HOUSTON - A twin-engine Boeing 767 crashed into Trinity Bay near Anahuac just before 12:45 p.m. Saturday.
The Federal Aviation Administration said initial reports indicated that there were three people on board. The Chambers County Sheriff's office says there were no survivors.
The plane was on its way to George Bush International Airport from Miami when it crashed, the FAA said.
According to Atlas Air Inc.'s website, the company transports items from "precious perishables or heavy construction equipment to arranging passenger charters for celebrities or dignitaries."
Dal tracciato di FR24 si determina una vertical speed in discesa di 10.000 feet/min.
è tanto? chiedo per ignoranza, qual è la vertical speed media in discesa?
è tanto? chiedo per ignoranza, qual è la vertical speed media in discesa?
Sempre da ignorante, ti posso dire che su FR24 normalmente vedo vertical speed medie in discesa tra i 2 e i 4.000 ft/min, una volta ho visto un valore vicino ai 5.000, ma mai di più.
Ho visto il video che sta girando sul corriere.it, ma francamente non si capisce nulla e non trovo corrispondenza tra titolo e ciò che si vede.
https://video.corriere.it/precipita...amazon-passante-filma-l-aereo-che-si-inabissa
Il video di cui parla NTSB ripreso dal carcere nelle vicinanze, mostrerebbe uno spezzone di 5" in cui il B767 viene giù di punta: non si intravede nessun tentativo di virata o di cabrata.
Il video non è ancora stato rilasciato al pubblico.
Nessun "hazmat" materiale pericoloso era stato caricato a bordo.
Ho visto il video che sta girando sul corriere.it, ma francamente non si capisce nulla e non trovo corrispondenza tra titolo e ciò che si vede.
https://video.corriere.it/precipita...amazon-passante-filma-l-aereo-che-si-inabissa
Sembra che sia stato recuperato il CVR, stando alle notizie che circolano in rete
Sì, lo riporta anche avherald
On Mar 5th 2019 the NTSB reported the download of the CVR was successfully completed, the last portion of the accident flight is available on the 2 hours' recording, the quality of the recording however is poor and it was difficult to determine what was being said, occasionally required advanced filter techniques. The aircraft was being vectored for an approach to Houston Intercontinental's airport's runway 26L. The NTSB stated: "Crew communications consistent with a loss control of the aircraft began approximately 18 seconds prior to the end of the recording." The FDR was also successfully read out, 54 hours of flight data spanning 17 flights were downloaded. The recorder stores about 350 parameters. The investigators are currently verifying and validating the FDR data. A transcript of the CVR is estimated to be compiled during the next week (Mar 11th and following).
Il video di cui parla NTSB ripreso dal carcere nelle vicinanze, mostrerebbe uno spezzone di 5" in cui il B767 viene giù di punta: non si intravede nessun tentativo di virata o di cabrata.
Il video non è ancora stato rilasciato al pubblico.
Nessun "hazmat" materiale pericoloso era stato caricato a bordo.
È stato pubblicato il video, ed è impressionante, l’aereo va giù a 90 gradi.