A400M a rischio cancellazione


Non sono per niente d'accordo. Siete mai andati in città come Bristol, Amburgo, Brema, per non dire Tolosa? Ci sono migliaia di persone altamente specializzate che lavorano per quell'azienda; sono gli ingegneri migliori, gli operai migliori che si occupano di progettazione e sviluppo ad altissimo livello, e mentre l'Italia getta al vento soldi per accorciare di 10 minuti la Firenze- Bologna di AV ringraziate che in Italia non ci sia un'azienda che fa vivere città intere.
Peggio per voi, che non volete andare avanti.

Bene, io non ho dichiarato il mio titolo, e non lo faro' perchè non interessa a nessuno, ma ricordati che ingegnere è un modo di essere e non un pezzo di carta. Detto questo, parlavi dell'A400M ? Non mi sembra, ed a quanto leggo non è sembrato nessuno, parlavi di EADS.
E ti è stato risposto in tal senso.

A questo punto, visto che è interesse di tutti, apri un post a riguardo di tutte le peculiarità che ritieni interessanti dell'A400M e che conosci. Personalmente mi interesserebbe molto, e ritengo anche a molti altri nel forum. Grazie ed attendo con impazienza.
 
Bene, io non ho dichiarato il mio titolo, e non lo faro' perchè non interessa a nessuno, ma ricordati che ingegnere è un modo di essere e non un pezzo di carta. Detto questo, parlavi dell'A400M ? Non mi sembra, ed a quanto leggo non è sembrato nessuno, parlavi di EADS.
E ti è stato risposto in tal senso.

A questo punto, visto che è interesse di tutti, apri un post a riguardo di tutte le peculiarità che ritieni interessanti dell'A400M e che conosci. Personalmente mi interesserebbe molto, e ritengo anche a molti altri nel forum. Grazie ed attendo con impazienza.

Va beh dai, non ti riesce proprio capire quello che dico. O chissà, io non capisco quello che vuoi dire. Non aprirò alcun post, però se vuoi qualche informazione, in pvt potrò spiegarti tutto quello che ho imparato.
Senza alcuna polemica, non mi trascini in quella. Anzi, da semplicissimo appassionato di aviazione che adora conoscere gli aerei.
 
Oggi su "il giornale" a pagina 20 c'è un articolo, ve lo riassumo si parla delle divergenze tra Francia e Germania sull'abbandono del progetto, con i Tedeschi favorevoli e i Francesi contrari....l'articolo finisce con la precisazione che i maggiori acquirenti sono proprio i tedeschi.
 
Ripesco il thread per la notizia del write-off di €1,3bn di Airbus sull'A400M - portando le perdite totali del progetto ad oltre €8bn

Airbus takes new €1.3bn hit on A400M troop carrier

Airbus has written off another €1.3bn (£1.2bn) on its troubled A400M military transport plane, bringing total losses on the project to more than €8bn.
The A400M has had setbacks over the years, most seriously a crash during a test flight in Spain in 2015 which led to the deaths of the four crew members.
The aerospace group reported better-than-expected 2017 profits of €4.3bn, against €3.9bn in 2016.
Shares in the company rose by more than 10% after the results were published.
Revenues were "stable" at €66.8bn, up from €66.6bn.
In its statement, Airbus said higher aircraft deliveries had been "offset by a reduction in revenues of around €2bn from the perimeter changes".
Last week, Airbus reached a provisional agreement with seven European NATO buyer countries over further delays in deliveries for the A400M.
Chief executive Tom Enders said in the results statement: "On A400M, we made progress on the industrial and capabilities front and agreed a re-baselining with government customers which will significantly reduce the remaining programme risks. This is reflected in a substantial one-off charge."
Airbus said it expected to deliver about 800 commercial aircraft in 2018 if engine manufacturers met their commitments.
If it does hit those delivery targets, it said it would see profits increase by about 20% this year.
The company said it had "continued the production ramp-up" of the A320neo commercial plane - an upgraded version of the medium-haul A320 jet with more fuel-efficient engines.
It "finally delivered" a record 181 aircraft last year "despite persistent engine issues", said Mr Enders.
The "engine issues" include delays in supplies from Pratt & Whitney and CFM International.
"The A320neo ramp-up remains challenging and requires that the engine suppliers deliver in line with commitments," Airbus said.
Addressing the A320 problems on a conference call, Mr Enders said: "We have been in permanent crisis management for the last two or three years."
Last month, the Middle Eastern airline Emirates announced an order for up to 36 Airbus A380s.
The $16bn (£11.5bn) deal amounted to a reprieve for the A380 after Airbus threatened to stop making the jet unless it could strike a deal with Emirates.
In its results statement, Airbus said Emirates Airline's latest order provided "increased visibility on the A380 programme for the years to come".

The A400M was meant to be the flagship of Airbus' military fleet - but the programme has been dogged by seemingly endless delays, technical problems and what the chief executive, Tom Enders, has described as a 'flawed contractual set-up".
As a result, the heavy-lifter has ended up being a financial deadweight on the company. The new write-off of €1.3bn takes the total so far to more than €8bn.
That isn't the only issue causing concern. The company is the subject of ongoing corruption investigations in both the UK and France, over its use of intermediaries in major aircraft deals; it now seems the US authorities are taking an interest as well.
With the chief operating officer, Fabrice Bregier, stepping down and the top salesman, John Leahy, retiring, the company is already in a state of management flux - and Tom Enders is also due to leave next year.
But, on the plus side, Airbus's order book is still full to bursting. It has even managed to log a new order for the troubled A380 superjumbo, enough to keep the production line going for another decade. And profits are rising. So it isn't all bad news - far from it.
http://www.bbc.co.uk/news/business-43069630


 
http://archivio.panorama.it/home/articolo/idA020001000769

Martino è molto apprezzato in ambienti NATO.
Inoltre è a mio avviso un politico di razza.
Non si può negare che a prescindere dalle motivazioni la scelta fatta sia stata corretta.

Non credo che Martino abbia deciso da solo, all'epoca l'AMI aveva bisogno di un trasporto subito in quanto la sua linea faceva veramente pura per quanto era scassata e rabberciata, e di pronto sul mercato c'era solo il C130J. A sentire quelli di Pisa che ho frequentato di sfuggita ai tempi della Nasa dell'A400M non avrebbero saputo che farsene, avrebbero avuto bisogno di qualcosa di pur grosso.
Tralaltro sembra che uno dei componenti maggiormente critici sia made in Italy, ma la colpa, non sembrerebbe della qualità' del pezzo, ma dell'eccesso di azzardo nella scelta tecnica.
 
Anche questo è un bel case history di totale insuccesso per Tolosa, quasi peggio del 380:


German military refuses new A400M deliveries over safety concerns
The Bundeswehr, the German military, announced it would not accept deliveries of two A400M Atlas transport aircraft due to recurring technical problems.

While defining the aircraft as the “backbone” of its air transport capabilities, the Bundeswehr is concerned about recurring technical problems affecting its fleet. “During routine inspections of the mounting nuts on the propellers of the A400M already in flight, it was found that not all 24 nuts per propeller have the intended tightening torque,” revealed the Luftwaffe, the German air force, in a statement.

Increased inspections of the engine mounts, combustion chambers, and engine flap, as well as crack testing on several points, are also required and reduce the readiness of the A400M fleet.

In addition to technical deficiencies, the two latest aircraft that were about to be delivered did not meet the “contractually guaranteed properties”, leading to the refusal.

So far, the Bundeswehr has received 31 of the 53 A400M it ordered. In total, 174 A400M airlifters were ordered, with 84 already in service. Outside of the partner countries of the program, namely Belgium, France, Germany, Luxembourg, Spain, and Turkey that total 170 orders, the remaining four were acquired by Malaysia.

AeroTime has reached out to Airbus for comment but did not receive an answer at the time this article was published.

The A400M is a military transport aircraft designed by Airbus Defence and Space. It entered service in 2013, and is offered as a successor for older transporters such as the C-130 Hercules or the C-160 Transall. It recently achieved the certification flight test for the highly awaited simultaneous dispatch of paratroopers from both side doors. The feature had been delayed by the design shortcomings of static lines.
 
I vicini di casa invece gli fanno pure un bell'hangar nuovo nuovo...
Da Aviation24.be


Belgian Defence to build new hangar at Brussels Airport for the Airbus A400M
ByAndré Orban -13 November 20190154


At the military airport of Melsbroek (part of Brussels Airport), preparations are ongoing for the construction of the largest aircraft hangar ever built by the Belgian Defence.

13,621 m² will be used for the maintenance of the 7 new Airbus A400M aircraft purchased by the Belgian Air Force together with one for Luxembourg.

The construction will start in March 2020. The hangar will be able to care for three A400M aircraft.

The current hangar, built for the Hercules C130 aircraft, was too small for the higher A400M.

The commander of the 15 Wing Air Transport, future owner of the A400M, and the representatives of the building company DEMOCO have informed the media and 300 interested residents about the construction of the maintenance hangar this Wednesday
 
Sia sempre benedetto il giorno in cui l’AM decise di sfanculare l’A-400M e prendere il C-130J!
 
forse avremmo dovuto prendere qualche C17, velivolo che ha già dimostrato il suo valore in teatro operativo