A321 Metrojet diretto a San Pietroburgo si schianta sul Sinai


Devono essere delle chicche 'ste informazioni. Da una parte operano i voli come se andassero in Siria, ma dall'altra il Foreign Office non sconsiglia i viaggi.
Rule Britannia!

Bel se parli della zona prettamente di sharm hai ragione, se parli di tutto il resto attorno mi sa di no

The FCO advise against all but essential travel to the Governorate of South Sinai, with the exception of the area within the Sharm el Sheikh perimeter barrier, which includes the airport and the areas of Sharm el Maya, Hadaba, Naama Bay, Sharks Bay and Nabq. Enhanced security measures are in place to protect the resort areas.

In October 2013 and May 2014, there were bomb blasts in El Tor (Al Tur) in South Sinai which targeted a security forces building, police checkpoints and a passenger bus on the road south of El Tor. There were a number of deaths and injuries.

In February 2014, 3 South Korean tourists and their driver were killed in an attack on a bus in Taba (Sinai).

Ma non so quando abbiano fatto l'ultimo aggiornamento del sito
 
Bel se parli della zona prettamente di sharm hai ragione

Caveat:

Sharm el Sheikh and Hurghada

Enhanced security measures are in place to protect the Sharm el Sheikh and Hurghada resort areas. Security forces are situated at the international airports, at check points around the perimeter of the towns and throughout the Governorates. Routine security checks are being performed on entry into the airport and the police are carrying out vehicle checks in the towns.

On 31 October 2015, a flight from Sharm el Sheikh to St Petersburg crashed in North Sinai. Egyptian and Russian authorities are conducting an investigation in line with international regulations.

There is a significant possibility that the crash was caused by an explosive device. As a precautionary measure, we are now advising against all but essential travel by air to or from Sharm el Sheikh.

We are not raising the threat level in the resort. The above advice applies only to air travel to and from Sharm el Sheikh.

https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/egypt
 
Bel se parli della zona prettamente di sharm hai ragione, se parli di tutto il resto attorno mi sa di no
Il comunicato sembra quello di un paio d'anni fa riferito alla green zone di Baghdad. E' assurdo dire "vai a divertirti a Sharm, ma non uscire dalla città che ti tagliano la testa.
 
Quale sarebbe la figura, per caso quella di aver pesato troppo alla sicurezza dei propri voli?
Tra l'altro lo stanno facendo in parecchi e se la stesso governo UK ha predisposto rientri con bagagli separati, vuol dire che avevano informazioni molto convincenti prima di altri.

In generale è meglio l'eccesso di prudenza che la sottovalutazione di un potenziale problema.
In questo caso, poi, l'eccesso di prudenza non mi pare proprio da considerare.

Sara', ma al momento dalle indagini sulle varie scatole nere non e' emerso nulla. Per dirne una, il governo inglese non ha mai proibito i voli da/per la Liberia durante Ebola. Ora, magari hanno veramente info credibili, ma bloccare i voli cosi, lasciando 20.000 passeggeri a spasso, e' qualcosa di grosso. Deve essere una minaccia molto prossimo e molto grave per fare una mossa del genere, oppure sono andati in panico.
 
Sara', ma al momento dalle indagini sulle varie scatole nere non e' emerso nulla. Per dirne una, il governo inglese non ha mai proibito i voli da/per la Liberia durante Ebola. Ora, magari hanno veramente info credibili, ma bloccare i voli cosi, lasciando 20.000 passeggeri a spasso, e' qualcosa di grosso. Deve essere una minaccia molto prossimo e molto grave per fare una mossa del genere, oppure sono andati in panico.
Quoto
 
Sara', ma al momento dalle indagini sulle varie scatole nere non e' emerso nulla. Per dirne una, il governo inglese non ha mai proibito i voli da/per la Liberia durante Ebola. Ora, magari hanno veramente info credibili, ma bloccare i voli cosi, lasciando 20.000 passeggeri a spasso, e' qualcosa di grosso. Deve essere una minaccia molto prossimo e molto grave per fare una mossa del genere, oppure sono andati in panico.

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A proposito di panico, KL non carica valigie nemmeno da CAI
 
Russian plane crash in Sinai caused by ‘engine explosion’, Egyptian media report

Investigation sources say the information comes from a preliminary analysis of the Metrojet airliner's 'black box' flight recorders


handout picture taken on November 1, 2015 and released on November 3, 2015 by Russia's Emergency Ministry shows the wreckage of a A321 Russian airliner in Wadi al-Zolomat, a mountainous area of Egypt's Sinai Peninsula*AFP/Getty Images

An “engine explosion” is thought to be the most likely cause of the Russian plane crash in Sinai on Saturday which killed 224 people, according to Egyptian and Russian media reports.

Investigators have been carrying out preliminary analyses of the Metrojet Airbus 321’s two “black box” flight recorders since Tuesday morning, though damage to the equipment has slowed their progress.

But while an initial assessment of the evidence on the cockpit voice recorder seemed to show noises “uncharacteristic of a standard flights” just before the plane disappeared off radar screens, a first look at the other recorder has thrown up an explosion of the engine as the main lead.

That’s according to a source close to the investigation, the Egyptian Al-Masry al-Youm newspaper reported. The source also said that the possibility of a catastrophic blast on the engine was first thrown up by an analysis of debris at the crash site.



In this Russian Emergency Situations Ministry photo, made available on Monday, Nov. 2, 2015, showing Metrojet Airbus A321-200 flight 7K9268 flight recorder on display at an undisclosed location in Egypt

While reports from investigation sources to Egyptian and Russian media have been common, official statements say that a proper analysis of both data recorders will take between one and four weeks.

Until then, conflicting reports as to the cause of the crash continue to emerge.

Data*released by the flight-tracking website FlightRadar24have given further insight into the final seconds of the St Petersburg-bound flight from Sharm el-Sheikh.

Russian passenger plane crashes in Egypt

20show all


It said the plane reached its cruising altitude before abruptly slowing down, after which it started plummeting to the ground at 300mph. It dropped from 31,000ft to 26,000ft in a matter of moments, after which its transponders stopped transmitting data.

First shots of the crashed Russian plane in Sinai

Also today, the*Isis militant group released a new audio message claiming responsibility for bringing the plane down*– but failed to provide any evidence to back this up.

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New Isis message promises to reveal how Russian plane was brought downThe final 26 seconds: Russian jet 'slowed suddenly before plunging'First video emerges showing charred wreckage from Egypt plane crashAirbus A321 plane crash strikes Egypt's beleaguered tourist trade

The message, released by Isis’s branch in the Sinai Peninsula, instead challenged the Egyptian and Russian authorities to “prove we didn’t do it”.

While officials have not conclusively ruled out a terrorist incident, experts said it was unusual for Isis to claim an attack without providing some form of evidence to show it did so.

Early investigations appear to have also ruled out a ground-to-air missile or other external impact being responsible for the disaster, the worst in Russia’s aviation history.

More about:*Egypt plane crash











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Egypt authorities cancel all flights out of Sharm el-Sheikh

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1 day ago

almostvoid

there's a mobile-phone-movie showing the plane plunging out of the sky and then an explosion on the right followed by black smoke as it continued downwards. The explosion came during the fast descent

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2 days ago

badman3

i wouldn't say that it is unusual for terrorists to not give evidence of their deeds. After all, Osama Bin Laden never explained how he pulled off 9/11 from a cave in the mountains, while dying of kidney failure and subsequently shattering the validity of numerous physical laws which up to that point had been considered inviolable. I am thinking of thermodynamics, and relativity, amongst others. Amazing really that it has not been investigated further how 2 planes and some kerosene demolished 3 steel framed skyscrapers. Oh. It HAS been investigated. Everyone needs to wake up to the bigger reality that the entire war on terror is a sham and a lie. It puts a lot of other things in perspective when you are not dozing through life like a lamb to the slaughter.*

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2 days ago

RightLeft

Yawwwwnnnnn......

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2 days ago

PeterLoud

Surely an engine explosion would result in engine debris puncturing the fuselage and wings from the outside and be very obvious. An explosion inside the fuselage would be very different.

I wonder whether the Egyptians are trying to mislead us.

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4 replies

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2 days ago

Thomas Hobbes

Well it would probably kill 70% of their tourist industry if the Russians stopped going, Egypt is nearer Russia than Gibraltar is to us,*I would guess.

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2 days ago

oflife

That's the way they are in that part of the world. Why do you think the Israelis cannot make peace with them? Unpredictable overly proud and vehemently dishonest to the core.

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2 days ago

PeterLoud

The reason Isræl can not make peace out there is because Isræl does not want peace.

Isræl wants to drive the Palestinian out of Palestine, out of their farms and homes and take over their homeland.

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2 days ago

Topperfalkon

Modern aircraft engines are designed to try and contain debris in the event of engine damage, with the aim to allow the aircraft to continue flying on it's remaining engines. It doesn't always work, but an engine explosion doesn't necessarily mean there'd be any evidence of debris strikes anywhere else on the plane.
 
Quindi per loro sarebbe (so bene che non è un rapporto finale ma solo un comunicato che tende a chiarire e mettere a tacere le voci) "Engine explosion"?
Per quali motivi un motore potrebbe esplodere in fase di salita/crociera?
Comunque la mia idea è diversa dalla loro :(
 
comunicato di Alitalia:

A partire da oggi Alitalia ha predisposto un rafforzamento delle misure di sicurezza sull’aeroporto de Il Cairo, tra cui la sospensione del trasporto merci
Alitalia raccomanda ai passeggeri in partenza da Il Cairo di presentarsi in aeroporto almeno due ore prima della partenza per via delle misure aggiuntive di sicurezza applicate.
Alitalia ribadisce che non effettua voli, né di linea né charter, sulla penisola del Sinai e che nessuna sua rotta transita sopra il deserto del Sinai, o in altre zone di guerra.
 
Conferenza stampa domani del team investigativo. indiscrezioni di questi ultimi minuti sembrano dare conferma all'atto terroristico.
 
Se Putin ha fatto bloccare tutti i voli deve aver saputo qualcosa che gli ha fatto prendere questa decisione. Curioso di ascoltare la conferenza stampa, ma purtroppo credo che si vada verso l' ipotesi peggiore, quella dell' atto terrostico.
Chiedo agli esperti, in caso di una esplosione al motore, i piloti avrebbero avuto il tempo per lanciare il segnale di pericolo?
 
Se Putin ha fatto bloccare tutti i voli deve aver saputo qualcosa che gli ha fatto prendere questa decisione. Curioso di ascoltare la conferenza stampa, ma purtroppo credo che si vada verso l' ipotesi peggiore, quella dell' atto terrostico.
Chiedo agli esperti, in caso di una esplosione al motore, i piloti avrebbero avuto il tempo per lanciare il segnale di pericolo?

Il "segnale di pericolo" è il Mayday ripetuto tre volte.
La procedura airbus prevede che, in caso di avarie o avvisi, il pilota che sta facendo la tratta reclami con voce squillante: "I have control I have radio!" e dopo aver stabilito insieme la natura del problema:"Ecam action!"
A quel punto l'altro pilota comincia a pistolare seguendo le indicazioni della check list elettronica, mentre quello che pilota manda l'eventuale Mayday con il nominativo, la natura dell'emergenza e le intenzioni.
NON esiste il Panic Button, anzi è più facile parlare con il controllo che cominciare a premere i bottoni del sistema che avvisa a terra dell'emergenza.
Se proprio la capoccia sta partendo per la tangente perché è successo qualcosa di grosso e veramente imprevedibile una chiamata con "Mayday Metrojet engine explosion descending now" porta via un secondo a dirla tutta...
 
ora al lavoro in regia, la conduttrice (rainews 24) ha appena citato fonte France2 che in una delle due scatole nere (indi quella con le registrazioni audio) si sente chiaramente boato di una esplosione ..... :-(
 
Ultima modifica: