Nuovi aerei per Oman Air e volo per Milano

  • Autore Discussione Autore Discussione goafan
  • Data d'inizio Data d'inizio

Oman Air Increases Capital; Sheds Light on the Buoyant Year that was and the Future Expansion

Capital raised; 8 new destinations added; expansion continues

Date: 3 Apr 2010

HE Ahmed Bin Abdulnabi Macki

* Oman Air authorised capital increased from RO 300 million to RO 500 million.
* 8 new destinations planned for 2010 – Kuala Lumpur, Kathmandu,
Dar- Es-Salaam, Islamabad, Lahore, Ras Al Khaima, Al Ain and Milan.
* 28% capacity added during 2009 with the addition of 5 Boeing 737s, 4 wide bodies aircrafts and 5 long haul destinations.
* Carried 2.4 million passengers – a 19% increase compared to last year with seat utilisation of 61%.
* 2010 challenging but buoyant.


The Oman Air Extraordinary General Meeting and Annual General Meeting held on March 31st brought to light the landmark year that 2009 was, when Oman Air repositioned itself from being a regional carrier to a truly international airline.

HE Ahmed Bin Abdulnabi Macki, Minister of National Economy, Deputy Chairman of Financial Affairs & Energy Resources Council and the Chairman of Oman Air Board, announced that the authorised capital of Oman Air has been increased from RO 300 million to RO 500 million. "We are confident that over a period of time when the airline has established its presence in the industry and its network has matured, we will see positive returns on investment," Macki said.

"As per the recent data released by IATA, 2009 was one of the most difficult years for the airline industry in which the airlines collectively lost in excess of $ 11 billion. Globally passenger travel contracted by 3.5 % while cargo movement declined steeply by 10.1%. The industry is expected to show improved results in 2010 as passenger travel is picking up especially in the premium cabins. It will however take time for the business to return to the levels seen before the economic crisis. Financial results of Oman Air too were impacted by adverse economic conditions. Going forward Oman Air will commence flights to Kuala Lumpur, Kathmandu, Dar-Es-Salaam, Islamabad, Lahore, Ras Al Khaima, and Al Ain in the summer schedule of 2010, with Milan joining the network in the Winter Schedule,” the Minister added.

In his report, His Excellency Macki also said that during 2009, Oman Air added 28% capacity with the addition of 5 Boeing 737s, 4 wide bodies aircrafts and 5 long haul destinations, namely, Paris, Frankfurt, Munich, Male and Colombo.

“Our new A330s replaced the wet leased operations on the London and Bangkok routes. We carried 2.4 million passengers, up by 19%. In the context of worldwide recessionary conditions and the new routes introduced during the year, we had a healthy seat utilisation of 61%.”

The Minister also shed light on the new airport terminal that will be developed in two phases, the first phase of which is expected to be completed in 2014. This will see the airport’s capacity grow from the present 4 million to 12 million passengers. He added that these additional modern facilities will mean significant business opportunities for Oman Air.

Oman Air press release
 
Oman Air ricapitalizza e prepara il lancio su Milano

Oman Air si lancia sul mercato aereo internazionale con la prospettiva di un volo su Milano dal prossimo inverno; un programma che arriva al termine di una fase di ricapitalizzazione. Dopo l'incremento di capitale da 577 milioni di euro (300 milioni di rial omaniti) ad oltre 960 milioni (500 in valuta locale), il gruppo ha deciso di incrementare anche i collegamenti internazionali. L'estate quindi vedrà l'istituzione di nuovi voli verso Kuala Lumpur, Kathmandu, Dar-Es-Salaam, Islamabad, Lahore, Ras Al Khaima e Al Ain. Per l'inverno invece si aggiungerà la tratta su Milano. Il 2009 è stato un anno di transizione per la compagnia omanita che ha aumentato la sua flotta e le sue destinazioni, raggiungendo Parigi, Francoforte, Monaco, Male e Colombo. TTG
 
Ultima modifica da un moderatore:
vista la fuffa di Air India....almeno qui ci sono le conferme ulteriori

http://www.ttgitalia.com/pagine/Un-...man-Air,Dettaglio001,IT,260907,Home-news.aspx

Un volo su Malpensa dall'inverno tra le novità Oman Air
c_trasp.gif
c_trasp.gif


26/05/2010


Piani di espansione internazionale per Oman Air, che si prepara al collegamento con Milano dal prossimo inverno. In occasione della settima edizione dell'Oman Travel Market il vettore ha sottolineato la riapertura dei voli da Muscat sulle mete degli Emirati Arabi Uniti di Ras Al Khaimah e Al Ain, che si affiancano ai voli già attivi su Dubai e Abu Dhabi, arrivando così a 35 destinazioni servite in tutto il mondo. "Due ottime occasioni di interscambio tra l'Oman e l'Eau" ha detto Peter Hill, il ceo di Oman Air, che ha sottolineato anche il collegamento appena inaugurato su Kuala Lumpur, Malaysia, e le novità in arrivo in Oriente, Lahore, Islamabad, Dar-Es-Salaam e Kathmandu. Con l'orario invernale sarà quindi la volta di Malpensa, che sarà l'86esima destinazione extra-Ue raggiungibile dallo scalo varesino.
 
Anche io ci tornerei più che volenteiri senza fare scalo a Istanbul, a parte credo che le uniche tariffe buone che ho visto comunque si hanno solo con TK......................!!!!!!!!!!!!!

io ci sono andato l'anno scorso dal bahrain, che ho raggiunto da Milano con 290 euro...altri tempi e altri prezzi purtroppo...
 
volevo lanciare un 3d proprio a riguardo di Oman air che ultimamente mi ha incuriosito molto: sembrano fare le cose molto sul serio dal notevole investimento sui 332. si sa qualcosa se aprirà anche su FCO?