Anche se siamo ancora in piena speculazione, si comincia a parlare di qualche rotta papabile (come riportato anche dall'articolo sopra).
Ryanair looks to use Airbus on routes to America RYANAIR may break its exclusive tie-up with Boeing by ordering Airbus jets to start transatlantic flights. The Irish carrier, which is developing plans for a low-cost service between Europe and America, said it would fly either Airbus A350s or Boeing 787 Dreamliners, connecting airports such as Dublin, Stansted and Milan with Newark, JFK and Boston. It currently has a fleet of about 300 Boeing 737s, with another 180 of the aircraft on order. The plan, which is at least three years away, could see the launch of a new transatlantic brand, and would feature separate “premium” seating, said Ryanair’s chief marketing officer Kenny Jacobs. The budget carrier Norwegian last month launched £150 flights to New York from Gatwick, although Ryanair boss Michael O’Leary has pledged to undercut rivals’ prices.
L'articolo parla di B787 e A350, ma IMHO potrebbe essere interessante per FR l'A330 neo che Airbus potrebbe offrire a prezzi molto buoni, per non dire eccezionali dal 2018 in poi quando i backlog di B787 e A350 offrono ancora buon spazio con l'A330 neo che perderebbe il vantaggio di avere ampia disponibilità a differenza del fratello maggiore e del concorrente americano.
Rispetto a loro consumerebbe di più, ma costerebbe di meno e la valutazione di FR è stata simile per l'ordine di 737-800 invece di B737 Max