Oggi ho viaggiato su un 737-300 LH con questo tipo di poltrone slim. Nonostante avessi letto alcuni pareri non proprio positivi, le ho trovate comode e lo spazio per le gambe mi sembra migliorato in maniera apprezzabile.
Aggiungo che grazie a questa riconfigurazione i 21 anni di vita di quell'aereo non si notano minimamente (tranne che per i plasticosi pulsanti "old style" delle luci di lettura).
Oggi ho viaggiato su un 737-300 LH con questo tipo di poltrone slim. Nonostante avessi letto alcuni pareri non proprio positivi, le ho trovate comode e lo spazio per le gambe mi sembra migliorato in maniera apprezzabile.
Aggiungo che grazie a questa riconfigurazione i 21 anni di vita di quell'aereo non si notano minimamente (tranne che per i plasticosi pulsanti "old style" delle luci di lettura).
Aspetto più giovanile, pitch più comodo, ma quanto a comodità dissento, sembra di avere piantata una sbarra nei reni.
Hai ragione comunque per 1-2 ore vanno anche bene.
Interessante sviluppo. Gli A320 family al momento in flotta LH sono oltre 150.In order to squeeze yet more revenue out of every flight, Lufthansa is on the verge of removing the rear galleys from its short-haul Airbus A319, A320 and A321 fleet, Der Spiegel has reported.
Qual'è la fonte?Lufthansa to 'add more seats to its Airbus fleet'
Profit margins are wafer thin in the dog-eat-dog world of short-haul aviation.
So it's no surprise to learn that many European carriers are copying their low-cost rivals by squeezing in more seats, because the more passengers that can be carried, the greater the revenue per flight.
Germany's Lufthansa was an early adopter of so-called slim-line seats which enable a carrier to carry more passengers without sacrificing legroom or, because they are lighter, payload. But even slim-line seats are not enough it seems.
In order to squeeze yet more revenue out of every flight, Lufthansa is on the verge of removing the rear galleys from its short-haul Airbus A319, A320 and A321 fleet, Der Spiegel has reported.
The freed-up space would then be used to add an additional two rows of seating which would enable an Airbus to carry up to 12 additional passengers.
It also means that the rear toilets will be moved further back. But it is unclear whereabouts on the plane the galleys will be repositioned.
It is understood that plane manufacturer Airbus has given permission for the necessary modifications to take place.
But there is a minor issue with the A321 variant. If Lufthansa were to add 12 more seats it would take the passenger count to over 200 which would mean an extra cabin attendant would be required (under safety rules).
So it is believed that, on this particular Airbus aircraft, some or all of the extra space would be used to provide extra legroom for those passengers sitting at the front of the aircraft.
And Lufthansa is not alone. At a recent British Airways Investors day it was revealed that BA also has plans to increase the seat count on its short-haul Airbus fleet when refurbishment starts next year.
lufthansa.com, ba.com
Qual'è la fonte?
Non capisco il passaggio circa i posti del 321: già ora è certificato oltre i 200 posti, ma probabilmente ad LH non conviene avere il quinto AV per pochi posti.
Qui dice 200 posti:I regolamenti prevedono 1 A/V ogni 50 posti installati sull'aereo, che è diverso dal numero massimo di posti per il quale l'aereo è certificato. I 321 LH ora dovrebbero essere configurati a 190 posti, a quanto pare la riconfigurazione comporterebbe l'aumento dei posti oltre i 200, quindi 1 A/V in più.