Situazione in Egitto e ripercussioni sui viaggi


Il problema è che quei 4 pirla possono pure aver firmato la liberatoria per andare in Egitto ma se di qui a pochi giorni sarà necessario andarli a riprendere con urgenza, i soldini ce li rimettera lo stato mica loro
 
Stanno prendendo tempo. Non hai scelto proprio il "miglior" t/o!

Ne sono consapevole....ma volevano provare questa destinazione "nuova" ed era l'unica soluzione per vari motivi.
Comunque lo avevo già usato in passato sempre per l'Egitto e onestamente non mi ero mai trovato male...ma ahimè in un momento di difficoltà non si stanno dimostrando all'altezza...
Mea culpa...
 
Ultimo aggiornamento per la questione partenze per l'Egitto.

"Diffuso il 19.08.2013.

Sicurezza

In ragione del progressivo deterioramento del quadro generale di sicurezza, si sconsigliano i viaggi in tutto il Paese.

Nelle località turistiche del Mar Rosso (Sharm el Sheikh, Marsa Alam, Berenice e Hurgada) ed in quelle della costa nord (Marsa Mathrou, El Alamein), non si registrano al momento incidenti né indicazioni di rischio per l’incolumità dei connazionali presenti, anche se, in ragione del continuo evolvere degli eventi non sono da escludere azioni dimostrative legate alla situazione di generale instabilità del Paese. Al riguardo, si suggerisce fortemente di continuare ad evitare escursioni fuori dalle istallazioni turistiche ed in particolare nelle città, ed attenersi tassativamente alle indicazioni diramate dalle autorità locali.

A seguito dei violenti scontri occorsi in questi giorni nelle grandi città e che presumibilmente si protrarranno nei prossimi giorni, le Autorità locali hanno proclamato lo Stato di Emergenza in tutto il Paese, nonché il coprifuoco (dalle 19.00 alle 06.00) in 14 Governatorati (Il Cairo, Giza, Alessandria, Suez, Ismailia, Assiut, Sohag, Benisuef, Minya, Sud Sinai, Nord Sinai, Beheira, Qena e Fayoum). Per quanto riguarda il Sud Sinai, Sharm e’ esclusa dalla misura del coprifuoco.

La situazione generale di sicurezza rimane pertanto estremamente fluida. Gli odierni incidenti stanno incidendo negativamente sulle condizioni di sicurezza sia della capitale sia delle principali città del Paese. Si invita pertanto a continuare a seguire attentamente gli sviluppi della situazione e di evitare o di limitare al massimo gli spostamenti nelle aree interessate, mantenendosi tassativamente a distanza da ogni tipo di assembramento.

Occorre tuttavia ricordare la presenza, in particolare nella Penisola del Sinai, di tribù beduine responsabili di atti di intimidazione e di violenza: blocchi stradali (che hanno coinvolto anche gruppi di turisti italiani), scontri con armi da fuoco, ripetuti sequestri, anche di turisti, in particolare nella zona di Nuweiba e in direzione del monastero di Santa Caterina. Si registra dunque un clima di instabilità e turbolenza di cui ogni connazionale deve essere consapevole: appare pertanto opportuno limitare al massimo, in tutto il Paese, gli spostamenti all'esterno dei villaggi turistici, evitare escursioni nel deserto, specie quelle con destinazioni più lontane, ed evitare lunghi spostamenti per via terrestre (privilegiando, ove possibile, il mezzo aereo, specie da/per la Capitale). Si raccomanda inoltre di affidarsi a Tour Operators in grado di assicurare ottimali cornici di sicurezza, evitando viaggi singoli e/o organizzati da agenzie od operatori non certificati.

Permane il rischio di atti terroristici nel Paese. Particolari cautele sono raccomandate nelle località turistiche del Sinai, nella regione al confine con la Striscia di Gaza, ad Alessandria ed al Cairo. Si raccomanda altresì di adottare la massima prudenza nei luoghi affollati.

In tutto il Paese, anche in ragione del brusco deterioramento della situazione economica generale, si osserva un aumento di casi di micro-criminalità quali borseggi, rapine (anche a mano armata, anche a danno di cittadini stranieri), furti d’auto. Si tratta di un fenomeno relativamente nuovo in Egitto e che suggerisce di mantenere un’adeguata soglia di attenzione.

Si evidenzia anche una accresciuta conflittualità nel mondo delle aziende con rivendicazioni salariali, scioperi e iniziative dimostrative da parte dei lavoratori che sono giunti talvolta ad atti di intimidazione non solo nei confronti di proprietà e management, ma anche di tecnici/consulenti stranieri presenti in loco.

Si assiste inoltre ad un sensibile peggioramento della circolazione con aumento di incidenti stradali. Si consiglia di verificare con il proprio Tour Operator le credenziali dell'autista e dei mezzi di trasporto, specie per lunghi tragitti.
Si richiama inoltre l'attenzione sull'importanza di sottoscrivere – prima della partenza - una assicurazione che copra eventuali spese sanitarie (anche per il rimpatrio o il trasferimento aereo in un altro Paese). Si segnala a tal proposito che gli standard medico-sanitari locali non sempre sono paragonabili a quelli europei, e che le strutture private presentano costi elevati per ogni tipo di assistenza, cura o prestazione erogate. Pertanto, in casi urgenti e gravi, si potrebbe rendere necessario il rimpatrio sanitario in Italia con vettore aereo ed accompagnamento medico-sanitario, rimpatrio che evidentemente presenta costi molto elevati per il privato cittadino ove egli non possa avvalersi di adeguata copertura assicurativa.

Si ricorda, inoltre, l’opportunità di consultare la guida predisposta dal Ministero della Salute al presente link

In generale, e come accennato sopra, per tutti i viaggi nel Paese, si raccomanda di affidarsi ad agenzie di viaggio che diano garanzia di serietà e di esperienza.

Si consiglia infine ai connazionali di registrare i dati relativi al viaggio sul sito DoveSiamoNelMondo per facilitare contatti e scambi di informazioni con la Farnesina e con l’Ambasciata al Cairo.

Si raccomanda altresì - una volta in loco - di recare con sé copia dei propri documenti e titoli di viaggio, conservando gli originali in luoghi custoditi (albergo, etc.).

Accesso alla Striscia di Gaza dall’Egitto
Si segnala che il valico di Rafah e' stato chiuso - per decisione delle Autorità egiziane - fino a nuovo ordine.

Si sconsiglia per qualsiasi ragione l’ingresso nella Striscia di Gaza attraverso il Valico di Rafah (tuttora utilizzabile dagli stranieri solo dietro eventuale rilascio di autorizzazione da parte delle Autorità egiziane). Le Autorità israeliane non permettono, infatti, l’uscita da Gaza attraverso il valico di Erez a quanti siano entrati nella Striscia attraverso Rafah e tale eventualità limita fortemente l'efficacia di intervento per organizzare un’evacuazione di emergenza dalla Striscia attraverso il valico di Erez. Per maggiori approfondimenti ed anche per gli opportuni aggiornamenti sulle evoluzioni del volatile quadro di sicurezza si consiglia di consultare l’Avviso “Territori Palestinesi”.
 
Manca la riga dove si dice:

"poiché vi abbiamo avvertito in tutti i modo, se dovremo venire a riprendervi sappiate che pagherete voi secondo la formula: (cretino=paga doppio) "

Ti straquoto !!!!
Chi parte firmando la liberatoria in caso di ritorno forzato, che ovviamente non mi auguro, si prenda tutte le proprie responsabilità fino in fondo....
 
Ricordo di aver letto da qualche parte che in caso di rientro con assistenza dello Stato i coinvolti debbano ora risarcire a differenza del passato.
Mi auguro sia vero in particolare se ciò dovesse coinvolgere coloro che hanno firmato la liberatoria.
 
Voglio leggere tutti i libri di Valeria Luzi. Tutti.

tutti e due:

Ma che ci faccio a Medjugorje?
Racconto ironico e toccante di un viaggio assolutamente non pronosticato, ma quasi imposto dai genitori che cercano di far riconvertire l’autrice – protagonista al cattolicesimo nei modi più assurdi e che finisce, invece, per essere il motivo di ritrovo non con Dio, ma con una delle figure più importanti nella vita di ognuno di noi, cioè il padre.

figabook
“Il pisello azzurro esiste. lo non l’ho ancora incontrato, ma presto lui mi troverà e staremo per sempre uniti. Il pisello azzurro è il pisello perfetto per me: esattamente della mia misura, dolce e forte allo stesso tempo, pensato e creato per soddisfare ogni mio desiderio e farmi godere anche solo sfiorandomi. Solo lui saprà come prendermi e come rendermi felice. Il pisello azzurro non mi farebbe mai del male, non mi userebbe mai solo per il suo piacere, perché mi amerà con tutto se stesso. Prima o poi lo vedrò arrivare sul cavallo dei suoi pantaloni, bello come il sole. Accarezzerà i miei crespi capelli corvini, comincerà a baciarmi piano piano, sussurrandomi che sono la figa della sua vita. lo, dopo aver tanto aspettato, mi scioglierò in lacrime di gioia. Allora mille trombe di piacere suoneranno all’unisono, suggellando la nostra unione di amore imperituro. E vivremo per sempre soddisfatti e content.” Questo è l’incipit di Figabook, un’esilarante fiaba moderna, che racconta la storia di Patatina, un’Alice delle meraviglie nel paese dell’Eros, ingenua e curiosa che, in un susseguirsi di rocamboleschi incontri-scontri con l’altro sesso, comincia la scoperta della galassia maschile e delle sue balzane regole. Per arrivare a capire che il sesso altro non è che uno strumento di conoscenza, e che quello che conta è l’amore con la “A” maiuscola.
 
Re: Egitto

Egypt, European airlines and air services. Belair, Blu-Express most affected proportionately


europe-egypt-200x.jpg

The current political turmoil in Egypt has led to a number of European nations advising their citizens not to travel to the North African country. The response by airlines has varied, but a number have announced the suspension of flights. Whether flights are suspended or not, demand for travel to Egypt will be hit by the ongoing news coverage of events there and the advice of many European governments.
In this report, we examine the importance of European airlines to the air travel market in Egypt and the importance of Egypt to European airlines. Egypt may need European airlines more than they need it, but Egypt represents a noticeable (and in some cases growing) proportion of the total network for a number of them. The year-round attraction of Egypt as a leisure destination, contrasting with the summer-only appeal of other destinations, means that this proportion is greater in the winter than in the summer for many European carriers.

Some air service suspensions have already been announced

A number of airlines and travel organisations have announced the suspension of flights to Egypt, including those listed in the table below. Others, including Austrian Airlines, Etihad, Emirates and EgyptAir have said they are continuing to operate to Egypt as normal. The majority have said that they continue to operate, but are closely monitoring the situation and the latest government advice. This is likely to reduce demand for bookings to Egypt and to lead to travellers seeking to switch existing bookings to other destinations.
European airlines that have announced the suspension of flights to Egypt
TUI16-Aug-1315-Sep-13
LuxairTours16-Aug-1315-Sep-13
Condor16-Aug-1315-Sep-13
airberlin16-Aug-1315-Sep-13Services operating, but no longer taking bookings
Republic of Slovenia18-Aug-13unknownSuspension of all charter services from Slovenia
Jetairfly19-Aug-1331-Aug-13
BelaviaSep-13unknownSuspension of charter services

[TH="bgcolor: #00529F"]Company[/TH]
[TH="bgcolor: #00529F"]Start of suspension[/TH]
[TH="bgcolor: #00529F"]Planned end of suspension[/TH]
[TH="bgcolor: #00529F"]Comments[/TH]

Source: CAPA – Centre for Aviation
Europe is Egypt’s number two air travel destination region

Europe is the second most important region for air travel to and from Egypt, ranked by scheduled seat capacity. Europe accounts for almost 28% of seats (Western Europe 21%, Eastern/Central Europe 7%), after the Middle East with 55% (source: Innovata, week of 19-Aug-2013).
Egypt: airline share of seat capacity: 19-Aug-2013 to 25-Aug-2013
EG4.png

Source: CAPA - Centre for Aviation & Innovata

Egypt has been experiencing much slower economic growth since 2011 than it enjoyed prior to then. GDP growth is forecast by the IMF to be 2.0% in 2013, a similar level to 2011 and 2012, but much lower than the rates of around 5% to 7% in 2008 to 2010. While GDP growth is forecast to increase over the next few years, the current uncertain political environment may put this growth at risk.
With unemployment rising and the growth in exports still at low levels, the importance of inbound tourism and air travel to the economy is plain. Air links with Europe play a significant part in this.
GDP growth of Egypt (percent change)
EG7.png

* Values for this year are estimated
Source: International Monetary Fund, World Economic Outlook Database

Volume of exports of goods and services of Egypt (percent change)
EG8.png

* Values for this year are estimated
Source: International Monetary Fund, World Economic Outlook Database

Turkish Airlines and Transaero are leading European airlines to Egypt this summer

So, which airlines are most important in bringing passengers from Europe to Egypt?
As might be expected, Egypt’s national carrier EgyptAir is the leading airline on routes between Europe and Egypt, with more than one third of the market this summer (ranked by seats for the four week period commencing 12-Aug-2013, according to data from Innovata, which is based on scheduled flights).
Almost all of the remaining capacity is accounted for by European airlines (Air Arabia Egypt has less than half of one percent). Ranked second is Turkish Airlines, followed by Russian carrier Transaero.
The big European flag carrier airlines have fairly small market shares, although Lufthansa is fourth. KLM and Air France rank at 12 and 13 respectively and British Airways takes the number 16 position. Alitalia is only just behind Lufthansa and has a higher share to Egypt than its larger Dutch, French and British competitor flag carriers. If we aggregate them into their group structures, the Lufthansa Group is ranked second, the Air France-KLM Group is ranked fifth, while IAG remains 16th since neither Iberia nor Vueling operates to Egypt.
Airlines on Europe to Egypt ranked by share of seats summer 2013*
1EgyptAir
(Lufthansa Group
2Turkish Airlines
3Transaero Airlines
(Air France-KLM Group
(airberlin Group
4Lufthansa
5Alitalia
6Monarch Airlines
7easyJet
8Condor Flugdienst
9Blu-Express
10airberlin
11NIKI
12SunExpress Germany
13KLM Royal Dutch Airlines
14Air France
15Austrian Airlines
16British Airways
17SWISS
18Jetairfly
19transavia.com
20Belair Airlines
21Meridiana Fly
22LOT - Polish Airlines
23Transavia.com France
24Air Arabia Egypt
25TAROM
26Aeroflot
TOTAL 100%

[TH="bgcolor: #00529F"]Rank[/TH]
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[TD="align: center"]7.4%)[/TD]

[TD="align: center"]7.2%)[/TD]

[TD="align: center"]4.8%[/TD]

[TD="align: center"]4.8%[/TD]

[TD="align: center"]4.4%[/TD]

[TD="align: center"]4.2%[/TD]

[TD="align: center"]3.4%[/TD]

[TD="align: center"]3.1%[/TD]

[TD="align: center"]2.7%[/TD]

[TD="align: center"]2.4%[/TD]

[TD="align: center"]2.4%[/TD]

[TD="align: center"]2.3%[/TD]

[TD="align: center"]2.2%[/TD]

[TD="align: center"]1.9%[/TD]

[TD="align: center"]1.9%[/TD]

[TD="align: center"]1.6%[/TD]

[TD="align: center"]1.5%[/TD]

[TD="align: center"]1.2%[/TD]

[TD="align: center"]0.9%[/TD]

[TD="align: center"]0.8%[/TD]

[TD="align: center"]0.5%[/TD]

[TD="align: center"]0.4%[/TD]

[TD="align: center"]0.4%[/TD]

[TD="align: center"]0.3%[/TD]

[TD="align: center"]0.3%[/TD]

*Four week period from 12-Aug-2013
Source: CAPA – Centre for Aviation & Innovata

European airlines with a strong leisure focus, such as Monarch, Condor, Blu-Express and SunExpress Germany, also rank above the likes of KLM, Air France and BA. The airberlin Group is represented by airberlin itself, LCC subsidiary Niki and associate Belair Airlines, while Europe’s number two LCC easyJet is in seventh position. Europe’s largest LCC Ryanair is notably absent. Out of the 26 airlines flying between Europe and Egypt in Aug-2013, 13 are classified as low-cost carriers in CAPA’s LCC database. The strong showing of leisure carriers reflects Egypt’s attractions as a holiday destination, with its combination of ancient monuments, beaches and water sports.
LCCs have been important to growth

According to data from OAG and CAPA, LCCs have accounted for almost 13% of international seats in Egypt in 2013 (January to August). European LCCs make up around 35% of all LCC seat capacity in Egypt (week of 19-Aug-2013, source: CAPA and Innovata). After growing their share of seats in Egypt every year between 2004 and 2010, LCCs saw their share of international seats dip slightly in 2011, the year of the Egyptian revolution that deposed former President Mubarak. LCCs increased their share once more in 2012, but have again suffered a decline in 2013 so far (see chart below).
-_This highlights the sensitivity of leisure traffic to political events in Egypt.
Egypt: LCC share of total seat capacity: 2004 to 2013*
EG5.png

*Jan to Aug-2013
Source: CAPA - Centre for Aviation with data provided by OAG

Belair Airlines has 20% of its summer seats in Egypt

We have demonstrated that European airlines are important to the Egyptian market for air travel and that European LCCs have played a role in the growth of the market, but how important is Egypt to European airlines? If flights are suspended, or even if they continue but demand for travel to Egypt weakens significantly, which airlines could be most exposed?
Based on this summer’s schedule (four week period from 12-Aug-2013), data from Innovata show that the European airline most exposed to Egypt is Zurich-based Belair Airlines, which has 20% of its scheduled seat capacity operating to the country (it is even more exposed to Kosovoand Turkey). Operating on behalf of (and 49% owned by) airberlin, Belair is only ranked number 20 by the number of seats between Europe and Egypt. This combination of low market share and high exposure to Egypt puts it in a vulnerable position if demand remains weak.
Rome Fiumicino-based LCC Blu-Express also has a double digit percentage (12%) of its summer seat capacity operating to Egypt, its second biggest market after Greece. For all the other European airlines, Egypt represents less than 5% of their total seat capacity. Transaero, Niki,SunExpress Germany, Monarch and Condor all have more than 2% of their capacity operating to Egypt. Alitalia is the most exposed flag carrier, with just over 1% of its seats. Although Turkish Airlines is the biggest European carrier between Europe and Egypt, this market represents less than 1% of its total seat capacity.
Air France-KLM’s LCC Transavia has just over 1% of its seats operating to Egypt, but the exposure of the Air France-KLM Group as a whole is less than half of this percentage. The Lufthansa Group is the most exposed of the Big Three European flag carrier groups, with 0.5% of its seats in Egypt, while IAG has only 0.1%.
For all the European airlines operating to Egypt, their combined seat capacity from Europe to Egypt represents less than 1% of their total number of seats to all regions.
European airlines ranked by their seats on Europe to Egypt as percentage of their total seats summer 2013*
EG1.PNG

*Four week period from 12-Aug-2013
Source: CAPA – Centre for Aviation & Innovata

easyJet's market share will be higher in the winter

If travel restrictions persist, it is useful to examine the exposure of European airlines to Egypt in the next winter season. The ranking of market share by number of seats this coming winter (using data from Innovata for the four week period from 6-Jan-2014) is similar to the summer season.
One of the main differences is that easyJet moves up the market share rankings from number seven to number three. This reflects both easyJet's seasonal targeting of passengers seeking sun destinations during the Northern European winter season and its year-on-year growth of capacity to Egypt.
Again, the major flag carrier airlines have fairly small market shares. Lufthansa falls from number four in the summer to number nine in the winter as its seat capacity to Egypt halves. Air France and KLM rank at 13 and 14 respectively and British Airways is at 17. If we aggregate them into their group structures, the Air France-KLM Group is fifth, the Lufthansa Group is seventh and IAG is 17th.
Airlines on Europe to Egypt ranked by share of seats winter: 2013/2014*
1EgyptAir
2Turkish Airlines
3easyJet
4Transaero Airlines
(Air France-KLM Group
(airberlin Group
(Lufthansa Group
5Alitalia
6Condor Flugdienst
7Monarch Airlines
8airberlin
9Lufthansa
10Blu-Express
11Jetairfly
12SunExpress Germany
13Air France
14KLM Royal Dutch Airlines
15Austrian Airlines
16transavia.com
17British Airways
18NIKI
19Belair Airlines
20SWISS
21Meridiana Fly
22Aegean Airlines
23Transavia.com France
24Air Arabia Egypt
25Aeroflot
26TAROM
27TUIfly
TOTAL100.0%

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[TD="align: center"]6.1%)[/TD]

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[TD="align: center"]5.4%)[/TD]

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[TD="align: center"]4.2%[/TD]

[TD="align: center"]4.2%[/TD]

[TD="align: center"]4.0%[/TD]

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[TD="align: center"]2.0%[/TD]

[TD="align: center"]2.0%[/TD]

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[TD="align: center"]1.7%[/TD]

[TD="align: center"]1.7%[/TD]

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[TD="align: center"]0.7%[/TD]

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[TD="align: center"]0.4%[/TD]

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*four week period from 6-Jan-2014
Source: CAPA – Centre for Aviation & Innovata

Minimal seasonal variation in total seats between Europe and Egypt, as tourism attractions are year-round

Overall, European airlines are more exposed to Egypt in the winter than in the summer, although this exposure remains fairly small. The combined percentage of total seat capacity that Egypt-serving European airlines operate on routes to Europe as a share of their total seat capacity in the coming winter season is 1%, compared with 0.8% for the summer season.
This is because total capacity between Europe and Egypt is fairly constant from summer season to winter season, but European airlines' overall capacity to other regions is lower in the winter.
Egypt offers year-round sun and attracts leisure travellers much more evenly through the year than some other destinations favoured by European travellers in the summer.
Summer seat capacity as a percentage of winter seat capacity on routes between Europe and Egypt*
EG6.PNG

*Summer capacity based on four week period from 12-Aug-2013; winter based on four week period from 6-Jan-2014
Source: CAPA – Centre for Aviation & Innovata

Belair Airlines is even more exposed than in the summer, with more than half of its seat capacity operating to Egypt in Jan-2014, and Blu-Express again has a double digit exposure (135 of its seats).
Monarch, Condor and Jetairfly also have a significantly higher proportion of their seats on Egypt routes in the winter than they do in the summer. The airberlin Group’s exposure to Egypt increases from 1% of its total seats in the summer to almost 2% in the winter.
European airlines ranked by their seats on Europe to Egypt as percentage of their total seats winter 2013/2014*
EG2.PNG

*four week period from 6-Jan-2014
Source: CAPA – Centre for Aviation & Innovata

Belair and Blu-Express have highest year-round proportion of their seats in Egypt

Airlines on Europe to Egypt ranked by share of seats summer 2013 and winter 2013/2014 combined*
1EgyptAir
2Turkish Airlines
(Lufthansa Group
3Transaero Airlines
(Air France-KLM Group
4easyJet
(airberlin Group
5Alitalia
6Monarch Airlines
7Condor Flugdienst
8Lufthansa
9airberlin
10Blu-Express
11SunExpress Germany
12KLM Royal Dutch Airlines
13Air France
14NIKI
15Austrian Airlines
16British Airways
17Jetairfly
18transavia.com
19SWISS
20Belair Airlines
21Meridiana Fly
22Transavia.com France
23Air Arabia Egypt
24Aeroflot
25Aegean
26TAROM
27LOT - Polish Airlines
28TUIfly
TOTAL100%

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[TH="bgcolor: #00529F"]Airline[/TH]
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[TD="align: center"]2.1%[/TD]

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[TD="align: center"]1.9%[/TD]

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[TD="align: center"]1.8%[/TD]

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[TD="align: center"]0.3%[/TD]

[TD="align: center"]0.3%[/TD]

[TD="align: center"]0.3%[/TD]

[TD="align: center"]0.1%[/TD]

*Four week period from 12-Aug-2013 plus four week period from 6-Jan-2014
Source: CAPA – Centre for Aviation & Innovata

Combining both summer and winter capacity, the chart below ranks European airlines according to the proportion of their total scheduled seat capacity that is on routes to Egypt (making the assumption that the combination of the two four-week periods analysed give a fair representation of a full year). Note that there may also be charter carriers with a high exposure, but their capacity data are not reflected in the Innovata data examined.
This analysis suggests that the total cessation of flights to Egypt over both summer and winter seasons would represent a serious problem for Belair Airlines and Blu-Express, both of whom have a double digit percentage of their seats in Egypt.
It would also provide a significant headache to Transaero, Monarch, Condor, Niki, SunExpress Germany and Jetairfly, all of whom operate more than 3% of their seats on routes to Egypt.
European airlines ranked by their seats on Europe to Egypt as percentage of their total seats summer 2013 and winter 2013/2014*
EG3.PNG

*four week period from 12-Aug-2013 plus four week period from 6-Jan-2014
Source: CAPA – Centre for Aviation & Innovata


 
Ma si sa qualcosa sul blocco dei charter? il sito SEA da schedulato il volo di sabato 28 per Marsalam di Meridiana ed TO stanno iniziando a vendere Sharm per il 6 ottobre sempre con voli meridiana da MXP e VRN. ne sapete qualcosa?
 
Credo che dipenda dai tour operator.
Veratour ad esempio alcuni giorni fa ha messo questo comunicato sulla loro pagina facebook:

"Egitto: ultimi aggiornamenti per le partenze dal 17 agosto al 18 ottobre

Sharm el Sheikh e Marsa Alam: sospensione temporanea di tutte le partenze dal 17 agosto al 18 ottobre 2013.
Marsa Matrouh: sospensione di tutte le partenze dal 17 Agosto fino al 29 Ottobre 2013.

Veratour informa che a seguito della comunicazione ufficiale emessa il 16 agosto dal Ministero degli Esteri relativa allo “sconsiglio" ad effettuare viaggi in tutto l’Egitto a causa della situazione di crisi in essere (www.viaggiaresicuri.it ewww.esteri.it), stante il persistere dello stato di instabilità socio-politica nel Paese, tutte le partenze per le destinazioni di Sharm el Sheikh (villaggio Veraclub Queen Village) e Marsa Alam (villaggi Veraclub Elphistone e Veraclub El Quseir) sono sospese al momento sino al 18 ottobre prossimo, in attesa di conoscere e valutare gli sviluppi della crisi egiziana.
Veratour inoltre comunica che tutte le partenze sulla destinazione Marsa Matrouh (villaggio Veraclub Jaz Oriental) vengono sospese fino al 29 Ottobre 2013.
Veratour è a disposizione delle agenzie di viaggio per valutare eventuali riprotezioni verso altre destinazioni, ove vi sia ancora disponibilità di posti, per le partenze con destinazione Egitto già programmate e riferite al periodo dal 17 agosto e fino al 18 ottobre incluso e fino al 29 Ottobre 2013 per la destinazione Marsa Matrouh (Villaggio Veraclub Jazz Oriental).
Ove non sia possibile alcuna riprotezione Veratour provvederà alla restituzione delle somme versate al netto di quota gestione pratica non rimborsabile come espresso a pag. 304 del nostro catalogo, poiché attinente a costi non ripetibili e non a prestazioni ancora non fruite alla data dell’annullamento.
Le partenze per l’Egitto, ad eccezione della destinazione Marsa Matrouh (villaggio Veraclub Jaz Oriental) successive al 19 ottobre 2013 sono attualmente operative e soggette alle normali condizioni contrattuali.
 
Sapete se verrà operato?

Volo n: IG 02822

Del Giorno:28/09/2013
Giorno previsto:28/09/2013

1 MILAN MALPENSA (MXP) ITALIA
2 MARSA ALAM (RMF) EGITTO
3 HURGHADA (HRG) EGITTO

Check-in: 11
Compagnia aerea: MERIDIANA FLY
Tipo aeromobile: 737
Partenza prevista: 12:50
Durata totale del volo: 06h 00'