Emirates a Ginevra?


DusCgn

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9 Novembre 2005
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Pare che la compagnia emiratina abbia richiesto slot per operare un nuovo collegamento giornaliero tra Dubai e Ginevra, a far data dal 1 giugno prossimo.
Già in passato comunque EK annunciò l'apertura del volo nel 2005 (*), poi per motivi non meglio precisati non riuscì a decollare. Prima posticipato a data da definirsi poi cancellato. In seguito la compagnia raddoppiò invece i collegamenti su Zurigo.

Questo lo schedule proposto su GVA

Eff Jun1st, 2011

DXB-GVA EK 089 14h30
GVA-DXB EK 090 16h00

with 772 (77W on Tu)



(*) L'estratto del comunicato del 2004 con il quale si annunciava la tratta a partire dal 1 dicembre 2005.


GENEVA – where the world comes together
Described sometimes as the “Capital of Peace”, GENEVA is headquarters to many international organisations, including several agencies of the United Nations. On 1 December next year it will become Emirates’ second Swiss destination since Zurich services started in 1992.

Similarly to Germany, Switzerland has been contributing a rapidly growing number of visitors to Dubai – in excess of 19,000 in the first six months of this year, or 63 per cent more than during the same period of 2003.

Flights will depart daily from Dubai on an A330-200 in three-class configuration, offering 237 seat capacity and 13 tonnes. Flight EK085 will depart Dubai International Airport daily at 08:55hrs arriving at GENEVA International Airport at 12:55hrs. Return flight EK086 departs the same day at 14:40hrs, arriving Dubai at 23:50hrs.

More than 40 Swiss nationals serve among Emirates’ flight crew, and the airline’s Swiss-based staff, presently 31 in Zurich, is set to grow even more with the launch of its GENEVA operations.



Non so se sia una curiosa coincidenza, settimana scorsa però è emerso che gli incontri bilaterali Francia-EAU, previsti per la fine di questo mese, sono stati posticipati all'anno venturo per richiesta della Francia.
In quella sede si sarebbe dovuto discutere delle autorizzazioni per un terzo volo su Parigi di EK oltre che dell'apertura di un terzo aeroporto francese (Lione il candidato maggiormente accreditato).
Ora, la richiesta su GVA di EK, potrebbe essere anche il segnale di aver messo una pietra sopra a LYS (LYS-GVA distano in linea d'aria un centinaio di km, avendo quindi in parte un'area comune d'influenza).
Se si aprirà GVA, e se saranno autorizzati ulteriori voli in Francia, a questo punto propendo per TLS e in seconda battuta MRS quale terza destinazione francese (dopo CDG e NCE).

A Ginevra comunque la presenza di vettori dell'area mediorientale è già massiccia (Etihad, Iran Air, Saudi Arabian, Qatar Airways, Egyptair, MEA, Royal Jordanian, Kuwait Airways, EL AL).
All'appello manca proprio la rappresentante forse più illustre.
 
vero, mi chiedo se non siano troppe le mediorientali a GVA

Beh, a parte le 2 citate, le altre compagnie hanno prevalenza di traffico da/per i rispettivi paesi di provenienza.
La concorrenza più importante è e sarà EY-QR-EK, ma credo che entro 5 anni saranno diverse città europee, e non solo, che ospiteranno contemporaneamente i 3 vettori senza farsi troppo male vicendevolmente.
 
Pare che la compagnia emiratina abbia richiesto slot per operare un nuovo collegamento giornaliero tra Dubai e Ginevra, a far data dal 1 giugno prossimo.

Secondo voi gli svizzeri concederanno i diritti su questo volo considerando che Swiss è 100% LH che è contraria a ulteriori espansioni in Europa di EK?
 
Sì è ufficiale, nuovo daily con mix 77L/77W dal 1 giugno.

Emirates heads to Geneva

Emirates will be increasing its commitment to Switzerland on 1st June 2011 with the launch of non-stop, daily flights between Dubai and Geneva.


Geneva, one of the most important banking and financial cities in the world, will become Emirates' 111th international destination and its 26th destination in Europe. Geneva is also the home to over 300 international governmental and non-governmental organisations, such as the United Nations Office in Geneva (UNOG), the World Trade Organisation (WTO) and the World Health Organisation (WHO).

"Switzerland has been part of the Emirates network since 1992, when we began flights from Dubai to Zurich. The announcement of Geneva as our newest European destination underlines our commitment to this important country," said His Highness Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum, Chairman and Chief Executive, Emirates Airline & Group.

"Our research has shown that there is a high demand for this route from across our network, from both the business sector, particularly financial, and the leisure travellers who are looking for both summer relaxation and winter sports," added Sheikh Ahmed.

Starting 1st June 2011, EK 089 will leave Dubai each day at 0855hrs and arrive in Geneva at 1410hrs. From Geneva, EK 090 departs at 1540hrs, arriving in Dubai at 2359hrs.

The service will be operated with a combination of Boeing 777-200LR and Boeing 777-300ER aircraft, in a three-class configuration, offering Private Suites in First Class, lie-flat seats in Business Class, and a spacious cabin in Economy Class.

Passengers in all classes can enjoy Emirates' award-winning ice (information, communication, entertainment) Digital Widescreen inflight entertainment system, which features over 1,200 channels of the latest blockbuster movies, TV programmes and music from around the world.

In addition to the entertainment, passengers can enjoy the delicacies from a gourmet menu served to them by Emirates Cabin Crew from over 120 nations including Switzerland.

Emirates expects to use the full 15-20-tonne cargo capacity per flight and will be transporting valuable cargo such as luxury watches and high-end fashion goods; diplomatic cargo and relief shipments for the International Red Cross; as well as chemicals, pharma products and electronics.

Emirates currently offers double-daily flights between Dubai and Zurich.

http://www.ameinfo.com/250425.html

EK 89 DXB 0855-1410 GVA Daily
EK 90 GVA 1540-2359 DXB Daily



P.S.
Si può togliere gentilmente il "?" dal titolo?
 
Oh ma solo a Milano abbiamo diritto a quei cessi di 343 con poltrone premium degne di AZ dei tempi che furono?

Per i pax business sarà come dici ma ti assicuro che per chi sta in economy il 777 di EK con file di 10 sedili è da evitare come la peste, in questo caso benedetto il 340.