Le operazioni di 9W via BRU per la summer '08


Boeing747

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Varese
Da fonti dell'aeroporto di Bruxelles abbiamo l'anticipazione degli operativi di lungo raggio praticamente definitivi per la prossima stagione estiva di Jet Airways.


Rispetto all'orario corrente ci sono diverse modifiche di rilievo:
[*]novità Bruxelles-Bangalore 7xw, operata con 77W
[*]novità Bruxelles-Ahmedabad 7xw, operata con 77W
[*]Bruxelles-Chennai passa da 4xw a 7xw, sempre operata con 332
[*]novità Bruxelles-Los Angeles 7xw, operata con 77W
[*]novità Bruxelles-Chicago 7xw, operata con 77W
[*]Bruxelles-Toronto passa da 4xw a 7xw, sempre operata con 332


Di seguito gli schedulati completi (in grassetto gli arrivi a BRU):
BRU S08 9W 222 A 05:25 05:45 30MAR 25OCT 1234567 77W 312 1 J BLR BLR JAI222
BRU S08 9W 224 A 05:40 05:40 30MAR 25OCT 1234567 77W 312 1 J AMD AMD JAI224
BRU S08 9W 226 A 05:40 05:40 06SEP 25OCT 1234567 332 226 1 J MAA MAA JAI226
BRU S08 9W 226 A 05:40 05:40 30MAR 05SEP 1234567 332 226 1 J MAA MAA JAI226
BRU S08 9W 228 A 05:40 05:40 04AUG 25OCT 1234567 77W 312 1 J BOM BOM JAI228
BRU S08 9W 228 A 05:40 05:40 30MAR 03AUG 1234567 77W 312 1 J BOM BOM JAI228
BRU S08 9W 230 A 05:45 05:45 30MAR 25OCT 1234567 77W 312 1 J DEL DEL JAI230

BRU S08 9W 228 D 07:40 07:40 04AUG 25OCT 1234567 77W 312 1 J EWR EWR JAI228
BRU S08 9W 228 D 07:40 07:40 30MAR 03AUG 1234567 77W 312 1 J EWR EWR JAI228
BRU S08 9W 225 A 07:40 07:40 06SEP 25OCT 1234567 332 226 1 J YYZ YYZ JAI225
BRU S08 9W 225 A 07:40 07:40 30MAR 05SEP 1234567 332 226 1 J YYZ YYZ JAI225

BRU S08 9W 226 D 07:40 07:40 06SEP 25OCT 1234567 332 226 1 J YYZ YYZ JAI226
BRU S08 9W 226 D 07:40 07:40 30MAR 05SEP 1234567 332 226 1 J YYZ YYZ JAI226
BRU S08 9W 227 A 07:40 07:40 04AUG 25OCT 1234567 77W 312 1 J EWR EWR JAI227
BRU S08 9W 227 A 07:40 07:40 30MAR 03AUG 1234567 77W 312 1 J EWR EWR JAI227

BRU S08 9W 230 D 07:55 07:45 30MAR 25OCT 1234567 77W 312 1 J JFK JFK JAI230
BRU S08 9W 229 A 08:00 07:45 30MAR 25OCT 1234567 77W 312 1 J JFK JFK JAI229
BRU S08 9W 225 D 09:40 09:40 06SEP 25OCT 1234567 332 226 1 J MAA MAA JAI225
BRU S08 9W 225 D 09:40 09:40 30MAR 05SEP 1234567 332 226 1 J MAA MAA JAI225
BRU S08 9W 227 D 09:40 09:40 04AUG 25OCT 1234567 77W 312 1 J BOM BOM JAI227
BRU S08 9W 227 D 09:40 09:40 30MAR 03AUG 1234567 77W 312 1 J BOM BOM JAI227
BRU S08 9W 229 D 09:45 09:45 30MAR 25OCT 1234567 77W 312 1 J DEL DEL JAI229
BRU S08 9W 224 D 09:50 07:40 30MAR 25OCT 1234567 77W 312 1 J ORD ORD JAI224
BRU S08 9W 222 D 09:50 07:45 30MAR 25OCT 1234567 77W 312 1 J LAX LAX JAI222
BRU S08 9W 223 A 09:55 07:40 30MAR 25OCT 1234567 77W 312 1 J ORD ORD JAI223
BRU S08 9W 221 A 09:55 07:45 30MAR 25OCT 1234567 77W 312 1 J LAX LAX JAI221

BRU S08 9W 221 D 11:55 09:45 30MAR 25OCT 1234567 77W 312 1 J BLR BLR JAI221
BRU S08 9W 223 D 11:55 09:40 30MAR 25OCT 1234567 77W 312 1 J AMD AMD JAI223


Le rotazioni sono accoppiate a questo modo:
[*]MAA-BRU-YYZ 332
[*]BOM-BRU-EWR 77W
[*]DEL-BRU-JFK 77W
[*]BLR-BRU-LAX 77W
[*]AMD-BRU-ORD 77W


C'è poco da dire, se non chapeau!
 
Logico collegare Bangalore, la capitale indiana dell' informatica, alla California, ma per quel tipo di traffico sarebbe stato più logico arrivare a SFO.
Al posto di Jet avrei fatto un pensierino su Stansted, ma forse BAA non vuole creare concorrenti a LHR. I voli per l' India avrebbero avuto più successo dall' Inghilterra, che genera la maggior parte del traffico dall' Europa. Non ho capito se ci sono accordi con SN per fare il feed di BRU.
 
Citazione:Messaggio inserito da marcogiov

Logico collegare Bangalore, la capitale indiana dell' informatica, alla California, ma per quel tipo di traffico sarebbe stato più logico arrivare a SFO.

Quoto, la Silicon Valley è decisamente più raggiungibile da SFO.

Non c'è che dire un network invidiabile.
 
Grazie dell' info, riporto l' articolo.

Goyal, Branson may go for equity swap

Rabin Ghosh
Friday, November 09, 2007 03:40 IST

Will give Jet a stake in Brussels Airlines, in which Virgin Group has a holding

MUMBAI: Naresh Goyal’s Jet Airways may swap equity with Richard Branson’s Virgin group for acquiring a stake in Belgium-based Brussels Airlines.

The Virgin Group, promoted by Branson, holds a 29.9% stake in SN Airholding, the parent of Brussels Airlines.

The move would be a masterstroke for Goyal’s Jet Airways as it will give airline a commanding lead over its private peers such as Kingfisher Airlines, which are still working their way for permits to fly overseas.

Wolfgang Prock-Schauer, chief executive officer, Jet Airways, said, “I cannot comment on this. There are no concrete plans on this.”

Analysts believe that the move makes eminent sense for the Indian entrepreneur, as it would help him, in one single stroke, to add several destinations from its European hub in Brussels for Indian travellers.

Brussels Airlines and Jet Airways already share facilities in Brussels and are now moving towards a code-sharing agreement.

The news of a swap deal between Branson and Goyal was first reported by Trends-Tendances, a Belgian magazine.

The magazine valued the equity swap deal at four Jet Airways shares each for one SN Airholding (the holding company of Brussels Air) share.

SN Airholding’s board of directors was scheduled to meet late on Thursday night, according to Trends-Tendances.

Observers dub the move as the canny Naresh Goyal’s bid to kill two, if not four birds, with one stone. In fact, Naresh Goyal had earlier hinted at a possible co-operation between Jet Airways and Brussels Airways without taking over the airline.

The advantages of such a deal are obvious. For one, the deal would bring down Jet Airways chairman Goyal’s stake in India’s largest airline to under 75%, as per Securities and Exchange Board of India guidelines.

Two, it gives an all-new thrust and dimension to Goyal’s international plans. He can leverage Brussels Airlines, giving him a huge lead in the race with Vijay Mallya’s Kingfisher Airlines and Deccan Aviation, when they become eligible for international flights.

Jet uses Brussels as its European hub and the deal would give it extended reach, which would also feed its domestic network.

Brussels Airlines has about 50 aircraft, which include 10 Boeing 737-300s, that connects over 50 destinations in Europe.

Thirdly, such a deal would effectively stop Mallya and his flamboyant Virgin Airlines counterpart Richard Branson from coming together — a speculation that refuses to fade as the two colourful personalities have enough chemistry to tie up an alliance in the future.

In addition, Jet Airways needn’t wait for new aircraft to be delivered. Instead, it can use Brussels Airlines more optimally, which is not the case now.

The cabin crew problem could also be solved in one stroke. Jet is already setting up a training centre in Brussels.

If the deal fructifies, Jet will further consolidate its position in Belgium. Jet gets the preferred status at Brussels airport and the state has put its might behind the airline.
 
Citazione:Messaggio inserito da MXP EXP

I belgi hanno fatto il pienone, la vedo dura per l'italia, specie per un eventuale india - mxp -lax.

Il problema è che non disponiamo di una compagnia aerea che possa effettuare voli feeder verso destinazioni europee. Ad MXP si parla di abbandono di AZ ma non di subentro AP, ad FCO si paventa il ritorno di AZ ma in che condizioni sarà tra qualche mese? Nella mia ignoranza anche io al posto di Jet airways avrei privilegiato BRU al posto di FCO ed MXP. Ora la speranza è di avere in futuro almeno un volo dall'Italia non stop per l'India(dando per certo l'abbandono di DEL e BOM da parte di AZ).
 
Citazione:Messaggio inserito da marcogiov

Al posto di Jet avrei fatto un pensierino su Stansted, ma forse BAA non vuole creare concorrenti a LHR. I voli per l' India avrebbero avuto più successo dall' Inghilterra, che genera la maggior parte del traffico dall' Europa. Non ho capito se ci sono accordi con SN per fare il feed di BRU.

Spesso si trovano voli AirIndia LHR-JFK a prezzi da saldo...