Ryanair cancella l' ordine Boeing


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19 Giugno 2007
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Dubai, UAE
Ryanair pressures Boeing with threat to cancel 737 orders
By David Kaminski-Morrow

Irish budget carrier Ryanair is threatening to cancel or defer aircraft orders from Boeing, and temporarily stem its growth, if it fails to secure a fleet-renewal agreement this year.

The airline made the threat as it posted an 80% increase in after-tax profit, to €387 million ($571 million), for the half-year.

Ryanair chief Michael O'Leary says the airline has made "little progress" in its discussions with the airframer over a potential order for 200 aircraft for deliveries in 2013-16.

"We won't continue these discussions indefinitely and have signalled to Boeing that if they are not completed before the year end, then Ryanair will end its relationship with Boeing and confirm a series of order deferrals and cancellations," he says.

"We see no point in continuing to grow rapidly in a declining yield environment, where our main aircraft partner is unwilling to play its part in our cost-reduction programme by passing on some of the enormous savings which Boeing has enjoyed both from suppliers and more efficient manufacturing in recent years."

O'Leary had previously hinted, during a recent briefing in London, that he was prepared to curb the airline's expansion for a couple of years. He has not indicated how many aircraft in its backlog could be affected, but the airline still has some 100 Boeing 737-800s on firm order and options covering dozens more.

"We would prefer to grow, but if Boeing doesn't share our vision, then I believe that Ryanair should change course before the end of this fiscal year and manage the airline over the next three years to maximise cash for distribution to shareholders," says O'Leary.

"If we cannot invest our surplus cash efficiently in new aircraft, then we should distribute it to shareholders."

Ryanair's half-year passenger numbers were up 15% to 36 million, but revenue declined by 2% to €1.8 billion as average fares fell 17%.

The airline expects this slide in fares to reach 20% during the third and fourth quarters, and that it will make a loss during both quarters. But it is maintaining its full-year guidance, adding that the carrier will be "substantially profitable" - at the lower end of the €200-300 million range.

Ryanair's half-year profit figure excludes an exceptional €13.5 million impairment on its shareholding in Irish flag-carrier Aer Lingus.

Flightglobal.com
 
Non c' è che dire, MO'L passerà alla storia come "delizia del genere umano".
Essere suo fornitore o cliente è meraviglioso.
 
Prima che qualcuno posti il solito "grande Mo'l altra trovata per parlare della sua compagnia" spero solo che Boeing non si "abbassi i pantaloni", perchè altrimenti siamo veramente al ridicolo!
 
Prima che qualcuno posti il solito "grande Mo'l altra trovata per parlare della sua compagnia" spero solo che Boeing non si "abbassi i pantaloni", perchè altrimenti siamo veramente al ridicolo!

in un periodo di difficoltà e con lo spettro della cassa integrazione direi che a Boeing non farebbe certo bene perdere l'ordine di 200 aeromobili. diciamo che è tenuta in scacco ma un po' anche per colpa sua. Ricordo che airbus non fece altrettanto e dichiarò che non avrebbe ceduto al "ricatto" di Ryanair per nuovi ordini. evidentemente boeing per il passato lo ha fatto e adesso ne paga le conseguenze. Ryanair ha il coltello dalla parte del manico perché Boeing dopo i ritardi del 787 ha bisogno di quegli ordini (200 aeromobili sono davvero tanti). Ovviamente O'Leary fa gli interessi della compagnia per cui lavora.
 
A me dà un'impressione del tutto diversa. E cioè che MOL abbia già deciso di rivedere al ribasso gli obiettivi di espansione di Ryan, in considerazione della contrazione del mercato e della crisi, e quindi non voglia mantenere gli impegni di acquisto già assunti. Come scusa per mantenere l'immagine "vincente" della compagnia, anche nei confronti del mercato azionario, una disputa con Boeing per questioni di prezzo va benissimo, basta chiedere cose impossibili e poi accusare la controparte di aver fatto fallire le trattative. Insomma, si dice: "noi volevamo espanderci, non possiamo perché Boeing non ci dà gli aerei a prezzi competitivi", mentre la realtà è: "c'è crisi e nemmeno noi che siamo i più grossi del settore possiamo fare il passo più lungo della gamba". Poi fra due anni si vedrà e se ci sarà nuovamente bisogno di molti apparecchi si tornerà a trattare...
 
Prima che qualcuno posti il solito "grande Mo'l altra trovata per parlare della sua compagnia" spero solo che Boeing non si "abbassi i pantaloni", perchè altrimenti siamo veramente al ridicolo!

Nonostante io di solito mi schieri tra i "pro" Ryanair, questa volta sono d'accordo con soromax.

A me dà un'impressione del tutto diversa. E cioè che MOL abbia già deciso di rivedere al ribasso gli obiettivi di espansione di Ryan, in considerazione della contrazione del mercato e della crisi, e quindi non voglia mantenere gli impegni di acquisto già assunti. Come scusa per mantenere l'immagine "vincente" della compagnia, anche nei confronti del mercato azionario, una disputa con Boeing per questioni di prezzo va benissimo, basta chiedere cose impossibili e poi accusare la controparte di aver fatto fallire le trattative. Insomma, si dice: "noi volevamo espanderci, non possiamo perché Boeing non ci dà gli aerei a prezzi competitivi", mentre la realtà è: "c'è crisi e nemmeno noi che siamo i più grossi del settore possiamo fare il passo più lungo della gamba". Poi fra due anni si vedrà e se ci sarà nuovamente bisogno di molti apparecchi si tornerà a trattare...

Anche qui appoggio: é uno scenario piú che probabile.
 
A me dà un'impressione del tutto diversa. E cioè che MOL abbia già deciso di rivedere al ribasso gli obiettivi di espansione di Ryan, in considerazione della contrazione del mercato e della crisi, e quindi non voglia mantenere gli impegni di acquisto già assunti. Come scusa per mantenere l'immagine "vincente" della compagnia, anche nei confronti del mercato azionario, una disputa con Boeing per questioni di prezzo va benissimo, basta chiedere cose impossibili e poi accusare la controparte di aver fatto fallire le trattative. Insomma, si dice: "noi volevamo espanderci, non possiamo perché Boeing non ci dà gli aerei a prezzi competitivi", mentre la realtà è: "c'è crisi e nemmeno noi che siamo i più grossi del settore possiamo fare il passo più lungo della gamba". Poi fra due anni si vedrà e se ci sarà nuovamente bisogno di molti apparecchi si tornerà a trattare...

non credo.Ryanair ha un trend di crescita nonostante la crisi. Anzi dai periodi di crisi ne è uscita rafforzata e con quote di mercato sempre maggiori (vedi post 11 settembre)
 
mi spiace per i "ryanairisti" ma io continuo a deplorare questo stile manageriale e commerciale, non mi piace.. è volgare, da sobborgo degradato irlandese.
 
non credo.Ryanair ha un trend di crescita nonostante la crisi. Anzi dai periodi di crisi ne è uscita rafforzata e con quote di mercato sempre maggiori (vedi post 11 settembre)
Sì, ovvio che continuerà a crescere, ma non ai ritmi che avevano pianificato prima del 2008.
 
2 Nov 2009 9:07am

Ryanair considers scrapping no dividend policy

By Adam Jones
The Financial Times

Ryanair, Europe's biggest low-cost airline, on Monday said it might break with its tradition of rapid expansion by distributing cash earmarked for new Boeing planes to shareholders instead.

It raised the possibility of the strategic shift as it announced a 46 per cent rise in second-quarter profits and kept its full-year profit forecast steady in spite of anticipating losses in the third and fourth quarters.

The Ryanair fleet is entirely comprised of Boeing aircraft. As of September 30, it had 202 737-800 planes, with another 110 on order.

On Monday, it said "little progress" had been made in talks with the US aerospace group over an order for 200 more planes for delivery between 2013 and 2016.

Michael O'Leary, Ryanair's famously outspoken chief executive, accused Boeing of failing to pass on savings it had won from suppliers and better manufacturing processes.

He said in a statement: "We won't continue these discussions indefinitely and have signalled to Boeing that if they are not completed before the year end, then Ryanair will end its relationship with Boeing and confirm a series of order deferrals and cancellations."

He added: "We would prefer to grow, but if Boeing doesn't share our vision, then I believe that Ryanair should change course before the end of this fiscal year and manage the airline over the next three years to maximise cash for distribution to shareholders."

Ryanair does not currently pay dividends, preferring to reinvest in the business the cash it would otherwise have distributed to shareholders. However, Mr O'Leary had in September floated the idea of paying a one-off dividend or buying back shares.

For the quarter ending September 30, Ryanair posted a €284.8m pre-tax profit, up from €195.7m for the same period of 2008. It said the gain was primarily due to a 42 per cent decline in fuel costs, although average fares were down 20 per cent. Passenger numbers increased 18 per cent.

Mr O'Leary said the winter would be a difficult one for the European airline industry. However, he remained bullish about Ryanair's prospects relative to those of its sector peers, even though it would make a loss in the third and fourth quarters, as analysts had been expecting.

Its full-year net profit forecast remained at the lower end of a €200m to €300m range.

Ryanair's London-listed shares fell 7 per cent to €2.75 in early morning trading on Monday, extending a run of autumnal weakness.
 
La decisione di congelare la flotta è chiara e la lita con Boeing è il solito modo MO'L di scaricare la colpa su altri.
 
Io spero che Boeing non ceda e FR rompa la partnership: Airbus sarà ben lieta di offrirle i propri aerei a sconto zero e successivamente Boeing sarà ben lieta di riproporsi a tariffe ben più alte ;)
 
in un periodo di difficoltà e con lo spettro della cassa integrazione.....................Ovviamente O'Leary fa gli interessi della compagnia per cui lavora.

La decisione di congelare la flotta è chiara e la lita con Boeing è il solito modo MO'L di scaricare la colpa su altri.

Praticamente volevo arrivare a questo: a me pare che il periodo di difficoltà lo attraversino un pò tutti e 200 macchine in 3 anni sono veramente tante se consideriamo l'attuale flotta...mah!!!!
 
Proprio questa mattina sulla BBc qui a Londra e" stato intervistato, sembrava si fosse appena alzato......................!!!!!!!!!!!!!
Vedo che c"e" 1 po" di subbuglio sui girnali nelle zone limitrofe l"APT di Gatwick per la vendita.......................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Io spero che Boeing non ceda e FR rompa la partnership: Airbus sarà ben lieta di offrirle i propri aerei a sconto zero e successivamente Boeing sarà ben lieta di riproporsi a tariffe ben più alte ;)

......... forse ci siamo dimenticati di quanto Boeing e Airbus siano in crisi di ordini. Non credo che ne' Airbus e ne' Boeing siano nella posizione per snobbare 200 aerei e MOL questo lo sa' benissimo.

Questa fanta crisi con la Boeing serve solo a smuovere Airbus , per farla scendere in campo con cospicui sconti, e dopodiche costringere BOEING a fare glis tessi prezzi x non perdere l'ordine.

Storia gia' vista.....

Tiz
 
Giusto per la cronaca:

BRIEF-Ryanair to defer some of the planes it has on order

LONDON, Nov 2 (Reuters) - Ryanair Holdings PLC <RYA.I>:
* Sees growth of around 5 percent between 2013-2016, even if Boeing deal goes
through
* CEO says improvement looking for in Boeing deal is "very small"
* Says will defer some of the 90 planes it has on order to 2013/14-CEO

((London Equities Newsroom; +44 20 7542 7717))

((For more news, please click here [RYA.I]))


12:07-02/11

e anche:

UPDATE 2-Ryanair may reverse growth strategy as fares fall

* H1 adj net profit up 80 pct as fuel costs fall 42 pct
* Keeps FY profit f'cast at lower end of 200mln-300mln euros
* Mulls ending strategy of rapid growth as yields decline
* Bargaining with Boeing on 200 extra aircraft from 2013
* Shares down pct 3.8 pct

(Adds market reaction)
By Andras Gergely
DUBLIN, Nov 2 (Reuters) - Ryanair <RYA.I> said on Monday it
might throttle back on the expansion strategy which brought
growth even in the depth of air travel crisis, warning that an
80-percent rise in first-half profit was driven by lower oil
prices and masked falling fares.
Fare pressure cut the Irish carrier's revenue by 2 percent,
which along with disappointment over no upward revisions to
full-year profit forecast pushed shares in Europe's biggest
budget airline as much as 5 percent lower.
"Extreme fare pressure will remain the key short-term theme
over the winter," NCB analyst Neil Glynn said.
Ryanair, which has thrived on consumers trading down in the
recession, said it was still winning substantial market share
from major flag carriers Air France-KLM <AIRF.PA>, British
Airways <BAY.L> and Deutsche Lufthansa <LHAG.DE>.
(For a graphic on Ryanair battling with Lufthansa for the
title of Europe's biggest European airline by market value,
please click:
http://graphics.thomsonreuters.com/119/EZ_ARLMV1109.gif)
But it said first-half profit was boosted by a 42-percent
fall in fuel costs and concealed a 17-percent decline in fares
which was set to accelerate to 20 percent in the second half.
Ryanair expects to make a loss in the third and fourth
quarters of the 2009/10 fiscal year, though affirmed its
forecast for full-year net profit at the lower end of a 200
million to 300 million euro range.
"The market expectations had been considerably higher than
that," one Dublin-based trader said.
Ryanair said talks with Boeing <BA.N> on ordering 200
aircraft for 2013-16 delivery had not progressed much, adding it
could end its traditional relationship with the aircraft maker.
"We see no point in continuing to grow rapidly in a
declining yield environment, where our main aircraft partner is
unwilling to play its part in our cost reduction programme,"
Ryanair Chief Executive Michael O'Leary said.
"If we cannot invest our surplus cash efficiently in new
aircraft, then we should distribute it to shareholders," said
O'Leary, who has so far stuck to building Ryanair's 2.5 billion
euro cash pile further without paying any dividends.

BOEING ALLEGIANCE
O'Leary, renowned in the industry for driving hard bargains,
famously placed a massive order for 100 new Boeing aircraft and
options on 50 more at rock bottom prices in the wake of the
Sept. 11 attacks on the United States.
Traders said O'Leary may just have been making a tactical
move in talks with Boeing.
"I still believe that they are very keen to buy new aircraft
- whether it's Boeing or Airbus <EAD.PA> is not clear at this
point," the Dublin-based trader said. "I don't interpret what is
happening as a dramatic change in their strategy yet".
O'Leary, who has said Ryanair could stop growing beyond 2012
if no deal was reached with Boeing [ID:nLD648468], has been
hinting for months he would be prepared to switch allegiance to
Airbus.
Ryanair, which has mounted two unsuccessful hostile bids for
Aer Lingus <AERL.I>, reiterated it was unlikely to make a third
bid but it would respond positively if -- as it expects -- the
government asked it to bail out the loss-making Irish rival.
Ryanair's net profit before exceptional items in the six
months to the end of September came in at 387 million euros
($573.7 million), compared with a forecast of 377 million euros
by Ryanair's house brokers Davy.
Revenue fell 2 percent in the first half to 1.77 billion
euros as the decline in fares outweighed a 15 percent growth in
traffic.
($1=.6746 Euro)
(Additional reporting by Antonella Ciancio in Dublin and Rhys
Jones in London; Editing by Hans Peters and David Cowell)
((andras.gergely@reuters.com; +35315001529; Reuters Messaging:
andras.gergely.reuters.com@reuters.net))
Keywords: RYANAIR/


Keywords: RYANAIR/



11:06-02/11
 
......... forse ci siamo dimenticati di quanto Boeing e Airbus siano in crisi di ordini. Non credo che ne' Airbus e ne' Boeing siano nella posizione per snobbare 200 aerei e MOL questo lo sa' benissimo.

Ma, perdonami, perchè Airbus e Boeing sono in crisi di ordini? Perchè le compagnie non stanno sicuramente passando un lieto periodo; primo ragionamento, è possibile che solo in FR stiano andando cosi bene da potersi permettere un rinnovo flotta con un parco di 200 macchine in 3 anni?
 
A me dà un'impressione del tutto diversa. E cioè che MOL abbia già deciso di rivedere al ribasso gli obiettivi di espansione di Ryan, in considerazione della contrazione del mercato e della crisi, e quindi non voglia mantenere gli impegni di acquisto già assunti. Come scusa per mantenere l'immagine "vincente" della compagnia, anche nei confronti del mercato azionario, una disputa con Boeing per questioni di prezzo va benissimo, basta chiedere cose impossibili e poi accusare la controparte di aver fatto fallire le trattative. Insomma, si dice: "noi volevamo espanderci, non possiamo perché Boeing non ci dà gli aerei a prezzi competitivi", mentre la realtà è: "c'è crisi e nemmeno noi che siamo i più grossi del settore possiamo fare il passo più lungo della gamba". Poi fra due anni si vedrà e se ci sarà nuovamente bisogno di molti apparecchi si tornerà a trattare...

Quoto, molto aderente alla realtà.
 
secondo me si sottovaluta MOL e il suo staff nella capacità di trattare. è risaputo che bleffa per poi avere il prezzo migliore. quando annunciò l'acquisto dei 100 aerei, fu dopo che vennero annunciate trattaive par acquistare aerei usati, e di colpo ci fu l'annuncio degli aerei nuovi, il titolo balzò in borsa. vedremo.
 
Lunedì, 02 Novembre 2009


Ryanair ha chiuso al 30 settembre il primo semestre dell'anno finanziario 2009/2010 con 36,4 milioni di passeggeri (+15%), ricavi in flessione del 2% a 1.767 milioni di euro e profitti dopo le tasse in crescita dell'80% a 387 milioni di euro, dovuti soprattutto a minori costi del carburante. A presentare i risultati James Dampsey, tesoriere del vettore low cost, che si appresta ad inaugurare due nuove basi in Italia (Bari e Brindisi) all'inizio del 2010. «Le nostre tariffe medie sono diminuite del 17% attestandosi a 39 euro contro i 47 euro di un anno fa - ha dichiarato Dampsey - e questo ci ha fatto raggiungere una quota di mercato che in Italia è del 19%, con 1,1 milioni di passeggeri, anche grazie al ritiro da alcune rotte di Alitalia, che ha ridotto la capacità del 20% negli ultimi 18 mesi».