Thread JAL


Stato
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Su siti esteri c'è la conferma che JAL chiuderà la NRT-FCO e non la NRT-MXP.

Complimenti al Sole 24 per lo SGOOP. Ormai ci restano solo Dagospia e la stampa estera ...
 
beh si notano molte similitudini tra i due paesi....:D

la parte più bella viene da wikipedia...

"There were originally plans to close Itami Airport following the opening of Kansai, but nearby communities opposed such a move for economic reasons, so Itami was retained as a domestic-only airport after Kansai opened in 1994....
.....The Japanese government has taken further moves to limit operations at Itami in order to spur development at Kansai and Kobe. Aircraft with more than two engines were banned from Itami effective April 2006. The government proposed changing Itami's status from first-class airport to second-class airport, which would saddle local governments with one-third of its operating costs; after protests from the surrounding local authorities, the national government withdrew this proposal. The government also proposed banning widebody aircraft from Itami, although this proposal was criticized as unrealistic given the volume of traffic there"


ricapitolando:
1) la popolazione spacca i maroni perchè l'aeroporto inquina ed è ormai troppo piccolo;
2) si costruisce nuovo aeroporto lontano dalla città per evitare questi problemi;
3) la popolazione spacca i maroni perchè è troppo lontano;
4) l'aeroporto in città non si chiude anzi si lascia com'è perchè è comodo;
5) il nuovo aeroporto fallisce e fallisce il progetto di hub;
5) i politici lasciano tutto così perchè così si fanno rieleggere!

chi si occupa di inviare queste info ai nostri?
 
ricapitolando:
1) la popolazione spacca i maroni perchè l'aeroporto inquina ed è ormai troppo piccolo;
2) si costruisce nuovo aeroporto lontano dalla città per evitare questi problemi;
3) la popolazione spacca i maroni perchè è troppo lontano;
4) l'aeroporto in città non si chiude anzi si lascia com'è perchè è comodo;
5) il nuovo aeroporto fallisce e fallisce il progetto di hub;
5) i politici lasciano tutto così perchè così si fanno rieleggere!

chi si occupa di inviare queste info ai nostri?

La replica della diatriba italiana MXP-LIN non me la sarei mai aspettata dai giapponesi, li facevo un popolo molto piu' serio e oculato di noi, ma evidentemente mi sbagliavo.
 
la parte più bella viene da wikipedia...

"There were originally plans to close Itami Airport following the opening of Kansai, but nearby communities opposed such a move for economic reasons, so Itami was retained as a domestic-only airport after Kansai opened in 1994....
.....The Japanese government has taken further moves to limit operations at Itami in order to spur development at Kansai and Kobe. Aircraft with more than two engines were banned from Itami effective April 2006. The government proposed changing Itami's status from first-class airport to second-class airport, which would saddle local governments with one-third of its operating costs; after protests from the surrounding local authorities, the national government withdrew this proposal. The government also proposed banning widebody aircraft from Itami, although this proposal was criticized as unrealistic given the volume of traffic there"


ricapitolando:
1) la popolazione spacca i maroni perchè l'aeroporto inquina ed è ormai troppo piccolo;
2) si costruisce nuovo aeroporto lontano dalla città per evitare questi problemi;
3) la popolazione spacca i maroni perchè è troppo lontano;
4) l'aeroporto in città non si chiude anzi si lascia com'è perchè è comodo;
5) il nuovo aeroporto fallisce e fallisce il progetto di hub;
5) i politici lasciano tutto così perchè così si fanno rieleggere!

chi si occupa di inviare queste info ai nostri?

leggendo questo ho avuto un deja vù.....
 
...
ricapitolando:
1) la popolazione spacca i maroni perchè l'aeroporto inquina ed è ormai troppo piccolo;
2) si costruisce nuovo aeroporto lontano dalla città per evitare questi problemi;
3) la popolazione spacca i maroni perchè è troppo lontano;
4) l'aeroporto in città non si chiude anzi si lascia com'è perchè è comodo;
5) il nuovo aeroporto fallisce e fallisce il progetto di hub;
5) i politici lasciano tutto così perchè così si fanno rieleggere!

chi si occupa di inviare queste info ai nostri?
Prima completa il film:
6) Fallisce l'hub carrier. :D:D:D

Che sarebbero: AZ in Italia e JAL in Giappone; curiosamente volano pure in codeshare ... "Dio li fa poi lo accoppia". :cool:
 
Non credo proprio. Ho esperienza diretta di aiuti di stato in Giappone e la concorrenza non é un argomento. Se il ministero responsabile decide che é giusto per il Giappone tutti dicono si. E non crediate che abbiano problemi a inventarsi sistemi complicati per sovvenzionare quello che hanno deciso politicamente, al loro livello c'erano solo i dorotei :D
Il MITI sarà fuori moda, ma sul MITI Il Premio Nobel Krugman si fece le ossa scrivendo "Import Protection as Export Promotion".
Morale: han sempre fatto quel che gli pare. Il nuovo Governo sarà forse meno business friendly, ma non ci accorgeremo della differenza.
 
La replica della diatriba italiana MXP-LIN non me la sarei mai aspettata dai giapponesi, li facevo un popolo molto piu' serio e oculato di noi, ma evidentemente mi sbagliavo.

I giapponesi guadagnano a essere conosciuti. Sono per certi versi molto simili a noi italiani.

Il MITI sarà fuori moda, ma sul MITI Il Premio Nobel Krugman si fece le ossa scrivendo "Import Protection as Export Promotion".
Morale: han sempre fatto quel che gli pare. Il nuovo Governo sarà forse meno business friendly, ma non ci accorgeremo della differenza.

Parole sante. Un amico giapponese a cui avevo citato la famosa frase del Gattopardo mi disse che corrispondeva perfettamente al Giappone del dopoguerra.
 
Borsa Tokyo in rialzo ma crolla Japan Airlines

TOKYO - Dopo una lunga pausa per festività, nella prima sessione di questa settimana la Borsa di Tokyo ha chiuso in progresso sull'onda delle aspettative di un miglioramento degli utili di varie aziende e della ripresa tendenziale dell'economia Usa (come indicato dalla Fed), nonostante il crollo di Japan Airlines e un rialzo dello yen sotto quota 91 verso il dollaro. L'indice Nikkei _ in controtendenza rispetto a molte piazze asiatiche _ ha terminato in rialzo dell'1,67% a quota 10.544.22 punti (dai minimi di marzo il guadagno supera il 50%). In evidenza i titoli di Fast Retailing e Toshiba sull'onda dell'"upgrading" sui loro titoli arrivato, rispettivamente, da Goldman Sachs e Credit Suisse. Bene anche Sony in seguito a positive indicazioni sulle vendite negli Stati Uniti, al lancio di un nuovo prodotto e alla riduzione di prezzo della Playstation portatile in Giappone. Spicca invece negativamente l'azione di Japan Airlines, che è arrivata a perdere quasi il 20% nell'imminenza di un incontro decisivo dei suoi vertici con il ministro dei Trasporti Seiji Maehara. Quest'ultimo incontrerà oggi separatamente anche i creditori della compagnia aerea in crisi finanziaria, a partire dall'istituto pubblico Development Bank of Japan. Una delle ipotesi emerse nei giorni scorsi è quella di uno "spezzatino" della società, con la costituzione di una sorta di "bad company" separata. Secondo le ultime indiscrezioni, la Jal presenterà un piano di ricapitalizzazione da circa 300 miliardi di yen, che dovrebbe comportare un ulteriore supporto pubblico (dopo quello per circa 1,1 miliardi di dollari ricevuto in estate). Il pesante piano di ristrutturazione prevede l'eliminazione di 6.800 posti di lavoro e un drastico ridimensionamento della rete interna ed internazionale. La compagnia, inoltre, deve scegliere a quali partner esteri appoggiarsi, ossia se restare nell'alleanza OneWorld capitanata da American Airlines oppure passare a SkyTeam ed accettare un investimento da parte di Delta e Air France/Klm.

ilsol24ore
 
Troubled JAL seeks government bailout

Friday September 25, 2009

Japan Airlines President Haruka Nishimatsu yesterday asked Seiji Maehara, Japan's new transport minister, for a government bailout, conceding that even a cash infusion from a foreign investor likely won't be enough to keep the troubled carrier afloat.
Nishimatsu declined to say how much capital JAL is seeking from the government when talking to reporters following a meeting with Maehara. The carrier, which lost ¥99 billion ($1.09 billion) in its fiscal first quarter ended June 30, received government-backed loans from the Development Bank of Japan totaling around ¥100 billion in June and is in talks with American Airlines and Delta Air Lines about one of them potentially taking a stake.
The Financial Times, citing sources familiar with the situation, said JAL needs another ¥100 billion to maintain operations through early 2010 and ultimately hopes to raise more than ¥225 billion in new capital and loans. It previously announced a restructuring plan cutting 14% of its workforce, or nearly 6,800 jobs, over the next three years while eliminating 50 routes, with a heavy emphasis on international reductions.
But following his meeting with the JAL president, Maehara told reporters that he's "not convinced" the company's restructuring plan will work. "I'm skeptical about the feasibility of JAL's rehabilitation plan, so at this stage I have yet to say whether the government will inject public funds in JAL," he said. He added that he will consult with Prime Minister Yukio Hatoyama and plans to reach a decision "as soon as possible."
He rejected the notion that the government would take over JAL or force it to break up into smaller parts. "We are not considering anything other than for JAL to rebuild on its own," he said. Nishimatsu noted that JAL may need to revise its restructuring plan, possibly making deeper cuts, to secure government help.

by Aaron Karp
ATWOnline
 
Il progetto di costruire l'aeroporto di Kansai è nato per due semplici motivi:
1) dotarsi di un aeroporto moderno, capace di assorbire il tanto criticato Itami (una specie di linate giapponese) troppo piccolo, rumoroso e senza possibilita di sviluppo;
2) creare un hub di Japan nella ricca regione di Osaka e Kobe;

La stupidità dei governatori della regione di Osaka (molto simile a quella di governanti a noi più vicini) nel non voler chiudere o limitare Itami una volta aperto il super scalo di Kansai ha fatto il resto: fine dell'hub Japan, fallimento di Kansai e sviluppo incontrollato di itami (Linate locale) e sviluppo incontrollato di Kobe (Bergamo locale)

alcuni articoli interessanti http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/nb20080905a5.html

http://findarticles.com/p/articles/mi_m0NTN/is_47/ai_108722609/

Non sapevo di questa somiglianza, comunque pur non essendo un hub JAL o ANA ha molta più accessibilità internazionale di MXP
 
.....certe somiglianze sono sorprendenti!........così capita che :)un "sciuscianebia"e un "facia de pan gial"distanti migliaia di km si assomiglino molto più di un trentino e un siciliano!:)...capita anche che al National Museum a tokyo si trovi un quadro di segantini dal soggetto e titolo "Bagpipers of Brianza".....segni premonitori?;)
 
.....certe somiglianze sono sorprendenti!........così capita che :)un "sciuscianebia"e un "facia de pan gial"distanti migliaia di km si assomiglino molto più di un trentino e un siciliano!:)...capita anche che al National Museum a tokyo si trovi un quadro di segantini dal soggetto e titolo "Bagpipers of Brianza".....segni premonitori?;)
Se vogliamo trovarci una differenza l'aeroporto di Kansai è architettonicamente molto molto bello...peccato!
 
E' pure costato molti, molti miliardi di euro in più rispetto a Malpensa. Se spendi poco, non puoi avere chissà cosa.

Fa anche solo 16 mln di pax invece dei 18 di MXP, nonostante le bastonate nelle ginocchia... Ma non era quest'ultima la cattedrale nel deserto?

Scusate se rimarco le vaccate che si dicono.
 
Tuesday September 29, 2009

Japan's transport minister said on Japanese TV Sunday that he will not force Japan Airlines, Asia's largest carrier by revenue, into bankruptcy, according to the Associated Press. "We will not crush and liquidate [the airline]," Land, Infrastructure and Transport Minister Seiji Maehara said on a TV Asahi talk show. "It's just impossible," AP reported him as saying. The government set up a team of corporate doctors last Friday to create a restructuring plan for JAL, whose own draft reconstruction plan Maehara called "insufficient." The team is expected to make recommendations to the transport minister by early November. The airline, which lost ¥99 billion ($1.09 billion) in its fiscal first quarter ended June 30, received government-backed loans from the Development Bank of Japan totaling around ¥100 billion in June and is in talks with American Airlines and Delta Air Lines about a potential stake sale (ATWOnline, Sept. 25). Last week it revealed that it needs ¥450 billion through March 2011 for debt repayment.
 
JAL creditors balk at debt relief plan; government bailout under study

Tuesday October 20, 2009

Japan's finance minister is planning to meet with the country's transport minister today to discuss a potential government bailout of Japan Airlines, which saw its weakened financial status deteriorate further over the weekend when its largest creditors balked at providing ¥300 billion ($3.3 billion) in debt relief and equity swaps.

JAL and a government task force overseeing its restructuring proposed the relief plan but were rebuffed by the banks and asked to present a different plan, according to Japanese media reports. JAL's biggest creditors reportedly are the Development Bank of Japan with ¥230 billion in total loans, Mizuho Corporate Bank with ¥57 billion, Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ at ¥53 billion and Sumitomo Mitsui Banking Corp. with ¥37 billion.

JAL's initial restructuring plan, which called for 6,800 job cuts and slashing about 50 international routes, was deemed insufficient by Japan's new Democratic Party of Japan-led government. But Transport Minister Seiji Maehara repeatedly has assured that "the government will back up" the airline if it is in imminent danger of collapse

Kyodo news agency reported that Finance Minister Hirohisa Fujii will meet today with Maehara to discuss JAL, with options under consideration ranging from presenting the creditors with a new plan to a government bailout. JAL may be forced to sell its JAL Hotels subsidiary, according to the report, which added that the carrier's operating loss for its fiscal year ending March 31, 2010, is expected to exceed ¥200 billion.

Gerson Lehrman analyst Daniel Lintz wrote in an analysis issued yesterday that "an injection of public funds remains the only viable option" for JAL, estimating that "a figure approaching ¥1 trillion would seem. . .realistic given the company's steep operating losses over the past two years and its stark earnings forecast." He added, "Without a doubt, Japan Airlines is too big to fail. The carrier provides exclusive service on more than a handful of domestic routes and supports a broader food chain encompassing more than 100 affiliates and partners worldwide."

He argued that the transport ministry should act because it "is complicit in creating the privatized carrier's bloated labor and pension cost structure and preserving its unprofitable domestic route schedules and fare structure."

by Aaron Karp
ATWOnline
 
JAL's biggest creditors reportedly are the Development Bank of Japan with ¥230 billion in total loans, Mizuho Corporate Bank with ¥57 billion, Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ at ¥53 billion and Sumitomo Mitsui Banking Corp. with ¥37 billion.
Solo questi sono 2,79 miliardi di euro :astonished:


Gerson Lehrman analyst Daniel Lintz wrote in an analysis issued yesterday that "an injection of public funds remains the only viable option" for JAL, estimating that "a figure approaching ¥1 trillion would seem. . .realistic
Sarebbero 7,4 miliardi di euro :astonished::astonished::astonished:
 
JAL job cuts may rise to 13,000 under new restructuring plan

Tuesday October 27, 2009

The Japanese government and Japan Airlines reportedly will unveil a new turnaround plan for the troubled carrier later this week that will include slashing 13,000 jobs and giving a new government-backed agency control over JAL's restructuring process.

Kyodo News reported that the new plan will nearly double the 6,800 job cuts that were called for in JAL's original restructuring proposal. The reductions would be carried out in phases and concluded by March 2015, according to the report.

Nikkei reported that Enterprise Turnaround Initiative Corp. of Japan, a newly created quasi-government entity that is charged with buying debt from strapped companies and providing them with specialists to help oversee restructuring programs, will be put in charge of JAL's turnaround. The report stated that ETIC could provide loan guarantees to enable skittish banks to lend JAL money, or could even lend funds directly to the airline. It reportedly needs a ¥200 billion ($2.17 billion) loan to enable it to stay afloat through the end of its fiscal year that concludes March 31.

Meanwhile, foreign investors continued to show interest in taking stakes in JAL, which last month revealed that it had held talks with both American Airlines and Delta Air Lines regarding one of those carriers investing in it. Bloomberg News reported that DL has contracted Fleishman Hillard to help it lobby the Japanese government on the issue.

JAL on Sunday downsized from 747-400s to 777-300ERs on flights from Tokyo Narita to Los Angeles and Chicago O'Hare.

by ATWOnline Staff
 
Sono state poi scelte le rotte di lungo raggio di JAL che verranno tagliare causa la crisi della compagnia?
 
Stato
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