Norwegian: nuovo piano di salvataggio


Dancrane

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Convocata Assemblea dei soci il 17 dicembre, con la nuova proposta di piano di salvataggio. Il PDF è lungo e in inglese, per chi lo vuole leggere, in sostanza tentativo di sottoscrivere nuovi contratti coi lessor, e trasformazione del debito in azioni. Le voci sull'autorizzazione al piano di protezione dei creditori in Irlanda tendono all'ottimismo, ma sono naturalmente voci.

 

Viking

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Non conosco il norvegese, che dice?
dice che hanno raggiunto un accordo per avere 4B NOK in share + un pay per hour con i lessor solo quando l'aereo vola. timidissima ripresa delle azioni. ovviamente questo e' l'ultima spiaggia: o si risolleva o muore.
edit mio: non so cosa puoi fare con 500M Eur
 

Dancrane

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dice che hanno raggiunto un accordo per avere 4B NOK in share + un pay per hour con i lessor solo quando l'aereo vola. timidissima ripresa delle azioni. ovviamente questo e' l'ultima spiaggia: o si risolleva o muore.
edit mio: non so cosa puoi fare con 500M Eur
Grazie (anche se avevo già letta la traduzione stamattina, su altro sito...). L'unica speranza che possono avere è che si riprenda il valore delle azioni (cosa tutt'altro che scontata) ad un livello tale da potere negoziare coperture con le banche e rimanere sul mercato, ma ho seri dubbi.
Così come ho seri dubbi che possano portare a casa qualcosa da Boeing, se non qualche sconto (non sono esperto di contrattualistica statunitense, ma se non è dissimile dalla nostra hai voglia a potere quantificare il danno da mancato guadagno per mezzi non consegnati e che ti servivano per aprire nuove rotte... peraltro con una storia di perdite già dove operavi!).
Più facile che l'Irlanda possa accettare la richiesta di protezione creditori, invece (a quali condizioni sarà da vedere).
 

Dancrane

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I lessor non si opporranno alla richiesta di protezione dai creditori presentata in Irlanda (oggi arriva la decisione)

 

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Norwegian Air Shuttel ASA (NAS)

The Irish High Court has formally approved the Examinership
Today the Irish High Court has formally accepted the examinership process for the five Irish subsidiaries and Norwegian Air Shuttle as related party, and has appointed Kieran Wallace examiner.


Fornebu, 7 December 2020
Norwegian Air Shuttle ASA



 

AcroMax

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Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) has filed for a supplementary reconstruction process

Norwegian Air Shuttle ASA (“Norwegian” or “Company”), following the interim protection granted by the Irish courts on 18th November 2020, was yesterday on 7th December 2020 successfully made subject to the examinership process which is a cornerstone of the reorganization plan. Following this determination, Norwegian will now enter into a supplementary Norwegian reconstruction process which enhances the outcome of the Irish process with a view to resize its balance sheet. The dual track process will be coordinated by the Company and will not have an impact on the current business. The Company will continue to operate its route network. Both its bonds and shares will continue to trade as normal on the Oslo Stock Exchange (Oslo Børs). As earlier stated, Norwegian Reward will continue as normal honouring and earning Cash-Points for its members.


 

Cesare.Caldi

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Norwegian cerca di sopravvivere. Perde quasi 600 milioni di € nei primi nove mesi. Nuova ricerca di liquidità per 375 milioni di € dagli azionisti

Norwegian lotta fino allo stremo per sopravvivere. Oggi ha depositato al tribunale norvegese un processo di recupero per evitare fallimenti. E’ sulla stessa stregua di quanto fatto in Irlanda, il quale ha avuto successo con la messa in protezione dalla bancarotta per due società proprietarie degli aerei Arctic Aviation Assets e Norwegian Air. Il tutto avallato dai lessor BOC, AerCap e Avolon.

La volontà e’ ridurre il debito, la flotta per portare l’azienda ad essere più attraente dice Jacob Schram CEO della Norwegian. Ma il problema dell’azienda e’ l’indebitamento pregresso e le continue perdite, già anche nell’era Schram. Il 17 ci sarà in assemblea degli azionisti per rastrellare altri 4 miliardi di cotone norvegese pari a 375 milioni di € di nuova liquidità.

E’ la risposta al Governo Norvegese che ha rifiutato un ulteriore supporto finanziario dopo gli aiuti della primavera per tre miliardi di corone, completamente bruciati dalle perdite del 2020 per 600 milioni di € in nove mesi. Ci fu un emissione di azioni super valutate in primavera per recuperare liquidità. Proprio nel momento che alcuni creditori diventarono azionisti convertendo 12,7 miliardi di corone (1404 milioni di €) da crediti in azioni dell’azienda.

Italiavola.com
 

Dancrane

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L'udienza della causa che vede contrapposta la compagnia a Boeing, prevista oggi, è stata cancellata (nel link del tribunale non è più tra i procedimenti odierni). Resta da capire se si tratti di un rinvio o di altro.


Edit: l'udienza è stata rinviata al 27 gennaio.
 
Ultima modifica:

Dancrane

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Secondo me è una tecnica difensiva della Boeing a fine gennaio Norwegian potrebbe non esistere più..
Dubito parecchio, sia perchè non sappiamo le motivazioni del rinvio, sia perchè al momento la protezione approvata dall'Irlanda è di 5 mesi, pertanto è difficile che possa saltare per aria prima di fine gennaio. Alcune voci che circolano parlano di accordo transattivo, ma si dovrà aspettare che chiuda Wall Street per saperne qualcosa, le società sono quotate e non possono emettere comunicati di questa natura a mercati aperti.
Tieni anche presente che il 17 c'è l'ulteriore diluizione del capitale tramite conversione delle azioni. La situazione è piuttosto ballerina.
 

leerit

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3 Settembre 2019
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OSLO, Dec 17 (Reuters) - Norwegian Air’s shareholders endorsed the carrier’s financial rescue plan in a series of votes on Thursday, one of several hurdles the company must clear in order to survive the COVID-19 pandemic, the airline said.



The airline faces difficult negotiations with creditors in the coming months as it seeks to reduce its debt and liabilities of some 66.8 billion crowns ($7.75 billion), and must also find investors and lenders willing to put up fresh cash.

The airline earlier this month obtained creditor protection from courts in Norway and Ireland, allowing it some breathing space as it seeks to convert debt into equity.


The company aims, with the help of the courts, to emerge by Feb. 26 as a smaller but more efficient carrier with fewer aircraft, less debt and more equity.

If it fails, Norwegian has said it could run out of cash by the end of March.<


 

AcroMax

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Norwegian Granted Lifeline As Shareholders Approve Rescue PlanbyJoanna BaileyDecember 17, 2020

Struggling Norwegian has had its restructuring plan approved by its shareholders today. At an extraordinary general meeting, shareholders voted on average 80% in favor of debt to equity swaps and other measures, including share sales. If all goes to plan, Norwegian will emerge by the end of February a smaller and leaner airline.

Norwegian rescue approved

Good news for the red-nosed airline today as Norwegian Air’s shareholders have given the green light to the airline’s proposed rescue plan. In an extraordinary general meeting today, the shareholders voted 80% in favor of a number of measures to help the airline survive.

Proposals included raising up to four billion Norwegian crowns ($470 million) through share sales or other instruments. It’s a drop in the ocean for the airline to clear its debts and liabilities, which add up to some 66.8 billion crowns ($7.75 billion), but it’s a step in the right direction.

Also included was authorization for the board to issue convertible loans of up to NOK 10 billion ($1.16 billion) and to pay executive salaries in shares rather than cash. Approval varied across all the issues but was mostly over 80% and as high as 97% in some areas.

Norwegian had previously applied for bankruptcy protection and was granted it in both Norway and in Ireland. This gave it a little room for maneuver as it fleshed out its proposal to turn debt into equity. Creditors of the airline include Airbus, aircraft lessors AerCap and BOC Aviation, as well as a US bank that finances purchases of Boeing jets.

Norwegian was given 100 days to restructure under Irish bankruptcy protection. Photo: Vincenzo Pace | JFKJets.com

Coming back on February 26th

It seems a rather precise prediction, but based on the timescales of the bankruptcy protection agreements, Norwegian has two choices. Either it emerges on February 26th with its issues largely resolved, or it pulls the plug and closes the business. Chief Financial Officer Geir Karlsen remains positive about the outcome, telling E24,

“The way the situation looks now, Norwegian will start to ramp up production from around April next year.”

The alternative is that the restructuring plan fails. In this situation, Reuters says that the airline will run out of money by the end of March. However, Karlsen noted at the meeting today that there is an option to extend. As reported by E24, he said,

“In practice, we have 100 days to find a solution in Ireland. We can apply for a postponement to 150 days, but it is not given that we will use that opportunity.”

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What will the new Norwegian look like?

Exactly how Norwegian will look when it emerges from this restructuring is still up for debate. At today’s’ meeting, a shareholder asked the board whether Norwegian planned to drop its long-haul ambitions. Low-cost long-haul has been a difficult nut to crack for many airlines, and some experts believe it can never work.

CEO of the airline, Jacob Schram, remained uncommitted regarding this. He said, as reported by E24,

“No decision has been made on that, but it is an important topic that it is natural for the board to discuss. It is not appropriate that we take a position on it now, but it is a given that we have to take a position on it during the examinership process, and it also depends on the investor interest.”

Schram says no decision made on long-haul yet. Photo: Getty Images

Norwegian used to fly 37 Boeing 787 Dreamliners. However, AerCap assisted Norwegian in moving two of them to a new home back in October, so that fleet is now down to 35. Just 11 are owned, with the rest of the fleet leased.
 

Dancrane

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10 Febbraio 2008
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AerCap (uno dei lessor diventato azionista a seguito della trasformazione del credito in azioni) ha ulteriormente ridotto la propria partecipazione, scesa adesso sotto il 5% (è al 4,5%).