppo forte sulla Tailandia
 
A daily service from Paris-Orly to New York-JFK

The daily Paris-Orly – New York-JFK service will be operated by Boeing 777-200, equipped with 309 seats (35 in Business, 24 in Premium Economy and 250 in Economy).

This route launch is part of the transatlantic joint venture with Delta and offers customers the possibility of leaving from Paris’ second busiest airport. It also enables passengers to easily connect with the domestic network on arrival at Paris-Orly.

Flight schedules (in local time)

AF32: Leaves Paris-Orly at 11:00, arrives at New York-JFK at 13:10;
AF37: Leaves New York-JFK at 18:05, arrives at Paris-Orly at 7:05 the following day.

Background of the Paris – New York route

The Paris-New York route was launched on 1 July 1946, by DC-4. The flight lasted 23 hours 45 minutes and carried 33 passengers on board.

In 1960, Air France served New York from Paris-Orly by Boeing 707 in 8 hours 15 minutes.

In 1970, JFK airport welcomed Air France’s Boeing 747, then the Concorde (1977), a romance that lasted more than 25 years. In 2009, New York was the first to welcome the A380.
 
AIRFRANCE Resumes Glasgow Service in S16

AIRFRANCE in summer 2016 season is resuming its own operation to Glasgow, after 17 years hiatus. Effective 27MAR16, the Skyteam member will be operating Airbus A318 aircraft on Paris CDG – Glasgow route, with 1 daily flight in the morning hours.

Planned schedule as follow.

AF1056 CDG0730 – 0815GLA 318 D
AF1057 GLA0900 – 1150CDG 318 D

airlineroute
 
AIRFRANCE Reduces Paris CDG – New York JFK Service from June 2016

AIRFRANCE in this week’s schedule update has revised operation for Paris CDG – New York JFK route, where it’ll reduce overall operation from 5 to 4 daily. AF012/017 service will be cancelled starting 06JUN16, the same day when it begins Paris Orly – New York JFK daily flight.

AF012/017 will be operated by 3-class 777-200ER from 27MAR16 to 05JUN16, based on latest schedule update.

The following schedule is effective from 06JUN16.

AF022 CDG0820 – 1025JFK 332 D
AF006 CDG1405 – 1620JFK 388 D
AF010 CDG1700 – 1915JFK 77W D
AF008 CDG1910 – 2120JFK 777 D

AF023 JFK1620 – 0540+1CDG 332 D
AF007 JFK1920 – 0835+1CDG 388 D
AF011 JFK2150 – 1110+1CDG 77W D
AF009 JFK2330 – 1240+1CDG 777 D

airlineroute
 
Abbastanza strano questo operativo su una rotta chiave come JFK con un solo volo al mattino presto e ben 3 nel pomeriggio sera. Anche in ottica transiti considerando che il volo delle 8.20 è impossibile da prendere, per chi transita via CDG il primo volo utile per JFK è quello delle 14.05.
 
Lors d’un CCE extraordinaire hier, la direction d’Air France, par la voix de Gilles Gateau, nouveau directeur des ressources humaines, a présenté aux syndicats un plan de relance excluant tout licenciement sec.

Alors qu’elle avait précédemment menacé, lors d’un fameux plan B, de supprimer 3000 postes d’ici 2017, la direction d’Air France est revenue à de meilleurs sentiments en présentant son projet de relance. Si un plan de départs volontaires sera bien présenté pour la période couvrant jusqu’à avril 2017, il n’est désormais plus questions de licenciements secs. La flotte d’Air France-KLM ne devrait plus diminuer, puisque sa flotte long-courrier passera de 104 avions en 2017 à 109 avions d’ici 2020 grâce à l’arrivée d’A350 et de 787 Dreamliner (2 787 et 350 en 2017, 4 supplémentaires en 2018, 4 en 2019 et encore 8 autres en 2020 d’après le SNPNC AF). Il est prévu également l’ouverture de une à deux lignes long-courriers par an à partir de 2017.

Dans un même temps, la flotte de Transavia, filiale low cost d’Air France, passerait de 26 avions aujourd’hui à 40 avions en 2020. Le nombre d’heures de vols devrait donc progresser de 10 % entre 2016 et 2020, selon FO et la CGT.

Ce plan de relance sera conditionné à tout un ensemble de négociations avec les différentes catégories de personnel. Son calendrier sera élaboré en coordination avec les organisations syndicales. Les hôtesses de l’air et stewards auront à renégocier cet été un nouvel accord collectif, le précédent accord se terminant en octobre 2016. Il faudra renouer le dialogue avec les pilotes qui devront bien augmenter leur productivité, négocier avec eux les conditions de développement de la low cost Transavia et leurs avancements de carrière. Si tout se passe bien, de nouveaux pilotes pourraient être recrutés en 2017.

Enfin, sous réserves de parvenir à s’entendre, Air France envisagerait le versement dès 2016 de primes d’intéressement et de participation au personnel. « Le contexte favorable du moment nous permet d’envisager un projet de croissance plus ambitieux pour 2017, accompagné d’un effort partagé de réduction de nos coûts plus progressif », a commenté Frédéric Gagey. PDG d’Air France.

http://www.air-journal.fr/2016-01-1...ent-sec-lors-dun-plan-de-relance-5156607.html
 
Air France to expand its long-haul network by 2-3% per year from 2017 to 2020, providing for an additional seven aircraft in the long-haul fleet, the launch of one or two new destinations and an increase of around 10% in capacity and flight hours between 2016 and 2020. Carrier also expects the continued growth of Transavia France, which will operate up to 40 aircraft in 2020.
 
Ma non avevano detto che il 50% delle rotte di lungo raggio è in perdita e volevano chiudere diverse rotte? Adesso invece vogliono aprirne di nuove, poche idee e confuse...