SUF-BLQ- New York (con GJ?) e SUF-BGY (con FR)....


ormai il volo per NY lo vogliono tutti, con questi comportamenti alla fine si finirà per dare ragione al ministro Bianchi (oppure imperversa la moda del buccazziare):D
 
Considerando che FR non fa transiti e sicuramente con gli orari dell'ipotetico SUF-BGY è necessario pernotatre a BGY in andata o ritorno, la prospettiva di raggiungere diverse mete europee senza ricorrere ai soliti voli, spesso molto costosi se non proibitivi, che le compagnie di bandiera praticano da Fiumicino o dagli aeroporti milanesi, altro non è che proporre bivacchi notturni a BGY.
 
Citazione:Messaggio inserito da emigno77

La Sacal sta perfezionando le trattative con Ryanair, la compagnia "low cost" irlandese di Michael O'Leary, per un nuovo progetto: un collegamento tra Lamezia e Orio al Serio, l'aeroporto di Bergamo. [..] Il secondo obiettivo parte dalla considerazione che l'aeroporto bergamasco è un "hub" della Ryanair, cioè uno scalo da cui partono una decina di voli per diverse città di tutta Europa. E sempre a costi contenuti.
Questo, in sostanza, permetterebbe a Lamezia di raggiungere diverse mete europee senza ricorrere ai soliti voli, spesso molto costosi se non proibitivi, che le compagnie di bandiera praticano da Fiumicino o dagli aeroporti milanesi.

Quando capiranno che Ryanair è una compagnia rigorosamente ed esclusivamente POINT TO POINT e non facilita alcun tipo di connessione nè verso i propri voli , nè verso quelli di altre compagnie, beh... io sarò già nonno !
 
Citazione:Messaggio inserito da SkySurfer

Citazione:Messaggio inserito da emigno77

La Sacal sta perfezionando le trattative con Ryanair, la compagnia "low cost" irlandese di Michael O'Leary, per un nuovo progetto: un collegamento tra Lamezia e Orio al Serio, l'aeroporto di Bergamo. [..] Il secondo obiettivo parte dalla considerazione che l'aeroporto bergamasco è un "hub" della Ryanair, cioè uno scalo da cui partono una decina di voli per diverse città di tutta Europa. E sempre a costi contenuti.
Questo, in sostanza, permetterebbe a Lamezia di raggiungere diverse mete europee senza ricorrere ai soliti voli, spesso molto costosi se non proibitivi, che le compagnie di bandiera praticano da Fiumicino o dagli aeroporti milanesi.

Quando capiranno che Ryanair è una compagnia rigorosamente ed esclusivamente POINT TO POINT e non facilita alcun tipo di connessione nè verso i propri voli , nè verso quelli di altre compagnie, beh... io sarò già nonno !

Ho capito che è PtP, ma più volte ho triangolato seguendo la regola del fai da te. Alla fine non costa nulla rifare il ckeck-in, basta lasciarsi ampi spazi di tempo.....e si può risparmiare veramente.
 
Citazione:Messaggio inserito da chielloduebis


Ho capito che è PtP, ma più volte ho triangolato seguendo la regola del fai da te. Alla fine non costa nulla rifare il ckeck-in, basta lasciarsi ampi spazi di tempo.....e si può risparmiare veramente.

è che finchè si parla dello studente che vuole risparmiare 20 euro le triangolazioni che durano mezza giornata ci possono anche stare, ma per la maggior parte delle persone il tempo è denaro, e anche 50 euro di risparmio non giustificano la perdita di 5/6 ore.
 
Citazione:Messaggio inserito da chielloduebis


Ho capito che è PtP, ma più volte ho triangolato seguendo la regola del fai da te. Alla fine non costa nulla rifare il ckeck-in, basta lasciarsi ampi spazi di tempo.....e si può risparmiare veramente.


Sei stato fortunato.

Beccati un ritardo per qualsiasi motivo che ti fa perdere la concidenza e poi ci risentiamo !
 
Citazione:Messaggio inserito da SkySurfer
Quando capiranno che Ryanair è una compagnia rigorosamente ed esclusivamente POINT TO POINT e non facilita alcun tipo di connessione nè verso i propri voli , nè verso quelli di altre compagnie, beh... io sarò già nonno !

Infatti concettualmente è proprio sbagliato parlare di hub ryanair. Quelle di ryanair sono basi.
 
Da Airlinequality.com

Ryanair - by Norman Downie
3 January 2007

Ryanair cancelled a flight from Granada to Stansted for "technical" reasons. 26 hours later, they provided a replacement flight to the UK, once the fault on the aircraft had been fixed; we incurred significant costs for taxis, hotel costs etc and sent our claim to Ryanair as specified on their website. Their reply was in effect, that as the delay was not their fault, they are not liable to compensate us for the costs we incurred due to their cancellation of the flight. If it was not their fault, then whose was it? Can anyone suggest how I pursue this claim, as they are clearly a bunch of liars.



Ryanair - by Anna Harris
3 January 2007

The end to pre-boarding adults with small children could turn out to be a real problem for everyone - including us British ex-pats who often travel alone with small children. I have three small boys (8,6 and 4) and had to pay to be pre-boarded on a flight from Stansted-Århus, Denmark. The cost was 2 pounds each - not much perhaps - but there are only 14 of such tickets available on each flight - and the thought of getting on without knowing if we can sit together is unbearable. This is yet another hidden extra cost - that I am forced to pay, children are already full price - I think SAS or British Airways might end up costing the same or perhaps even less! At least then we can get on with the peace of mind that our seats are reserved for us. I took Sterling to Gatwick in December and our seats were reserved at check in -what luxury to not have to worry about joining the queue and the scrum in order to get seats together!



Ryanair - by Claire Gascoigne
3 January 2007

Recently flew with Ryan Air to Girona airport. The outbound flight was fine--no problems. However our return flight home to East Midlands on December 27th was cancelled (along with many others) due to fog at Girona airport - not Ryanair fault, but the way people were treated was shameful. People were expected to just stand in massive queues for hours and hours on end without being told anything. Even families with babies and small children were not given any water, food or blankets - pretty poor organisation. Its a good job we had credit cards on us to get by with (although not looking forward to the bills!). Surely companies like Ryanair should make sure they have contingency plans in place when flights get cancelled and people end up sleeping on the airport floor? After queuing for what seemed like an eternity we managed to get a flight home yesterday from Murica airport. Having been in Spain 5 days longer than expected I had accumulated more clothing meaning my baggage was somehow 2kg heavier on my return so to top it all, I was then charged 16 Euro baggage excess even though my boyfriend's case was 3kg under! I think they have a cheek given all that had happened! Oh well, at least I didn’t have to pay 64 Euros excess baggage like the pretty pissed off woman in front of me. I cannot criticise the lady who changed our tickets at Girona airport though-she was very patient and professional under such circumstances. It's the Ryan Air bosses that are to blame and I feel sorry for the good front line staff that had to put up with a lot of abuse from angry customers which was not acceptable. All in all we ended up having a brilliant (if not a lot more expensive) holiday despite all this hassle but I will not fly with Ryan Air again and I would discourage others from doing so, especially if travelling with small children or if you or anyone you’re travelling with is in poor health - if your flight gets delayed or cancelled, then I feel really very sorry for you.



Ryanair - by Michael Carolan
1 January 2007

Chaos at Perpignan. Our flight to Girona was re directed due to fog on 28th December. When we arrived in Perpignan it was announced that coaches would arrive in one hour.The planning was left in the hands of one Ryanair employee who by chance was on one of the diverted flights. We had no food, no hot drinks and no water for 5 hours- no priority for arrival of planes and in our case as retired people in our 60s no chance of battling through the throng outside, which eventually consisted of 5 flights.We eventually boarded coaches about 5 hours later.



Ryanair - by Richard McNab
31 December 2006

Ryanair really doesn’t care about customers. December 23rd 2006 my return flight 21:50 from Reus to Glasgow Prestwick was delayed for about 1 – 1.5 hours. This flight was subsequently cancelled as they could not return before Prestwick closed. All passengers were poorly treated with information passed on in Spanish. Initially we were to be diverted to Dublin. Eventually offered Stansted or Liverpool with connecting flights onto Aberdeen. Flight would leave at 9:50 24th December. No food; water; transport or accommodation was offered or arranged. We were dismissed from Reus airport by security staff at 23:50 with no consideration for age, gender or health. Passengers literally slept outside or made private arrangements. One very kind car hire employee took a family home & some passengers paid for transport for a young lady without funds. Ryanair staff refused to contact any hotels or transport providers. Whilst delays are inevitable it is inexcusable & immoral to put vulnerable individuals on the street with no welfare arrangements in place. Passengers were told they had to accept Liverpool or Stansted & make their own onward arrangements. Arrival at Liverpool (Plane delayed) would be around 14:00. Considering it was Christmas Eve. Not a lot of time or opportunity to arrange anything. All costs to be paid direct with compensation (if any) reclaimed from Ryanair – thanks to credit cards most managed. Try offering Taxi drivers credit cards! For my part I grabbed a taxi which had called to take airport staff home. The driver arranged additional taxis for stranded passengers & only charged double for the privilege. We found accommodation in Reus. Charge for Quality Inn (which it is not) was 90€. My family (2 adults 2 children aged 10 & 15) will vigorously pursue compensation & raise our concerns direct with Ryanair. Based on treatment to date, won’t hold out much hope. If you want left in the cold with no customer care Ryanair is for you.



Ryanair - by Anna Comas-Quinn
31 December 2006

More on Ryanair boarding policy. Flying back from Girona to Bournemouth yesterday, a number of families were waiting to be preboarded when the lady announced that they were no longer allowing families to board first and that all the families who had been waiting by the gate should now go to the end of the queue. Many pointed out that they had been preboarded at Bournemouth airport only a few days earlier and had not been warned of this at check-in. We then tried to explain to the hostess that by the time we got to the plane, we would be unable to sit next to our children, some as little as 2 or 3 years old. We were told, loudly and aggressively, that we had been warned at check-in and that we had chosen not to pay the £2 per person for priority boarding. This was not true. None of the families now standing at the back of the queue had been told about this or they would have paid the extra or stood at the front of the queue instead of waiting nearby to be called at the start of boarding. We all ended up boarding a very full aircraft and having to rely on other passengers' kindness to allow as to seat near our tearful and distressed children. A very professional air hostess apologised profusely and promised to report the incident. Let's hope she does. All in all, a very poor service from Ryanair. Many on that flight will not be using them again.



Ryanair - by Victoria Smith
31 December 2006

Manchester - Dublin - Manchester. Never again Ryanair! Making you pay excess baggage because your bag is 15.9 kilos! Mostly rude staff from the Eastern European part with hardly any knowledge of English! They don't give the first people in the queue priority boarding anymore - you can only get it by paying for it. When mentioned the stupid baggage fee to the ticket desk received following reply: All Airlines charge for baggage! I said this isn't true and she said they will do from January 1st, 2007. They may do but probably the total will be the total and not all of a sudden be £12 more than before you confirmed your booking. I am pretty sure that more and more people will move away from Ryanair and I hope they go bust! Such disrespect towards people especially customers is just wrong! I hope they won't manage to buy Aer Lingus - this would be a disaster!



Ryanair - by John Fuller
20 December 2006

Ryanair now don't allow people with small children board their aircraft first. To avoid having to carry my 2 year old as well as the heavy hand baggage we are now forced to use, I boarded the aircraft towards the end of the queue. When I got on board, there weren't 2 seats together anywhere on the flight. I asked the flight attendant who said in broken English "No two seats. It's full" I was carrying an unwell 2 year old child and 2 heavy bags. Did this moron expect me to leave a 2 year old sitting on her own with complete strangers for an hour? I said "Never again" before but then I thought I'd give them a second chance. This time, I mean it.



Ryanair - by Richard Stead
20 December 2006

Single man plus 3 year old takes one case. 2 cases eg 30 kilos pre paid but £60 excess because only one case and it weighs 26 kilos. Can't share allowance even with your children. No pre board for kids '"not our responsiblity to ensure you sit with your 3 year old" Flight back from Girona should leave at 2pm leaves at 9pm - no refreshments food etc no info. no apology. 2pm flight 40 passengers, but when added to 9pm flight aircraft full - call me cynical, but max utilisation of aircraft and stuff the customers!



Ryanair - by M Ray
15 December 2006

Sounds like my party of 4 were on same flight as E.Jones.Ryanair are a disgrace. We managed by stealth to get on the 21:05 to stansted. Ironically one of my party won a lottery for free return flights. Of course we didn't claim it as we are sure there would be a financial sting in the tail which seems to be their way of doing business.It is not surprising that Ryanair do not have staff at Ciampino. Otherwise there might have been a lynching. I have written to Ryanair complaining. They have responded only to say "The second page of my letter has been lost?" I am not surprised. My next flight with Ryanair will be when hell freezes over.



Ryanair - by Richard Ellis
12 December 2006

We recently flew via Stansted to Limoges. They had a raffle on board for a free flight. Amazingly we won! Terms and conditions said we had to book our free flight voucher only by phone within one week. After trying for a week to get hold of and operator on +35312497793 all we got was a ringing tone. Then we attempted to find an e.mail no. for Ryainair. Does one exsist for complaints and any sort of help? Then we wrote a letter to their head office in Dublin. No answer! Today I have attempt to phone another no. on their web site again I think in Dublin. The phone tells me there is a fault. Hm! Then I tried a premium rate no. It goes through eight options very slowly, then I get some recorded message saying their line are very busy and I am in a queue. I am wondering is this some kind of scam, are there any operators at the end of their phones or could it be there is just one person to retrieve all calls. Can anyone help me with any normal Ryanair telephone numbers, or has anyone else out there had similar experiences? I think Ryanair should start to think about customer service not just their pockets.
 
Citazione:Messaggio inserito da Fly forever

Citazione:Messaggio inserito da SkySurfer
Quando capiranno che Ryanair è una compagnia rigorosamente ed esclusivamente POINT TO POINT e non facilita alcun tipo di connessione nè verso i propri voli , nè verso quelli di altre compagnie, beh... io sarò già nonno !

Infatti concettualmente è proprio sbagliato parlare di hub ryanair. Quelle di ryanair sono basi.

Per la precisione basi tecniche e operative equipaggi. Punto e basta.
 
Citazione:Messaggio inserito da airblue

Citazione:Messaggio inserito da chielloduebis


Ho capito che è PtP, ma più volte ho triangolato seguendo la regola del fai da te. Alla fine non costa nulla rifare il ckeck-in, basta lasciarsi ampi spazi di tempo.....e si può risparmiare veramente.

è che finchè si parla dello studente che vuole risparmiare 20 euro le triangolazioni che durano mezza giornata ci possono anche stare, ma per la maggior parte delle persone il tempo è denaro, e anche 50 euro di risparmio non giustificano la perdita di 5/6 ore.

Quoto al 100%
 
Citazione:Messaggio inserito da A319FLR

Citazione:Messaggio inserito da airblue

Citazione:Messaggio inserito da chielloduebis


Ho capito che è PtP, ma più volte ho triangolato seguendo la regola del fai da te. Alla fine non costa nulla rifare il ckeck-in, basta lasciarsi ampi spazi di tempo.....e si può risparmiare veramente.

è che finchè si parla dello studente che vuole risparmiare 20 euro le triangolazioni che durano mezza giornata ci possono anche stare, ma per la maggior parte delle persone il tempo è denaro, e anche 50 euro di risparmio non giustificano la perdita di 5/6 ore.

Quoto al 100%

lo quoto anch'io. Ma non credo che il pax medio di FR sia tanto diverso dallo studente, o dal risparmiatore.

Certo se qualcosa va storto sono cavoli amari ma se paghi 0.01 + tax devi mettere in conto anche l'imprevisto.

Tra meno di 3 ore parto per FDH proprio con FR.... € 13,97 a/r tasse incluse.
 
Citazione:Messaggio inserito da chielloduebis


Tra meno di 3 ore parto per FDH proprio con FR.... € 13,97 a/r tasse incluse.

Sarai uno degli ultimi pax su questa fortunata rotta, che chiude tra 12 giorni:D

facci il TR!
 
Citazione:Messaggio inserito da airblue


è che finchè si parla dello studente che vuole risparmiare 20 euro le triangolazioni che durano mezza giornata ci possono anche stare, ma per la maggior parte delle persone il tempo è denaro, e anche 50 euro di risparmio non giustificano la perdita di 5/6 ore.

Quoto in pieno...

Comunque con queste notizie su SUF-JFK ditemi se non ha ragione il ministro Bianchi a voler regolamentare gli aeroporti italiani...
 
Citazione:Messaggio inserito da I-VALE



Comunque con queste notizie su SUF-JFK ditemi se non ha ragione il ministro Bianchi a voler regolamentare gli aeroporti italiani...

Scusa ma che c'è di male ?

É un volo estivo che aumenterà l'incoming statunitense in aree italiane che non siano necessariamente Venezia, Roma o Milano... sempre se effettuato in collaborazione con tour operators o agenzie turistiche che promuovano il volo e la vacanza in USA.

SkyService e Air Transat volano da anni da Toronto / Montréal verso mete come Lamezia, Pescara, Trieste, Faro, Valencia, Malaga, Bordeaux, Nantes etc.. portando migliaia di turisti canadesi in Europa verso scali che sono tutt'altro che hubs... e nessuno ha mai fiatato...

Non capisco perchè scandalizzi tanto fare la stessa cosa dagli Stati Uniti, che hanno anche una popolazione enormemente maggiore del Canada.
 
Citazione:Messaggio inserito da SkySurfer

Citazione:Messaggio inserito da chielloduebis


Tra meno di 3 ore parto per FDH proprio con FR.... € 13,97 a/r tasse incluse.

Sarai uno degli ultimi pax su questa fortunata rotta, che chiude tra 12 giorni:D

facci il TR!

Ho prenotato quello volutamente, ero incerto tra BLL e FDH. Poi ho scelto il Lago di Costanza.
 
Citazione:Messaggio inserito da SkySurfer

Scusa ma che c'è di male ?

É un volo estivo che aumenterà l'incoming statunitense in aree italiane che non siano necessariamente Venezia, Roma o Milano... sempre se effettuato in collaborazione con tour operators o agenzie turistiche che promuovano il volo e la vacanza in USA.

SkyService e Air Transat volano da anni da Toronto / Montréal verso mete come Lamezia, Pescara, Trieste, Faro, Valencia, Malaga, Bordeaux, Nantes etc.. portando migliaia di turisti canadesi in Europa verso scali che sono tutt'altro che hubs... e nessuno ha mai fiatato...

Non capisco perchè scandalizzi tanto fare la stessa cosa dagli Stati Uniti, che hanno anche una popolazione enormemente maggiore del Canada.

Quoto
 
Citazione:Messaggio inserito da SkySurfer


Scusa ma che c'è di male ?

É un volo estivo che aumenterà l'incoming statunitense in aree italiane che non siano necessariamente Venezia, Roma o Milano... sempre se effettuato in collaborazione con tour operators o agenzie turistiche che promuovano il volo e la vacanza in USA.

Se sarà effettuato in collaborazione con tour operator, quindi praticamente come volo charter con i costi interamente sostenuti dal vettore e dei tour operator in fatti non c'è nulla di male!

Ma siccome non vorrei che fosse il solito volo di linea messo in piedi grazie a soldi pubblici allora non sono per niente daccordo.
USA e Canada non utilizzano soldi pubblici per finanziare le rotte aeree...