Volo Air Asia QZ8501 (SUB-SIN): recuperate le scatole nere


Re: Volo Air Asia QZ8501 (SUB-SIN) disperso

sembra confermato il ritrovamento di alcuni corpi. Al momento secondo la CNN nessuno indossava i giubbotti di salvataggio
 
Re: Volo Air Asia QZ8501 (SUB-SIN) disperso

Procede il recupero dei corpi : quota 40 per il momento.


Quaranta cadaveri dei passeggeri dell’aereo Air Asia precipitato al largodell’isola indonesiana di Giava sono stati recuperati dal mare. Lo ha riferito un portavoce della Marina locale, Manahan Simorangkir. «La nave da guerra Bung Tomo ha recuperato 40 corpi e il numero sta crescendo, ora i soccorritori sono molto impegnati nel recupero delle vittime», ha spiegato Simorangkir. Nella stessa zona, a circa 10 chilometri dall’ultima posizione del velivolo registrata dai radar, sono stati avvistati anche relitti di colore bianco e rosso, appartenenti all’aereo precipitato. Inoltre, un aereo militare indonesiano ha rilevato «un’ombra» in fondo al mar di Java, una sagoma grande e scura, compatibile con la forma di un aeromobile. L’Airbus A 320-200 è scomparso domenica mentre volava tra Surabaya, nell’est dell’Indonesia, e Singapore, dopo che il pilota aveva richiesto un cambio del piano di volo a causa del maltempo. Il volo ha interrotto i contatti con il centro di controllo del traffico aereo dell’area circa 50 minuti dopo il decollo, alle 6.24 ora di Surabaya (le 0.24 in Italia), mentre volava sul mare di Giava, tra Kalimantan e le isole di Giava.

repubblica.it
 
Re: Volo Air Asia QZ8501 (SUB-SIN) disperso

E anche stavolta non sono stati gli alieni.


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Re: Volo Air Asia QZ8501 (SUB-SIN) disperso

Indonesia AirAsia today (30DEC14) has quietly retired flight number QZ8501 (and return flight QZ8502), forSurabaya – Singapore service. From 31DEC14, the 4 weekly flight will be re-numbered as QZ678/679, while operational schedule remains unchanged.
QZ678 SUB0520 – 0830SIN 320 x246
QZ679 SIN1410 – 1520SUB 320 x246
 
Re: Volo Air Asia QZ8501 (SUB-SIN) disperso


Da una breve lettura dell'interessante articolo si evince che quello che è stato sino ad oggi il monopolio giudo-pluto-massonico delle cospirazioni, è interessato da una sostenuta concorrenza dei musulmani - in rapidissima ascesa - e dei cinesi.
Non c'è traccia di alieni e della Spectre di Blofeld, evidentemente colpiti da quella che potrebbe essere una crisi galattica.
Non si è invece ancora espresso Di Battista del M5S, generando sgomento nel mondo della cartomanzia.
 
Re: Volo Air Asia QZ8501 (SUB-SIN) disperso

Non é strettamente connesso all'incidente, ma vi segnalo il blog su repubblica.it e, in particolare, i commenti dell"utente Giugo, a mio avviso esemplari per forma e sostanza.

http://bultrini.blogautore.repubblica.it/2014/12/28/tre-tristi-coincidenze-malesi/?ref=HREC1-8

Davvero ottimigli interventi di Giugo, cui vanno i miei applausi. Il Blog fa invece abbastanza schifo. Se lo gestisse qualcuno come Giugo o come qualcuno su questo forum sarebbe decisamente meglio. Ma per il popolino dei lettori online probabilmente va bene....
 
Re: Volo Air Asia QZ8501 (SUB-SIN) disperso

BREAKING NEWS: trovati dei detriti nella presunta area d'impatto

debriscomposite.jpg


http://www.scmp.com/news/asia/artic...sia-flight-expanded-more-countries-send-ships

La foto centrale sembra un asse di legno bella dritta per giunta...
 
Re: Volo Air Asia QZ8501 (SUB-SIN) disperso

A leggere la stampa aussie, sembra si stia delineando un nuovo caso di stallo ad alta quota.
Qualsiasi commento da parte dei nostri piloti è il benvenuto.

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AirAsia flight's behaviour 'on the edge of logic'

by Michael Bachelard

The AirAsia jet in which 162 people lost their lives this week behaved in ways "bordering on the edge of logic" according to Indonesian aviation analyst Gerry Soejatman citing leaked information from the air crash investigation team.

The Airbus 320-200 climbed in a way that was impossible to achieve by the pilot, adding that it subsequently "didn't fall out of the sky like an aeroplane", he told Fairfax Media.

"It was like a piece of metal being thrown down. It's really hard to comprehend … The way it goes down is bordering on the edge of logic".

But Australian aviation expert, Peter Marosszeky, from the University of NSW, disputed some of the figures cited, saying the descent figures particularly were "highly unlikely".

Mr Soejatman said that at least as baffling was "the extremely low ground speed" which was as low as 61 knots during the descent. This would suggest the plane was heading almost straight down, explaining why it was found in the water just 10km from its last point of radar contact.

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The new claims lend weight to the impression that the plane was subject to extraordinary forces from the weather. AirAsia chief executive Tony Fernandes said earlier this week that preliminary investigations suggested the jet encountered "very unique" weather on its flight last Sunday morning from Surabaya to Singapore.

Mr Soejatman, a respected analyst in Indonesia, said the extremity of the forces on the plane meant the "black box" flight recorder would be of less use in explaining what happened than forensic examination of the pieces of wreckage currently lying in about 50m of water in the Karimata Strait between Borneo and the Belitung Islands off Sumatra.

"We are fortunate that it crashed in shallow water so we can find physical evidence outside the black box. It puts great emphasis on the importance of recovering pieces of the wreckage," he said.

Navy and search and rescue divers were at the scene for the first time on Thursday.

Mr Soejatman said the plane was equipped with a Mode S radar, a relatively new piece of equipment which sends more comprehensive information, in real time, from aircraft to ground.

Leaked figures show the plane climbed at a virtually unprecedented rate of 6000 to 9000 feet per minute, and "you can't do that at altitude in an Airbus 320 with pilot action".

The most that could normally be expected would be 1000 to 1500 feet on a sustained basis, with up to 3000 feet in a burst, he said.

The plane then fell at an even more incredible rate: 11,000 feet per minute with bursts of up to 24,000 feet per minute.

He said the Air France A330 Airbus that crashed in 2009 killing 228 passengers also reached dizzying ascent and descent rates, but some of the figures cited by Mr Soejatman are higher.

"We can't rule out that the data is wrong," he said, but added that they came from the aircraft itself, transmitted over the Mode S radar.

As for an explanation, he said it was a "mystery".

"One possibility is a strong updraft followed by strong ground draft, or structural failure of the aircraft."

Mr Marosszeky, a Research Fellow at the University of NSW School of Aviation, said a climb rate of 6000 feet per minute would indicate "a severe weather event", because that rate of climb was "a domain for jet fighters". It was possible at this height in the tropics, he said.

He said the black box flight recorder would still provide investigators with "very useful data", and that it was unlikely that the Mode S radar would give misreadings.

He was sceptical, however, that the figure cited of up to 24,000 feet per minute descent was possible, saying that terminal velocity is nowhere near that speed.

In the Air France case, an investigation revealed that pilot error had compounded difficult weather conditions to cause the crash.

In the AirAsia case, Captain Iriyanto, the pilot, was a respected former airforce pilot and pilot trainer with 23,000 hours flying experience, 6000 of them for AirAsia. His plane was six years old and had last been through routine maintenance in November.

AirAsia chief executive Tony Fernandes said earlier this week he had "full confidence in my fleet and crew". Without giving details, he steered blame towards the weather, saying his airline would continue business as usual, but suggesting that climate change was making weather worse and flying riskier, particularly in the tropics.


Fonte: http://www.theage.com.au/world/airasia-flights-behaviour-on-the-edge-of-logic-20150101-12gk9a.html
 
Re: Volo Air Asia QZ8501 (SUB-SIN) disperso

Dal punto di vista aeronautico La Malesia non sembra l'India di qualche tempo fa?
 
Re: Volo Air Asia QZ8501 (SUB-SIN) disperso

http://www.corriere.it/esteri/15_ge...me-1ad42e82-9323-11e4-8973-ae280e1dba84.shtml

Il volo non aveva la licenza per viaggiare la domenica Intanto il ministero dei Trasporti dell’Indonesia ha sospeso temporaneamente il volo Surabaya-Singapore dell’AirAsia perché sembra che la compagnia abbia effettuato il servizio oltre i termini della sua licenza, che permette il volo in quattro giorni a settimana, ma non la domenica. ] Il volo non aveva la licenza per viaggiare la domenica

Intanto il ministero dei Trasporti dell’Indonesia ha sospeso temporaneamente il volo Surabaya-Singapore dell’AirAsia perché sembra che la compagnia abbia effettuato il servizio oltre i termini della sua licenza, che permette il volo in quattro giorni a settimana, ma non la domenica.
 
Re: Volo Air Asia QZ8501 (SUB-SIN) disperso

Ieri sera in un servizio su un canale nazionale francese dicevano che il pilota era riuscito comunque in qualche modo ad ammarare, immagino comunque con un impatto non da poco, e che l'aereo fosse affondato solo successivamente.
 
Re: Volo Air Asia QZ8501 (SUB-SIN) disperso

Chiedo da ignorante: ma i sistemi di rilevazione meteo non consentono di evitare situazioni di maltempo cosí eccezionali e pericolose per il volo aereo (sempre che sia stato il maltempo la causa dell'incidente...)?