Tornano in vendita i voli nazionali Ryanair


ForzaBDS

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2 Ottobre 2007
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Lussemburgo
Non capisco perchè ma i voli interni Ryan sono nuovamente prenotabili per Febbraio 2010.
Che hanno deciso con ENAC oggi che s'incontravano?

Saluti a tutti
 
Ma pure per tutto Gennaio vedo!

Ora che mi hanno cancellato il volo e già rimborsato ? Che fanno ? Me lo ridanno ? :D
 
Si infatti è una bella domanda! Non mi dite che me lo devo ricomprare? Ma è corretta una cosa simile?
 
Ma che caspita di strategia è questa ?
Cancellare e rimborsare immediatamente migliaia di prenotazioni, per poi ritrovarsi a fine Gennaio-metà Febbraio con gli aerei più vuoti ?

Bah..
 
Si infatti è una bella domanda! Non mi dite che me lo devo ricomprare? Ma è corretta una cosa simile?

chi e´stato rimborsato ovviamente li deve ricomprare. chi invece non ha ricevuto nessuna comunicazione no credo debba fare nulla.

poco chiaro invece chi ha ricevuto la comunicazione di rimborso e non ha ricevuto il rimborso.

pero´credo che FR un comunicato a breve lo fara´.
 
chi e´stato rimborsato ovviamente li deve ricomprare. chi invece non ha ricevuto nessuna comunicazione no credo debba fare nulla.

poco chiaro invece chi ha ricevuto la comunicazione di rimborso e non ha ricevuto il rimborso.

pero´credo che FR un comunicato a breve lo fara´.

Erri...
Le prenotazioni fatte nei voli cancellati risultano valide
 
http://www.ryanair.com/doc/notices/it_domestic_flights.pdf


RYANAIR RESTORES ALL ITALIAN DOMESTIC FLIGHTS, AS AGREEMENT REACHED WITH ENAC THAT ALL PASSENGERS WILL PROVIDE PASSPORT OR EU/EEA ID CARDS
Ryanair, Italy’s favourite airline, today (7th Jan) announced that it would restore all its Italian domestic flights – without interruption – from January 23rd next, as Ryanair and ENAC today reached agreement that all passengers intending to travel on Ryanair’s domestic Italian flights will provide either a passport or valid EU/EEA National Identity Card in full compliance with the security requirements, which apply on all Ryanair flights across the EU.
Because Ryanair operates a policy of 100% web check-in, it is imperative for the safety and security of all Ryanair flights, that cabin crew and boarding gate agents can readily identify all intending passengers and this is why Ryanair requires all passengers to produce either a passport or an EU/EEA National Identity Card, regardless of whether the flight is an international or domestic flight in Europe.
Ryanair welcomes today’s agreement with ENAC which enhances the ID and security requirements on all Italian domestic flights and looks forward to the uninterrupted continuation of Ryanair’s domestic Italian flights from 23rd January next.
Speaking in Rome, Ryanair’s Director of Ground Operations, Adrian Dunne said:
“We are pleased that today’s agreement with ENAC will allow Ryanair’s domestic flights in Italy to continue uninterrupted after 23rd January next. We believe that ENAC’s new Ordinanza, which requires all passengers on domestic Italian flights to produce either a passport or an approved EU/EEA National Identity Card at the airport, enhances the safety and security of domestic flights within Italy.
“We would like to thank ENAC’s Director General, Mr Alessio Quaranta and the Italian authorities for their help and assistance in resolving this dispute, and we will now be contacting all passengers with bookings on Ryanair’s Italian domestic flights after the 23rd January to reassure them that their flights will operate as scheduled, without interruption and to ensure that all passengers travelling on these flights will produce either a passport or an approved EU/EEA National Identity Card, as they agreed to at the time of booking their flights on www.ryanair.com.”
Ends
Thurs, 7th January 2010
Stephen McNamara Pauline McAlester
Ryanair Ltd Murray Consultants
Tel: +353-1-8121212 Tel. +353-1-4980300
 
ma si riferisce a coloro che non hanno ricevuto il rimborso. immagino.

se invece vale per tutti, vorrebbe dire che FR fa viaggiare gratis quelli che lo hanno ricevuto.

A me difatti hanno già riaddebitato i soldi sulla carta di credito e la mia prenotazione non esiste più. Dovevo viaggiare il 28-30 Gennaio.
 
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