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Tornando un po' in topic riguardo l'apertura del S4. Le coincidenze a CDG sono sempre state un incubo, ma almeno adesso sono leggermente migliorate. Prima di tutto i terminal usati fa AF/KLM sono piu' vicini tra loro (discorso a parte per il terminal G). Poi avere il terminal F tutto Schengen e con i controlli di sicurezza centralizzati migliorera' le cose. Il grosso problema rimane il terminal G, che costringe ad un trasferimento in autobus all'esterno. Non sarebbe possibile avere un trasfer airside dal terminal G ai terminal E ed F e viceversa? In questo modo le cose migliorerebbero ulteriormente.
 
Tornando un po' in topic riguardo l'apertura del S4. Le coincidenze a CDG sono sempre state un incubo, ma almeno adesso sono leggermente migliorate. Prima di tutto i terminal usati fa AF/KLM sono piu' vicini tra loro (discorso a parte per il terminal G). Poi avere il terminal F tutto Schengen e con i controlli di sicurezza centralizzati migliorera' le cose. Il grosso problema rimane il terminal G, che costringe ad un trasferimento in autobus all'esterno. Non sarebbe possibile avere un trasfer airside dal terminal G ai terminal E ed F e viceversa? In questo modo le cose migliorerebbero ulteriormente.

Al G ci partono gli scarti, non è conveniente investire in un transfer airside.
 
Non sarebbe possibile avere un trasfer airside dal terminal G ai terminal E ed F e viceversa? In questo modo le cose migliorerebbero ulteriormente.
C'è la navetta airside che dal terminal 2G (dove si passa il controllo passaporti) conduce direttamente nelle 2 (ora 3) sezioni airside nelle quali è suddiviso il T2E. Bisogna quindi guardare da dove parte il proprio volo prima di salire sul bus in modo da scendere nel posto giusto.
Non c'è il servizio opposto: arrivando al T2E, bisogna raggiungere l'edificio principale del terminal (quello con i gates K), passare l'immigrazione, prendere la navetta in zona pubblica per il 2G e passare la sicurezza.
Il percorso T2E-T2G in zona pubblica, dura si e no 10 minuti. Quello airside ancora meno.
 
Confermo che fare scalo a CDG arrivando da GOA (i BritAir arrivano al G) non è una delle piú emozionanti esperienze della vita.
Quando posso, e la mia società me lo concede, evito con tutto il cuore.
 
C'è la navetta airside che dal terminal 2G (dove si passa il controllo passaporti) conduce direttamente nelle 2 (ora 3) sezioni airside nelle quali è suddiviso il T2E. Bisogna quindi guardare da dove parte il proprio volo prima di salire sul bus in modo da scendere nel posto giusto.
Non c'è il servizio opposto: arrivando al T2E, bisogna raggiungere l'edificio principale del terminal (quello con i gates K), passare l'immigrazione, prendere la navetta in zona pubblica per il 2G e passare la sicurezza.

Davvero?!? Grazie mille per l'informazione. La prossima volta ci faro' caso.

Saremo stati sfortunati ruguardo a CDG. L'ultima volta (un paio di settimane fa) e' stato mio padre a perdere la coincidenza. Volava GOA-CDG-SEA (business class solo con bagaglio a mano). Il volo da GOA e' partito con circa un'ora di ritardo e non e' riuscito per un soffio a prendere il volo. Riprotetto CDG-AMS-SEA.

L'ultima mia volta e' stato un GOA-CDG-MIA. Persa la coincidenza ed AF mi offriva solo di partire il giorno dopo con il volo per MIA. La mia compagnia ha dovuto prenotare un altro volo con un'altra compagnia: CDG-NYC, overnight, NYC-FLL.
 
[h=1]Air France tells unions forced redundancies can be avoided[/h]
Air France chief executive Alexandre de Juniac has pledged that if the airline's unions accept new collective labour agreements, no redundancies will be imposed during 2012 or 2013.

Presenting the SkyTeam carrier's finalised strategic business plan to its central works committee on 21 June, he said: "Air France is facing a fundamental choice about its future ... If we all make the necessary equitably distributed efforts, there will be no forced departures." But he added that in the event the new agreements are not signed, this "may not be avoidable".

Hoping to improve its economic efficiency by 20%, Air France is understood to be seeking changes to staff duty rosters. It wants them to resemble those of the pilots and crew operating flights from its regional bases, who work more hours over fewer days.

Air France also hopes to reduce its staff numbers by 5,122 - out of 49,301 - by December 2013. Envisaging that around 1,700 of those would have departed in due course anyway, the carrier estimates that it will have 3,410 excess employees by the end of next year. This will comprise 2,056 ground staff, 904 cabin crew and 450 pilots.

De Juniac says Air France will create incentives for voluntary retirement and departure under a voluntary redundancy scheme. It will also incentivise switching to part-time working, as well as encouraging cabin and flight deck crew to share working time. Furthermore, the airline will not replace staff who leave; it will limit changes to the existing payroll; and it will increase the efficiency of time worked.

As soon as the new labour agreements are signed, de Juniac says a "vast investment programme representing several hundred million euros in new cabin facilities will gradually be implemented" - redressing and repositioning its long-haul operations.

The operational grouping together of three Air France subsidiaries and affiliates - Brit Air, Regional and Airlinair - within a new regional hub will give rise to a 15% cost reduction, according to de Juniac. The airline says it is too early to say whether this means that some routes will be abolished, but a spokesperson adds that it would not hesitate to close routes which are not profitable.

The measures represent part of the airline's contribution to an effort by its parent, Air France-KLM group, to reduce €2 billion ($2.53 billion) from its net debt of around €6.5 billion over three years. Dubbed Transform 2015, the recovery plan will also avoid forced departures in 2014, de Juniac notes, when new collective labour agreements are due to be signed.

http://www.flightglobal.com/news/ar...ns-forced-redundancies-can-be-avoided-373263/
 
AIRFRANCE Cancels 9 European Routes from W12

AIRFRANCE has announced the cancellation of following routes from Marseille, Nice and Toulouse, starting 28OCT12. As of 29JUN12, affected flights mentioned below is still available for reservation, by the airline said it will close reservations entirely from Monday 02JUL12.

Cancelled Routes:

Marseille – Brest 4 weekly
Marseille – Copenhagen 3 weekly
Marseille – Hamburg Service to be terminated from 01JUL12
Marseille – Istanbul 4 weekly
Nice – Naples 2 weekly
Toulouse – Athens 4 weekly
Toulouse – Berlin Tegel 4 weekly
Toulouse – Malaga 3 weekly
Toulouse – Vienna 4 weekly
 
AIRFRANCE Cancels 9 European Routes from W12

AIRFRANCE has announced the cancellation of following routes from Marseille, Nice and Toulouse, starting 28OCT12. As of 29JUN12, affected flights mentioned below is still available for reservation, by the airline said it will close reservations entirely from Monday 02JUL12.

Cancelled Routes:

Marseille – Brest 4 weekly
Marseille – Copenhagen 3 weekly
Marseille – Hamburg Service to be terminated from 01JUL12
Marseille – Istanbul 4 weekly
Nice – Naples 2 weekly
Toulouse – Athens 4 weekly
Toulouse – Berlin Tegel 4 weekly
Toulouse – Malaga 3 weekly
Toulouse – Vienna 4 weekly

Ma il NCE - NAP è stagionale? O chiusura definitiva?
 
Check-in a Milano Linate

Check-in a Milano Linate
Dal 1° luglio 2012 il check-in per i voli Air France e KLM si trova nell'area 1.

I banchi sono così ripartiti:
- dal n. 1 al n. 2: SkyPriority
- n. 3: Assistenza Clienti
- dal n. 4 al n. 8: Consegna bagagli.

La biglietteria AIR FRANCE KLM rimane ubicata nell'area 2.

Di fronte al check-in i clienti troveranno 12 Terminali Self Check-in di Alitalia dove potranno effettuare le operazioni di accettazione anche per i voli Air France e KLM.

Sarà inoltre possibile ritirare la carta d'imbarco per coloro che hanno già effettuato l'Internet Check-in a casa o in ufficio e non l'hanno stampata.

https://www.airfrance.it/IT/it/local/avotreservice/entreprises/terminal_LIN.htm
 
KLM strengthens Africa network with service to Harare, Zimbabwe

KLM Royal Dutch Airlines will begin operating service to Harare on 29 October 2012. The Zimbabwean capital will be served in combination with the new KLM destination Lusaka, Zambia.

“KLM sees great growth opportunities in Africa. This year we launched service to Luanda in Angola and Lusaka in Zambia, and in 2011 we began serving Kigali in Rwanda. This new addition to our network strengthens our position in Africa,” said Erik Varwijk, KLM Managing Director and Executive Vice President of Air France KLM International & The Netherlands.
KLM will operate service from Amsterdam Airport Schiphol to Harare International Airport three times a week. Harare which will be served in combination with Lusaka, Zambia.
KLM will also offer eleven weekly services to Harare via Nairobi in cooperation with Kenya Airways, which is undergoing rapid development in terms of fleet expansion and new destinations.
Zimbabwe is located in Southern Africa and is a strong growth market with a wide array of natural resources. In addition, Zimbabwe is a great tourist destination. The parks and nature reserves at the Mana Pools and Zambezi River are certainly worth a visit, while Lake Kariba, with its unique atmosphere, and the magnificent Victoria Falls are among the best-known attractions.Flight KL523 will be operated with an Airbus A330-200 on Mondays, Thursdays and Saturdays, departing from Schiphol at 10.20 hrs and arriving in Harare on the same day at 21.25 hrs. The return leg of the circle trip has the same number, KL523, leaving Harare at 22.30 hrs the same day, with an intermediate landing in Lusaka. The flight arrives in Amsterdam the following morning at 10.20 hrs.

http://www.klm.com/corporate/en/new..._network_with_service_to_Harare_Zimbabwe.html
 
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