Primo 757ER per Delta


aggiano

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Italy.
http://www.airliners.net/open.file/1253492/L/

Il 16 luglio Delta Air Lines ha preso in flotta il primmo 757ER (N702TW) che dovrebbe essere stato dotato di winglet e dovrebbe essere utilizzato su alcune rotte per l'europa. Glasgow se non ricordo male ma a questo punto chiedo conferma ad Anto.
L'aereo è stato seguito il giorno dopo dall'esemplare N703TW, anche lui un ex TWA.

L'aereo è un esemplare di ottobre 1996 operato fino al 2001 da TWA e poi da American Airlines.
 
Citazione:Messaggio inserito da tp

On September 1, 2007 the first 757 with winglets is scheduled to enter our operation, with the first 737-800 with winglets soon after that.

Sorry about the late response.

TP, Thank You for your answer!;)
 
Anytime guys... sorry if sometimes takes a while but I have been very busy...

I know we have extensively discussed winglets, I just want to ensure our new members are aware.

* Why is Delta (or any other airline) adding aircrafts with winglets?
Winglets have been proven to increase lift, range and fuel efficiency by reducing turbulence at the end of the wing.

*What does that mean for ramp employees and gates?
Winglets add an additional length to an aircraft's wingspan, 10 feet to a 757 and 5 to a 737-800.
We are now in the process of evaluating the gates at all stations to ensure a smooth and safe operation.
 
Citazione:Messaggio inserito da tp

*What does that mean for ramp employees and gates?
Winglets add an additional length to an aircraft's wingspan, 10 feet to a 757 and 5 to a 737-800.
We are now in the process of evaluating the gates at all stations to ensure a smooth and safe operation.

Queste le "nuove" aperture alari con le winglet, il primo valore indica la baseline wingspan.

737-300 28.9 m 31.2 m

737-700 34.3 m 35.8 m

737-800 34.3 m 35.8 m

737-900 34.3 m 35.8 m

BBJ 34.3 m 35.8 m

BBJ2 34.3 m 35.8 m

757-200 38.0 m 41.1 m

Il problema sollevato da tp è il seguente. Tutt'intorno all'aereo, il valore cambia a seconda della Classe ICAO dell'aeromobile, deve essere garantito un franco di sicurezza che assicuri un'adeguata distanza tra ogni parte dell'aeromobile e un qualsiasi ostacolo.
Nel caso del 737 il franco di sicurezza è di 4,5 metri, questo perchè il 737 con un'apertura alare inferiore a 36 metri rientra nella Classe "C" ICAO. L'aggiunta delle winglet fa crescere l'apertura alare da 34,3 metri a 35,8 il che significa un incremento di 0,75 metri per ogni semiala, questo, ancora, porta il franco di sicurezza, se fosse stato progettato sulla baseline wingspan, a scendere da 4,5 a 3,75 metri. Nel caso del 757 l'apertura alare di 38,05 metri lo colloca nella Classe "D" ICAO, la stessa di 767 e MD11, con franco di sciurezza di 7,5 metri. In questo secondo caso l'incremento dell'apertura alare è di ben 3,1 metri che sulla semiala è di 1,55 con riduzione del franco di sicurezza alare a 5,95 metri. Il dato è di notevole importanza perchè senza adeguati sistemi di assistenza a terra presso il gate, sistemmi di guida azimutale e altro, viene ridotta in maniera incredibile la "safety area" intorno all'aeromobile con possibili problemi di sicrezza per l'aereo e il personale che vi opererà intorno.
 
Citazione:Messaggio inserito da tp

Citazione:Messaggio inserito da marcogiov

Di quanto aumenta il range con le winglets?

We expect to see a minimum of 3.5% improvement in our fuel consumption and a minimum of 5% in our range.
Which is going to be lost on taxiways, waiting to be cleared for takeoff before other twelve or thirteen airplanes, or during approach holding procedures hopefully waiting to land ASAP...[:o)][:I]

Marco;)
 
Citazione:Messaggio inserito da marcotiloca

Citazione:Messaggio inserito da tp

Citazione:Messaggio inserito da marcogiov

Di quanto aumenta il range con le winglets?

We expect to see a minimum of 3.5% improvement in our fuel consumption and a minimum of 5% in our range.
Which is going to be lost on taxiways, waiting to be cleared for takeoff before other twelve or thirteen airplanes, or during approach holding procedures hopefully waiting to land ASAP...[:o)][:I]

Marco;)

Agreed. But you would lose without the winglets as well. So anyway you look at it, it's an improvement.
 
Citazione:Messaggio inserito da marcotiloca

Sure, but I was wondering: is it worth and cost-effective or maybe they're just "cosmetics" making old planes look nicer and up to date?

I agree about they're undubtly an improvement, anyway...:)

Marco;)

After having heavily experienced bankruptcy, I want to believe that we all have a cost-effective goal in mind. As you can see by the new paint job of our aircrafts.... there is not much effort in looking nicer. ;)