Thread Ryanair 2023


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flapane

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Come sempre, ha ragione lui. I voli per FCO da qui si trovano agilmente a 2/300€ a tratta con zainetto, un aumento del triplo rispetto al passato. In generale, il costo dei voli da CGN è esploso, complice anche la minore offerta da NRN e l'abbandono della fugace esperienza di DUS. Fossi in lui, aumenterei ancora. Non so chi ci vola e vada a fare un weekend a queste cifre, ma fossi in lui aumenterei ulteriormente le tariffe, il mercato dimostra di avere una elasticità pressoché infinita. Per ora.

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njko98

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25 Aprile 2016
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Come sempre, ha ragione lui. I voli per FCO da qui si trovano agilmente a 2/300€ a tratta con zainetto, un aumento del triplo rispetto al passato. In generale, il costo dei voli da CGN è esploso, complice anche la minore offerta da NRN e l'abbandono della fugace esperienza di DUS. Fossi in lui, aumenterei ancora. Non so chi ci vola e vada a fare un weekend a queste cifre, ma fossi in lui aumenterei ulteriormente le tariffe, il mercato dimostra di avere una elasticità pressoché infinita. Per ora.

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Al momento al management non va giù come il governo tedesco si sia comportato durante la pandemia. In poche parole non aumenteranno nulla nei prossimi mesi in Germania a meno che non abbassino le tasse.
 

BrunoFLR

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13 Giugno 2011
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Pessimo Gennaio per la compagnia irlandese.
La crescita rispetto al 2019 è ormai scesa sotto le due cifre (+9.3%), mentre gli aerei viaggiano sempre più vuoti, con un LF precipitato dal 92% del 2019 al 91% attuale.
Il fallimento è a un passo.
:cool::D
Unica soluzione incrementare i voli con orari buoni per il week end.
Purché sia, anche Lappeeranta, la mitica.

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flapane

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Al momento al management non va giù come il governo tedesco si sia comportato durante la pandemia. In poche parole non aumenteranno nulla nei prossimi mesi in Germania a meno che non abbassino le tasse.
Sì, è abbastanza chiaro e noto, anche per questo DUS rimane storicamente escluso, tranne la breve esperienza di Lauda. Proprio per questo si è accordato con il vicino Stato estero... della Baviera, e viene spinta molto NUE, con tanto di intervista circa le potenzialità di crescita.

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flapane

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È appena apparso nella app "Düsseldorf Intl." con Skavska come unica destinazione. Nessuna data è selezionabile.

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melchiside

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È appena apparso nella app "Düsseldorf Intl." con Skavska come unica destinazione. Nessuna data è selezionabile.
Penso sia un refuso? Non penso ad un ritorno, considerando che FR ha recentemente abbandonato entrambi gli aeroporti.
Calcola che sull'app sono anche visibili alcune rotte da TXL e SXF, aeroporti che manco esistono più ;)
 

Qantaslink

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Gli altri come hanno i sedili?
Per poche ore di volo ,è indispensabile il WIFI?
Molti portano lo zainetto, chi dice che non lo puoi portare? Se vuoi portare uno più grande paghi, perchè come fanno gli altri?
 
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Fewwy

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https://www.economist.com/business/2023/03/23/every-setback-is-an-opportunity-for-ryanair

Every setback is an opportunity for Ryanair
Europe’s biggest airline has once again outmanoeuvred rivals
Mar 23rd 2023

Michael O'Leary has given up the attention-grabbing stunts and outrageous proposals that used to ensure headlines for him and his airline, Ryanair. No more badmouthing customers, suggesting standing-only tickets or fees for using the toilet on planes, and dressing up as a court jester or a leprechaun. Now that Ryanair is Europe’s biggest carrier—one in five flights on the continent comes courtesy of its 550 aircraft—the demands to appear “slightly more corporate” outweigh the need to be “running around looking like an ’eejit’”, he says, almost wistfully.

Indeed, nowadays the low-cost carrier’s achievements speak for themselves with no need for gimmicks. Between its stockmarket debut in 1997 and 2019 passenger numbers rose by an average of 19% a year. While most rivals struggled to regain lost ground, Ryanair emerged from the covid-19 pandemic stronger. Summer schedules that will see the number of daily flights increase from 2,000 to 3,000 from March 29th have already attracted strong bookings. This could boost passenger numbers to 168m in the financial year to March, easily surpassing the pre-covid figure of 149m. Ryanair pulled this off, Mr O’Leary says, “partly through luck and partly through bravery”.

It certainly took a bit of pluck to resist the job cuts that other airline bosses executed when covid-19 grounded many of their flights. Ryanair kept on most staff on reduced wages and rotated crews on the few remaining flights to keep their licences current. It also started hiring again before anyone else. It could afford to do so thanks to a strong balance-sheet built on a business model of ultra-low-cost flying: rock-bottom fares filling planes on routes between the cheapest airports, with extra charges for everything else (except toilets). As Aviation Strategy, a consultancy, notes, the company also renegotiated an order for 135 of Boeing’s 737 MAX narrowbodies and, if the rumours are true, ordered 75 more in 2020 at the height of the covid slump at just one-third of the list price.

Negotiations with Boeing over planes for the next phase of Ryanair’s expansion have stalled, as the aircraft-maker resists more discounts. But Mr O’Leary is confident that he can strike a deal in the next couple of years that will give him the planes to carry 300m passengers by 2035. He also reckons that after 30 years of excess capacity European aviation is in for a period of stability. Barriers to entry are already going up. One comes from the planemaking duopoly of Boeing and Airbus, whose order books are full until 2027. Another is higher interest rates and financial uncertainty, which makes it harder for newcomers to raise capital. The third is Ryanair itself, which deters rivals with fares based on the lowest costs in the industry—and with its knack for turning adversity to its advantage. “War, pestilence…something will go wrong,” concedes Mr O’Leary. But that is also “where opportunities come”.
 
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