Possibile volo DEL-MXP-IAD con Air India


Azz allora siamo vicini all'annuncio... sperem.

Sbaglio o va di moda accorparci con CDG? PIA, prima UL e adesso AI

UL dal 2 luglio non opererà più via CDG o da FRA sui scali italiani. Abbiamo un volo dedicato tutto sull'italia UL571 MXP e FCO. Già in vendita come avevo già accennato. UL ha scelto CDG e FRA perchè non hanno molta scelta.(per di più sono sempre pieni). LHR è uno dei top scali dove al giorno atterrano due volte. Uno al mattino e uno la sera.
 
UL dal 2 luglio non opererà più via CDG o da FRA sui scali italiani. Abbiamo un volo dedicato tutto sull'italia UL571 MXP e FCO. Già in vendita come avevo già accennato. UL ha scelto CDG e FRA perchè non hanno molta scelta.(per di più sono sempre pieni). LHR è uno dei top scali dove al giorno atterrano due volte. Uno al mattino e uno la sera.

Grazie delle precisazioni.
 
Air india board to discuss international base plan

The first board meeting of Air India with four new independent directors inducted last month will discuss a proposal for a base in Europe for its flights to the United States. The meeting, to be held on Tuesday, will discuss the viability of the cities of Dublin in Ireland, Birmingham in the United Kingdom, Barcelona in Spain and Copenhagen in Denmark as a base for Air India flights from India to the US.

"The viability of the new destinations will be reviewed in the first board meeting with the new directors and only after that will any decision will be taken," said a senior ministry official, who did not want to be identified.

Air India operates four daily flights from New Delhi and Mumbai to New York, Newark, Washington and Chicago.

Air India had earlier decided upon Frankfurt in Germany as an international hub but gave up the idea after it found the place to be too expensive to operate from.

"The cost per passenger at the Frankfurt terminal is at 10 per cent of the fare charged per passenger, which is high by every standard. This forced us to look for other cheaper destinations," said a senior Air India official, who did not want to be identified.

The new 13-member Air India board has Mahindra & Mahindra Managing Director Anand Mahindra, Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry General Secretary Amit Mitra, industrialist Harsh Neotia and Air Chief Marshal (Retd) Fali H Major as independent directors. They have joined the airline for a period of three years.

After the new terminal at the Delhi airport starts commercial operations, the merged entity will make Delhi its hub. Air India operates 12 international flights from Delhi and 17 from Mumbai, a large chunk of which is expected to shift to the capital now. Erstwhile Air India had its hub in Mumbai and erstwhile Indian Airlines’ hub was Delhi.

Air India is expected to see losses go up by another Rs 5,000 crore in 2010-11. It has been partly bailed out by the government, by pumping in Rs 800 crore of equity in the current financial year and another Rs 1,200 crore is expected during the next financial year.

The cash-strapped carrier already has over Rs 16,000 crore working capital borrowings on its balance sheet and borrowings have risen sharply from Rs 6,550 crore in November 2007 to Rs 15,241 crore in June 2009 — primarily on account of interest payments on acquisition of aircraft.

http://sify.com/finance/air-india-b...national-base-plan-news-news-kegca1ihaac.html
http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/4769274/
 
boh....non ci sto capendo più nulla....

sinceramente credo più a quanto detto in un video uscito a febbraio su Air India e Milano che a questi articoli
 
Io l'ho postato solamente per onor di cronaca, naturalmente spero arrivino a MXP.

Cambiano idea in fretta, questi indiani ;) .
 
Gli indiani cambiano idea ogni 3 giorni, magari quando si decideranno metteranno in vendita il volo 10 giorni prima come ha fatto Korean Air per lo scalo a MXP, sono tutti dilettanti allo sbaraglio, le compagnie serie i nuovi voli LR li mettono in vendita 6 mesi prima...
 
A me sinceramente che facciano o meno base Milano non importa molto, quello che interessa realmente è un collegamento serio con l'India
 
Intanto AI ha già chiuso in sordina il volo su Washington che era stato aperto solo l'inverno scorso (operato via NY).
Questi indiani sorprendono sempre negativamente quanto a programmazione.


Air India cancel Washington; Increase capacity Delhi – London
20100517 by jimyvr Leave a Comment

Air India has canceled service to Washington DC. The service did not resume after its European and North American service returned to normal operation after the air space closure due to ash clouds in late-April.

Meanwhile, Delhi – London Heathrow service is now operating by 777-300ER aircraft only, 10 times weekly (previously 7 weekly 777-200LR and 3 weekly -300ER).

airline route updates
 
serietà pari a zero, si sono fatti tanta pubblicità i mesi scorsi parlando di Washington, Milano o cmq nuovo hub europeo, ecc ecc e poi silenzio per mesi fino a una cancellazione in sordina,,, mah...