Etihad e compagnie aeree nella sua sfera d'influenza


Mah, io di aerei a terra non ne ho visti ma sicuramente del vero c'è. Che io sappia a breve usciranno i 772LR e dalle info che mi arrivano da alcuni meeting coi piloti si parla di uscita degli A330 graduale fino al 2019 alla quale spero si affianchi l'ingresso del più efficiente 787. So anche che arriveranno 4 A350, pe fa che non se sa.

Si iniziano a vendere i prodotti a bordo e di sicuro questo è l'inizio di un radicale cambiamento di immagine e servizi che a mio avviso porterà ad una specie di Norwegian del Medio Oriente, con buona pace di chi arriva a bordo e ti chiede le cose schioccando le dita.
 
D'altra parte a Novembre i pax di AUH sono calati del 10%. E' plausibile che una buona fetta di quella percentuale si rispecchi in EY.
 
Entrano:

4 x 787-10
3 x 787-9
1 x 77F

Escono:

340 tutti gia usciti
330F tutti (5) gia fermati,due gia' trasferiti ad Al Ain
772LR tutti (5) in uscita, 3 questo mese, due a fine marzo dopo chiusura DFW
330 tutti fuori entro fine 2019, 6 escono quest'anno,probabilmente i 6 A333
319 tutti (2) gia' fermati
1 x 320 (EIZ)



Refurbishing:
Aumento sedili su 320/321
First class resta solo su 380 e 787 che l'hanno gia', altri ordini no First Class,altri aerei via First Class dentro premium economy

Growing rate 2017-2020 1%

Trattative in corso con EK per distaccare li' piloti, accordo gia' raggiunto per distacco piloti (airbus) in Fiji Air
 
777-9 has been put on hold with Boeing

No more equity alliance, stand alone project.
Mid size airline focus su point to point.

Low cost service in Y, full service in J/F.



de più, nin zo.. :)
 
777-9 has been put on hold with Boeing

No more equity alliance, stand alone project.
Mid size airline focus su point to point.

Low cost service in Y, full service in J/F.



de più, nin zo.. :)
Ma servizio low cost anche sul lungo raggio? la vedo una mossa azzardata. In Europa e USA ormai il livellamento verso il basso è consolidato, ma per le golfare, dove la concorrenza sono le blasonate Emirates e Qatar, credo sia una troppo rischioso, no?
 
Ma servizio low cost anche sul lungo raggio? la vedo una mossa azzardata. In Europa e USA ormai il livellamento verso il basso è consolidato, ma per le golfare, dove la concorrenza sono le blasonate Emirates e Qatar, credo sia una troppo rischioso, no?

Fanno già pena in Y, peggio di AZ, hanno tagliato parecchio, il confronto con EK e QR è già bello che andato da mo'
 
Fanno già pena in Y, peggio di AZ, hanno tagliato parecchio, il confronto con EK e QR è già bello che andato da mo'

Senza alcun intento polemico, ma sentire queste cose fa salire ancora di più il sangue al cervello, se ripensi ai corsi che ci hanno propinato negli anni passati per insegnarci come lavorare e come offrire un vero servizio di bordo... :(
 
Senza alcun intento polemico, ma sentire queste cose fa salire ancora di più il sangue al cervello, se ripensi ai corsi che ci hanno propinato negli anni passati per insegnarci come lavorare e come offrire un vero servizio di bordo... :(

Nemmeno io voglio iniziare un discorso su questo tema, ma personalmente ho trovato EY ben sotto le aspettative quando l'ho usata da "cliente", ben prima della partnership con AZ, con un netto peggioramento del servizio e degli equipaggi nel giro di un paio d'anni.
Per quanto riguarda l'atteggiamento tenuto nei confronti di AZ, pur d'accordo con il fatto che quest'ultima andasse raddrizzata su diversi fronti, è stato il modo in cui il lavoro è stato impostato che secondo me è stato più deleterio che altro, il tutto con un atteggiamento della serie "ora arrivo io e ti insegno come fare che non sei capace a far nulla", condito da sorrisi e finti "bravi!", come fossimo tutti scemi. Ma la concludo qui che va a finire in flame.
 
Nemmeno io voglio iniziare un discorso su questo tema, ma personalmente ho trovato EY ben sotto le aspettative quando l'ho usata da "cliente", ben prima della partnership con AZ, con un netto peggioramento del servizio e degli equipaggi nel giro di un paio d'anni.
Per quanto riguarda l'atteggiamento tenuto nei confronti di AZ, pur d'accordo con il fatto che quest'ultima andasse raddrizzata su diversi fronti, è stato il modo in cui il lavoro è stato impostato che secondo me è stato più deleterio che altro, il tutto con un atteggiamento della serie "ora arrivo io e ti insegno come fare che non sei capace a far nulla", condito da sorrisi e finti "bravi!", come fossimo tutti scemi. Ma la concludo qui che va a finire in flame.
Hai espresso molto bene la mia stessa opinione, su tutti i fronti. Chiudiamola comunque qui, hai ragione.
 
Nemmeno io voglio iniziare un discorso su questo tema, ma personalmente ho trovato EY ben sotto le aspettative quando l'ho usata da "cliente", ben prima della partnership con AZ, con un netto peggioramento del servizio e degli equipaggi nel giro di un paio d'anni.
Per quanto riguarda l'atteggiamento tenuto nei confronti di AZ, pur d'accordo con il fatto che quest'ultima andasse raddrizzata su diversi fronti, è stato il modo in cui il lavoro è stato impostato che secondo me è stato più deleterio che altro, il tutto con un atteggiamento della serie "ora arrivo io e ti insegno come fare che non sei capace a far nulla", condito da sorrisi e finti "bravi!", come fossimo tutti scemi. Ma la concludo qui che va a finire in flame.

Eh ma loro avevano vinto l'ATW Airline of the Year award e dovevano bersi Lufthansa, mica pizza e fichi!
 
Aria pesante anche in Air Seychelles
Via i Wide e chiusa Parigi

Air Seychelles announces business transformation plan to safeguard long-term profitability
TUESDAY, JANUARY 23, 2018 - 12:02
Airline to suspend its Paris and Antananarivo services from 24 April 2018
Focus will be on airline’s domestic and regional networks
Fleet modernization plans announced with A320 to be replaced by next generation aircraft
Air Seychelles today announced a new strategic transformation plan aimed at ensuring the long-term profitability and sustainability for the airline.

The plan, aimed at responding to rapidly increasing competition in the air travel sector, has been approved by Air Seychelles’ Supervisory Board and both shareholders, the Government of the Republic of Seychelles and Etihad Airways.

Jean Weeling-Lee, Chairman of Air Seychelles, said: “The aviation industry is fiercely competitive and will become even more so in 2018 as some of the largest carriers begin flying to Seychelles. This transformation plan has been designed to restructure the Air Seychelles business to meet the challenges of the future while continuing to deliver strong results for the economy and people of Seychelles.”

The Seychelles archipelago will see a major influx of inbound seat capacity in 2018. In addition to airlines already operating to Seychelles - Turkish Airlines, Qatar Airways, Emirates Airlines, Etihad Airways, Kenya Airways, Ethiopian Airlines, Austrian Airways, Sri Lankan and Condor; British Airways has announced plans to launch flights from London to Seychelles in March, followed by Air France introducing services from Paris in May and the Swiss Edelweiss Air launching flights from Zurich in September 2018, creating overcapacity on Seychelles-bound services from Europe. This will create significant downward pressure on airfares and negatively affect the loads and forward bookings on Air Seychelles’ current three-per-week Paris operation.

To reduce the financial impact of such competition, Air Seychelles will consolidate its international network by suspending its Paris service effective 24 April 2018 and exit the two leased Airbus A330 aircraft out of the fleet. As part of the network efficiency development strategy, and considering the high dependence on the Paris traffic feed, the airline will at the same time discontinue its Antananarivo service.

All guests scheduled to fly on the Paris and Antananarivo routes beyond that date will be re-accommodated on other flights and will be notified of the changes to their itineraries.

Remco Althuis, Interim Chief Executive Officer of Air Seychelles, said: “The launch of competing air services from Europe to Seychelles will significantly impact Air Seychelles’ flights to and from Paris, which account for approximately 30% of total passenger revenue at the airline, making the route unsustainable in the long-term.

“After considering all the options, we have taken the decision to withdraw from both Paris and Antananarivo and refocus on our core strengths – our domestic and regional networks. Doing so will enable us to concentrate on more profitable areas of the business, while people in Seychelles will continue to have non-stop access to France and wider Europe through airlines that can operate at more efficient international scale than Air Seychelles.”

As part of this strategic transformation, Air Seychelles will replace its regional fleet of two Airbus A320 aircraft with the next generation aircraft in 2019, enabling the airline to offer greater levels of comfort while increasing seat capacities and reducing operational costs.

In addition, the airline will concentrate on developing its domestic operations, including inter-island flights between Mahé and Praslin, scenic flight packages and island charters, which are set to play an increasingly important role as more international travellers visit the archipelago.

These developments will be coupled by a number of new cost-saving and revenue-generating initiatives in 2018, including projects aimed at strengthening non-airline areas of the business such as ground handling, cargo handling and engineering services.

The Air Seychelles product and service offering will also be reviewed to reflect the latest trends in air travel and provide an enhanced experience through the Air Seychelles website and other digital platforms.

Mr. Althuis said: “The key differentiator of Air Seychelles has always been its creole spirit and exceptional service, and we will explore ways of building on this foundation while developing our offering to better meet the needs of modern travellers, who are increasingly looking for a more personalised travel experience. Our goal will be to restructure our cost base while retaining all the standout qualities that make Air Seychelles so unique.”

This refocusing of the business will include a reduced workforce in cabin crew and pilots, as well as supporting flight and commercial roles. Air Seychelles will provide compensatory packages to affected staff as well as support with job searches and employment.

Mr. Althuis continued: “We fully understand how challenging these changes will be and we are establishing the optimum way of dealing with the transition. During the coming months, the airline management team will be working closely with the Supervisory Board, Etihad, and the Government of Seychelles to preserve as many jobs as possible and provide assistance to staff. Resizing the workforce to our changing business requirements is a necessary step to create a lean and efficient company.”

Ambassador Maurice Loustau-Lalanne, Minister for Tourism, Civil Aviation, Ports and Marine, said: “As an island nation, we have always risen to the challenges placed before us by international economic forces, and I am confident that, with the full support of its stakeholders, our flag carrier will adapt to the winds of change. It is important that we take these tough but necessary steps at this time to safeguard the future of Air Seychelles.”

Robin Kamark, Chief Executive Officer Equity Partners, Etihad Aviation Group, said: “Etihad has a strong and close partnership with Air Seychelles and we continue to stand alongside the airline as it undergoes this crucial transformation. This strategic business plan has been developed to reflect the realities of the market today and place Air Seychelles in a strong position for further growth.”
 
Aria pesante anche in Air Seychelles
Via i Wide e chiusa Parigi

Air Seychelles announces business transformation plan to safeguard long-term profitability
TUESDAY, JANUARY 23, 2018 - 12:02
Airline to suspend its Paris and Antananarivo services from 24 April 2018
Focus will be on airline’s domestic and regional networks
Fleet modernization plans announced with A320 to be replaced by next generation aircraft
Air Seychelles today announced a new strategic transformation plan aimed at ensuring the long-term profitability and sustainability for the airline.

The plan, aimed at responding to rapidly increasing competition in the air travel sector, has been approved by Air Seychelles’ Supervisory Board and both shareholders, the Government of the Republic of Seychelles and Etihad Airways.

Jean Weeling-Lee, Chairman of Air Seychelles, said: “The aviation industry is fiercely competitive and will become even more so in 2018 as some of the largest carriers begin flying to Seychelles. This transformation plan has been designed to restructure the Air Seychelles business to meet the challenges of the future while continuing to deliver strong results for the economy and people of Seychelles.”

The Seychelles archipelago will see a major influx of inbound seat capacity in 2018. In addition to airlines already operating to Seychelles - Turkish Airlines, Qatar Airways, Emirates Airlines, Etihad Airways, Kenya Airways, Ethiopian Airlines, Austrian Airways, Sri Lankan and Condor; British Airways has announced plans to launch flights from London to Seychelles in March, followed by Air France introducing services from Paris in May and the Swiss Edelweiss Air launching flights from Zurich in September 2018, creating overcapacity on Seychelles-bound services from Europe. This will create significant downward pressure on airfares and negatively affect the loads and forward bookings on Air Seychelles’ current three-per-week Paris operation.

To reduce the financial impact of such competition, Air Seychelles will consolidate its international network by suspending its Paris service effective 24 April 2018 and exit the two leased Airbus A330 aircraft out of the fleet. As part of the network efficiency development strategy, and considering the high dependence on the Paris traffic feed, the airline will at the same time discontinue its Antananarivo service.

All guests scheduled to fly on the Paris and Antananarivo routes beyond that date will be re-accommodated on other flights and will be notified of the changes to their itineraries.

Remco Althuis, Interim Chief Executive Officer of Air Seychelles, said: “The launch of competing air services from Europe to Seychelles will significantly impact Air Seychelles’ flights to and from Paris, which account for approximately 30% of total passenger revenue at the airline, making the route unsustainable in the long-term.

“After considering all the options, we have taken the decision to withdraw from both Paris and Antananarivo and refocus on our core strengths – our domestic and regional networks. Doing so will enable us to concentrate on more profitable areas of the business, while people in Seychelles will continue to have non-stop access to France and wider Europe through airlines that can operate at more efficient international scale than Air Seychelles.”

As part of this strategic transformation, Air Seychelles will replace its regional fleet of two Airbus A320 aircraft with the next generation aircraft in 2019, enabling the airline to offer greater levels of comfort while increasing seat capacities and reducing operational costs.

In addition, the airline will concentrate on developing its domestic operations, including inter-island flights between Mahé and Praslin, scenic flight packages and island charters, which are set to play an increasingly important role as more international travellers visit the archipelago.

These developments will be coupled by a number of new cost-saving and revenue-generating initiatives in 2018, including projects aimed at strengthening non-airline areas of the business such as ground handling, cargo handling and engineering services.

The Air Seychelles product and service offering will also be reviewed to reflect the latest trends in air travel and provide an enhanced experience through the Air Seychelles website and other digital platforms.

Mr. Althuis said: “The key differentiator of Air Seychelles has always been its creole spirit and exceptional service, and we will explore ways of building on this foundation while developing our offering to better meet the needs of modern travellers, who are increasingly looking for a more personalised travel experience. Our goal will be to restructure our cost base while retaining all the standout qualities that make Air Seychelles so unique.”

This refocusing of the business will include a reduced workforce in cabin crew and pilots, as well as supporting flight and commercial roles. Air Seychelles will provide compensatory packages to affected staff as well as support with job searches and employment.

Mr. Althuis continued: “We fully understand how challenging these changes will be and we are establishing the optimum way of dealing with the transition. During the coming months, the airline management team will be working closely with the Supervisory Board, Etihad, and the Government of Seychelles to preserve as many jobs as possible and provide assistance to staff. Resizing the workforce to our changing business requirements is a necessary step to create a lean and efficient company.”

Ambassador Maurice Loustau-Lalanne, Minister for Tourism, Civil Aviation, Ports and Marine, said: “As an island nation, we have always risen to the challenges placed before us by international economic forces, and I am confident that, with the full support of its stakeholders, our flag carrier will adapt to the winds of change. It is important that we take these tough but necessary steps at this time to safeguard the future of Air Seychelles.”

Robin Kamark, Chief Executive Officer Equity Partners, Etihad Aviation Group, said: “Etihad has a strong and close partnership with Air Seychelles and we continue to stand alongside the airline as it undergoes this crucial transformation. This strategic business plan has been developed to reflect the realities of the market today and place Air Seychelles in a strong position for further growth.”

Un successo dopo l'altro.
 
Air Seychelles ends Paris service in late-April 2018
By Jim Liu

Posted24 January 2018 06:30

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Air Seychelles from late-April 2018 is cancelling its sole long-haul service, with the airline schedules last Mahe Island – Paris CDG route on 22APR18 (23APR18 from Paris). The airline currently operates this route 3 times a week, on board Airbus A330-200 aircraft. Reservation for flights on/after 24APR18 is now closed.

HM016 SEZ2200 – 0610+1CDG 332 357
HM017 CDG2155 – 1010+1SEZ 332 146


Air Seychelles ends Madagascar service in late-April 2018
By Jim Liu

Posted24 January 2018 07:00

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Air Seychelles in late-April 2018 once again cancels service to Madagascar, announced by the carrier on Tuesday 23JAN18. The airline’s 3 weekly Airbus A320 service is no longer available for booking, for travel on/after 25APR18. Previously filed Northern summer schedule as follows.

HM755 SEZ1110 – 1255TNR 320 357
HM754 TNR1450 – 1835SEZ 320 357
 
Riposi non retribuiti e aerei a terra
Etihad Airways ancora in difficoltà
Tempi duri per la compagnia di Abu Dhabi, anche a causa degli investimenti andati male in Alitalia e Air Berlin. Ai piloti chiesto di stare a casa, a costo zero, per 18 mesi

Fino a un anno e mezzo di riposo non retribuito per i piloti. Cinque velivoli delle attività cargo a terra. Contratti di fornitura dei servizi terminati da un giorno all’altro. Stop a nuovi ordini di velivoli e intenzione di rinegoziare i termini di consegna di quelli già commissionati, magari bloccando l’ingresso dei 169 jet previsti. Sono mesi davvero difficili, questi, per Etihad Airways, la compagnia araba che fino a maggio deteneva anche il 49% di Alitalia. Dopo aver chiuso il 2016 con una perdita di 1,87 miliardi di dollari — a causa soprattutto dei travagli della compagnia italiana e della fallita Air Berlin — e aver defenestrato l’amministratore delegato James Hogan, nel quartier generale di Abu Dhabi hanno avviato nei mesi scorso un piano di risparmi e una revisione generale della strategia.

Il messaggio interno
Ma i conti non tornano ancora e i vertici hanno preso la decisione difficile di offrire a comandanti e primi ufficiali di mettersi a riposo senza alcuna retribuzione «per periodi brevi (fino a 180 giorni) o lunghi (da 181 giorni a 18 mesi), a partire dal 1° aprile 2018», c’è scritto in una presentazione interna che il Corriere della Sera ha potuto consultare, ma che l’azienda preferisce non confermare, né smentire. «La priorità verrà data a chi si offrirà di mettersi a riposo più tempo possibile, poi sulla base dell’anzianità di servizio», continua il messaggio.
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I conti
«Questo dovrebbe in prospettiva portare a mettere a terra diversi velivoli adibiti al trasporto passeggeri, tagliando quindi alcuni collegamenti e riducendo le frequenze di altri», spiega un manager della compagnia chiedendo l’anonimato perché non autorizzato a discutere con la stampa queste decisioni aziendali. Il riposo non retribuito «per ora è su base volontaria», continua il dirigente. Ma non è escluso che, in assenza di un numero sufficiente di richieste, si possa procedere a decisioni più radicali, come la riduzione della forza lavoro. Alla fine del 2017 Etihad contava 122 velivoli in attività e 2.225 piloti. Lo scorso anno «abbiamo trasportato 18,6 milioni di passeggeri», scrive in una nota la società, una crescita quasi piatta se è vero che nel 2016 i viaggiatori sono stati 18,5 milioni.

Il cargo
Dall’altra parte la compagnia aerea ha deciso di lasciare a terra cinque Airbus A330 (versione cargo), tenendo in servizio gli altri Boeing 777F, anche se ufficialmente la società fa sapere che la riduzione è conseguenza di una normale attività prevista per il periodo. In generale le attività cargo generano ricavi pari a circa un miliardo di dollari per Etihad Airways. La messa negli hangar degli A330, secondo il database Flight Fleets Analyzer, potrebbe significare una diminuzione delle attività cargo nelle aree Europa, India, Asia-Pacifico e Africa.

Matrimonio con Emirates?
Per gli analisti la concorrenza di Emirates (basata a Dubai) e di Qatar Airways (a Doha), così come gli investimenti fallimentari in compagnie come Alitalia, Air Berlin e Etihad Regional (in Svizzera) ha affossato i conti della compagnia aerea. Il nuovo amministratore delegato Tony Douglas ha fatto capire chiaramente che sono finiti i tempi degli investimenti mirati in altre compagnie aeree, mentre diversi analisti del Golfo sostengono che nei prossimi mesi si potrebbe arrivare a una fusione tra le due compagnie degli Emirati Arabi Uniti, Emirates ed Etihad.

http://www.corriere.it/cronache/18_...ra-b2a04156-0116-11e8-b515-cd75c32c6722.shtml
 
Mettersi a riposo non retribuiti significa quindi stare a casa senza uno stipendio ma con la prospettiva di rientrare a lavorare dopo il periodo di pausa?! Praticamente è un licenziamento


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Mettersi a riposo non retribuiti significa quindi stare a casa senza uno stipendio ma con la prospettiva di rientrare a lavorare dopo il periodo di pausa?! Praticamente è un licenziamento


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dovrebbe trattarsi di aspettativa non pagata su base volontaria.