Codeshare JAL sui voli Cathay Pacific dalla W11 (in UE su MXP e FCO)


micky87

Utente Registrato
1 Dicembre 2007
4,469
0
0
Milano
Tokyo:October 29, 2010

oneworld Partners Japan Airlines and Cathay Pacific Build Stronger Network

Japan Airlines expands cooperation with Cathay Pacific on flights beyond Hong Kong

Japan Airlines (JAL) and Cathay Pacific Airways (Cathay Pacific), both members of the quality airline alliance oneworld®, have come to an additional agreement to codeshare on flights operated by the latter via Hong Kong, Bangkok and Singapore to destinations in Asia, Africa, Australia and Europe. This deeper cooperation follows a recent announcement by the two Asian carriers in oneworld that they will codeshare on all flights operated by both carriers on every route between Japan and Hong Kong and 13 selected domestic routes operated by JAL starting from October 31, 2010.

From November 1, 2010, JAL will begin to codeshare on flights operated by Cathay Pacific between Hong Kong and Mumbai, Chennai, New Delhi, Penang, Surabaya and Ho Chi Minh City in Asia, as well as Johannesburg, Brisbane, Rome and Milan. From South East Asia, Cathay Pacific also operates on the routes Bangkok=Mumbai, Bangkok=New Delhi and Singapore=Colombo which JAL will begin placing its "JL" flight indicator on the same day. This new agreement expands JAL's network further by 11 destinations and 13 routes.

JLcodeshareCX.jpg


Hong Kong is not only a robust business center of Asia that is in close proximity to Japan, it also has an excellent aviation hub with sophisticated infrastructure and an extensive network that provides for smooth transfers and flight connections. With the codeshare cooperation on flights between Hong Kong and Japan, as well as to key Asian gateways via Hong Kong, JAL and Cathay Pacific will fortify the oneworld network in this region of growth and bring to oneworld customers greater benefits and convenience.

Reservations and ticket purchase begin 29 October 2010 for travel starting from November 1, 2010.


Schedule of codeshare flights from November 1, 2010

Flight
Route
Dep. Time
Arr. Time
Days of Operation
Remarks

JL7913/CX685
Hong Kong - Mumbai
19:55
00:20+‚P
Daily


JL7912/CX684
Mumbai - Hong Kong
01:30
09:20
Daily


JL7915/CX631
Hong Kong - Chennai
22:35
01:45+1
We, Fr, Sa, Su


JL7914/CX632
Chennai - Hong Kong
03:15
11:00
Mo, Th, Sa, Su


JL7909/CX695
Hong Kong - New Delhi
22:35
02:15+1
Daily


JL7908/CX694
New Delhi - Hong Kong
23:50
07:05+1
Daily
via Bangkok

JL7910/CX708
New Delhi - Hong Kong
04:00
14:30
Daily


JL7917/CX693
Hong Kong - Penang
15:15
18:55
Mo, We, Th, Sa


JL7919/CX721
Hong Kong - Penang
15:20
20:55
Tu, Fr, Su
via Kuala Lumpur

JL7916/CX720
Penang - Hong Kong
07:25
13:10
Mo, We, Sa
via Kuala Lumpur

JL7918/CX692
Penang - Hong Kong
07:50
11:30
Tu, Th, Fr, Su


JL7921/CX781
Hong Kong - Surabaya
15:55
19:35
Mo, Tu, We, Th, Sa, Su


JL7920/CX780
Surabaya - Hong Kong
08:10
13:45
Mo, Tu, We, Th, Fr, Su


JL7927/CX765
Hong Kong - Ho Chi Minh
16:30
18:05
Daily


JL7901/CX749
Hong Kong - Johannesburg
23:45
06:35+1
Daily


JL7900/CX748
Johannesburg - Hong Kong
12:35
07:05+1
Daily


JL7907/CX103
Hong Kong - Brisbane
23:50
10:35+1
Tu, Th, Fr


JL7907/CX103
Hong Kong - Brisbane
23:50
12:35+1
Mo, We, Sa
via Cairns

JL7906/CX156
Brisbane - Hong Kong
00:50
07:25
Mo, We, Fr, Su


JL7903/CX293
Hong Kong - Rome
00:10
07:15
Daily



JL7902/CX292
Rome - Hong Kong
12:25
06:55+1
Daily



JL7905/CX233
Hong Kong - Milan
00:25
07:15
Mo, We, Fr, Su



JL7904/CX234
Milan - Hong Kong
12:20
07:00+1
Mo, We, Fr, Su



JL7925/CX709
Bangkok - Mumbai
00:55
04:00
We, Fr, Su


JL7924/CX750
Mumbai - Bangkok
05:10
10:45
We, Fr, Su


JL7911/CX751
Bangkok - New Delhi
17:35
20:45
Daily


JL7910/CX708
New Delhi - Bangkok
04:00
09:30
Daily


JL7923/CX711
Singapore - Colombo
21:00
22:15
Mo, We, Fr, Sa


JL7922/CX710
Colombo - Singapore
00:45
07:00
Tu, Th, Sa, Su
 
qual'è l'aereo con più capacità che hai in flotta cathay? pensate aumenteranno la capacità dopo questo c/s?
 
Mi sembra una scelta un pò strana per servire il mercato italiano, in particolare una rotta non particolarmente felice in termini di durata.
Alla fine non solo è lunga in miglia circa il 25% più della diretta MXP-NRT, ma soprattutto è più lunga di una qualsiasi rotta con scalo in Europa (tipo CDG, FRA) di un buon 20%!
Se proprio dovevamo fare un accordo OW, non gli conveniva passare da LHR??
Io personalmente non la considero per i miei spostamenti. Troppe miglia inutili!
 
Può essere interessante per i Giapponesi per evitare uno scalo interno inutile.
Volano direttamente a HKG con JAL
the two Asian carriers in oneworld [...] codeshare on all flights operated by both carriers on every route between Japan and Hong Kong
e da HKG prendono il diretto per MXP o FCO.
Si evitano il doppio scalo con un eccesso di miglia ridotto per chi parte dal sud del Giappone.
E poi volano CX :p
 
Cmq meglio alimentare voli Cathay per l'Italia che fare transitare via Londra... non so quanto tempo si risparmi via LHR però sinceramente è già pieno di compagnie extra europee che sfruttano il mercato italiano facendo feeder via scali europei.. preferisco vettori che puntino finalmente sul nostro paese, anche via code share!
 
Per l'Italia e' sicuramente meglio transitare in hub lontani che in Europa, almeno si migliora la connettivita' per le destinazioni intercontinentali piu' importanti.

Pero' chi firma i bilaterali tiene conto anche di altre motivazioni che non siano la sola connettivita' delle varie aree del territorio nazionali.... e su questo sicuramente ci sono punti di vista diversi. Il mio e' che si firmi per quel daily a CX e anche per tutti gli eventuali altri, mai abbastanza, che bussano. Soprattutto se da terre lontane.

Quindi non EK, dato che tutto sommato hanno un hub vicino con cui non ci servono piu' frequenze e ci saccheggia un po' come fanno gli hub europei.