Norwegian faces collapse


Stato
Discussione chiusa ad ulteriori risposte.
Mai entrare nel merito dei post mi raccomando, molto piu semplice fare caciara e buttarla sul personale, continua così.
 
Sentimento condiviso da tutti i colleghi spagnoli, inglesi, danesi e in generali tutti quelli scaricati come sacchi di patate con la scusa che ufficialmente non lavoravano per Norwegian. L'unico rimasto a non pensarla così è sasha, probabilmente perchè la cigs sarà particolarmente lunga e generosa, a differenza di questi altri.




Ma non ti vergogni flyingcam? Come puoi offendere una persona senza sapere?
 
Chi e come avrei offeso? Certo che non rendete onore alla compagnia per cui lavorate. Complimenti all’HR, un lavorone in fase di assessment han fatto
 
Evidentemente raccontano fregnacce anche i colleghi spagnoli nella lettera postata sopra
 
Scusate ma non è evidente che Norwegian si sia sbarazzata senza problemi dei dipendenti con meno tutele? Chi ha il contratto Italiano ha la fortuna di avere dei diritti e non può essere licenziato, considerando anche che con la cigs lo stipendio non grava sui conti Norwegian al momento. Cioè basta difendere a spada tratta quando l'evidenza è che se fosse per Norwegian i dipendenti sarebbero tutti senza lavoro. La colpa chiaramente non è solo di Norwegian e al momento penso che la maggior parte delle compagnie aeree spererebbe di fare così, però non sono dei santi.
 
Inoltre flyingcam ti aggiorno, al 100% dei colleghi italiani, francesi, norvegesi non é piaciuta affatto questa "modalità" da parte della compagnia di togliere credenziali, Id, uniforme proprio lo stesso giorno in cui a fornebu si festeggiava. Non hanno avuto tatto e poteva essere gestita diversamente ottenendo lo stesso risultato. Ti do un consiglio, non parlare per partito preso. Buona serata.
 
Pausa: qualcuno mi ha scritto in PVT lamentando il contenuto di un post: non so se il messaggio l’ho rimosso io per errore o l’ha rimosso il mittente, sta di fatto che ne ricordo il contenuto ma non l’autore, che invito a rispedirmi il messaggio per potergli correttamente rispondere.
Grazie.
 
E chi parla per partito preso? Come già detto
A me spiace solo per i dipendenti che sono stati trattati a pesci in faccia dopo aver tirato avanti la carretta per anni.

Inoltre flyingcam ti aggiorno, al 100% dei colleghi italiani, francesi, norvegesi non é piaciuta affatto questa "modalità" da parte della compagnia di togliere credenziali, Id, uniforme proprio lo stesso giorno in cui a fornebu si festeggiava. Non hanno avuto tatto e poteva essere gestita diversamente ottenendo lo stesso risultato. Ti do un consiglio, non parlare per partito preso. Buona serata.
 
In questo momento l’industria in maniera trasversale sta alla canna del gas di scarico, non c’è compagnia aerea che non (sfrutti) il momento per fare pulizia (vale anche per altri biz). Il problema della comunicazione esiste ovunque: si licenzia via mail, via zoom, via piccione viaggiatore. Per il bene della compagnia (che prende i miliardi di sussidi, ma è ininfluente) si deve tagliare.
 
E chi parla per partito preso? Come già detto
A me spiace solo per i dipendenti che sono stati trattati a pesci in faccia dopo aver tirato avanti la carretta per anni.
Ho letto che hai puntato il dito su qualcuno o sbaglio?
I colleghi spagnoli hanno festeggiato esattamente come tutti gli altri colleghi del network fino a quando non hanno ricevuto quella spiacevole comunicazione che ha turbato TUTTI i dipendenti della compagnia.
 
Non hai capito molto allora, se ho puntato il dito l’ho fatto con la compagnia che ha gestito da cani i rapporti con i dipendenti.
 
Non hai capito molto allora, se ho puntato il dito l’ho fatto con la compagnia che ha gestito da cani i rapporti con i dipendenti.

Io ho letto che hai puntato il dito contro un forumista, da dove viene la tua presunzione di pensare che qualcuno se ne frega di quello che possono vivere gli altri?
Spiegami. Grazie
 
BOC Aviation Limited ("BOC Aviation") has entered into an agreement to convert lease obligations to 389,053,742 shares in Norwegian Air Shuttle ASA ("NAS" or the "Company") in connection with the share capital increase resolved by the general meeting of NAS on 4 May 2020. Upon completion of the conversion, BOC Aviation will hold 389,053,742 shares in NAS, representing 12.67% of the outstanding shares and votes in the Company. Prior to completion of the conversion, neither BOC Aviation nor any of its controlling companies (identified below) held any shares or votes in the Company. This disclosure is made pursuant to section 4-3 of the Norwegian Securities Trading Act. BOC Aviation is a company controlled by Sky Splendor Limited, which in turn is controlled by Bank of China Group Investment Limited, which in turn is controlled by Bank of China Limited, which in turn is controlled by Central Huijin Investment Ltd, which in turn is controlled by China Investment Corporation which is owned by the government of The People's Republic of China.
BOC Aviation Limited 20 May 2020
 
Reference is made to the stock exchange notice dated 20 May 2020 regarding the share issuance by Norwegian Air Shuttle ASA ("NAS") through conversion of lease debt to shares. Following the completion of the share issuance AerCap Holdings N.V. will, through certain of its indirect wholly owned subsidiaries as well as certain other companies in which AerCap Holdings N.V. has an interest (collectively the “Relevant Entities”), have an interest in a total of 487,931,515 ordinary shares, representing 15.9% of the share capital and voting rights in NAS. In addition, certain of the Relevant Entities will acquire an interest in perpetual bonds in NAS. Such perpetual bonds can, when issued, be converted into 219,481,962 ordinary shares in NAS, representing in total 7.2% of the share capital and voting rights in NAS. The conversion rights under the perpetual bonds may be exercised as follows: (i) one third of the bonds may be converted into shares from 9 August 2020, (ii) one third may be converted into shares from 9 October 2020 (such third to be in addition to the bonds in item (i)), and (iii) one third may be converted into shares from 9 December 2020 (such third to be in addition to the bonds in item (i) and (ii)). The conversion period under the perpetual bonds expires after 5 years from issuance, provided that NAS has the right to extend the expiry date by five years prior to each expiry date. The principal Relevant Entities through which AerCap Holdings N.V. will hold an interest in the above shares and perpetual bonds include Ballyfin Aviation Limited. This notification is made pursuant to Section 4-3 of the Norwegian Securities Trading Act.
 
BOC Aviation is a company controlled by Sky Splendor Limited, which in turn is controlled by Bank of China Group Investment Limited, which in turn is controlled by Bank of China Limited, which in turn is controlled by Central Huijin Investment Ltd, which in turn is controlled by China Investment Corporation which is owned by the government of The People's Republic of China.

? ... che al mercato mio padre comprò. ?
 
Norwegian secures key state loan after financial restructuring

Norwegian has completed its financial restructuring under which it converted NKr12.7 billion ($1.27 billion) debt into equity to enable it to access NKr3 billion in lifeline state aid.
The cash-strapped carrier had embarked on the debt conversion programme to meet equity ratio criteria required to unlock the second and third tranches of state aid. It had previously warned it would run out of cash in May without securing the remainder of the state aid package.
In a stock market announcement today Norwegian says it has entered into a NKr2.99 billion state supported term facility agreement arranged by DNB Bank.
"Now that we can access the state loan guarantee, we can continue to transform the company," says Norwegian chief executive Jacob Schram.
"Nevertheless, the months ahead will remain challenging and with a high degree of uncertainty for the industry. Norwegian will still need to collaborate closely with a number of creditors as the company currently has limited revenues."
After a period of rapid expansion and amid growing financial challenges, Norwegian in late 2018 embarked on major restructuring programme. Notably it pared back capacity in an effort to focus on profitable routes. Norwegian, which posted net losses for the past three years, says it was on course to deliver a net profit this year prior to the coronavirus crisis.
"This has been a very challenging process with parallel negotiations and a lot of moving parts with constant dialogue and negotiations for more than two months," says Norwegian chief financial officer Geir Karlsen.
"The negotiations have been tough, but constructive with significant contributions from all stakeholders. These are extraordinary circumstances and we have experienced an increasing degree of support and understanding and are satisfied that we have reached this milestone."
Norwegian says almost NKr9.1 billion of lease obligations have been converted into approximately 1.69 billion conversion shares at a conversion price of NKr4.25 per share and perpetual bonds, which are convertible into approximately 445 million new shares.
As part of it negotiations it notes that company and its subsidiaries have also agreed with its individual lessors to redeliver three aircraft prior to the contractual redelivery dates.
A further NKr3.6 billion of bond debt has been converted into approximately 815 million conversion shares and perpetual bonds.
Schram adds: "In addition to securing that the company survives this crisis, our goal has been that Norwegian should have a strong position in the future airline industry, with a clear direction and strategy."
The airline has last month said it will remain in a "hibernation phase" – in which 95% of its fleet is grounded and just seven aircraft are operating state-subsidised domestic operations only – until the second quarter of 2021, when a gradual ramp-up will begin.
It does not anticipate "normal operations" resuming until 2022, and the airline that emerges then will operate fewer aircraft and a "rightsized" network focused on the most profitable routes.
Cirium
 
Stato
Discussione chiusa ad ulteriori risposte.