British Airways ordina 12 A380 e 24 B787


BA outlines likely A380 long-haul routes and delivery dates
By Victoria Moores - Flightglobal.com

British Airways (BA) has revealled its A380 long-haul routes and delivery dates, following today’s long-awaited Airbus A380 and Boeing 787 order.

The Oneworld carrier has ordered 12 Airbus A380s and 24 Boeing 787s, with options on seven more A380s and 18 more 787s. BA’s first 787 will arrive in 2010, followed by its first A380 in 2012.</u> Both types will be Rolls-Royce-powered.

BA’s long-haul fleet comprises 57 Boeing 747-400s, 43 Boeing 777s and 14 Boeing 767s. The new aircraft will replace 20 of the 747-400s and 14 of its 767s.

Although the spokeswoman says that the configuration and network for the A380s and 787s is yet to be detailed, she lists Los Angeles, San Francisco, Singapore, Hong Kong, Johannesburg and BA’s Indian destinations as likely A380 routes. But she stresses that these are “not set in stone”.</u>

The 787-8 and -9s will be used to replace some of BA’s 14 Boeing 767s. “The great thing about the [787s] is that they can be used for long- or short-haul routes. It is a very flexible aircraft and we will be looking at a whole host of opportunities,” says the spokeswoman.

BA says the new aircraft will complement one another in its long-haul fleet, strengthening its network strategy. They will also bring greater flexibility and significant economic benefits, through lower seat costs.

“The A380 will be used to provide more capacity for the airline’s key high-density markets and maximise use of scarce Heathrow slots. The 787 will be used to start new routes and increase frequencies in existing markets,” says the firm.

The spokeswoman says the A380 and 787 were selected as they suit the BA fleet plan and growth strategy, but she adds that environmental considerations were a deciding factor. “At London Heathrow that’s a key issue for us,” she says.

BA chief executive Willie Walsh says: “These aircraft set the gold standard when it comes to environmental performance in the key areas of CO2 emissions, local air quality and noise. They will contribute significantly to our target of improving fuel efficiency by 25% between 2005 and 2025.

“They are also much quieter than their predecessors, which is of vital importance at Heathrow. Both the A380 and 787 are rated as producing a quarter of the noise level of the 747-400.”



Il link all'articolo</u>, con i disegni di 380 e 787 in livrea BA.
 
Citazione:Il link all'articolo, con i disegni di 380 e 787 in livrea BA

Preferisco il Jumbo con la livrea unionjack.. il 78 sta bene!

Per il resto mi ha deluso BA...[V][V]
Rimango dell'idea che niente sarà mai paragonabile, ma neanche da lontano a un Jumbo. Nessun aereo anche del futuro per me sarà mai a suoi livelli.

[:306]
 
Citazione:Messaggio inserito da MasterWarning
Preferisco il Jumbo con la livrea unionjack.. il 78 sta bene!

Per il resto mi ha deluso BA...[V][V]
Rimango dell'idea che niente sarà mai paragonabile, ma neanche da lontano a un Jumbo. Nessun aereo anche del futuro per me sarà mai a suoi livelli.
Il Jumbo, già da tempo, è stato sostituito nei cuori di molti FF da altri modelli, tra cui il 777 ...

Certo è bello da vedere, elegante ma anche le auto degli anni '40 avevano lo stesso tipo di eleganza del 747 sono diventate pezzi da museo.
 
Citazione:elegante ma anche le auto degli anni '40 avevano lo stesso tipo di eleganza del 747 sono diventate pezzi da museo

si ti do ragione, molti -200 sono già al museo[:307][:307]

il 380 non mi piace.. ma è solo un mio punto di vista!
Fatto l'MCC chiederò a John Travolta se mi assume sul suo 707!! [:308][:308]

[:306]
 
Citazione:Messaggio inserito da aless

il 380 con livrea BA è un oltraggio ad armonia ed estetica

:D
Nonostante sia un fan Airbus, non posso che concordare.
Spero che la livrea finale sia più armoniosa di quella del bozzetto - e non ci vuole molto.

Della livrea BA applicata al 787 non mi piace la parte davanti, anche qui spero che miglioreranno.
 
e come ho detto tantissimo tempo fa il 748i sarà un grande flop, anzi non lo sarà perchè ci scommetto quello che volete che non entrerà MAI in produzione, era solo un jolly per tenere ferme le compagnie clienti classiche di Boeing e non far prendere i 380... penso che presto anche gli altri che avevano in mente acquisti di grandi aerei andranno sul 380... B se vuole tornare nella classe dei superWB dovrà mettere mano al portafoglio e progettare un aereo nuovo. Ma penso che ormai lascino lo scettro ad airbus, e si concentreranno sul sostituto di una linea che ormai perde colpi da anni, e che rende molti più $$$ del superWB e cioè il sostituto della famiglia 737...

ciauz sky3boy