Norwegian: nuovo piano di salvataggio


Charter2017

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3 Agosto 2017
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Alla fine, il Governo Norvegese ha ceduto ed aiuterà Norwegian.

Norwegian is pleased to announce that the government of Norway has decided to support and contribute to the airline’s funding of new capital, pending certain conditions. This move significantly increases Norwegian’s chances of working through the crisis caused by the pandemic and to position itself as a key player within Norwegian and European aviation.
“On behalf of everyone at Norwegian, I would like to sincerely thank the government for their support. Norwegian has been faced with a very challenging and demanding situation due to the pandemic, and the government’s support significantly increases our chances of raising new capital and getting us through the reconstruction process we are currently in. We still have a lot of work ahead of us, but a participation from the government underscores that we are heading in the right direction,” said Norwegian CEO, Jacob Schram.
Norwegian entered into an Irish examinership process and a supplementary reconstruction negotiation in Norway late last year. On January 14, 2021, the airline presented a new business plan (LINK) based on a simplified business structure with a focus on a European route network and discontinuing its long-haul operations, as well as significantly reducing its debt. The plan comprises a fleet of around 50 aircraft in operation this year, and to gradually increase to approximately 70 aircraft in 2022, pending demand and potential travel restrictions. The debt will be reduced to around NOK 20 billion, and the company will raise four to five billion NOK in new capital.
“With a new business plan, and a participation from the government, we are confident we can attract investors and get through the Examinership and reconstruction process. We have received extensive support from political parties, customers, colleagues, shareholders, and business partners, for which we are extremely grateful, especially during these challenging times. Furthermore, the government’s support will contribute to help securing jobs and maintain healthy competition within the aviation sector,” added Schram.
 

Flyflyfly

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Li aiuta solo ora che hanno basi di corto? Potevano dirlo subito che bastava chiudere basi estere
 

AvAzLai

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Sembra che la società italiana di Norwegian che gestiva la base italiana sia stata posta in liquidazione, qualcuno ha info più chiare?
 

Qantaslink

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Può essere utile questo?
 
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Flyflyfly

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Dipendenti della compagnia...solo numeri. Dispiace per la gente che la difendeva a spada tratta ed ora son stati abbandonati
 
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Qantaslink

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Se non ci sono voli prenotabili, i soldi dove li prendono per pagare i dipendenti? Al posto dell'ambasciata Norvegese, devono andare a protestare in altro luogo della Capitale.
 

Red20

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Se non ci sono voli prenotabili, i soldi dove li prendono per pagare i dipendenti? Al posto dell'ambasciata Norvegese, devono andare a protestare in altro luogo della Capitale.
Nessuno sta chiedendo i soldi alla compagnia..si sta chiedendo per una gestione diversa della chiusura.
 
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Flyflyfly

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Io spero per i dipendenti in altro epilogo, ma se e’ gia’ stata messa in liquidazione ben poco credo si possa fare
 

belumosi

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Vogliono l’estensione della cassaintegrazione, molto semplicemente.
Probabilmente la cassa integrazione sarebbe stata possibile solo con la relativa società ancora aperta (seppur in liquidazione), ma tenere aperta una società è comunque un costo anche se non è operativa.
E vista la situazione di partenza, molto probabilmente lessor e creditori vari hanno preteso un taglio totale di qualsiasi costo improduttivo per accettare di convertire il debito in capitale.