Etihad e compagnie aeree nella sua sfera d'influenza

Cesare.Caldi

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14 Novembre 2005
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A parte la cancellazioni degli ordine dei 787 una cosa sembra chiara. AB al momento dell' ingresso di EY era in forte difficoltà finanziaria e aveva varato un pesante piano di ristrutturazione con tagli di rotte e personale. Ma ad ogni anno che passa continua ad essere in perdita e ad annunciare ulteriori piani di ristrutturazione e tagli, l'ultimo è stato annunciato poco tempo fa e prevede tra l'altro la chiusura di 5 basi in Germania e ulteriori tagli di rotte.
Etihad è una grande compagnia in forte espansione e ha risorse economiche ingenti eppure dopo diversi anni non è riuscita non solo a riportare all' utile ma nemmeno al pareggio Airberlin. Evidentemente Hogan con le sue controllate non riesce a fare quanto di buono sta facendo in casa propria.
 

A345

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15 Novembre 2007
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Piacenza, Emilia Romagna.
A parte la cancellazioni degli ordine dei 787 una cosa sembra chiara. AB al momento dell' ingresso di EY era in forte difficoltà finanziaria e aveva varato un pesante piano di ristrutturazione con tagli di rotte e personale. Ma ad ogni anno che passa continua ad essere in perdita e ad annunciare ulteriori piani di ristrutturazione e tagli, l'ultimo è stato annunciato poco tempo fa e prevede tra l'altro la chiusura di 5 basi in Germania e ulteriori tagli di rotte.
Etihad è una grande compagnia in forte espansione e ha risorse economiche ingenti eppure dopo diversi anni non è riuscita non solo a riportare all' utile ma nemmeno al pareggio Airberlin. Evidentemente Hogan con le sue controllate non riesce a fare quanto di buono sta facendo in casa propria.

non vorrei dire stupidate, ma ad esempio nel caso di AZ non penso potesse fare più di cosi, nemmeno volendo!
Possono avere al massimo il 49%, e il 49% di una cosa che vale poco, è poco...
 

Cesare.Caldi

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14 Novembre 2005
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non vorrei dire stupidate, ma ad esempio nel caso di AZ non penso potesse fare più di cosi, nemmeno volendo!
Possono avere al massimo il 49%, e il 49% di una cosa che vale poco, è poco...
Non è questione di quote di capitale, EY ha circa il 30% di AB ma di fatto comanda e fa le scelte strategiche, a maggior ragione comanderanno in AZ pur avendo sulla carta "solo" il 49%. Parlo di capacità di risanare una compagnia, sono entrati in AB da diversi anni ma le perdite e la crisi di questa compagnia continuano.
Si parta di EY come del salvatore della patria per AZ, è vero senza l'intervento di EY, Alitalia andava verso il fallimento. Ma un conto è essere salvati un altro conto è pensare come fanno molti che in poco tempo EY con la bacchetta magica risanerà AZ portandola e in utile e facendo crescere rotte e flotta. Finora il precedente di AB è del tutto negativo, quindi io sarei piu' realista dicendo che ci proveranno a risanarla, ma non è affatto detto che ci riescano e se si quanto tempo ci vorrà...
 

belumosi

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Non piu tardi di 15 mesi fa, BER si supponeva avrebbe aperto nel corso del 2014
lo spostamento al 2017 è cosa di questo inizio anno.

Non sto affermando che EY non abbia avuto un peso nella scelta, che data la situazione è assolutamente comprensibile.
Tu però parti dal preconcetto che EY voglia solo strangolare AB e "dimostrare" quindi che farà lo stesso anche con AZ: ho semplicemente scritto che anziché basarsi solo su tesi complottasti che, varrebbe la pensa prendere in considerazione un orizzonte un pochino più amoio.
No mac, io non penso assolutamente che EY voglia strangolare AB, AZ o altri. Non avrebbe senso.
Ma credo che la gestione delle controllate di EY sia impostata ESCLUSIVAMENTE a beneficio di quest'ultima.
Significa che le compagnie satelliti devono sostanzialmente sopravvivere ed alimentare educatamente AUH. O magari fare anche altro in nome e per conto di EY laddove questa dovesse trovare limiti normativi invalicabili nel farlo in proprio. Burattini nelle mani dell'emiro burattinaio.
D'altra parte basta scorrere Airlineroute per avere la certezza che buona parte delle rotte aperte o incrementate dalle controllate, sono feed su AUH. Nessun complotto, ma io devo ancora vedere un segnale, dico uno, che vada nella direzione di far crescere le compagnie partecipate.
Credo che semmai il problema sia opposto: la speranza di un un pur modesto rilancio di AZ, DEVE necessariamente passare attraverso un certo grado di fiducia verso EY. E laddove i fatti (e non le mie opinioni) tendono a smentire questo disegno con scelte molto più conservative, li si vuole leggere in chiave del mantenimento del disegno originario su AZ.
Come c'è scritto nell'articolo, i 787 servivano per sostituire i 330, dei quali 9 hanno tra i 12 e i 15 anni di età. Difficile credere che il problema principale fosse il nuovo aeroporto.
 

londonfog

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Londra
No mac, io non penso assolutamente che EY voglia strangolare AB, AZ o altri. Non avrebbe senso.
Ma credo che la gestione delle controllate di EY sia impostata ESCLUSIVAMENTE a beneficio di quest'ultima.
Senza assumere i tuoi toni ipernegativi per principio. E' logico che gli investimenti di EY siano soprattutto a vantaggio di EY, altrimenti sarebbero beneficienza e KAK insegna che anche chi fa beneficenza a un certo punto perde la pazienza.

Rimane il fatto che EY garantisce la sopravvivenza di AZ, per il momengto. In mancanza di grana (e di manico) locali non mi smbra di aver sentito finora altre alternagtive valide.

A questo punto hanno firmato. Come si dice in Inglese "let's get on with it"!
 

Farfallina

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23 Marzo 2009
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Etihad could switch 787 options to equity partner airlines.Etihad has 37 options 25x B787-9 and 12x B787-10

http://twitter.com/ghimlay/status/516279719050764288

article in flightglobal for subscribers only so i can't read it but it would be an interesting move.Don't you think?
Ordino centinaia di wide body, Boeing e Airbus fanno un prezzo molto buono di conseguenza, EY li gira ai partner guadagnandoci e al tempo stesso facendo risparmiare i partner. Potrebbe essere la classica situazione win-win.
 

belumosi

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Etihad could switch 787 options to equity partner airlines: CCO

By: GHIM-LAY YEO
SEATTLE
Source:

6 hours ago
Etihad Airways says it has the option of switching out Boeing 787 options to carriers it has stakes in if needed in the future."We can swop positions and purchase rights options," says Etihad chief commercial officer Peter Baumgartner at an event to unveil the airline's first Boeing 787-9 at Boeing's facilities in Everett.Baumgartner's remarks were in response to questions on Air Berlin's recent cancellation of all 15 orders for the 787-9, along with cancellation of 18 737s. Etihad has a 29% stake in Air Berlin.Baumgartner says Air Berlin's decision was made by the carrier on its own. "The decision was not taken in any Etihad context," he says. "We have options and purchase rights to accelerate or let partner airlines to participate in our order book."Etihad holds 12 options for the 787-10, which it has 30 firm orders for, Flightglobal's Ascend Fleets shows. The airline has orders for 41 787-9s.The carrier holds stakes in several airlines around the world, including Aer Lingus, Air Berlin, Air Serbia, Air Seychelles, Jet Airways and Virgin Australia. It is also in the process of acquiring a stake in Alitalia and Swiss carrier Darwin Airline, now operating as Etihad Regional.Of these airlines, only India's Jet Airways has orders for the 787. It has orders for 10 787-9s, and 10 options for the 787-8, Ascend Fleets shows.

http://www.flightglobal.com/news/ar...87-options-to-equity-partner-airlines-404215/

Ho qualche problema a credere alla parte evidenziata.





 

DusCgn

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Etihad, Air Berlin codeshare agreement in jeopardy

Etihad Airways Boeing 787-9© Boeing Etihad Airways Boeing 787-9
29 minutes ago
Etihad Airways (EY, Abu Dhabi Int'l) could lose access to 30 routes currently operated by equity partner Air Berlin (AB, Berlin Tegel) under a codeshare agreement should Germany's federal aviation office (Luftfahrt-Bundesamt - LBA) decide against their pending renewal.

Quoting anonymous sources close to the negotiations, German daily, Handelsblatt, said in a report on Monday that the LBA will not likely renew the codesharing rights claiming their initial approval was granted in contravention of an existing Bilateral Air Services Agreement (BASA) between the United Arab Emirates and Germany. According to the Handelsblatt report, the routes affected are codeshare services within Europe and not Air Berlin services to Abu Dhabi.

In its defence, Air Berlin claimed on Tuesday that authorities were trying to reinterpret the provisions of the BASA during its annual review of the airlines' winter schedules. The carrier said that since the codeshare agreement began in 2012, the LBA has approved all six flight schedules.

"The Ministry of Transport is seeking to create a new interpretation of the Air Transport Agreement which fundamentally alters the provisions in respect to flights due to be operated in a few weeks," Air Berlin said in a statement to Reuters.

Air Berlin and Etihad management have held urgent talks with the German Ministry of Transport in a bid to salvage the routes, whose loss would be severe to both carriers.

Etihad's European operations, and equity acquisitions in particular, have come under close scrutiny from European regulators who are concerned about the extent to which the airline exercises control over its portfolio, which also includes Air Serbia (JU, Belgrade), Darwin Airline (F7, Lugano), Aer Lingus (EI, Dublin Int'l), and now, Alitalia (AZ, Rome Fiumicino).

ch-aviation
 

Farfallina

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23 Marzo 2009
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Etihad, Air Berlin codeshare agreement in jeopardy

Etihad Airways Boeing 787-9© Boeing Etihad Airways Boeing 787-9
29 minutes ago
Etihad Airways (EY, Abu Dhabi Int'l) could lose access to 30 routes currently operated by equity partner Air Berlin (AB, Berlin Tegel) under a codeshare agreement should Germany's federal aviation office (Luftfahrt-Bundesamt - LBA) decide against their pending renewal.

Quoting anonymous sources close to the negotiations, German daily, Handelsblatt, said in a report on Monday that the LBA will not likely renew the codesharing rights claiming their initial approval was granted in contravention of an existing Bilateral Air Services Agreement (BASA) between the United Arab Emirates and Germany. According to the Handelsblatt report, the routes affected are codeshare services within Europe and not Air Berlin services to Abu Dhabi.

In its defence, Air Berlin claimed on Tuesday that authorities were trying to reinterpret the provisions of the BASA during its annual review of the airlines' winter schedules. The carrier said that since the codeshare agreement began in 2012, the LBA has approved all six flight schedules.

"The Ministry of Transport is seeking to create a new interpretation of the Air Transport Agreement which fundamentally alters the provisions in respect to flights due to be operated in a few weeks," Air Berlin said in a statement to Reuters.

Air Berlin and Etihad management have held urgent talks with the German Ministry of Transport in a bid to salvage the routes, whose loss would be severe to both carriers.

Etihad's European operations, and equity acquisitions in particular, have come under close scrutiny from European regulators who are concerned about the extent to which the airline exercises control over its portfolio, which also includes Air Serbia (JU, Belgrade), Darwin Airline (F7, Lugano), Aer Lingus (EI, Dublin Int'l), and now, Alitalia (AZ, Rome Fiumicino).

ch-aviation
Dopo la scaramuccia in Svizzera arriva il bis in Germania...
 

Paolo_61

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2 Febbraio 2012
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Etihad, Air Berlin codeshare agreement in jeopardy

Etihad Airways Boeing 787-9© Boeing Etihad Airways Boeing 787-9
29 minutes ago
Etihad Airways (EY, Abu Dhabi Int'l) could lose access to 30 routes currently operated by equity partner Air Berlin (AB, Berlin Tegel) under a codeshare agreement should Germany's federal aviation office (Luftfahrt-Bundesamt - LBA) decide against their pending renewal.

Quoting anonymous sources close to the negotiations, German daily, Handelsblatt, said in a report on Monday that the LBA will not likely renew the codesharing rights claiming their initial approval was granted in contravention of an existing Bilateral Air Services Agreement (BASA) between the United Arab Emirates and Germany. According to the Handelsblatt report, the routes affected are codeshare services within Europe and not Air Berlin services to Abu Dhabi.

In its defence, Air Berlin claimed on Tuesday that authorities were trying to reinterpret the provisions of the BASA during its annual review of the airlines' winter schedules. The carrier said that since the codeshare agreement began in 2012, the LBA has approved all six flight schedules.

"The Ministry of Transport is seeking to create a new interpretation of the Air Transport Agreement which fundamentally alters the provisions in respect to flights due to be operated in a few weeks," Air Berlin said in a statement to Reuters.

Air Berlin and Etihad management have held urgent talks with the German Ministry of Transport in a bid to salvage the routes, whose loss would be severe to both carriers.

Etihad's European operations, and equity acquisitions in particular, have come under close scrutiny from European regulators who are concerned about the extent to which the airline exercises control over its portfolio, which also includes Air Serbia (JU, Belgrade), Darwin Airline (F7, Lugano), Aer Lingus (EI, Dublin Int'l), and now, Alitalia (AZ, Rome Fiumicino).

ch-aviation
Un altro bell'esempio di liberismo a casa altrui. Da ricordare la prossima volta che qualcuno dice che LH non è "tutelata politicamente".
 

kenyaprince

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Staff Forum
20 Giugno 2008
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VCE-TSF
Etihad today announced the appointment of Bruno Matheu to the new position of Chief Operating Officer Equity Partners in the Etihad Airways Aviation Group.

Bruno, a French national, will assume his new role in December, and will lead strategic developments to optimise business performance, revenues and cost synergies between Etihad Airways and its equity partners across the world, and provide strategic leadership for airline partners where Etihad Airways has management responsibility.

With almost 30 years of senior management experience in the global aviation industry, Bruno joins after two decades at Air France-KLM.

He most recently served as Chief Long Haul Officer at Air France and previously worked in executive roles across the airline’s commercial, network, marketing and revenue management operations.

The high level of experience and expertise Bruno brings will be critical in addressing the new challenges and opportunities arising from the evolution of our business and the fast-moving, dynamic interaction with our equity partners.

I know you will join me in welcoming Bruno and ask that you give him your full support in this critically important role.
 

kenyaprince

Amministratore AC
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20 Giugno 2008
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VCE-TSF
ETIHAD from 03DEC14 will expand codeshare service with American Airlines via Dallas/Ft. Worth, when it begins 3 weekly Abu Dhabi – Dallas/Ft. Worth route on board Boeing 777-200LR aircraft. Initially EY code will appear on 8 routes operated by American.
Dallas/Ft. Worth – Atlanta
Dallas/Ft. Worth – Denver
Dallas/Ft. Worth – Detroit
Dallas/Ft. Worth – Houston
Dallas/Ft. Worth – Minneapolis
Dallas/Ft. Worth – Salt Lake City
Dallas/Ft. Worth – San Francisco
Dallas/Ft. Worth – Seattle
 

Seaking

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Etihad lancia l'iniziativa "Etihad Airways Partners", volta ad armonizzare servizi di terra ed in volo tra i suoi partner.

http://www.etihad.com/partners?CID=...utm_source=facebook&utm_content=photowithlink

[h=2]We are proud to announce “Etihad Airways Partners”[/h]Etihad Airways Partners is a unique and exciting new development. Participating airlines – air berlin, air Serbia, Air Seychelles, Etihad Regional and Jet Airways – have joined together to give you more choice.
A combined network of over 250 destinations across 6 continents gives you the ease of one booking / one ticket and the flexibility to find the most convenient times for your journey.
With high standards of comfort and hospitality on the ground and in the skies, our promise is to deliver a consistent experience, no matter which airline you fly.
Frequent flyer members will soon enjoy standardized mileage and tier benefits across all partners, such as no black-out periods and priority services.
 

Cesare.Caldi

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N/D
In pratica Etihad sta creando una quarta alleanza a suon di acquisizioni. Ottimo che vengano standardizzare regole e procedure per i FF.
 

Seaking

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1 Febbraio 2012
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7
In pratica Etihad sta creando una quarta alleanza a suon di acquisizioni. Ottimo che vengano standardizzare regole e procedure per i FF.
Sta facendo molto di più, sta creando un'alleanza basata su legami forti (equity), a differenza delle 3 alleanze esistenti, basate su elementi molto più deboli.
 

Cesare.Caldi

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e secondo me prima o poi entreranno pure AF KL
Comprarsi anche "solo" il 49% di AF/KLM sarebbe un boccone bello grosso anche per una compagnia con risorse finanziarie illimitate come EY.

Per il prossimo obbiettivo piu' alla portata si parla di Air Europa.