United Airlines ordina 25 A350 e 25 B787


Intanto su Flightglobal.com esce la notizia:

United splits aircraft order between Airbus and Boeing

By Lori Ranson

United has divided its widely-anticipated widebody order evenly between rival airframers Airbus and Boeing, ordering 25 A350XWBs and 25 Boeing 787s.

The airline is also taking options to purchase 50 additional aircraft of each type.

At the time it issued its request for proposal United stated in no uncertain terms the deal needed favourable financial terms.

"One of our financial objectives was to ensure any aircraft order not impact the work we are doing to strengthen ourbalance sheet and improve our liquidity. The deal needed to drive strong economics to justify the investments, as well as provide fleet flexibility over the long term," says carrier CEO Glenn Tilton.

"This order very clearly meets those criteria. These new next-generation planes will enable us to reduce our operating costs, significantly lower our fuel burn, improve the onboard experience for our customers and our people, and enable us to reach markets we could not previously cost-effectively serve."

The carrier expects to take delivery of the aircraft between 2016 and 2019, and Tilton says United's cash outlay is minimal through 2013.


http://www.flightglobal.com/article...aircraft-order-between-airbus-and-boeing.html
 
A ecco per la par condicio hanno fatto 25 Airbus e 25 Boeing... troppa grazia a ipotizzare che United trascurasse completamente il costruttore nazionale ;)
 
..quindi direi che con questi ordini, mirano a sostituire parte dei 767 e 772..

esatto, i B787 vanno a sostituire i B767, mentre gli A350 sono il sostituto del B772. Non mi meraviglierei a questo punto se di B787 ordinassero anche la versione -300 da usare sul domestico e il centro America.
 
esatto, i B787 vanno a sostituire i B767, mentre gli A350 sono il sostituto del B772. Non mi meraviglierei a questo punto se di B787 ordinassero anche la versione -300 da usare sul domestico e il centro America.
Il 787-300 non ha range a sufficienza per rotte coast-to-coast USA !!!
Sarebbe limitato alla east-coast ed ai Caraibi, un po' come i vecchi AB6 di AA, che hanno lo stesso range: certamente non è una prospettiva accattivaente.
 
Il 787-300 non ha range a sufficienza per rotte coast-to-coast USA !!!
Sarebbe limitato alla east-coast ed ai Caraibi, un po' come i vecchi AB6 di AA, che hanno lo stesso range: certamente non è una prospettiva accattivaente.

Su wikipedia (non so quanto attendibile) il range del 787-3 è indicato come 2500-3050 nm, direi ampiamente sufficiente per il coast to coast.
 
Io sul sito Beoing ho trovato questo, che è esattamente quanto riportato su wikipedia.

Boeing 787-3 Dreamliner

Seating:
290 to 330 passengers

Range:
2,500 to 3,050 nautical miles (4,650 to 5,650 kilometers)

Configuration:
Twin aisle

Cross Section:
226 inches (574 centimeters)

Wing Span:
170 feet (52 meters)

Length:
186 feet (57 meters)

Height:
56 feet (17 meters)

Cruise Speed:
Mach 0.85

Maximum Takeoff Weight:
364,000 pounds (165,100 kilograms)

Total Cargo Volume:
4,400 cubic feet

http://www.boeing.com/commercial/787family/787-3prod.html

* * *​

JFK (40°38'23"N 73°46'44"W) SEA (47°27'00"N 122°18'42"W) 297° (NW) 2104 nm
JFK (40°38'23"N 73°46'44"W) SFO (37°37'08"N 122°22'30"W) 281° (W) 2247 nm
JFK (40°38'23"N 73°46'44"W) LAX (33°56'33"N 118°24'26"W) 273° (W) 2151 nm
MIA (25°47'43"N 80°17'24"W) LAX (33°56'33"N 118°24'26"W) 293° (NW) 2035 nm
BOS (42°21'47"N 71°00'23"W) LAX (33°56'33"N 118°24'26"W) 273° (W) 2269 nm
MIA (25°47'43"N 80°17'24"W) SEA (47°27'00"N 122°18'42"W) 314° (NW) 2367 nm

A me sembra che ci siano ampi margini su tutte le rotte :).
 
...

JFK (40°38'23"N 73°46'44"W) SEA (47°27'00"N 122°18'42"W) 297° (NW) 2104 nm
JFK (40°38'23"N 73°46'44"W) SFO (37°37'08"N 122°22'30"W) 281° (W) 2247 nm
JFK (40°38'23"N 73°46'44"W) LAX (33°56'33"N 118°24'26"W) 273° (W) 2151 nm
MIA (25°47'43"N 80°17'24"W) LAX (33°56'33"N 118°24'26"W) 293° (NW) 2035 nm
BOS (42°21'47"N 71°00'23"W) LAX (33°56'33"N 118°24'26"W) 273° (W) 2269 nm
MIA (25°47'43"N 80°17'24"W) SEA (47°27'00"N 122°18'42"W) 314° (NW) 2367 nm

A me sembra che ci siano ampi margini su tutte le rotte :).
Ti sembra sbagliato, stasera ti posto un'immagine dal sito Boeing che ti smentisce.
 
..cmq mi sembra strano che Boeing faccia un aereoplano come la versione -3 del 787 non pensando a questo tipo di rotte!!..magari sono solo performance provvisorie, quindi ancora non definitive!
 
..tra l'altro leggendo in giro su internet, sembrerebbe che addirittura i 350-900 vadano a sostituire i 747-400 e non i 777;..questi ultimi veranno sostituiti dalle diverse versioni di 787 e/o 350!!
 
Dalle info che ho io il B787-300 copre il coast to coast senza problemi, non a caso è studiato apposta per quella tipologia di rotte operate da B767 (non ER) e AB6.
 
Dalle info che ho io il B787-300 copre il coast to coast senza problemi, non a caso è studiato apposta per quella tipologia di rotte operate da B767 (non ER) e AB6.

..esattamente!!..mi sembra troppo assurdo un aereo del genere con range da regional..
 
..quindi direi che con questi ordini, mirano a sostituire parte dei 767 e 772..

Dal sito United:
Q2: How will these aircraft be used?
A2: The new aircraft will be used to replace our older international widebody aircraft. The new aircraft will downgauge our widebody fleet, reducing the average seat count for the 50 aircraft being replaced by about 19 percent, and resulting in a system-wide international fleet seat count reduction of about 10 percent. This reduction is largely the result of the retirement of our Boeing 747 aircraft. The reduction in average aircraft size, combined with the much longer range of these new aircraft, will allow United to better match capacity to profitable demand while maximizing our network breadth and flexibility.

ed anche:
Q5: What are the benefits of placing orders with both manufacturers?
A5: Ordering aircraft from both Airbus and Boeing provides United greater financial benefits compared to choosing a single manufacturer. Neither manufacturer offers next generation aircraft sized to optimally serve all of the current and future markets in United’s network. The mix of Airbus A350 and Boeing 787 aircraft give us the right range of aircraft sizes needed to replace both our Boeing 747 and 767 aircraft. The economic benefit of placing the right size aircraft into each market overwhelms any benefit from ordering from one manufacturer

ed ancora:
Q6: What new market opportunities are made possible by the next generation aircraft? What are examples of new routes that could be flown?
A6: The operating cost effectiveness and fuel efficiency of these next generation aircraft, combined with their extended range and more optimal aircraft size, will make many different international markets financially attractive while improving the economics on destinations we already serve. Airbus A350 aircraft have a range about 11% greater than our current Boeing 747 aircraft, and Boeing 787 aircraft deliver almost 32% greater range than our current Boeing 767 aircraft.

Sembra quindi che le vittime sacrificali siano i 747 ed i 767.

ciao