Dopo aver liquidato velocemente lo scalo svedese di Malmö/Sturup (che a sua volta venne in sostituzione di Kristianstad), la compagnia irlandese sta ora finalizzando accordi per operare direttamente dalla capitale danese.
Ryanair è difatti in trattative con gli scali di Kastrup (CPH) e Roskilde, quest'ultimo a pochi km dalla capitale, viene utilizzato attualmente per voli privati e AG. Entrambi sono controllati dalla medesima società, la Kobenhavns Lufthavne A/S, del gruppo Macquaire.
Per chi intende le lingue scandinave, riporto due articoli a riguardo in lingua danese :
Ryanair overvejer København efter flop i Malmø
Irske Ryanair overvejer i øjeblikket at flyve fra København eller Roskilde, efter selskabet vil droppe alle sine destinationer ud af Malmø, skriver dagbladet Børsen onsdag.
7. august 2007, 23:05
Opdateret den 7. august 2007, 23:17
Indtil videre har parterne dog ikke kunnet finde hinanden, men Ryanair understreger, at Øresundsregionen er vigtig for selskabet, selvom ruterne i Malmø bliver sløjfet i løbet af efteråret.
»Vores ruter fra Malmø klarede sig ikke så godt, som vi havde håbet. Vi fortæller normalt ikke, hvem vi forhandler med, men Øresundsregionen er naturligvis stadig meget interessant for os.
Det er dog helt klart, at hvis vi skal flyve fra København, bliver de nød til at sænke deres afgifter,« siger Ryanairs nordiske chef Wilhelm Hamilton.
(BT.dk)
Ryanair velkommen i Roskilde
Det kan få stor betydning for byen, hvis selskabet etablerer ruter fra Roskilde Lufthavn.
Ryanair har besluttet sig for at forlade Malmø til efteråret, og nu håber Roskilde, at lavprisselskabet vil flytte flyruter til byen. ”Hvis Ryanair kommer til Roskilde, vil det få enorm betydning for byen. Vi har i øjeblikket flere hotelprojekter, og vælger de Roskilde, vil i hvert fald et og måske to eller tre blive realiseret alene på grund af Ryanair. Det vil ramme bredt og få betydning for f.eks. taxaer, overnatninger og biludlejning,” siger Kim Valbum, der er direktør for Erhvervssamarbejdet Sjælland.
Det er Københavns Lufthavne, der ejer landingsbanen i Roskilde og den passer helt perfekt ind i Ryanairs strategi om at benytte mindre lufthavne.
Præcist hvilke muligheder, Københavns Lufthavne lader lavprisselskabet få i Roskilde, står endnu uklart.
(Børsen, d. 8. august, 2007)
Ryanair è difatti in trattative con gli scali di Kastrup (CPH) e Roskilde, quest'ultimo a pochi km dalla capitale, viene utilizzato attualmente per voli privati e AG. Entrambi sono controllati dalla medesima società, la Kobenhavns Lufthavne A/S, del gruppo Macquaire.
Per chi intende le lingue scandinave, riporto due articoli a riguardo in lingua danese :
Ryanair overvejer København efter flop i Malmø
Irske Ryanair overvejer i øjeblikket at flyve fra København eller Roskilde, efter selskabet vil droppe alle sine destinationer ud af Malmø, skriver dagbladet Børsen onsdag.
7. august 2007, 23:05
Opdateret den 7. august 2007, 23:17
Indtil videre har parterne dog ikke kunnet finde hinanden, men Ryanair understreger, at Øresundsregionen er vigtig for selskabet, selvom ruterne i Malmø bliver sløjfet i løbet af efteråret.
»Vores ruter fra Malmø klarede sig ikke så godt, som vi havde håbet. Vi fortæller normalt ikke, hvem vi forhandler med, men Øresundsregionen er naturligvis stadig meget interessant for os.
Det er dog helt klart, at hvis vi skal flyve fra København, bliver de nød til at sænke deres afgifter,« siger Ryanairs nordiske chef Wilhelm Hamilton.
(BT.dk)
Ryanair velkommen i Roskilde
Det kan få stor betydning for byen, hvis selskabet etablerer ruter fra Roskilde Lufthavn.
Ryanair har besluttet sig for at forlade Malmø til efteråret, og nu håber Roskilde, at lavprisselskabet vil flytte flyruter til byen. ”Hvis Ryanair kommer til Roskilde, vil det få enorm betydning for byen. Vi har i øjeblikket flere hotelprojekter, og vælger de Roskilde, vil i hvert fald et og måske to eller tre blive realiseret alene på grund af Ryanair. Det vil ramme bredt og få betydning for f.eks. taxaer, overnatninger og biludlejning,” siger Kim Valbum, der er direktør for Erhvervssamarbejdet Sjælland.
Det er Københavns Lufthavne, der ejer landingsbanen i Roskilde og den passer helt perfekt ind i Ryanairs strategi om at benytte mindre lufthavne.
Præcist hvilke muligheder, Københavns Lufthavne lader lavprisselskabet få i Roskilde, står endnu uklart.
(Børsen, d. 8. august, 2007)