Boeing studia un'ala allungata per il 777 (versione EW)


Seaking

Moderatore
Utente Registrato
1 Febbraio 2012
12,897
3,231
161
Roma
Interessante articolo da FlightGlobal.

Boeing sta studiando dei miglioramenti da apportare al 777 per incrementarne la competitività in termini operativi e prestazionali.

Nel breve periodo (entro due anni) è allo studio un incremento dell'apertura alare per migliorare l'efficienza aerodinamica dell'aeromobile.
Nel medio-lungo (entro la fine del decennio) si valuterà il ridisegno completo dell'ala (in composito) e l'adozione di altri motori.

___________________________________

Boeing looks to extend 777 wingspan for incremental improvement package
By Jon Ostrower


In addition to studying the long term future of the 777, Boeing is working to implement a host of incremental changes to the long-range widebody, as well as evaluating an extended wingspan.
Boeing Commercial Airplanes CEO Jim Albaugh says that extending the wing of the 777 is among a set of incremental improvements being shown to customers.
Company sources familiar with the 777 Extended Wing (777EW) say that Boeing is hoping to offer the increased span for entry into service in the fourth quarter of 2012.
The larger wingspan is aimed at increasing the aerodynamic efficiency of the aircraft, and is designed as a tactical move to head off the 350-seat Airbus A350-1000 due for entry into service in 2015.
The size of the increase was not specified, though one source says, "take it as a given that the 777 wing can grow".
While not specifying a potential time period for a 777EW's introduction, Albaugh says it is a question that depends "on what our customers want and what they want to pay for, we'll do those things, but we're in discussions not just about what we might do as major upgrade for the 777, but incremental things we can do between now and the end of this decade".

Albaugh says that Lars Anderson, who is directing the 777 advanced product development team, is taking into account both the incremental 777 upgrades as well as more significant changes that may come over the next decade.
Among the major 777 changes being explored are a new composite wing and new engine, or even a clean sheet design for an entirely new aircraft that sits between the 787 and 747-8.
"They really do have to be looked at collectively. If you're an airline and you saw a new airplane coming, would you want a small fleet of different airplanes than you're flying today?" asks Albaugh.
In the near term, Albaugh says the company is also rolling out further incremental improvements to the existing family of 777 aircraft.
Boeing will introduce a 5,000lb increase in the maximum zero fuel weight of the 777-300ER, providing an equivalent payload increase of 20 to 25 passengers.
Starting later this year, the General Electric GE90-115B1 engines that power the 777-300ER will increase thrust by 1%-2.5% as part of an Enhanced Thrust Management (ETM) package designed to increase take off weight at higher-altitude airports, and will be available in both new production and as a retrofit.
___________________________________

http://www.flightglobal.com/article...777-wingspan-for-incremental-improvement.html
 
Qualche mese fa era venuta fuori questa anticipazione , ma non so se si tratta di qualcosa di realmente attendibile
.
B774.jpg
 
Sarebbe il secondo allungamento dell'ala, vero? Mi pare che l'ala del 777-300 - più larga che sul 200 - sia stata poi adottata anche sul -200LR.
 
Mi auguro di tutto cuore che lo sia!!! E' bellissimo! Notare i motori del 787...!!!
Il triplo non può usare i motori del 787 perchè sono troppo piccoli e sottopotenziati.
Come è scritto nell' articolo, i motori saranno quelli attuali lievemente potenziati.
 
Il triplo non può usare i motori del 787 perchè sono troppo piccoli e sottopotenziati.
Come è scritto nell' articolo, i motori saranno quelli attuali lievemente potenziati.

Si l'articolo parla di lieve incremento di potenza di quelli attuali, ma quelli nella foto sono (probabilmente in modo improprio, come suggerisci) molto più simili ai quelli del 787.
 
Mi auguro di tutto cuore che lo sia!!! E' bellissimo! Notare i motori del 787...!!!

Vorrai dire le nacelles in stile 787.

Questa è comunque un'altra riprova che Boeing non ha alcuna fiducia sulle potenzialità del 747-8i.

Per quanto riguarda il triplo, nulla da dire, hanno ben ragione a focalizzarsi su quella che ormai è e sarà l'ammiraglia di casa.