Buonasera.
Turkish Airlines prima compagnia Europea e tra le prime cinque nel mondo per traffico nel 2020, quindi in piena pandemia.
Tutto questo senza aiuti di Stato (denaro pubblico).
(Ansa.it)
Istanbul, 28 Giugno 2021 - Nonostante l'industria dell'aviazione abbia subito un duro colpo nel 2020, Turkish Airlines si è distinta con una performance finanziaria relativamente impressionante. Secondo CAPA, Turkish Airlines è stata la compagnia aerea più trafficata d'Europa durante la pandemia, e una delle prime cinque compagnie aeree del mondo. Una serie di scelte hanno permesso alla compagnia aerea di mantenere la liquidità e i costi a un livello gestibile e ad adattarsi alla "nuova normalità".
Turkish Airlines ha chiuso con successo l'anno fiscale 2020 con 6,7 miliardi di dollari di entrate, che rappresentano il 50% del livello dell'anno precedente, con una perdita netta di soli 836 milioni di dollari. In questi tempi incerti, la compagnia aerea è inoltre riuscita a mantenere la sua fitta rete di rotte. Secondo Eurocontrol, nell'aprile 2021 Turkish Airlines ha effetuato una media di 685 voli al. Nel 2020, Turkish Airlines ha trasportato 28 milioni di passeggeri con un fattore di carico del 71%. Anche il nuovo aeroporto di Istanbul è rimasto in cima alla classifica: nonostante una perdita di traffico del 68%, è stato l'aeroporto di maggior successo in Europa nel dicembre 2020.
Questo successo si basa su attività di taglio dei costi, riduzione del Capex e gestione attiva della risorse. Turkish Airlines ha ottenuto tali prestazioni senza contare su iniezioni di denaro pubblico. Inoltre, gli accordi con Boeing e Airbus sulla crescita della flotta diminuiranno le esigenze di finanziamento degli aerei di Turkish Airlines di circa 7 miliardi di dollari nei prossimi anni.
"Oltre alle misure che abbiamo adottato, dobbiamo questo successo al nostro personale dedicato. Il suo senso di unità è ciò che contraddistingue Turkish Airlines: insieme, come una famiglia, abbiamo deciso che nessun membro di Turkish Airlines sarebbe stato lasciato indietro durante questa crisi", dice il presidente del consiglio di amministrazione e del comitato esecutivo di Turkish Airlines, M. İlker Aycı.
Turkish Airlines ha trasformato la pandemia in un'opportunità per aumentare le sue operazioni cargo. L'anno scorso, la compagnia aerea ha riconfigurato 50 dei suoi aerei passeggeri per aumentare la capacità della sua flotta cargo e diventare la sesta compagnia aerea cargo più grande del mondo. Questo ha permesso a Turkish Airlines di consegnare 50.000 tonnellate di forniture mediche, tra cui più di 45 milioni di dosi di vaccini COVID-19, nel mondo.
(moderndiplomacy.eu)
Turkish Airlines successfully ended the fiscal year 2020 with 6.7 billion USD revenue, which accounts for 50% of the preceding year’s level, with a net loss of only 836 million USD. During these uncertain times, the airline was also able to maintain its robust route network. According to Eurocontrol, in April 2021 Turkish Airlines operated an average of 685 flights per day – almost double the number of the closest competitor in Europe, Lufthansa. In 2020, Turkish Airlines flew 28 million passengers, with an impressive load factor of 71%. Currently, the airline serves 179 international destinations with 16 intercountry and 58 intercontinental flights. The new Istanbul Airport also stayed on top: even with a 68% loss of traffic, it was still Europe’s most successful airport as of March 2021, with 616 departing and arriving flights.
This success is based on cost cutting activities, capex reduction and active capacity management. In fact, Turkish Airlines achieved such performance without relying on any governmental cash injections. Furthermore, agreements with Boeing and Airbus on fleet growth will further decrease the aircraft financing needs of Turkish Airlines by around 7 billion USD in the coming years.
“Our success as the best performing flag-carrier airline in Europe is not coincidental. Apart from the multiple measures we took, we owe this success to our dedicated staff. While other airlines faced layoffs, we did not part ways with any of our colleagues during this process. Instead everyone within Turkish Airlines accepted salary cuts from up to 50% depending on the role and responsibilities. The exceptional sense of unity within our staff is what sets Turkish Airlines apart: together as a family, we decided that no member of the Turkish Airlines family would be left behind during this crisis.”, says Turkish Airlines’ Chairman of the Board and the Executive Committee, M. İlker Aycı.
Turkish Airlines also turned the pandemic into an opportunity to increase its cargo operations, with 50 of its passenger aircrafts being reconfigured to increase its cargo fleet capacity. Turkish Cargo managed to become one of the top five air cargo companies in the world and the 6th largest cargo company. The company increased its market share in total global cargo revenue from 0.6% in 2009 to 4.7% in 2020. As of February 2021, one in 20 cargo flights around the world were handled by Turkish Cargo.
This allowed Turkish Cargo to deliver 50,000 tons of medical supplies, including more than 45 million doses of COVID-19 vaccines, to destinations all over the world. In addition, new technologies and innovative solutions have been developed. One example is SmartIST, one of the largest air cargo facilities in the world, which is scheduled to open this year. Located at Istanbul Airport, the facility uses modern technology such as drones and automated robots to process and deliver goods even faster.
Turkish Airlines prima compagnia Europea e tra le prime cinque nel mondo per traffico nel 2020, quindi in piena pandemia.
Tutto questo senza aiuti di Stato (denaro pubblico).
(Ansa.it)
Istanbul, 28 Giugno 2021 - Nonostante l'industria dell'aviazione abbia subito un duro colpo nel 2020, Turkish Airlines si è distinta con una performance finanziaria relativamente impressionante. Secondo CAPA, Turkish Airlines è stata la compagnia aerea più trafficata d'Europa durante la pandemia, e una delle prime cinque compagnie aeree del mondo. Una serie di scelte hanno permesso alla compagnia aerea di mantenere la liquidità e i costi a un livello gestibile e ad adattarsi alla "nuova normalità".
Turkish Airlines ha chiuso con successo l'anno fiscale 2020 con 6,7 miliardi di dollari di entrate, che rappresentano il 50% del livello dell'anno precedente, con una perdita netta di soli 836 milioni di dollari. In questi tempi incerti, la compagnia aerea è inoltre riuscita a mantenere la sua fitta rete di rotte. Secondo Eurocontrol, nell'aprile 2021 Turkish Airlines ha effetuato una media di 685 voli al. Nel 2020, Turkish Airlines ha trasportato 28 milioni di passeggeri con un fattore di carico del 71%. Anche il nuovo aeroporto di Istanbul è rimasto in cima alla classifica: nonostante una perdita di traffico del 68%, è stato l'aeroporto di maggior successo in Europa nel dicembre 2020.
Questo successo si basa su attività di taglio dei costi, riduzione del Capex e gestione attiva della risorse. Turkish Airlines ha ottenuto tali prestazioni senza contare su iniezioni di denaro pubblico. Inoltre, gli accordi con Boeing e Airbus sulla crescita della flotta diminuiranno le esigenze di finanziamento degli aerei di Turkish Airlines di circa 7 miliardi di dollari nei prossimi anni.
"Oltre alle misure che abbiamo adottato, dobbiamo questo successo al nostro personale dedicato. Il suo senso di unità è ciò che contraddistingue Turkish Airlines: insieme, come una famiglia, abbiamo deciso che nessun membro di Turkish Airlines sarebbe stato lasciato indietro durante questa crisi", dice il presidente del consiglio di amministrazione e del comitato esecutivo di Turkish Airlines, M. İlker Aycı.
Turkish Airlines ha trasformato la pandemia in un'opportunità per aumentare le sue operazioni cargo. L'anno scorso, la compagnia aerea ha riconfigurato 50 dei suoi aerei passeggeri per aumentare la capacità della sua flotta cargo e diventare la sesta compagnia aerea cargo più grande del mondo. Questo ha permesso a Turkish Airlines di consegnare 50.000 tonnellate di forniture mediche, tra cui più di 45 milioni di dosi di vaccini COVID-19, nel mondo.
(moderndiplomacy.eu)
Turkish Airlines successfully ended the fiscal year 2020 with 6.7 billion USD revenue, which accounts for 50% of the preceding year’s level, with a net loss of only 836 million USD. During these uncertain times, the airline was also able to maintain its robust route network. According to Eurocontrol, in April 2021 Turkish Airlines operated an average of 685 flights per day – almost double the number of the closest competitor in Europe, Lufthansa. In 2020, Turkish Airlines flew 28 million passengers, with an impressive load factor of 71%. Currently, the airline serves 179 international destinations with 16 intercountry and 58 intercontinental flights. The new Istanbul Airport also stayed on top: even with a 68% loss of traffic, it was still Europe’s most successful airport as of March 2021, with 616 departing and arriving flights.
This success is based on cost cutting activities, capex reduction and active capacity management. In fact, Turkish Airlines achieved such performance without relying on any governmental cash injections. Furthermore, agreements with Boeing and Airbus on fleet growth will further decrease the aircraft financing needs of Turkish Airlines by around 7 billion USD in the coming years.
“Our success as the best performing flag-carrier airline in Europe is not coincidental. Apart from the multiple measures we took, we owe this success to our dedicated staff. While other airlines faced layoffs, we did not part ways with any of our colleagues during this process. Instead everyone within Turkish Airlines accepted salary cuts from up to 50% depending on the role and responsibilities. The exceptional sense of unity within our staff is what sets Turkish Airlines apart: together as a family, we decided that no member of the Turkish Airlines family would be left behind during this crisis.”, says Turkish Airlines’ Chairman of the Board and the Executive Committee, M. İlker Aycı.
Turkish Airlines also turned the pandemic into an opportunity to increase its cargo operations, with 50 of its passenger aircrafts being reconfigured to increase its cargo fleet capacity. Turkish Cargo managed to become one of the top five air cargo companies in the world and the 6th largest cargo company. The company increased its market share in total global cargo revenue from 0.6% in 2009 to 4.7% in 2020. As of February 2021, one in 20 cargo flights around the world were handled by Turkish Cargo.
This allowed Turkish Cargo to deliver 50,000 tons of medical supplies, including more than 45 million doses of COVID-19 vaccines, to destinations all over the world. In addition, new technologies and innovative solutions have been developed. One example is SmartIST, one of the largest air cargo facilities in the world, which is scheduled to open this year. Located at Istanbul Airport, the facility uses modern technology such as drones and automated robots to process and deliver goods even faster.