Dal 29 Marzo 2010, la compagnia irlandese Aer Lingus effettuerà un volo giornaliero tra Madrid e Washington/Dulles con A332.
Il volo è in c/s con UA.
penso che il titolo di questo thread sia errato o comunque fuorviante!
si tratta di un escamotage tecnico per UA per operare una tratta con equipaggio non associato ad alcun sindacato americano.
Nel caso del volo MAD-IAD, EI offre a UA 3 aeromobili A330 e si impegna a selezionare equipaggi di volo e di cabina che non avranno contratto ne' con EI ne' con UA.
Sono ovvie le ripercussioni sia politiche che pratiche che hanno portato il CEO di EI a dimettersi.
Teoricamente questo e' il presunto operativo del volo:
EI6962 / UA4962 MAD1105 - IAD1400 332 D
EI6963 / UA4963 IAD1730 - MAD-0715(+1) 332 D
In the U.S., Aer Lingus has drawn attention of late because of the controversy that surrounds the Irish carrier’s planned joint venture with United Airlines, which is expected to make use of non-union flight crews on certain trans-Atlantic flights.
The venture with Aer Lingus, which is expected to begin service 11 months from now, is seen as a way for United to outsource some international flights – a move that won’t sit will with the carrier’s unionized pilots.
Under the venture, which will carry passengers on new flights from Washington Dulles International Airport to Madrid, United intends to provide marketing, and passengers from Dulles; Aer Lingus will provide three new Airbus jets – and will also recruit pilots who aren’t employees of either airline to fly them.
The plan has sparked outrage among pilots at United and at Aer Lingus.