Emotional support animals


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26 Aprile 2012
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Pero' come vi siete permessi di impedire l'imbarco al pavone di supporto emozionale?! Laggente ne ha bbisogno!1! Vergogna Skandalo!1! :D

Woman denied emotional support peacock on United flight

Birds of a feather may flock together, but United Airlines recently shot down one traveler’s request to bring her emotional support peacock on a flight departing Newark Liberty International Airport.

Live and Let Fly reported earlier this week that even though the unidentified woman claimed that she had a second ticket for the peacock, the airline denied her request. Photos of the unusual scene were shared to Facebook by travel talk show The Jet Set, sparking online commenters to both condem and champion United’s decision.

“Unbelievable, this has to stop now!!” one user wrote.

“I'll take the majestic peacock over the 5+ dogs that have attacked my coworkers just this past holiday season,” another supposed airline staffer fired back.

The news comes on heels of Delta’s controversial crackdown of emotional support and service animals. On Jan. 19, the airline announced forthcoming restrictions in hopes of curbing an abuse of policy and an 84 percent increase in ill animal behavior such as urinating, defecating, biting and attacks on flights.

Effective March 1, Delta’s new rules require those flying with emotional support or psychiatric service animals to submit a veterinarian health form and immunization record to Delta with 48-hours’ notice, Fox News reports. A doctor’s note, signed veterinarian health form, and proof of animal training will additionally now have to be presented before boarding.

Further, as of March, Delta will not allow exotic emotional support animals including ferrets, insects, spiders, goats or animals with tusks or hooves to fly.

United has recently confirmed to Fox News that they are reevaluating their current support animal policies. United currently requires a 48-hour notification and a doctor’s note for people traveling with emotional or psychiatric support animals. The airline has no 48-hour notification requirement for people with service animals.

A representative for United Airlines was not immediately available to comment.
http://www.foxnews.com/travel/2018/...otional-support-peacock-on-united-flight.html
 
Ultima modifica da un moderatore:
Re: United - Introducing Polaris International Business Class

il problema era la coda del pavone, copriva la nostra e per l'FAA non era regolamentare... :D:D:D
Skandalo!!!!

Al di là degli scherzi, in America stanno male. Credevo di averle viste tutte con la signora che cercava di far salire un maialino a bordo del volo AA da Malpensa, ma il pavone...
 
Re: United - Introducing Polaris International Business Class

Bella li'!

Pero' come vi siete permessi di impedire l'imbarco al pavone di supporto emozionale?! Laggente ne ha bbisogno!1! Vergogna Skandalo!1! :D

Tu giustamente ci scherzi, ma non hai idea di come stiano diventando complicate le cose qua negli USA con questa storia degli animali (cani, in particolare) per emotional support. Varie leggi proteggono i disabili ai quali - per un motivo o un altro - un medico prescrive la compagnia di un animale. Entro ovvi limiti di ragionevolezza credo che questo sia un bene (per esempio, ci sono leggi che proibiscono ai locatori di immobili di proibire ai locatari di tenere un animale in casa se l'animale è giudicato necessario da un medico). Il problema sono gli abusi sempre più diffusi: molte persone perfettamente in salute mentale si fanno fare una firmettina dal medico per dichiarare il proprio animale un emotional support animal. Altri nemmeno perdono tempo per andare dal medico - semplicemente acquistano collari e altre cianfrusaglie varie piene di simboli e croci rosse da mettere indosso alle povere bestiole che portano in giro nemmeno fossero del soccorso alpino. Così facendo riescono a portare i cani ovunque - anche dove è generalmente proibito (molti ristoranti, per esempio).
E' importante sottolineare la differenza fra i cani da assistenza e questi emotional support animals: i primi sono ben addestrati, i secondi sono cani qualsiasi - a volte cuccioli - che possono disturbare.
Non mi sorprende che sia arrivato anche l'imbecille di turno col pavone.
 
Re: United - Introducing Polaris International Business Class

Tu giustamente ci scherzi, ma non hai idea di come stiano diventando complicate le cose qua negli USA con questa storia degli animali (cani, in particolare) per emotional support. Varie leggi proteggono i disabili ai quali - per un motivo o un altro - un medico prescrive la compagnia di un animale. Entro ovvi limiti di ragionevolezza credo che questo sia un bene (per esempio, ci sono leggi che proibiscono ai locatori di immobili di proibire ai locatari di tenere un animale in casa se l'animale è giudicato necessario da un medico). Il problema sono gli abusi sempre più diffusi: molte persone perfettamente in salute mentale si fanno fare una firmettina dal medico per dichiarare il proprio animale un emotional support animal. Altri nemmeno perdono tempo per andare dal medico - semplicemente acquistano collari e altre cianfrusaglie varie piene di simboli e croci rosse da mettere indosso alle povere bestiole che portano in giro nemmeno fossero del soccorso alpino. Così facendo riescono a portare i cani ovunque - anche dove è generalmente proibito (molti ristoranti, per esempio).
E' importante sottolineare la differenza fra i cani da assistenza e questi emotional support animals: i primi sono ben addestrati, i secondi sono cani qualsiasi - a volte cuccioli - che possono disturbare.
Non mi sorprende che sia arrivato anche l'imbecille di turno col pavone.

Game, set, match.
Questa degli Emotional Support Animals e' una bolla che finira' con lo scoppiare in qualche ennesimo casotto che andra' a finire sui TG , FB, Twitter etc....
I casi ormai sono migliaia, ogni santo giorno passeggeri si presentano con le bestie piu' assurde con la pretesa di portarle a bordo, con il loro bel certificato medico che dice che lo scorpione da 15cm del deserto della Namibia e' utile al suo proprietario per garantirgli serenita'...
 
Re: United - Introducing Polaris International Business Class

Pensavo che il comandante fosse piu' vanitoso del pavone e temesse un concorrente. :D:D:D

(In Inglese funziona meglio :D)

STUPENDA SILVANO !!! :)

Skandalo!!!!

Al di là degli scherzi, in America stanno male. Credevo di averle viste tutte con la signora che cercava di far salire un maialino a bordo del volo AA da Malpensa, ma il pavone...

Cioe', tanto per dire dove occorre arrivare: Further, as of March, Delta will not allow exotic emotional support animals including ferrets, insects, spiders, goats or animals with tusks or hooves to fly.
 
Re: United - Introducing Polaris International Business Class

E come sempre accade, per la protervia di pochi ci rimettono tutti; sarà decisamente più complicato adesso volare con emotional support animals, ma la misura di è resa davvero necessaria dopo la scenata del pavone.

UA note:

We revise our emotional support animal policy

As part of our ongoing efforts to keep our employees and customers safe and better cared for, on February 1 we announced changes to our emotional support animal policy. Starting March 1, 2018, we will require customers traveling with an emotional support animal to provide additional documentation.

We have experienced a 75 percent year-over-year increase in customers traveling with their emotional support animals, and the number of reported incidents involving these animals has also increased. These changes align with our core4 balance of protecting our employees and customers, while continuing to accommodate and care for customers with disabilities.

Based on our current policy, customers who travel with emotional support animals must provide 48 hours’ notice to the Accessibility Desk and a letter from a licensed medical/mental health professional.

In addition to 48 hours’ notice and an enhanced letter from a mental health professional, we will require customers traveling with an emotional support animal to provide the following:

1. The customer must provide confirmation that the animal has been trained to behave properly in a public setting and acknowledge responsibility for the animal’s behavior.

2. The customer must also complete a health and vaccination form signed by the animal’s veterinarian. The veterinarian must also affirm that there is no reason to believe that the animal will pose a direct threat to the health and safety of others on the aircraft or cause a significant disruption in service.

Customers who currently have approved documentation on file may use it for their next trip. Any additional reservations would be subject to the updated policy requirements effective March 1. Additionally, we have listened to one of our supervisor’s recommendation to allow the authorization to be valid for a year once approved. We will continue to enforce this practice moving forward. The new forms will be available soon at united.com.

Our service animal policy is staying the same

Our service animal policy, which covers animals that are individually trained to perform tasks for the benefit and safety of an individual with a disability in all public facilities, will remain the same.

United does not require any documentation or advance notice from passengers who travel with service animals (other than for foreign travel if required by national law).

Providing the best possible service to all customers

We will continue to support customers with disabilities including those traveling with emotional support animals through our 24/7 Accessibility Desk, which we’ve had in place to provide service and care for nine years.

We will continue to support veterans in their travel needs and make every accommodation to ensure their experience with us is as comfortable and efficient as possible.

Animals prohibited from traveling in the cabin include hedgehogs, ferrets, insects, rodents, snakes, spiders, reptiles, sugar gliders, non-household birds, exotic animals and animals not properly cleaned or carrying a foul odor. We will update this list as needed.

We’re implementing these changes in an effort to better protect our employees and customers while also accommodating our customers including veterans with disabilities. We are dedicated to providing convenient and comfortable service to all of our customers and employees. We know that some customers require a service or emotional support animal to assist them through their journey, and we strive to provide the best possible service to everyone traveling with us.

For more information about our revised service animals acceptance policies, please review your department’s policy and procedure communications or on the dedicated page on united.com.
 
Re: United - Introducing Polaris International Business Class

E come sempre accade, per la protervia di pochi ci rimettono tutti; sarà decisamente più complicato adesso volare con emotional support animals, ma la misura di è resa davvero necessaria dopo la scenata del pavone.

http://onemileatatime.boardingarea.com/2018/03/13/united-kills-dog/

A United flight attendant instructed a passenger to place their dog (in a carrier) in the overhead bin, and the dog ended up dying
 
Re: United - Introducing Polaris International Business Class

roba da denuncia e licenziamento immediato
 
Re: United - Introducing Polaris International Business Class

Se a voi vi sembra possibile che un crew dica di mettere un cane nella cappelliera, che uno lo faccia e che altri testimoni aprano bocca solo dopo, beh....se davvero le cose sono andate così il mondo si è capovolto e siamo circondati da lobotomizzati.
Tipo scemo e più scemo; allucinante.
 
Re: United - Introducing Polaris International Business Class

In ogni caso, l’inchiesta stabilità cosa sia realmente successo; dalle foto che vedo in giro sembra quasi che il cane fosse chiuso in una borsa piuttosto che posto in una cuccia, aspettiamo perché davvero non ha senso tutto questo.
 
Re: United - Introducing Polaris International Business Class

In ogni caso, l’inchiesta stabilità cosa sia realmente successo; dalle foto che vedo in giro sembra quasi che il cane fosse chiuso in una borsa piuttosto che posto in una cuccia, aspettiamo perché davvero non ha senso tutto questo.

Dalla foto sembrerebbe un normale trasportino, ma magari ho visto male; sta di fatto che non esiste ciò che è successo Chris! La colpa è di tutti, anche di chi ha visto (altri pax) e non ha fatto niente... l'hanno messo nella cappelliera!!! Imbarazzante.
Di solito tutti apprezzano la presenza di un cagnolino e tutti vorrebbero coccolarli. Peraltro mi è capitato sullo stesso volo nel dicembre scorso di volare con un cagnolino simpaticissimo.
 
Ovvio che l’a/v non sapesse ci fosse un cane, o davvero saremmo alla follia!

*
• What Happened:*Last night customer Mrs. Robledo traveled from IAH to LGA with an infant, her 12 year old daughter and an in cabin pet. Customer alleges the FA asked her to place her bag with her dog in the overhead bin. FA states she was under the impression it was a regular bag and did not know it contained a pet. FA also says there was a language barrier with customer speaking Spanish. Other customers have indicated they were aware there was a dog in the bag / they heard barking. Upon arrival at LGA, dog was found deceased.*

E non parliamo degli altri passeggeri; vedo, sento e non parlo....
 
Ovvio che l’a/v non sapesse ci fosse un cane, o davvero saremmo alla follia!

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• What Happened:*Last night customer Mrs. Robledo traveled from IAH to LGA with an infant, her 12 year old daughter and an in cabin pet. Customer alleges the FA asked her to place her bag with her dog in the overhead bin. FA states she was under the impression it was a regular bag and did not know it contained a pet. FA also says there was a language barrier with customer speaking Spanish. Other customers have indicated they were aware there was a dog in the bag / they heard barking. Upon arrival at LGA, dog was found deceased.*

E non parliamo degli altri passeggeri; vedo, sento e non parlo....

Se vi può interessare, a me è capitato. Durante lo sbarco dopo un volo di tre ore una signora ha preso la borsa dalla cappelliera. Dentro c'era il cane. Vivo e sano. Nessuno si era accorto che durante l'imbarco lo avesse messo lì.