Ryanair ed i suoi circa 400 aerei

East End Ave

Well-known member
Utente Registrato
13 Agosto 2013
4,525
0
su e giu' sull'atlantico...
Posto qui....in fondo e' avvenuto su uno dei suoi circa 400 aerei! :)

Con Ryanair come su un aereo privato: la strana avventura del passeggero solitario
Scelta del posto, personale interamente a sua disposizione, servizi igienici sempre liberi e disponibili. E tutto questo presumibilmente (stando alle regole base del revenue management) a un costo decisamente competitivo. È quanto è accaduto a Skirmantas Strimaitis, ovvero l’unico passeggero del volo Ryanair che lo scorso 16 marzo è decollato da Vilnius alla volta di Orio al Serio.
Il passeggero in questione, infatti, era l’unico ad aver acquistato il biglietto. E, come racconta repubblica.it, si è trovato a sedere da solo su un B737-800 da 188 posti. Definendolo “il miglior volo di sempre”. Un’esperienza da aereo privato ma al prezzo di un low cost.

Il motivo del load factor decisamente bizzarro è presto detto: un’agenzia di viaggi lituana aveva prenotato un intero volo da Orio a Vilnius; ma dal momento che l'aeromobile doveva percorrere anche la rotta inversa, aveva messo in vendita i biglietti anche per il collegamento che dalla Lituana portava in Italia. E Skiramantas è stato l’unico ad acquistare un biglietto.
 

Janrus

Well-known member
Utente Registrato
14 Luglio 2013
496
0
LIPQ
Posto qui....in fondo e' avvenuto su uno dei suoi circa 400 aerei! :)

Con Ryanair come su un aereo privato: la strana avventura del passeggero solitario
Scelta del posto, personale interamente a sua disposizione, servizi igienici sempre liberi e disponibili. E tutto questo presumibilmente (stando alle regole base del revenue management) a un costo decisamente competitivo. È quanto è accaduto a Skirmantas Strimaitis, ovvero l’unico passeggero del volo Ryanair che lo scorso 16 marzo è decollato da Vilnius alla volta di Orio al Serio.
Il passeggero in questione, infatti, era l’unico ad aver acquistato il biglietto. E, come racconta repubblica.it, si è trovato a sedere da solo su un B737-800 da 188 posti. Definendolo “il miglior volo di sempre”. Un’esperienza da aereo privato ma al prezzo di un low cost.

Il motivo del load factor decisamente bizzarro è presto detto: un’agenzia di viaggi lituana aveva prenotato un intero volo da Orio a Vilnius; ma dal momento che l'aeromobile doveva percorrere anche la rotta inversa, aveva messo in vendita i biglietti anche per il collegamento che dalla Lituana portava in Italia. E Skiramantas è stato l’unico ad acquistare un biglietto.
Dalle foto che ho visto non sembra Ryanair.
 

Dancrane

Amministratore AC
Staff Forum
10 Febbraio 2008
16,502
74
Milano
Ne abbiamo parlato nel thread leggero, l’aereo è di FR ed era una sorta di riposizionanamento, hanno messo in vendita i biglietti per tirare su qualcosa il giorno prima del volo ed hanno venduto un unico biglietto.
 

airblue

Well-known member
Utente Registrato
6 Novembre 2005
15,203
2
Lombardia.
Ne abbiamo parlato nel thread leggero, l’aereo è di FR ed era una sorta di riposizionanamento, hanno messo in vendita i biglietti per tirare su qualcosa il giorno prima del volo ed hanno venduto un unico biglietto.
L’aereo è di un vettore charter lituano che effettuava l’ultima rotazione di una catena charter per sciatori. È poi regolarmente ripartito per VNO pieno a tappo. Strano che l’ultima rotazione a scendere non l’abbiano gestita come ferry.
 

OneShot

Well-known member
Utente Registrato
31 Dicembre 2015
1,992
64
Paris
Dalla Newsletter BALPA:
.
Earlier this year the Company Council submitted a comprehensive pay claim covering all aspects of T&Cs. As no progress has been made, the Company Council conducted an indicative ballot for industrial action in which 91% of members voted 'Yes'. As no further progress was made at a stage two failure to agree meeting in June, the Company Council has escalated the negotiations to the final stage of the FTA process.
 

TW 843

Senior Member
6 Novembre 2005
31,990
119
45
Ormeggiatore di aliscafi
Ryanair CEO Michael O’Leary has agreed to a 50% pay cut. According to the airline’s annual report, O’Leary’s new five-year contract includes a €500,000 salary and a bonus capped to the same amount. Last year, Ryanair paid the executive €3.73 million, which included a basic pay of €1.058 million, a €758,000 bonus and share-based payments of €1.547 million. According to the report, O’Leary’s remuneration is significantly lower than that of many other European airline CEOs.
LinkedIn
 

TW 843

Senior Member
6 Novembre 2005
31,990
119
45
Ormeggiatore di aliscafi
EU orders Ryanair to return €8.5 million to France

The European Commission ordered the Irish low-cost carrier Ryanair to return to France €8.5 million of illegal aid paid under contracts for Montpellier airport.

A year-long investigation found out that the Association for the Promotion of Touristic and Economic Flows (APFTE) had given €8.5 million to the airline between 2010 and 2017 in order in exchange for promoting Montpellier and the surrounding area as a touristic destination on the airline's website.

But the Commission has found that this marketing service was, in fact, an incentive to maintain Ryanair’s operations at Montpellier airport (MPL). Furthermore, as APFTE is an independent association, not related to the airport operator and financed almost entirely by regional and local public entities, it concluded that these contracts were financed with state resources.

“The European Commission has come to the conclusion that the marketing services contracts concluded between the
Association for the Promotion of Tourism and Economic Flows (APFTE) and Ryanair at Montpellier Airport are illegal under the EU rules on State aid,” said the authority. Ryanair must now reimburse the illegal State aid of €8.5 million to France.

Similar discrepancies were already noted in other airports in France, Germany, and Italy. The Commission said it was currently examining further agreements among airlines and the German airport of Frankfurt-Hahn, as well as the Spanish airports of Reus and Gerona.

Aerotime
 

TW 843

Senior Member
6 Novembre 2005
31,990
119
45
Ormeggiatore di aliscafi
Ryanair pilots set strike dates

Molly Dyson
Ryanair pilots based in the UK have voted in favour of strike action in a row over pay and conditions, with two walk-outs announced for August and September.

According to the British Airline Pilots Association (BALPA), the strike ballot had a 72 per cent turnout, with 80 per cent agreeing to take industrial action.

Pilots are now planning to strike from 0001 on 22 August until 2359 on 23 August, and from 0001 on 2 September until 2359 on 4 September.

BALPA said Ryanair’s refusal to work with unions until 2018 led to “a management that apparently doesn’t understand how to work with unions, and secondly a company that doesn’t have a number of standard agreements that any union would reasonably expect in any workplace”.

Pilots have listed a number of issues relating to the dispute, including pensions, loss of license insurance, maternity benefits, allowances and a “fair, transparent and consistent pay structure”.

BALPA general secretary Brian Strutton commented: “We have had no formal offer from Ryanair and it is imperative that we resolve this dispute urgently to avoid strike action. No pilot wants to spoil the public’s travel plans, but at the moment it seems we have no choice.”

The news comes after Ryanair announced it would have to cut up to 900 jobs by summer 2020 following a drop in profits and a delay in deliveries of the troubled Boeing 737 Max aircraft.

Responding to the strike threat, Ryanair claimed BALPA had the support of less than 30 per cent of its UK pilots, as it believes less than half are actually members of the union. The carrier also claimed its UK senior captains earn up to £180,000 a year.

In a statement, the airline said: “BALPA have no mandate to disrupt our customers’ holidays and flights, particularly at a time when UK pilots are facing job losses due to the Boeing Max delivery delays and the threat of a no-deal Brexit on 31 October.”

Ryanair said it has asked BALPA back to the negotiating table “to minimise job losses instead of taking ill-judged and ill-timed industrial action”.

The Ryanair strikes come as BALPA continues negotiations with British Airways to avoid a pilot walk-out.

BJT
 

AZ209

Socio AIAC
Utente Registrato
24 Ottobre 2006
16,942
65
Londra.
Annunciati 5 giorni di sciopero dei piloti in Spagna - per il 19, 20, 22, 27 e 29 settembre.
La causa sarebbe l'annunciata chiusura delle basi di Lanzarote, Tenerife, Las Palmas e Girona.

Spanish pilot union calls five-day Ryanair strike

Ryanair is facing intensified industrial action in Spain as the SEPLA pilot union has announced strike dates for 19, 20, 22, 27 and 29 September.
Around 900 pilots will be invited to walk out in protest at the closures of Ryanair bases in Lanzarote, Tenerefe, Las Palmas and Girona, eliminating a total of 120 jobs.
The action would take place alongside strikes by Spanish unions USO and SITCPLA, which represent cabin crew. They have called for action across the country on 1, 2, 6, 8, 13, 15, 20, 22, 27 and 29 September.
SEPLA accuses Ryanair of seeking to establish a series of "low cost of a low cost" companies to drive down wages and standards. It cites the establishment of a base in Palma de Mallorca by Ryanair subsidiary Lauda and the creation of Buzz Air, a Polish subsidiary that is offering pilot jobs in the Canary Islands.
The union says Ryanair is continuing to hire pilots, and argues that this "would make these layoffs inadmissible". SEPLA also questions whether Ryanair has followed the correct procedures in dismissing employees.
SEPLA president Oscar Sanguino states that the union will continue to engage with Ryanair in an effort to avoid the strikes: "We will exhaust all the ways to avoid this, but we remember that we are only defending our jobs."
Ryanair is facing the threat of industrial action in several European countries by pilots and cabin crew who accuse the airline of providing poor employment conditions.
Responding to the strikes called by SEPLA, SITCPLA and USO, the budget carrier states: "As the closure of Ryanair's loss-making winter bases in the Canaries cannot, and will not, be reversed, these strikes are unnecessary and doomed to fail."
The base closures are "irreversible until such time as the Boeing Max delivery delays are resolved", adds the airline.
It notes that it will have 30 fewer Boeing 737s than planned this winter as a result of those delivery delays. "This aircraft shortage has forced [us] to close some loss making winter bases, and cut aircraft numbers at others," it says. "These difficult decisions have affected many Ryanair bases this winter, not just in Spain but across eight other countries."
Ryanair also argues that as "almost all" the traffic at the Canary Islands bases originates overseas it "can be better served by aircraft based in other EU countries" without such "high costs and inefficiency".
The airline – which expects to cancel six Spanish flights on 1 September and eight the following day – warns that the calling of strikes "just eight weeks before Brexit" amounts to "an act of great self-harm" by the unions. Cirium

 

East End Ave

Well-known member
Utente Registrato
13 Agosto 2013
4,525
0
su e giu' sull'atlantico...
Ryanair, nuovo ceo: Eddie Wilson rileva la carica di O'Leary alla guida del vettore

Sarà Eddie Wilson il nuovo chief executive officer di Ryanair. Il manager rileverà la carica di Michael O’Leary, che da questo mese passa alla guida di tutto il gruppo, coordinando quindi le attività di Ryanair, il vettore principale, insieme a Buzz, Laudamotion e Malta Air.
La compagnia irlandese ha quindi alla fine deciso di scegliere una soluzione interna per il passaggio di consegne con lo storico ceo O’Leary: una decisione maturata anche in virtù del momento delicato che il vettore sta vivendo. L’autunno alle porte vedrà infatti Wilson alle prese con una serie di sfide determinanti per il futuro: tra queste la Brexit, le cui conseguenze al momento sono tutte ancore da definire e preoccupano non poco l’azienda. Inoltre ci sarà da definire il programma di tagli di basi e network determinato dal mancato arrivo dei nuovi aerei, considerato che la questione del B737 Max non si è ancora sbloccata e per la compagnia questo significa 30 nuovi aerei in meno nella flotta. Infine il problema degli scioperi, che da agosto stanno colpendo l’operatività.
Il passaggio di consegne ; tutti temi che il nuovo ceo conosce a fondo, considerando che da oltre vent’anni è all’interno della compagnia, nella quale negli ultimi due anni ha ricoperto il ruolo di chief people officer, occupandosi in particolare delle negoziazioni con i sindacati. Secondo quanto anticipato da O’Leary in una comunicazione inviata ai dipendenti, Eddie Wilson sarà affiancato dallo stesso O’Leary durante un periodo di transizione di circa tre mesi.
 

Namurese

Well-known member
Utente Registrato
13 Settembre 2008
52
0
Bruxelles - Belgio
Ryanair pilots based in the UK have voted in favour of strike action in a row over pay and conditions, with two walk-outs announced for August and September.
Pilots are now planning to strike from 0001 on 22 August until 2359 on 23 August, and from 0001 on 2 September until 2359 on 4 September.

Secondo Ryanair, lo sciopero dei piloti britannici non ha comportato alcuna cancellazione del volo.
Sono andato a Glasgow e di Glasgow a Dublino il 3 di questo mese, i miei voli non sono stati cancellati o ritardati.
 

njko98

Well-known member
Utente Registrato
25 Aprile 2016
268
8
Roma
Secondo Ryanair, lo sciopero dei piloti britannici non ha comportato alcuna cancellazione del volo.
Sono andato a Glasgow e di Glasgow a Dublino il 3 di questo mese, i miei voli non sono stati cancellati o ritardati.
I piloti in sciopero sono stati sostituiti da altri piloti chiamati ad operare da altre basi.
 

parmafly

Active member
Utente Registrato
3 Settembre 2010
25
0
A Bologna ci sono diversi voli ryanair con passeggeri già in aereo o con imbarco terminato rimandati in aerostazione per "problemi tecnici". Qualcuno ha notizie?