Posto qui perchè non ho trovato alcun TH dedicato a GOL
GOL: To Bankruptcy or Not To Bankruptcy (fonte: Creditsights)
• Management and its advisors begin making the rounds of investors, banks, and lessors.
• Uncertainty of economic rebound and political stability create significant timing risk for GOL stakeholders.
• Best case is bankruptcy avoidance: banks amending and extending; lessors amending and extending; DAL backstopping negative cash flow with government support; public equity significantly diluted; and public bonds probably primed but otherwise left alone—a tremendous outcome for bondholders.
• GECAS has highest lessor exposure (29 aircraft, USD 609 mn Market Value) followed by 20 others.
(Read More...)
Leggo, fra le altre cose dell'articolo, che attualmente la flotta di GOL è composta da 136 B737, principalmente -800NG e alcuni -700NG, di questi la GOL ne possiede 38; fra i lessor dopo la GECAS con 29 figurano la BOC, la Jackson Square e la SMB rispettivamente con 8, AWAS con 7 e a seguire altri sedici lessor.
La Total Lessor Exposure è stimata in Usd 2,4 mld di Market Value dei mezzi.
La Boeing ha posticipato le 124 firm delivieries per "svariati" anni, non si specifica essattamente quanti nell'articolo
GOL: To Bankruptcy or Not To Bankruptcy (fonte: Creditsights)
• Management and its advisors begin making the rounds of investors, banks, and lessors.
• Uncertainty of economic rebound and political stability create significant timing risk for GOL stakeholders.
• Best case is bankruptcy avoidance: banks amending and extending; lessors amending and extending; DAL backstopping negative cash flow with government support; public equity significantly diluted; and public bonds probably primed but otherwise left alone—a tremendous outcome for bondholders.
• GECAS has highest lessor exposure (29 aircraft, USD 609 mn Market Value) followed by 20 others.
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Leggo, fra le altre cose dell'articolo, che attualmente la flotta di GOL è composta da 136 B737, principalmente -800NG e alcuni -700NG, di questi la GOL ne possiede 38; fra i lessor dopo la GECAS con 29 figurano la BOC, la Jackson Square e la SMB rispettivamente con 8, AWAS con 7 e a seguire altri sedici lessor.
La Total Lessor Exposure è stimata in Usd 2,4 mld di Market Value dei mezzi.
La Boeing ha posticipato le 124 firm delivieries per "svariati" anni, non si specifica essattamente quanti nell'articolo