Gulf Air ripristina Malpensa-Manama (Bahrain)


chi sa se spunta il classico c/s az:dubbio:

dubito stavolta

Vero ma non e' il tipico A320 formato low cost, immagino sia configurato a 2 classi (con vera business), e con meno posti, quindi con maggiore pitch...
Se poi avesse anche i PTV, non penso avrebbe nulla da invidiare ai wide bodies delle altre rivali

si ce li hanno i pvt, poi 136 posti (16+120) su un 320 non sono malaccio (la business ha un pitch di 42" e la economy 32")

però io vorrei capire da dove arriva il 737

Gulf Air from 28MAR11 will be expanding service to Europe after it scaled back its operation for 24-36 months. From 28MAR11, it’ll be launching 3 weekly Bahrain – Geneva and 4 weekly Bahrain – Milan Malpensa on board 2-class 94-seater Boeing 737 aircraft.
The Boeing 737 aircraft is configured in J16Y78
Schedules and configuration as follows:

Bahrain – Geneva
GF023 BAH0215 – 0750GVA 737 246
GF022 GVA1150 – 1850BAH 737 246
Bahrain – Milan Malpensa
GF021 BAH0215 – 0735MXP 737 x246
GF020 MXP1200 – 1850BAH 737 x246
Boeing 737 configuration
Business Class 16 Seats
Layout AC – DF
Rows 1 – 4
Economy Class 78 Seats
Layout ABC – DEF
Rows 8 – 21 (No Row 13)

PS volo caricato sul sito, ma non ancora in vendita
 
Qualche informazione in più (viene da a.net, dalla stessa persona che cura il blog AIRLINEROUTEUPDATES)

wet lease from Privatair...B 737-700 seating 16J + 78Y.

J class is lie flat
 
stavo cercando info riguardo l'aereo, ma trovo che tutti gli aerei PrivatAir sono configurati solo con la Business Class

comunque che fregatura, è decisamente più bella la livrea GF :(, però miglior comfort per i pax
 
stavo cercando info riguardo l'aereo, ma trovo che tutti gli aerei PrivatAir sono configurati solo con la Business Class

comunque che fregatura, è decisamente più bella la livrea GF :(, però miglior comfort per i pax

Infatti cosa curiosa GF annunciò già nel 2003 un servizio biz su Ginevra con 737 PrivatAir, credo poi mai partito in concreto.
Non so se adesso riconfigurano un 737 con doppia classe, 94 posti possono sembrare pochi..ma il 737-700 in servizio medio-lungo raggio con vera business class non è che possa accogliere molto di più, anche a "stringere"...


GULF AIR LAUNCHES PREMIUM SERVICE TO GENEVA 26/maggio/2003
http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/1096508



EDIT :

Un paio d'anni fa LH aveva fatto riconfigurare il 737 Privatair con biz+eco, magari c'è qualche correlazione

Qui c'è un articolo
http://www.flightglobal.com/article...fit-privatair-business-jets-with-economy.html
 
Ultima modifica:
Comunicato stampa ufficiale, confermato B737 da PrivatAir

Gulf Air launches services to Geneva and Milan

Gulf Air, the national carrier of the Kingdom of Bahrain, announced today that will start services to two key European cities, Milan in Italy and Geneva in Switzerland during March 2011.

Service to Milan will begin on Sunday 27 March with four weekly services while flights to Geneva will start on Tuesday 29 March with three flights a week.

Announcing the new route launches at a press conference today, Gulf Air CEO Samer Majali said, “The launching of these two new routes further demonstrates our commitment to connect Bahrain to the region and the rest of the world including some of the world’s leading financial markets, to support Bahrain’s financial services and trade sector. This was a key component of our new strategy that we announced in November 2009 to make Gulf Air a commercially sustainable and successful business, while supporting the nation’s Vision 2030.”



Mr. Majali continued, “By launching services to the cities of Milan and Geneva we are not only opening new doors of trade and tourism opportunities these two cities offer to the people and businesses of Bahrain and the region but also bringing new commercial and other opportunities to Bahrain, the gateway of the Arabian Gulf and beyond.”



“Milan is one of the EU's and the world's major financial and business centers boasting Europe's fourth highest GDP. From finance to fashion, from designer automobiles to discerning music, from architecture to art, the city of Milan is undeniably one of the most popular destinations in Europe attracting millions of visitors every year.”



“Geneva, the second largest in Switzerland, is the most international city in Europe with over 40% of its population coming from outside the country. One of the top ten richest cities in the world by purchasing power, the city’s superb location at the foothills of the Alps Geneva’s fabulous climate, its sprawling and sparkling lake and, beautiful parks and gardens, has made it one of the most-sought-after summer retreat for GCC Nationals. Besides tourism, Geneva is also home to over 150 international governmental and non-governmental organisations, including the Office of the United Nations and nearly 200 multinational corporations that presents itself a huge opportunity for business travel.”

“We are glad to have chosen to add these two key cities to our network allowing us offer our passengers more choice,” Mar. Majali concluded.

Both Geneva and Milan will be served by a Boeing 737 -700 aircraft, wet-leased by Gulf Air from Privatair- a leading international business aviation group with over 30 years in business with headquarters in Geneva, Switzerland. Gulf Air has recently signed an agreement with Privatair to this effect.

http://www.gulfair.com/English/aboutgulfair/Pages/News.aspx?newsno=214
 
Bhe penso sempre in livrea PrivatAir con un uso promiscuo LH-Gulf Air. Anche perchè se non sbaglio KLM ha affittato l'unico 737-700, e i 3-4 -800 sono usati per Swiss e LH.

Magari KLM prenderà un -800 e GF si prende il -700?

Il comunicato GF parla esplicitamente di -700 per i nuovi voli
Both Geneva and Milan will be served by a Boeing 737 -700 aircraft, wet-leased by Gulf Air from Privatair
 
Ottima qs apertura per MXP: effettivamente ora manca solo KU.
però mi chiedevo:
come mai a queste recenti aperture su Milano (Etihad, Oman, Gulf) non corrisponde nessuna nuova su FCO? del resto nn ci sono voli AZ su quell'era....
 
manca solo il kuwait..........meno male che il golfo ha capito su cosa deve puntare ;)
 
come mai a queste recenti aperture su Milano (Etihad, Oman, Gulf) non corrisponde nessuna nuova su FCO? del resto nn ci sono voli AZ su quell'era....
Mica se aprono su MXP devono per forza anche aprire su FCO (e viceversa).
Su MXP hanno il mercato che gli interessa ed e' giusto che operino da li.
Non vedo il problema.