Eurowings to Launch Long-Haul from Cologne under Lufthansa ‘Wings’ Project


Eurowings annuncia l'apertura di una nuova base a Palma de Majorca da maggio 2017, inizialmente verranno basati 2 A320. Non sono ancora note le rotte che verranno operate. E' la terza base fuori dalla Germania dopo Vienna e Salisburgo.

Da quando Air Berlin, finora prima compagnia di PMI, ha annunciato la chiusura della sua base a Palma, si è scatenata una vera corsa per sostituirla, finora ben 3 low cost hanno annunciato l'apertura di una base a PMI: Easyjet, Norwegian e adesso Eurowings.

Notizia completa: http://atwonline.com/airports-routes/eurowings-europe-open-palma-de-mallorca-base-2017
 
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Eurowings expands Salzburg operation in S17

Eurowings this past week has rolled out planned summer 2017 operation for its new Salzburg base, including the launch of 5 new routes.

eff 26MAR17 Salzburg – Palma Mallorca 2 weekly (Day 47)
eff 27MAR17 Salzburg – Dubrovnik 1 weekly (Day 4)
eff 28MAR17 Salzburg – Split 1 weekly (Day 6)
eff 28MAR17 Salzburg – Thessaloniki 2 weekly (Day 26)
eff 29MAR17 Salzburg – Olbia 1 weekly (Day 6)

Eurowings’ new Salzburg service from Dec 2016/Jan 2017 will be maintained in summer 2017 season, on/after 26MAR17, including:
Salzburg – Brussels 4 weekly (Day x246)
Salzburg – Geneva 3 weekly (Day 246)
Salzburg – Hamburg Increase from 2 to 4 weekly (Day x136)
Salzburg – Paris CDG Reduce from 5 to 4 weekly (Day x246)
Salzburg – Zurich Reduce from 6 to 4 weekly (Day x246)

Frequency comparison is based on S17 vs W16.

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Eurowings expands Palma Mallorca base in S17

Eurowings this week has expanded planned operation for its Palma Mallorca base, as reservation for additional 4 routes are now available. These service will be served by Eurowings Europe (E2).

eff 25MAY17 Palma Mallorca – Paderborn 1 weekly (Day 4 / Day 5 from PAD; 4 weekly Day x146 from PMI / Day x256 from PAD from 02JUL17)
eff 26MAY17 Palma Mallorca – Muenster 3 weekly (Day 256 / Day 367 from FMO; 4 weekly Day x347 / Day x245 from FMO from 03JUL17)
eff 26MAY17 Palma Mallorca – Saarbrucken 3 weekly (Day 156; 4 weekly Day x247 from 05JUL17)
eff 02JUL17 Palma Mallorca – Basel 3 weekly (Day 457)

Previously announced new routes by Eurowings Europe (E2):
eff 25MAY17 Palma Mallorca – Leipzig 2 weekly (Day 14; 5 weekly Day x25 from 04JUL17; 4 weekly Day x346 from 11AUG17)
eff 25MAY17 Palma Mallorca – Dortmund 4 weekly (Day x137)
eff 28MAY17 Palma Mallorca – Dresden 2 weekly (Day 37; 3 weekly Day 367 from 25JUN17; 5 weekly Day x25 from 01JUL17)
eff 28MAY17 Palma Mallorca – Karlsruhe/Baden-Baden 3 weekly (Day 137; 4 weekly Day x234 from 01JUL17)
eff 30MAY17 Palma Mallorca – Salzburg 1 weekly (Day 2)
eff 31MAY17 Palma Mallorca – Nuremberg 1 weekly (Day 3/4; 4 weekly Day x567 from 03JUL17)

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Eurowings adds Orlando / Seattle service from July 2017

Eurowings today (15NOV16) opened reservation for 2 additional Trans-Atlantic routes from Cologne, commencing in July 2017. The airline will be offering service to Orlando and Seattle, with following schedule. Note reservation is only available on the airline’s website, originating from Germany.

eff 08JUL17 Cologne – Orlando 2 weekly
EW184 CGN1345 – 1800MCO 332 6
EW184 CGN1400 – 1815MCO 332 3

EW185 MCO1945 – 1100+1CGN 332 6
EW185 MCO2000 – 1115+1CGN 332 3

eff 11JUL17 Cologne – Seattle 3 weekly
EW168 CGN1225 – 1400SEA 332 26
EW168 CGN1340 – 1515SEA 332 4

EW169 SEA1545 – 1050+1CGN 332 26
EW169 SEA1700 – 1205+1CGN 332 4

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Eurowings schedules additional long-haul routes in July 2017

Eurowings last week opened reservation for 2 additional long-haul routes from Cologne, scheduled for service launch in July 2017. Planned new routes as follow.

Cologne – Montego Bay eff 03JUL17 2 weekly
EW134 CGN1145 – 1535MBJ 332 5
EW134 CGN1450 – 1840MBJ 332 1

EW135 MBJ1705 – 1000+1CGN 332 5
EW135 MBJ2010 – 1315+1CGN 332 1

Cologne – Windhoek eff 12JUL17 2 weekly
EW128 CGN2040 – 0610+1WDH 332 3
EW128 CGN2100 – 0630+1WDH 332 7

EW129 WDH2140 – 0905+1CGN 332 4
EW129 WDH2200 – 0925+1CGN 332 1

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Sorpende l'operativo dei voli per la Namibia dove una low cost come Euowings si può permettere di lasciare l'aereo tutto il giorno fermo in attesa della ripartenza serale.
 
I voli diurni sulle rotte dall'Europa all'Africa del Sud non funzionano. Chi ci ha provato è sempre poi arrivato alla conclusione che è più conveniente lasciare l'aeromobile a terra per tutta la giornata che non volare di giorno, dati i pessimi riempimenti.
 
I voli diurni sulle rotte dall'Europa all'Africa del Sud non funzionano. Chi ci ha provato è sempre poi arrivato alla conclusione che è più conveniente lasciare l'aeromobile a terra per tutta la giornata che non volare di giorno, dati i pessimi riempimenti.

Questo discorso lo può fare una major che punta a riempire le classi business ma per una low cost come Eurowings che deve puntare a utilizzare al massimo l'aereo mi sembra molto strana questa scelta.
 
Eurowings outlines leased airberlin aircraft operation in S17

Eurowings in mid-December 2016’s schedule update gradually outlined planned service to be operated by airberlin aircraft, scheduled to enter service in summer 2017 season. From 26MAR17, following Eurowings and Eurowings Europe service will be served with airberlin A320 (selected routes by A319) aircraft.

Hamburg – Nuremberg (A319)
Munich – Amsterdam
Munich – Basel
Munich – Bastia
Munich – Brindisi
Munich – Cagliari
Munich – Catania
Munich – Chania
Munich – Corfu
Munich – Dubrovnik
Munich – Edinburgh
Munich – Faro
Munich – Geneva
Munich – Glasgow
Munich – Ibiza
Munich – Irakleion
Munich – Kavala
Munich – Kos
Munich – Lamezia Terme
Munich – London Stansted
Munich – Mykonos
Munich – Naples
Munich – Nice
Munich – Olbia
Munich – Palermo
Munich – Paris CDG
Munich – Porto
Munich – Pula
Munich – Rhodes
Munich – Rome Fiumcino
Munich – Thessaloniki
Munich – Zadar
Palma Mallorca – Basel
Palma Mallorca – Bremen
Palma Mallorca – Cologne
Palma Mallorca – Dortmund
Palma Mallorca – Dresden
Palma Mallorca – Friedrichshafen
Palma Mallorca – Graz
Palma Mallorca – Hamburg
Palma Mallorca – Karlsruhe/Baden-Baden
Palma Mallorca – Leipzig
Palma Mallorca – Linz
Palma Mallorca – Muenster
Palma Mallorca – Munich
Palma Mallorca – Nuremberg
Palma Mallorca – Paderborn
Palma Mallorca – Saarbruecken
Stuttgart – Faro (A319)
Stuttgart – Hanover (A319/320)
Stuttgart – London Stansted
Stuttgart – Olbia
Stuttgart – Pula
Stuttgart – Rhodes
Stuttgart – Thira
Vienna – Alicante
Vienna – Barcelona
Vienna – Bastia
Vienna – Birmingham
Vienna – Brindisi
Vienna – Cologne
Vienna – Faro
Vienna – Ibiza
Vienna – Madrid
Vienna – Malaga
Vienna – Malta
Vienna – Mytilene
Vienna – Paphos
Vienna – Pisa
Vienna – Porto
Vienna – Rome Fiumcino
Vienna – Samos

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Si cominciano a pittare gli aerei AB in livrea EuroWings:

Airbus A320 -214 2591 D-ABNU Air Berlin ferried 28dec16 MUC-FCO for paint into Eurowings cs ex B-6260
 
Dalla prossima stagione invernale tutto il lungo raggio sarà spostato e concentrato a Dusseldorf con 7 macchine basate.
Colonia tornerà a essere un'importante base per corto/medio raggio, ci sarà l'innesto di altri 3 narrow.

La mossa direi che ha molto senso, il motivo principale per cui non iniziarono direttamente a DUS era la mancanza di sufficienti spazi e slot (allora) con AB ancora ben funzionante e che aveva una sorta di sistema Hub&Spoke.
Ora lo scenario è completamente diverso



CRESCITA ESPONENZIALE DEL LUNGO RAGGIO DI EUROWINGS DA DUSSELDORF

Eurowings rafforza in maniera consistente il lungo raggio all’aeroporto di Düsseldorf. La compagnia aerea europea attualmente in più rapida crescita stazionerà sette aeromobili per il lungo raggio nella capitale del Nordreno-Westfalia a partire dall’orario invernale 2018/19, introducendo a Düsseldorf collegamenti con tutto il mondo. In aggiunta alla già forte presenza sul corto e medio raggio la compagnia introdurrà fino a 140 partenze al mese sul lungo raggio per mete leisure in America e nei Caraibi fra cui New York e Fort Myers negli Stati Uniti, L’Avana a Cuba, Cancun in Messico e Punta Cana nella Repubblica Dominicana andando così a colmare via via gli spazi lasciati dal Gruppo Air Berlin.

Attualmente Eurowings ha a Düsseldorf un aeromobile per il lungo raggio. Da aprile 2018 ne saranno aggiunti altri tre; quattro Airbus A330 attualmente operativi a Colonia/Bonn saranno spostati a Düsseldorf con l’orario invernale. Eurowings concentrerà così tutto il suo lungo raggio del Nordreno-Westfalia nella capitale della regione.

“La catchment area dell’aeroporto di Düsseldorf con oltre 18 milioni di abitanti è la più grande della Germania. L’aeroporto ha dunque un grande potenziale per sviluppare, unitamente ad Eurowings, un’attraente rete di voli a lungo raggio”, ha commentato Oliver Wagner, CCO di Eurowings. “Perciò a Düsseldorf svilupperemo non solo i voli nazionali ed europei ma daremo un forte impulso anche alla nostra flotta per il lungo raggio”. Düsseldorf è già oggi la base più importante di Eurowings: in nessun altro aeroporto stazionano così tanti aeromobili della sussidiaria di Lufthansa. “A breve opereremo con una flotta di 40 aeromobili Eurowings solo nella capitale del Nordreno-Westfalia, dove esistono i presupposti ottimali per servire la crescente flotta per il lungo raggio di Eurowings con molti voli in feederaggio”.

Anche l’aeroporto di Colonia/Bonn si svilupperà grazie a Eurowings. Con l’aggiunta di altri 3 aeromobili per il corto e medio raggio stazioneranno in tutto 19 aerei che marcheranno la supremazia di Eurowings anche in questo aeroporto. Solo per il 2018 si prevede una crescita di oltre 600.000 passeggeri. Oliver Wagner ha così commentato: “Nessun’altra compagnia aerea in Europa sta crescendo così rapidamente e non solo nella nostra base storica di Colonia/Bonn”.

Il volo Colonia/Berlino-Tegel, una delle rotte nazionali più importanti, arriverà ad avere fino a 95 partenze a settimana. Allo stesso tempo anche il personale cresce in maniera considerevole: la sussidiaria di Lufthansa, nel suo percorso di crescita, sta assumendo nuovi collaboratori in tutti i settori, anche nella centrale di Colonia/Bonn che dirige tutti i settori del Gruppo Eurowings da un unico centro operativo. Il CCO Wagner ha così commentato: “Cresciamo a Düsseldorf e a Colonia. Queste sono buone nuove per tutti i clienti e i collaboratori del Nordreno-Westfalia”.


Eurowings switches all long-haul flights from Cologne to Düsseldorf
Lufthansa budget subsidiary Eurowings today announced plans to move all its long-haul flights from Cologne/Bonn airport to Düsseldorf to benefit from a much larger catchment area and more transfer connections.


February 01, 2018

Eurowings’ A330s will move from Cologne to Düsseldorf for winter 2018/19
Photo: Fotografie Wiese/Eurowings
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Eurowings is currently expanding substantially in Düsseldorf, the regional capital of North Rhine-Westphalia to fill the sizeable gap left by Air Berlin, the former market leader at the airport. The carrier will add more flights to German and European destinations this summer.

Under the latest move, Eurowings will base seven long-haul jets at the airport from the start of the winter flight schedule 2018/19 to operate long-haul budget flights to destinations in North America and the Caribbean. The airline is planning up to 140 long-haul departures per month to destinations including New York and Fort Myers (both USA), Havana (Cuba), Cancun (Mexico) and Punta Cana (Dominican Republic).

Eurowings already started long-haul flights from the airport last November/December with A330 flights to Punta Cana, Puerto Plata, Varadero and Cancun. Three more planes will arrive in Düsseldorf in April to operate six weekly flights to New York, and three each to Fort Myers and Miami. Four A330s currently operating from Cologne/Bonn will then move to Düsseldorf for winter 2018/19 flights, including to Havana and Cancun.

Oliver Wagner, Eurowings Chief Commercial Officer, explained: “Düsseldorf airport’s catchment area covers more than 18 million residents, there’s no larger catchment area in the whole of Germany. This means that together with Eurowings, the airport has great potential to develop an attractive long-haul network for customers. That’s why, at the Düsseldorf location, we’ll not only continue to grow on domestic German and European routes but will also significantly expand our long-haul fleet.”

Düsseldorf is already the largest Eurowings location; the Lufthansa subsidiary has more aircraft based there than at any other airport. “We’ll soon be operating a fleet of 40 Eurowings aircraft here alone. This provides us with the ideal conditions in the state capital of NRW to feed our growing Eurowings long-haul fleet with lots of feeder flights,” Wagner pointed out.

However, the airline underlined that it will continue to grow at Cologne/Bonn airport, where it is the largest carrier. It will base three more short and medium haul jets there to have a local fleet of 19 aircraft. The growth planned for 2018 alone represents more than 600,000 additional passengers a year. “No other airline in Europe is currently growing faster, which benefits not least our home base of Cologne/Bonn,” Wagner said.

Eurowings recently decided to step up the frequency of flights between Cologne and Berlin/Tegel – one of the strongest domestic German business routes – to 95 departures a week for summer 2018.