Emirates : dal 2016 gli 8 voli giornalieri su Londra tutti operati con 380


Col progressivo peggioramento del pitch in Y e l'introduzione del 3-4-3 sui 777 e addirittura si pensa agli 11 posti per fila sugli A380, Emirates secondo me dovrebbe considerare l'idea come hanno già fatto recentemente molte compagnie di introdurre una classe economy premium, con un maggior spazio per la seduta e con un trattamento un po' migliore della ecomomy base. Secondo me potrebbe essere una interessante fonte di guadagni per quei pax che vogliono viaggiare piu' comodi di una economy base ma non posso permettersi la business.
l'economy di ek sta diventando toppo economy, ma i prezzi sono sempre tra i migliori. Non credo nell'eventuale introduzione di una Y+, considera che in molte tratte verso oriente hanno solo 2 classi. Il loro obiettivo e' caricare quanta piu' gente possibile. Voli verso l'india o il Bangladesh sono particolarmente price sensitive e non credo che ci sia tutta questa esigenza per una nuova classe economy
 
Cmq con tanti a380 è vero che li debbano mettere da qualche parte e di sicuro sui mercati dove i pax premium non mancano. Anche gli usa sono ormai serviti solo da a380 o ci sono dei 773?

Cosi su due piedi: SEA, MCO, IAD e BOS sono operate con 77.

l'economy di ek sta diventando toppo economy, ma i prezzi sono sempre tra i migliori. Non credo nell'eventuale introduzione di una Y+, considera che in molte tratte verso oriente hanno solo 2 classi. Il loro obiettivo e' caricare quanta piu' gente possibile. Voli verso l'india o il Bangladesh sono particolarmente price sensitive e non credo che ci sia tutta questa esigenza per una nuova classe economy

Non capisco bene cosa intendi per troppo economy, ma trovo i voli con POS USA in economy mediamente piu' costosi di quelli di altre FSC.
 
Etihad ha deciso di mettere il 380 anche sul terzo volo giornaliero. Di fatto operera' all-380 anche lei.
http://www.businesstraveller.com/news/101948/etihad-adds-third-a380-to-heathrow

A questo punto EY ha esaurito i suoi slot a LHR utilizzandoli con la capacità massima, se vorrà ulteriormente espandersi su Londra, è facile che inizierà a utilizzare i 5 slot di LHR che ha comprato e riaffittato da Alitalia. E per ogni nuovo volo in piu' di EY, AZ dovrà ridurne uno dei suoi su LHR.
 
Etihad ha deciso di mettere il 380 anche sul terzo volo giornaliero. Di fatto operera' all-380 anche lei.
http://www.businesstraveller.com/news/101948/etihad-adds-third-a380-to-heathrow

Gli effetti del 380 si sono visti sia per i voli su DOH che AUH.
La LHR-DOH ha visto a luglio 106.915 pax, in aumento del 33%, mentre la LHR-AUH 83.249 pax, in aumento del 52% rispetto a luglio 2014.
La DXB aumenta, anche se solo del 4%, portandosi a 221.954 pax trasportati.
 
A questo punto EY ha esaurito i suoi slot a LHR utilizzandoli con la capacità massima, se vorrà ulteriormente espandersi su Londra, è facile che inizierà a utilizzare i 5 slot di LHR che ha comprato e riaffittato da Alitalia. E per ogni nuovo volo in piu' di EY, AZ dovrà ridurne uno dei suoi su LHR.
Simpatico notare come la notizia del terzo 380 di Etihad su LHR sia diventata una notizia potenzialmente 'negativa' per AZ.
Un po contorto come ragionamento
 
Gli effetti del 380 si sono visti sia per i voli su DOH che AUH.
La LHR-DOH ha visto a luglio 106.915 pax, in aumento del 33%, mentre la LHR-AUH 83.249 pax, in aumento del 52% rispetto a luglio 2014.
La DXB aumenta, anche se solo del 4%, portandosi a 221.954 pax trasportati.

Fa impressione leggere che il LHR-DXB ha avuto piu' passeggeri di una grande quantita' di aeroporti europei.
 
There’s time enough to take off from the Gulf, eat three lunches, cross nine time zones, read an improving novel and still have a solid eight hours sleep before touching down beside the Pacific. When passengers emerge blearily from the aircraft, they will have been on board for almost 18 hours.


From 1 February next year, Emirates will connect its hub in Dubai with Panama City on the world’s longest commercial non-stop flight. These two cities are 8,600 miles apart, though diversions to avoid conflict zones in Iraq and Syria will increase the distance flown.


The Boeing 777 will fly the length of the Mediterranean, then cross Spain and Portugal to reach the Atlantic – by which time it will not be even halfway through its flight. After the long ocean crossing, the twin-jet will pass over Puerto Rico, and about 90 minutes later it will land at 4.40pm local time – in good time for a sundown cocktail overlooking the Pacific. But back in Dubai, where the flight began, it will be close to 2am the following day.


Emirates’ chief executive, Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum, said: “Panama City will be our first destination gateway in Central America, providing a convenient option for our passengers travelling from or through our global hub in Dubai.”


The flight will run from Dubai (below) to Panama (Getty) The flight will run from Dubai (below) to Panama (Getty)
Last week, British Airways announced a new non-stop flight from Gatwick to San José, capital of neighbouring Costa Rica, though it is only 5,419 miles. BA’s longest route is the 6,906 hop from Heathrow to Buenos Aires.


Emirates is expecting to take premium traffic from other airlines such as KLM and United, which currently link the two cities with connecting flights. The aviation analyst John Strickland said: “On ultra-long-haul flights, aircraft have to burn fuel to carry fuel, so airlines have to be careful in their selection of such routes and be confident they will get sufficient higher-fare business customers.” The personnel costs are also high, with four pilots and 14 cabin crew required for the trip.


The first-class return fare for Emirates’ launch flight is £6,762, five times the cheapest economy ticket.


The flight will touch down in Panama City The flight will touch down in Panama City
Some travel industry figures have already questioned the appeal of the Emirates flight. Lyn Hughes, editor-in-chief of Wanderlust magazine, said: “I do wonder if people will go a bit cabin-crazy with that length of uninterrupted flight. Even though changing planes can be a bore, it’s a change of scene and chance to walk and stretch.”


READ MORE: LONG-HAUL FLIGHTS ARE TAKING LONGER
CONCORDE'S SUCCESSORS ARE IN THE WORKS 15 YEARS ON
EMIRATES DUBAI-PANAMA ROUTE TO FLY 17.5 HOURS NON-STOP


The world’s longest flight now is a Qantas service from Dallas to Sydney that is only a few miles shorter than the Dubai-Panama link. An even longer flight, from New York to Singapore, ended in 2013 when high fuel prices made Singapore Airlines’ business-class only service unviable.


With much lower oil prices, carriers are again contemplating very long flights, raising the prospect of an express UK-Australia link. In 1989 Qantas flew a Boeing 747 non-stop from Heathrow to Sydney in 20 hours, but with no paying passengers on board. Since then aircraft technology has improved dramatically.


Dubai for families
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Virgin Atlantic’s new Boeing 787-9 is capable of flying 9,000 miles non-stop from London to Perth with a full load of passengers. It would cover the ground in about 17 hours, shaving two hours off the current fastest flight on Qatar Airways via Doha.


Neither Virgin Atlantic nor British Airways has plans for such a flight at present. But Tony Wheeler, co-founder of Lonely Planet travel guides and a frequent commuter between the UK and Australia said: “It’s only a short extra stretch compared with Dubai-Panama City. What’s an extra hour to link London and Perth?”


Up in the air: The longest flights


Until February, Qantas holds the record for the longest flight, with its 8,580-mile marathon from Dallas Fort Worth to Sydney. It is narrowly ahead of Delta’s Johannesburg-Atlanta link, at 8,440 miles. The remaining three all connect the Gulf with Los Angeles, and are very similar in length at around 8.350 miles: Etihad from Abu Dhabi, Emirates from neighbouring Dubai and Saudia from Jeddah.


The longest non-stop flight from the UK is the daily British Airways link from Heathrow to Buenos Aires, clocking up 6,906 miles in 13 hours, 50 minutes. The Singapore-Heathrow flight on BA and Singapore Airlines is the second longest in mileage, at 6,744. Because of the prevailing winds, it takes 14 hours when flying west - making it the longest in terms of time.


Air New Zealand has long held the title of longest direct, same-plane flight from Britain for its daily Heathrow-Auckland service, covering 11,390 miles, but the Boeing 777 route stops en route in Los Angeles.


The Indipendent
 
Dal 1 feb terzo daily EK a MUC con 773.
Gli altri due voli pome sera attualmente operativi sono operati con 380. Sulla rotta c'è anche LH con 1 volo A333 giornaliero
 
Emirates Adds 3rd Daily Munich Flight from Feb 2016

Emirates starting 01FEB16 is adding a 3rd daily rotation on Dubai – Munich route, which departs Dubai overnight, Munich in morning hours. The new flight will be operated by Boeing 777-300ER aircraft.

Planned schedule as follow.

EK053 DXB0320 – 0710MUC 77W D
EK049 DXB0845 – 1235MUC 388 D
EK051 DXB1600 – 1940MUC 388 D

EK054 MUC1010 – 1910DXB 77W D
EK050 MUC1430 – 2325DXB 388 D
EK052 MUC2130 – 0630+1DXB 388 D

airlineroute
 
EK, giorno dopo giorno, sta conquistando il mercato verso Asia. Qatar e EY stanno cercando di fare concorrenza, ma EK offre, soprattutto in Y, prezzi migliori e scali di minor durato (avendo normalmente piú voli giornalieri verso l' Asia). Senza considerare che molte destinazioni sono servite dall' A380, differenza non da poco ( e saranno sempre di piú nei prossimi mesi/anni).
 
Emirates aumenta i voli per Londra Heathrow da 5 a 6 daily tutti operati con A380. Considerati anche i 3 daily su LGW, in tutto opereranno su Londra con 9 daily tutti A380.

Emirates Adds 6th Daily London Heathrow Flight from late-March 2016

Emirates starting 27MAR16 is expanding operations on Dubai – London Heathrow route, with the introduction of 6th daily flight. The new flight EK031/032 will be operated by 3-class Boeing 777-300ER, and switching to A380 from 01JUN16. Planned schedule as follow.

EK007 DXB0230 – 0705LHR 388 D
EK001 DXB0745 – 1215LHR 388 D
EK029 DXB0940 – 1425LHR 388 D
EK031 DXB1130 – 1610LHR 388 D
EK003 DXB1415 – 1840LHR 388 D
EK005 DXB1545 – 2015LHR 388 D

EK008 LHR0905 – 1905DXB 388 D
EK002 LHR1415 – 0015+1DXB 388 D
EK030 LHR1655 – 0250+1DXB 388 D
EK032 LHR1950 – 0550+1DXB 388 D
EK004 LHR2040 – 0635+1DXB 388 D
EK006 LHR2215 – 0805+1DXB 388 D

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