Sembra che la divisione domestica di VS si avvii verso la chiusura: la motivazione (semi) ufficiale sarebbe correlata con coefficienti di riempimento non soddisfacenti, certamente possibile, ma pare che dietro una simile mossa ci sia DL e l'opportunità di riutilizzare i preziosi slot per altre destinazioni, specialmente guardando all'annuncio di qualche giorno fa inerito alla ristrutturazione del lungo raggio, con focus sul nord atlantico.
Mi pare di ricordare, però, che all'epoca della cessione degli slot da parte di BA, ci fosse una clausola di vincolo sulle destinazioni servibili per almeno tre anni, similmente a quanto applicato ad U2 per la LIN-FCO. Qualcuno ha notizie in merito?
Mi pare di ricordare, però, che all'epoca della cessione degli slot da parte di BA, ci fosse una clausola di vincolo sulle destinazioni servibili per almeno tre anni, similmente a quanto applicato ad U2 per la LIN-FCO. Qualcuno ha notizie in merito?
Virgin Atlantic (VS, London Heathrow) is set to phase out its domestic subsidiary, Little Red, just 18 months after it was launched. Quoting unnamed sources close to the airline's operations, The Sunday Times says the decision to wind-up Little Red's operations came after the carrier failed to garner enough market share with some flights operating with only a one-third occupancy rate. Virgin Atlantic is using four A320-200s wet-leased from Aer Lingus (EI, Dublin Int'l) for its Little Red operation.
Launched in 2013, Little Red began with flights from London Heathrow to Manchester Int'l, Edinburgh, and Aberdeen Dyce using slots British Airways (BA, London Heathrow) had relinquished in return for European Commission approval of its takover of bmi british midland (BD, East Midlands).
The news comes just a week after Virgin announced it would be terminating routes to Cape Town, Mumbai Int'l, Vancouver Int'l, and Tokyo Narita as it moves to more closely align its network to that of 49% shareholder, Delta Air Lines (DL, Atlanta Hartsfield Jackson).
Ch-aviation