È vero, ma è altrettanto vero che ha tanto bisogno la UE dei posti di lavoro quanto QR di frequenze e diritti di sorvolo!
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Al Baker fa solo a gara con O'Leary a chi la spara piu' grossa
sei un grandeCattivone, Al Baker è nipote di Al Capone e figlio di Ma Baker?
Qatar Airways warns Dutch over restrictions on growth
The boss of Qatar Airways has warned that Dutch companies could face repercussions after Holland moved to temporarily halt granting additional slots to carriers from the Gulf regions.
According to reports in the Wall Street Journal, Akbar Al Baker, chief executive of Qatar Airways, said the freeze could have consequences for the allocation of infrastructure projects by the Qatar government, which is valued at around $150 billion in the coming years.
Al Baker said: “If you don’t allow us to benefit in a small way by bringing us additional flights to the Netherlands, then you should not expect a lot of commercial contracts from our government. You should never restrict an airline from growing.”
He said the airline would like to operate two daily flights from Schiphol airport instead of the current six flights a week.
Last week, the Dutch government announced a halt on granting landing slots to Qatar Airlines, Emirates and Etihad Airways, amid allegations that Gulf carriers have benefited from billions of dollars of state support.
travelweekly
stimati con un danno potenziale per le compagnie olandesi di $150 miliardi.
A prescindere dal merito della questione, mi piacerebbe che qualche olandese rispondesse ad Al Baker che la politica dei trasporti dei Paesi Bassi non la decide lui e che alla prossima minaccia di questo genere, a QR saranno negati anche gli attuali diritti.Al Baker e' tornato a minacciare. Questa volta nel mirino e' finita l'Olanda.
Il CEO di QR ha avvisato che il blocco degli slot concessi alle compagnie ME3 in Olanda avra' ripercussioni sui progetti infrastrutturali concessi dal governo del Qatar - stimati con un danno potenziale per le compagnie olandesi di $150 miliardi.
A prescindere dal merito della questione, mi piacerebbe che qualche olandese rispondesse ad Al Baker che la politica dei trasporti dei Paesi Bassi non la decide lui e che alla prossima minaccia di questo genere, a QR saranno negati anche gli attuali diritti.
Ma vista la caratura del politico medio europeo (capace di tirar fuori le paxxe solo contro la Grecia), dubito che possa succedere.
A prescindere dal merito della questione, mi piacerebbe che qualche olandese rispondesse ad Al Baker che la politica dei trasporti dei Paesi Bassi non la decide lui e che alla prossima minaccia di questo genere, a QR saranno negati anche gli attuali diritti.
Ma vista la caratura del politico medio europeo (capace di tirar fuori le paxxe solo contro la Grecia), dubito che possa succedere.
Lo so che il mio discorso è probabilmente utopistico, ma non ti nascondo che mi sono compiaciuto quando i canadesi hanno rifiutato l'aumento dei diritti alle mediorientali lasciando inutilmente sbraitare al vento i portavoce degli emiri. E questo anche se fatto per banali motivi protezionistici. E' un problema di sovranità: te lo immagini un alto papavero olandese minacciare Al Thani allo stesso modo? No? Allora ci siamo capiti.Ma infatti: anche solo per dispetto - passare diritti attuali Qatar a UAE![]()
E tu credi alle favole?Ma scherziamo? 150 miliardi di euro ( sempre se le cifre sono esatte) rappresentano circa il 20% del pil dell olanda. Credete sia minimamente comparabile ?
Magari gli olandesi potrebbero comprare petrolio altrove. E magari ricordare ai qatarioti che quando fanno investimenti nei Paesi Bassi, non stanno sovvenzionando l'Opera di Carità, ma lo fanno per trarne un guadagno. Quindi conviene anche a loro al netto di beghe aviatorie.
Dici bene che in tanti settori c'è un do ut des, ma non puoi porti in questo modo, dicendo tra le righe: tu, Olanda, devi mazziare la tua compagnia di bandiera (KLM) per far guadagnare la mia (QR). Altrimenti...
Magari gli olandesi potrebbero comprare petrolio altrove. E magari ricordare ai qatarioti che quando fanno investimenti nei Paesi Bassi, non stanno sovvenzionando l'Opera di Carità, ma lo fanno per trarne un guadagno. Quindi conviene anche a loro al netto di beghe aviatorie.
Dici bene che in tanti settori c'è un do ut des, ma non puoi porti in questo modo, dicendo tra le righe: tu, Olanda, devi mazziare la tua compagnia di bandiera (KLM) per far guadagnare la mia (QR). Altrimenti...
Ed infatti...E' tutto teatro... E basta. Come AA che fa la voce grossa insieme a DL e UA contro le ME3 e poi introduce 50 CS con EY in USA.
Viva l'ipocrisia
Qatar Airways Wants Greater Freedom to Fly From Europe
AMSTERDAM--Qatar Airways Chief Executive Akbar Al Baker signaled the rapidly growing state-owned carrier would seek the right to connect European destinations with those further afield amid talks with the European Union on traffic rights.
"We believe a more liberal air service agreement is in the best interest of travelers of Europe and Qatar," Mr. Al Baker said Thursday at a CAPA Centre for Aviation conference.
That has sharpened the battle between the Middle Eastern carriers and incumbent U.S. and European airlines. Emirates Airline, the world's largest by international traffic, already links Milan, Italy to John F. Kennedy International Airport in New York.
The European Commission, the bloc's executive arm, this year was given the mandate to strike expansive air services agreements with Qatar and others to liberalize commercial flights between the two markets. The EU is seeking similar agreements with countries such as the United Arab Emirates and Turkey to replace a patchwork of bilateral pacts governing commercial flights.
Negotiations with the EU began last month, Mr. Al Baker said, in what he predicted would be a multi-year process.
He said the talks would initially focus on granting easier flight connections between the EU and Qatar, though eventually this should lead to fifth freedom rights, he said Thursday at the conference.
Mr. Al Baker said Qatar Airways wouldn't necessarily take advantage of the fifth freedom rights, but that they should be part of any move to liberalize air travel.
The airline recently started serving Helsinki and has received requests to fly on to the U.S., he said.
The European Union said any deal would be based on fair competition--although Mr. Al Baker noted that the definition of fair competition could be contentious.
Airlines such as Delta Air Lines Inc. (DAL) and Air France-KLM SA (AIR.FR) argue that Middle Eastern carriers have benefited from state aid that has distorted competition. They have asked their governments to reset the competitive balance with foreign state-owned airlines--including Qatar Airways and its larger rival Emirates Airline--which the Europeans say have received 39 billion euros ($42.5 billion) in handouts between 2004 and 2014. The Middle Eastern carriers deny this.
"We should take one step at a time," KLM CEO Pieter Elbers said at the conference, adding that the fair competition issue would be a challenge for EU negotiators.