Norwegian: nuovo piano di salvataggio


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Dunque, andando a spulciare un pochino gli stipendi questo è il risultato:
in Italia, un top manager guadagna circa 900.000 euro lordi che, tolte le tasse, sono più o meno 500.000 euro netti; un agente di rampa 1.400 euro al mese netti ovvero 16.800 netti l'anno.
Arrivando in Norvegia, se Karlsen guadagnerà 440.000 euro l'anno (netti, immagino), un agente di rampa all'aeroporto Oslo "Gardermoen" guadagna in media 279.000 Corone Norvegesi l'anno, ovvero 27.300 euro al mese; questo è lo stipendio medio inclusi tutti i benefits, gli spostamenti, l'alloggio, perchè il vero stipendio varia in base all'anzianità di servizio, alle capacità, all'esperienza, ecc (la forbice stipendiale nella foto sotto).
Si può arrivare a guadagnare 43.000 euro l'anno tutto incluso.
Quindi, nonostante l'altissimo costo della vita in Norvegia, il divario tra i top manager e "l'operaio" di aeroporto è comunque molto grande, circa 10 volte di più.
In Italia il divario è quasi da terzo mondo, nonostante nelle Pubbliche Amministrazioni c'è il tetto dei 240.000 euro annui che, per molti politicanti è "un pericoloso tappo"; ma, al "tetto", vanno aggiunti tutti i bonus e gli incentivi per progetti veri o presunti tali.
Tanto per la cronaca, lo stipendio netto di un medico in Italia è di 45.000 euro l'anno.
E non voglio parlare degli stipendi dei manager Alitalia rispetto all' agente di rampa di MXP o FCO, perchè sennò poi BrunoFLR mi accusa di avercela con la povera AZ...
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Norwegian in trend positivo anche a Giugno, spero continui così!

Norwegian’s traffic figures for June continue to be heavily influenced by travel restrictions and therefore low demand. However, forward bookings and demand continue to show a positive increase as a greater number of markets unlock and ease restrictions. In July, the number of aircraft and routes will gradually increase.
In June, 225 509 passengers flew with Norwegian, which is approx. 100 percent more than at the same time last year. Compared with June 2020, the total capacity (ASK) has increased by 182 percent and passenger traffic (RPK) up 102 percent. The load factor in June was 62.9 percent, a decrease of 25 percentage points compared with last year.
“June traffic results still show the impact of low demand due to reduced flying schedules and government imposed travel restrictions. However, we have seen a continued month on month increase in bookings as countries ease restrictions. As a result, we have resumed flights to a number of key European destinations, we will continue to adjust and increase our network and schedules as demand rises.” Said Geir Karlsen, CEO of Norwegian.
Norwegian operated 15 aircraft in June. During the month the company operated 99.9 percent of its scheduled flights, with 94.1 percent departing on time.
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Dancrane

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Pure io disapprovo, da dei bonus quando ha lasciato in mezzo alla strada molte persone.
Hai una vaga idea di come funzionino i bonus in un’azienda e del perchè vengano dati?
 

nicolap

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Dunque, andando a spulciare un pochino gli stipendi questo è il risultato:
in Italia, un top manager guadagna circa 900.000 euro lordi che, tolte le tasse, sono più o meno 500.000 euro netti; un agente di rampa 1.400 euro al mese netti ovvero 16.800 netti l'anno.
Arrivando in Norvegia, se Karlsen guadagnerà 440.000 euro l'anno (netti, immagino), un agente di rampa all'aeroporto Oslo "Gardermoen" guadagna in media 279.000 Corone Norvegesi l'anno, ovvero 27.300 euro al mese; questo è lo stipendio medio inclusi tutti i benefits, gli spostamenti, l'alloggio, perchè il vero stipendio varia in base all'anzianità di servizio, alle capacità, all'esperienza, ecc (la forbice stipendiale nella foto sotto).
Si può arrivare a guadagnare 43.000 euro l'anno tutto incluso.
Quindi, nonostante l'altissimo costo della vita in Norvegia, il divario tra i top manager e "l'operaio" di aeroporto è comunque molto grande, circa 10 volte di più.
In Italia il divario è quasi da terzo mondo, nonostante nelle Pubbliche Amministrazioni c'è il tetto dei 240.000 euro annui che, per molti politicanti è "un pericoloso tappo"; ma, al "tetto", vanno aggiunti tutti i bonus e gli incentivi per progetti veri o presunti tali.
Tanto per la cronaca, lo stipendio netto di un medico in Italia è di 45.000 euro l'anno.
E non voglio parlare degli stipendi dei manager Alitalia rispetto all' agente di rampa di MXP o FCO, perchè sennò poi BrunoFLR mi accusa di avercela con la povera AZ...
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Ma ancora con queste idiozie di post? E basta, che palle! Una cazzata dietro l'altra.
 

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A Luglio 33 aerei in servizio e quasi 700.000 passeggeri: buono il recupero di Norwegian.

Norwegian releases its Summer 2022 schedule for UK and Ireland to Scandinavia with 142 weekly flights
Norwegian will continue to increase flights between the UK and Ireland to destinations across Scandinavia as the airline releases the summer 2022 flying program. All flights are now available to book offering a wide range of destinations from London, Edinburgh, Manchester and Dublin.
In total, across the European network, Norwegian will offer 259 from routes from the Nordics as a result of travel restrictions and quarantine requirements easing and consequently demand for flights increasing.
In 2020 and 2021, the aviation industry was hit hard by travel restrictions and quarantine requirements as a result of the COVID-19 pandemic. Norwegian expects that the ever-increasing vaccination rate will mean that the risk of new travel restrictions will be significantly lower in 2022.
London Gatwick will serve Oslo, Stavanger, Trondheim, Bergen, Helsinki, Stockholm and Copenhagen with a total of 115 weekly flights.
Manchester will serve Oslo, Stavanger, Bergen and Stockholm with a total of eight weekly flights.
Edinburgh will serve Oslo, Stockholm and Copenhagen with a total of 15 weekly flights.
Dublin will serve Oslo and Copenhagen with a total of four weekly flights.
In other news, Norwegian’s traffic figures for July shows a continued increase in the number of passengers. Demand is driven by ease in travel restrictions, in addition to a higher level of the population being vaccinated. In July, Norwegian operated 33 aircraft, which is approx. 50 percent more than the previous month. For the coming autumn and winter season, the number of aircraft and routes will gradually be increased to meet anticipated market demand.
In July, 695,830 passengers flew with Norwegian, which is approx. 50 percent more than at the same time last year. Compared with July 2020, the total capacity (ASK) has increased by 104 percent and passenger traffic (RPK) up 124 percent. The load factor in July was 74.4 percent, an increase of 7 percentage points compared with last year.
Travel to Northern Norway has been especially popular this summer, and the company increased its capacity to the northern parts of Norway to meet this demand.
 

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Domanda in crescita e passeggeri pure: quasi un milione a Settembre 2021.
49 B737-800WL in attività su 50 in flotta.

Norwegian’s traffic figures for September show a continued increase in the number of passengers as demand strengthens across our network. Traditional booking patterns are beginning to return and we are seeing more people planning ahead and booking to travel to our popular city break and winter sun destinations.
“We are pleased to be able to report for the fifth consecutive month a continued positive increase in passenger numbers. Demand is steadily growing across all our markets and bookings to our key European destinations are showing that our customers are regaining confidence in the travel sector and are now planning their future journeys well in advance.” Said Geir Karlsen, CEO of Norwegian.
In September, Norwegian carried 977,719 passengers, an increase of 206 per cent compared to the same period last year. Compared with September 2020, the total capacity (ASK) has increased by 154 percent and passenger traffic (RPK) up 248 percent. Load factor in September was 72.4 percent, an increase of 20 percentage points compared with last year.
“More people are choosing to travel with Norwegian every month due to our focused route network, good value fares, modern fuel-efficient aircraft and our on board experience. We look forward to welcoming an increasing number of passengers over the coming months.” Continued Karlsen.
Norwegian continues to ramp up operations in line with demand and the company has now reopened bases in Stavanger, Bergen and Trondheim. Norwegian operated an average of 46 aircraft in September, of which 92.1 per cent departed on time.
 

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Norwegian è uno di moltissimi esempi di come una compagnia aerea, una volta ricevuti gli aiuti di Stato, riesce a rialzarsi e ricominciare a fare bene. Gli errori ci stanno (Norwegian che si butta sul LR con i B787-8 e -9, per esempio) ma poi, se si vuole continuare a volare, si fa tesoro di essi e, dopo gli aiuti, ci si rimette sulla retta via. Cosa che Norwegian sta facendo.
Viene subito di fare un paragone con una compagnia nostrana che, dopo "anta" anni di aiuti di Stato, ha continuato e perdere in modo veramente strepitoso.